موسسه آبادانی سروش دانش

مدارک لازم برای ویزای آوسبیلدونگ

مدارک لازم برای ویزای آوسبیلدونگ

افراد خارجی از هر کشوری، در صورتی که واجد شرایط برای گذراندن دوره های آموزشی و مهارتی حرفه ای آوسبیلدونگ در آلمان باشند، می توانند درخواست دریافت ویزای آوسبیلدونگ خود را به سفارت آلمان در کشور خود ارائه دهند.

برای شروع دوره های آموزش مهارتی آوسبیلدونگ در آلمان، باید در یک شرکت معتبر و ثبت شده آلمانی استخدام شوید و یا به عبارتی قرارداد کاری معتبر از آن شرکت دریافت نمائید، تا بتوانید دوره آموزشی خود را شروع کنید.

برای ورود به مشاغل فنی، خدماتی و تکنسینی آلمان (که معروف به مشاغل یقه آبی ماهر در کشور آلمان هستند)، باید ابتدا در یکی از دوره های آموزشی مهارتی و حرفه‌آموزی مرتبط با شغلی که می خواهید در آینده داشته باشید، شرکت کنید (هر چند کوتاه ‌مدت) و این دوره را با موفقیت گذرانده باشید. علاوه بر موارد فوق، متقاضیان باید بیش از ۱۸ سال سن داشته باشند و مسلط به زبان آلمانی بوده و یا در ابتدای کار برای اقدام اولیه، دارای مدرک زبان آلمانی B1 باشند.

برای دریافت ویزای دوره های اموزشی آوسبیلدونگ از سفارت آلمان در ایران و یا هر کشور دیگری، همانند دریافت سایر ویزاهای آلمان، نیاز ارسال درخواست وقت مصاحبه از سفارت آلمان دارید. اگر قرارداد معتبری از کار فرما دریافت کرده باشید، در کمتر از دو هفته سفارت به شما وقت مصاحبه خواهد داد. برای حضور در مصاحبه و دریافت ویزای آوسبیلدونگ از سفارت آلمان نیاز به ارائه تمامی مدارک و مستندات زیر دارید. ویزاهای صادر شده توسط سفارت آلمان برای دوره های آوسبیلدونگ معمولا شش ماهه می باشند.

به یاد داشته باشید که ویزاهای آوسبیلدونگ فقط به فرد متقاضی اصلی که دارای قرارداد کاری معتبر می باشد داده می شود و این ویزا به همراهان متقاضی (همسر و یا فرزندان) تعلق نخواهد گرفت. شما زمانی که وارد کشور آلمان شدید و کارهای ملده کردن و اقامتی خود را انجام دادید، در صورتی که از حقوق مکفی در کشور آلمان برخوردار باشید و قراردا یک ساله و یا دو ساله کاری آلمان را داشته باشید، آنگاه می توانید برای همراهان خود نیز درخواست ویزا دهید.

مدارک و مستندات لازم برای دریافت ویزای آوسبیلدونگ:

  • دو نسخه فرم تکمیل شده درخواست ویزای سفات آلمان
  • دو عدد عکس بیومتریک
  • انگیزه نامه
  • رزومه
  • گذرنامه با اعتبار بیش از شش ماه
  • قرارداد کامل آوسبیلدونگ با مشخصات ذکر شده کارفرما، دستمزد ماهیانه، مدت  زمان آموزش و شرح وظایف شغلی
  • فرم (Stellenbeschreibung) که باید توسط کارفرما تکمیل، مهر و امضا شده باشد
  • زبان آلمانی حداقل در سطح B1
  • ترجمه مدارک تحصیلی (حد اقل دیپلم)
  • گواهی دوره‌ها و سوابق کاری مرتبط
  • بیمه
  • نامه تمکن مالی آلمان به میزان ۱۰۳۳۶ یورو و یا معادل ریالی آن (در صورتی که قرارداد شما بدون حقوق است)

تمامی مدارک فوق می بایست در دو نسخه به سفارت ارائه گردد که نسخه دوم برخی از آنها می تواند کپی باشد.

 

ارزشیابی آنلاین تحصیلی (بدون هزینه)

20 پاسخ

  1. سلام ممنون از سایت خوبتون
    من قرارداد اوسبیلدونگ پرستاری دارم ۱۷ سالمه و چون دیپلم ندارم هنوز۲ کارنامه پایانی مو(نهم و دهم) انرکنونگ کردم و معادل کلاس دهم آلمان(realschule) شد من الان کلاس یازدهمم بهم میگن چون دیپلم ندارم بهم ویزا نمیدن درسته؟

    1. سلام یگانه عزیز
      داشتن مدرک دیپلم و ریزنمرات الزامی هست. اگر گواهی کمک پرستاری یا گواهی نامه های مربوط به دوره پرستاری یا بهیاری و یا کمک های اولیه رو داشته باشید، خیلی میتونه بهتون کمک کنه در گرفتن پذیرش برای دوره آوسبیلدونگ در کشور آلمان. همچنین نیاز به داشتن مدرک زبان آلمانی و توانایی برقرار کردن ارتباط در محیط کار دارید. مدارک معتبر زبان آلمانی رو میتونید از موسسات گوته و OSD بگیرید که یک سال اعتبار دارند. نیاز به تمکن مالی هم دارید و باید در کشور آلمان حساب بانکی باز بفرمائید. برای کسب اطلاعات بیشتر میتونید به پایگاه اطلاع رسانی موسسه استادی اینفو مراجعه بفرمائید یا با کارشناسان موسسه استادی اینفو تماس حاصل بفرمائید و از ۴۵ نوع خدمات قابل ارائه این موسسه اطلاع حاصل بفرمائید.

  2. سلام روز بخیر برای من که افغان هستم آیا شرایت متفاوت هست یا همین مواردی که گفتین برای من هم شامل میشن من پاسپورت دارم ویزای یک ساله هم دارم دیپلمم را هم گرفتم و الان دارم زبان آلمانی میخونم (ممنون از سایتتون که انقدر دقیق و واضح توضیح میدین)

    1. سلام فرزاد عزیز
      بله شرایط یکسان هست. اغلب شهروندان افغانستان بدلیل نداشتن مدارک تشخیص هویتی و مدارک تحصیلی دارای اعتبار، دچار یک سری مشکلات اداری و وقفه در جریان پروندشون می شوند که شما فرمودید از نظر مدارک تشخیص هویتی و تحصیلی مشکلی ندارید. برای ورود به دوره های آوسبیلدونگ (فنی حرفه ای) یا همان کار آموزی، ورود به کالج، ورود به دانشگاه های کشور آلمان در مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد داشتن مدرک زبان آلمانی الزامی می باشد. همانطور که ذکر کردید در حال سپری کردن دوره زبان آلمانی هستید و اطلاع دارید که برای ورود به کشور آلمان، داشتن مدرک زبان آلمانی دارای اعتبار از الزامات هست. در ابطه با تمکن مالی چیزی ذکر نفرمودید. داشتن تمکن مالی مناسب و باز کردن حساب بانکی در کشور آلمان از دیگر مواردی هست که باید مدنظر قرار بدید. در صورت تمایل به گرفتن بورس، شرایط خاصی باید داشته باشید که از مهمترین این شرایط میشه به داشتن معدل بالا و نمره بالای زبان آلمانی اشاره کرد. رشته تحصیلی خودتون رو اعلام نفرمودید و ذکر نکردید تمایل دارید در چه رشته ای تمایل به ادامه تحصیل دارید. در کشور آلمان بدلیل نیاز به نیروی کار جوان در برخی از رشته ها ماننده زیر شاخه های رشته پزشکی که شامل: پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پیراپزشکی، روانشناسی و … می شوند و رشته های ارشد هنر، اقتصاد، کارشناس امنیت سایبری و … این گرایش ها طرفداران بیشتری دارند. برای کسب اطلاعات تکمیلی و بهره بردن از مشاوره اولیه رایگان تلفنی میتونید با کارشناسان موسسه استادی اینفو تماس حاصل بفرمائید. همچنین با مطالعه پایگاه اطلاع رسانی موسسه استادی اینفو میتونید از ۴۵ نوع خدمات خاص موسسه استادی اینفو مطلع بشید. کارشناسان موسسه استادی اینفو همیشه برای در اختیار گذاشتن اطلاعات به روز در رابطه با تحصیل در کشور آلمان در خدمت شما و سایر عزیزان هستند. موفق باشید.

      1. سلام. خیر نیازی نیست. اگر وسط دوره اعتبار پاسپورت تمام شود می توانید تمدید کنید.

        1. درود فراوان

          بی زحمت تمامی مراحل مورد نیاز برای دریافت ویزا اوسبیلدونگ رو توضیح بدید.

          1. سلام روز بخیر. بهترین سن برای مهاجرت از طریق ویزای اوسبیلدونگ ۱۸تا۳۰ سال است. حداقل تحصیلات، مدرک دیپلم و مدرک زبان مورد نیاز B2 می باشد. کلیه مدارک تحصیلی شما باید به آلمانی ترجمه شود. برای اطلاعات بیشتر با مشاوران موسسه تماس بگیرید.

  3. سلام و وقت بخیر
    بنده دیپلم فنی و حرفه ای هنرستان رشته کاپیوتر دارم. یعنی به عبارتی ۱۱ ساله هست دیپلم بنده. مشکلی که نداره دیپلم بنده برای آوسبیلدونگ

    1. سلام . بله برای اوسبیلدونگ معتبر است ولی برای تحیل شما یا باید کاردانی بگیرید و یا دیپلم نظام جدید که ۱۲ ساله است(البته در یک رشته دیگری. چون دیپلم کامپیوتر دیگر به شما نمی دهند).

    2. سلام ابوالفضل عزیز
      بهتره که فوق دیپلم هم داشته باشید. متاسفانه سنتون رو اعلام نفرمودید. برای شرکت در دوره های کارآموزی (فنی حرفه ای) یا همان آوسبیلدونگ، داشتن شرایط سنی مناسب از الزامات می باشد. همچنین در رابطه با مردک زبان آلمانی هم نفرمودید در چه شرایطی هستید. داشتن مدرک زبان آلمانی برای شرکت در دوره های آوسبیلدونگ از دیگر الزامات هست. همچنین مدارک تشخیص هویت و دانشگاهی دارای اعتبار رو باید ترجمه بفرمائید و در بازه زمانی مناسب، برای تائید ارسال بفرمائید. داشتن تمکن مالی و باز کردن حساب بانکی از دیگر مواردی هست که باید مدنظر قرار بدید. داشتن سایر مدارک آموزشی هم در پذیرش برای دوره های آوسبیلدونگ میتونه بسیار موثر باشه. برای کسب اطلاعات بیشتر میتونید با موسسه استادی اینفو تماس حاصل بفرمائید یا به سایت پایگاه اطلاع رسانی موسسه استادی اینفو مراجعه بفرمائید و از ۴۵ نوع خدمات متنوع موسسه استادی اینفو مطلع بشید.

  4. سلام وقت بخیر
    من مدرک کارشناسی دارم ۲۵ سالمه اول اینکه تامین خانه یا به عهده خودمان است؟و اینکه معدل چقد تاثیر دارد.

    1. سلام وقت بخیر. گرفتن محل زندگی با شماست. معدل تاثیر مستقیم دارد در پذیرش. معدل کارشناسی بالای ۱۶ باید باشد.

        1. سلام وقت بخیر. برای ورود به کالج ها و دانشگاههای آلمان و گرفتن ویزای تحصیلی، تمکن مالی ضروری می باشد.

  5. سلام وقتتون بخیر در رابطه با معادلسازی یه سوال داشتم خدمتتون. من دیپلم کار دانش ۱۱ ساله دارم رشته ی نقشه کشی. که خب بخاطر ایکه معادلسازی سطحش بره بالاتر تصمیم گرفتم کاردانی رو هم ارائه بدم. رشته ی کاردانیم حسابداری هست. الان از جایی خبردار شدم که گفتن معادلسازی توی این مورد باید هر دو رشته مرتبط باشن. این حقیقت داره؟ الان منی که دوتا مدرک با رشته های غیرمرتبط دارم نمیتونم معادلسازی کنم؟
    خیلی دلواپسم لطفا راهنماییم کنید😔
    احساس میکنم تمام زحماتم برای خوندن زبان داره از بین میره😔

  6. سلام وققتون بخیر من دیپلم انسانی دارم حدودا سال ۹۳ اینا گرفتم و مدرک پیش دانشگاهی ندارم ایا با این دیپلم و گذروندن دوره های کمک پرستاری و امداد و کمک های اولیه میتونم درخواست اوسبیلدونگ پرستاری بدن

    1. سلام وقت بخیر. برای شرکت در دوره های اوسبیلدونگ حداکثر سن باید ۳۰ سال باشد. و مدرک b2 زبان آلمانی رو هم داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در موسسه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تحصیلی رایگان