موسسه آبادانی سروش دانش

مدارک مورد نیاز برای دوره های آوسبیلدونگ

آسبیلدونگ
مدارک مورد نیاز برای دوره های آوسبیلدونگ

برای تحصیل در آلمان و شرکت در دوره های آوسبیلدونگ مدارک زیر مورد نیاز می باشد:

 

 

رزومه ، Lebenslauf یا همان CV   :

شاید به نوعی داشتن یک رزومه قوی تاثیر زیادی در نوع دوره آوسبیلدونگی که مد نظر شما است، نداشته باشد. اما روزمه در دو جا می تواند برای شما مفید واقع شود:

۱- برای دریافت ویزا از سفارت برا ی گذراندن دوره های آوسبیلدونگ، که شما در واقع با ارائه یک رزومه قوی و مرتبط نشان میدهد که به این کار علاقمند هستید و می توانید در آن در آینده موفقیت خوبی بدست بیاورید.

۲-  زمانی که در یک دوره آوسبیلدونگ شرکت می کنید، اگر اطلاعاتی قبلا در آن زمینه داشته باشید در آموزش شما با توجه به زبان آلمانی ضعیفی که دارید، می تواند بسیار مفید و تاثیر گذار باشد.

 

مدرک زبان آلمانی:

در خصوص مدرک زبان آلمانی مورد نیاز، نمی توان به صراحت گفت که چه مدرکی نیاز دارید. زیرا انچه که مهم است دانش و تسلط به زبان آلمانی شما است. ممکن است شما دارای مدرک B1 باشید ولی حتی نتوانید به آلمانی صحبت کنید و برعکس ممکن است هیچ مدرکی نداشته باشید ولی به راحتی آلمانی صحبت کنید.

 

تجربه نشان می دهد که داشتن مدرک B1 با نمرات ۸۰ و یا ۹۰ یعنی شما می توانید محاوره ای به آلمانی صحبت کنید و همین برای دوره های آوسبیلدونگ کفایت می کند. هر چند توصیه ما مدار B2 و بالاتر است. زیرا در بخش آموزش تئوری آوسبیلدونگ اگر سطح زبان شما پایین باشد به مشکل می خورید و مطالب سنگین تئوری را متوجه نمی شوید. خاطر نشان می گردد که در بعضی از موارد، آشنائی به زبان انگلیسی هم نیاز است.

 

شرایط سنی :

هر چند که به شکل قانونی، هیچ قانون نوشته شده ای در خصوص شرایط سنی برای شرکت در دوره های آوسبیلدونگ در آلمان وجود ندارد. اما توصیه ما این است که باید با سن کمتر از ۴۰ و حتی ۳۵ سال در این دوره ها شرکت کنید تا بتوانید موفق شوید. زیرا با سن بالا هم امکان کار پیدا کردن بعد از پایان دوره آوسبیلدونگ در آلمان کمتر است و هم شما به مانند یک فرد ۲۰ یا ۲۵ ساله قدرت گیرای مطالب و مخصوصا زبان آلمانی را ندارید.

 

مدارک تحصیلی (اگر داشته باشید):

برا شرکت در دوره های آوسبیلدونگ در آلمان، نیازی به مدارک تحصیلی دانشگاهی همانند: فوق دیپلم، لیسانی و یا فوق لیسانس ندارید و همان دپیلم ایران شما کفایت می کند.

مدرک دیپلم ایران معادل سال دهم دبیرستان در آلمان است و اگر پیش دانشگاهی هم داشته باشید یک سال دیگر به آن اضافه خواهد شد. البته دیپلم های هنرستان وکار دانش نیز مورد تایید می باشند.

 

نکته مهم این که: هر چند مدارک تحصیلی دانشگاهی برای این دورهها نیاز نیست، اما قطعا” داشتن آنها و ارائه مدارک دانشگاهی همانند کاردانی، کارشناسی و … در روند کاری شکا بسیار تاثیر گذار خواهد بود. البته به یاد داشته باشید که باید حتما مدرک دانشگاهی باشد و اینکه شما چند ترم و یا چند واحد دانشگاه یرا پاس کرده اید، اصلا کفایت نمیکند و بررسی هم نخواهد شد.

 

کلیه مدارک تحصیلی شما باید قبلا از ارائه برای دوره های آوسبیلدونگ، به تایید سفارت آلمان در ایران و یا مراجع ذیربط در آلمان رسیده باشد.

 

مدارک یا تجربه کاری :

سوابق و تجارب کاری که قبلا بدست آورده اید نیز در اخذ دوره آوسبیلدونگ و همچنین موفقیت در این دوره و پیدا کردن کار می تواند تاثیر مثبت داشته باشد. لذا توصیه می کنیم حتما کلیه سوابق کاری خود را اعم از اینکه با بیمه هست یا بدون بیمه، جمع آوری کرده و با ترجمه آلمانی ارائه دهید.

برای برخی از آوسبیلدونگ‌ها گواهی سلامت (Gesundheitszeugnis) و همچنین مجوز از اداره پلیس (polizeiliches  Führungszeugnis)  که همان سوء پیشینه ایران می شود نیز ممکن است لازم باشد.

 

نامه درخواست:

نامه ای است که شما به شرکت و یا کالج می فرستید و درخواست پذیرش در این دوره ها را می کنید. این نامه باید کاملا رسمی باشد و ضمن این که شما علایق و انگیزه خود را از این کار بیان می کنید، باید امضا نیز شده باشد.

 

گواهی کار آموزی (اگر دارید ):

در شرکتها و … اگر دوره ای را به عنوان کار آموزی گذرانیده اید و به شما گواهی پایان دوره کار آموزی داده اند، آن را ترجمه کرده ارائه دهید.

 

سایر موارد و مدارک مورد نیاز:

به غیر از موارد فوق، بعضا برخی از شرکتها برای پذیرش آوسبیلدونگ شما، از شما مدارک دیگری را درخواست می نمایند. این مدارک می توانند متفاوت بوده و بستگی به نوع رشته ای که شما برای آموزش انتخاب کرده اید دارند. مثلا ممکن است از شما تسلط به کامپیوتر، تسلط به نرم افزار خاصی، مدرک زبان انگلیسی، فرانسوی و …، گواهی دوره های آموزشی و یا گواهینامه رانندگی و … را درخواست نمایند.

اینکه چه مدارکی به غیر از اصل مدارک فوق از شما می خواهند را می توانید در سایتی که برای درخواست دوره آموزش آوسبیلدونگ ثبت نام می کنید، پیدا کنید.

 

ارزشیابی آنلاین تحصیلی (بدون هزینه)

17 پاسخ

    1. سلام ابوالفضل عزیز
      موسسه استادی اینفو یک پایگاه اطلاع رسانی برای عزیزانی هست که تمایل به ورود به کشور آلمان و ادامه تحصیل را دارند می باشد. متاسفانه سن و میزان تحصیلاتتون رو ذکر نفرمودید. برای داشتن جاب آفر مناسب، داشتن مدارک تحصیلی معتبر با تایید و ترجمه الزامی می باشد. همچنین داشتن مدارک آموزشی معتبر که نشان دهنده توانایی های شما باشه، بسیار تاثیر مثبتی میتونه روی پروندتون داشته باشه. توانای برقرار کردن ارتباط در محیط کار و داشتن مدرک زبان معتبر از دیگر مواردی هست که در پیدا کردن جاب آفر مناسب بسیار می تونه کمکتون کنه. همچنین داشتن توصیه نامه از اساتید دانشگاهی معتبر از دیگر مواردی هست که اثر مثبت در این روند میتونه داشته باشه. نداشتن گپ بین تحصیل و کار و یا گپی که با سابقه کاری مرتبط و معتبر قابل پرشدن باشه از موارد دیگری هست که اثر مثبتی در این مورد میتونه داشته باشه. کارشناسان موسسه استادی اینفو همواره در خدمت شما هستند. همچنین با مطالعه مطالب سایت موسسه استادی اینفو می تونید اطلاعات بیشتری رو کسب بفرمائید.
      موفق باشید

  1. سلام در مورد دوره اوسبیلدونگ اگه مدرک دیپلم خودمو گم کرده باشم چطور؟ من دو ترم هم دانشگاه شرکت کردم میشه با اون پرونده دانشگاه کاری کرد؟

    1. سلام امیر جان
      برای شرکت در دوره های آوسبیلدونگ، بدلیل پرطرفدار بودن این دوره ها و نیاز مبرم کشور آلمان به نیروی کار متخصص و جوان، داشتن شرایط مناسب سنی از الزامات محسوب می شود. بهترین سن برای اقدام به گرفتن پذیرش برای این دوره ها از خارج از کشور آلمان ۲۸ سال می باشد و برای متقاضیان از داخل کشور آلمان امکان پذیرفته شدن با داشتن سن بالاتر از ۲۸ سال نیز ممکن می باشد. در رابطه با مدرک دیپلمتون که فرمودید گم کردید، با مراجعه مجدد به محصل تحصیل و آموزش و پرورش منطقه مربوطه، میتونید مجددا” تهیه بفرمائید، تائیدیه بگیرید و برای ترجمه و ارائه آماده سازی بفرمائید. داشتن مدارک تحصیلی از مراکز معتبر از دیگر الزامات برای پذیرفته شدن در دوره های آوسبیلدونگ می باشد. همچنین داشتن مدارک کمک بهیاری، کمک پرستاری، کمک های اولیه، تزریقات و … از مراکز دارای اعتبار از موارد دیگری هست که اثر مثبت در گرفتن پذیرش می تونه داشته باشه. همچنین داشتن مدرک زبان آلمانی از موارد دیگیری هست که بسیار در پذیرفته شدن برای دوره های آوسبیلدونگ میتونه موثر باشه. همچنین نیاز به داشتن تمکن مالی دارید و باید در کشور آلمان حساب بانکی باز بفرمائید. نیاز به بیمه شدن هم در کشور آلمان می باشد. در رابطه با مدرک دانشگاهیتون چیزی نفرمودید، چه رشته ای هست و در چه دانشگاهی تحصیل می فرمائید. معدلتون چقدر هست؟ بدلیل رقابت شدید برای ورود به کشور آلمان داشتن مدارک معتبر با معدل بالا بسیار موثر می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می تونید با کارشناسان موسسه استادی اینفو تماس حاصل بفرمائید یا با مراجعه به سایت موسسه استادی اینفو اطلاعات بیشتری کسب بفرمائید.
      موفق باشید

    1. سلام وقت بخیر. با ۳۰ سال سن برای اوسبیلدونگ نمی تونید شرکت کنید. مگر اینکه b2 زبان آلمانی را داشته باشید.

    2. سلام وقت بخیر. شما در صورتی می توانید در دوره های آوسبیلدونگ شرکت کنید که در مدرک زبان b2 را داشته باشید. و در سن ۳۰ سالگی شانس پذیرش شما کم می باشد.

  2. سلام من برای دوره اوس بیلدونگ دارم اقدام می کنم
    ویزا متریک به دو صورت برای لگال کردن مدارک تحصیلی دیپلم می گوید لگال کردن نمی خواهد و هم می گوید به خودتان بستگی دارد .
    شما چه می گوئید می دانید که لگال کردن به این راحتی نیست این سئوال را دیروز ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ از ویزا متریک کردم .

  3. سلام وقت شما بخیر
    عذرمیخوام برای اوسبیلدونگ چه گواهینامه هایی باید ترجمه بشه؟

    1. سلام وقت بخیر. گواهی های مرتبط با دوره مورد نظر رشته های اوسبیلدونگ که تمایل به شرکت در آن را دارید. و همچنین قابلیت ترجمه را باید آن مدارک دارا باشند.

  4. سلام وقت بخیر.
    من ۱۸سال دارم و مدرک دیپلم هنرستان کشاورزی.
    آیا میتوانم برای دوره آسپیلدونگ شرکت داشته باشم برا محاجرت و کار در آلمان. تشکر

    1. سلام وقت بخیر. با دیپلم هنرستان نمی توانید برای اوسبیلدونگ آلمان اقدام کنید. فقط دیپلم های تجربی، انسانی و ریاضی قابل پذیرش می باشند. پیشنهاد می کنیم در یکی از این رشته ها دیپلم مجدد بگیرید.

  5. سلام من میخواستم بگم که تا هفتم درس خواندم و مدرک تحصیلی ندارم میشه از طریق اوسپیلدونگ مهاجرت کرد

    1. سلام وقت بخیر. خیر. متاسفانه بدون مدرک تحصیلی نمی تونید از طریق اوسبیلدونگ مهاجرت کنید.

  6. سلام
    من دیپلم هنرستان رشته الکترونیک و کاردانی الکترونیک دارم و در حال تحصیل برای کارشناسی هم هستم
    میشه اووسبیلدونگ اقدام کنم؟!

    1. درود بر شما
      بله امکان پذیر است ولی شانس ویزا برای اوسبیلدونگ این رشته ها کم می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تحصیلی رایگان