موسسه آبادانی سروش دانش

شرایط تحصیل در آلمان

شرایط تحصیل در آلمان ۲۰۲۴

 

تحصیل در آلمان

می خواهید ادامه تحصیل دهید اما نمی دانید کجا و چطور؟

با خواندن این مقاله از جدید ترین تغییرات و قوانین تحصیل در آلمان مطلع شوید و شرایط تحصیل در آلمان و دانشگاههای خوب این کشور را بدست آورید:

آلمان یک مقصد تحصیلی محبوب برای دانشجویان بین المللی است. این عمدتاً به دلیل وجود دانشگاه های بسیار عالی با رتبه بالای جهانی است. به طوری که در آلمان در مجموع ۴۲۲ دانشگاه وجود دارد که شامل ۱۰۸ دانشگاه، ۲۱۰ دانشگاه علمی کاربردی (Hochschule)، ۵۲ دانشکده هنر، ۳۰ دانشکده مدیریت(Business School)، ۱۶ دانشکده الهیات و ۶ دانشکده تربیت معلم است .

و همچنین وجود زندگی دانشجویی پویا و گزینه های مالی خوب از دیگر جاذبه های مهاجرت تحصیلی به آلمان میباشد.

 

 

اگر در مورد آلمان تصمیم گرفته اید، می توانید با کمک مشاوران ما سفر تحصیلی خود را برنامه ریزی کنید

 

مزایا تحصیل در آلمان به عنوان یکی از مقاصد محبوب برای مهاجرت:

کشور آلمان و دانشگاههای این کشور دارای مزایای بسیارخوبی برای متقاضیان تحصیل در این کشور و همچنین دانشجویان طالب علم و پیشرفت تحصیلی می باشد. از جمله:

۱- دارای دانشگاههای با رنکینگ جهانی خوب و سیستم آموزشی مدرن و پیشرفته می باشد

۲- امکان تحصیل در تمام رشته های مهندسی، علوم پزشکی، هنر و انسانی در تمام مقاطع تحصیلی برای متقاضیان وجود دارد

۳- تحصیل هم به زبان آلمانی و هم به زبان انگلیسی در دانشگاههای آلمان امکگان پذیر است

۴-تحصیل برای همه افراد رایگان است

۵-امکان دریافت فاند یا بورسیه در ضمن تحصیل وجود دارد

۶- برای همه افراد در هر زمینه ای کار متناسب با رشته تحصیلی وجود دارد

۷-موقعیت کار دانشجوئی فراوان برای دانشجویان در حال تحصیل وجود دارد

۸- آلمان کمترین نرخ بیکاری در بین کشورهای اروپایی را دارد و رتبه اول اقتصاد اروپاست

۹-به دلیل رشد منفی جمعیت ، المان با کمبود نیروی کار مواجه است که این یکی از دلایل عمده مهاجرت به المان میباشد

 

چه شرایطی برای تحصیل در آلمان لازم است؟

شرایط تحصیل در آلمان

شرایط ورود به دانشگاههای معتبر آلمان، دقیقا برعکس شرایط ورود به دانشگاههای ایران است. نیازی به شرکت در هیچ آزمون ملی و یا سراسری (همانند کنکور ایران) نیست و هر دانشگاهی شرایط خاص خود را برای پذیرش دانشجو دارد.

هر فردی با توجه به شرایط خود(معدل آخرین مدرک تحصیلی و مدرک و نمره زبان) می تواند یکی از دانشگاههای آلمان را برای ادامه تحصیل خود انتخاب نماید.

بسته به این که در چه مقطعی میخواهید ادامه تحصیل دهید شرایط متفاوت است. به طور مثال سطح زبان و همچنین نوع زبان تحصیل(انگلیسی یا آلمانی)، تحصیل در کالج دانشگاهی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکتری، متفاوت هستند.

اما در کل داشتن مدرک تحصیلی پیش نیاز معتبر، و همچنین مدرک زبان معتبر از الزامات اولیه شرایط تحصیل در آلمان بوده و با توجه به دانشگاه و مقطع تحصیلی، این الزامات می تواند متغییر باشد.

مثلا” برای ورود به کالج دانشگاهی، فقط با مدرک دیپلم و دانش زبان آلمانی در سطح B1 و یا B2 می توان پذیرش گرفت.  ویزا، تمکن مالی و بیمه درمانی نیز از دیگر الزامات شرایط تحصیل در آلمان می باشد.

توصیه می شود ابتدا با سیستم آموزشی آلمان و چگونگی تحصیل در این کشور آشنا شوید سپس به بررسی شرایط تحصیل در آلمان بپردازید تا بتوانید به راحتی برای تحصیل در این کشور تصمیم بگیرید. در آلمان بیش از ۴۰۰ دانشگاه و مرکز آموزشی معتبر وجود دارند که هر کدام شرایط خاصی را برای تحصیل و برای ورود دانشجویان به دانشگاه قرار داده اند.

 

کافی است شما برای تحصیل در آلمان، دارای مدرک تحصیلی مورد نظر در مقاطع پایین تر بوده و همچنین مدرک زبان مورد نظر برای آن دانشگاه را داشته باشید.

 

در برخی از دانشگاهها به غیر از دو مورد فوق، داشتن رزومه ، انگیزه نامه و یا توصیه نامه از اساتید نیز جزو تحصیل در آلمان ذکر شده است. خاطر نشان می گردد که در هیچ یک از دانشگاههای آلمان محدودیت سنی را برای تحصیل در دانشگاه خود عنوان نکرده اند.

 

آیا تحصیل در آلمان رایگان است؟

شرایط تحصیل در آلمان و در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی این کشور، بسته به اینکه در دانشگاه دولتی و یا خصوصی ادامه تحصیل داد شود متفاوت است. به طوری که در مراکز دولتی میتوان بدون پرداخت شهریه و بصورت رایگان ادامه تحصیل داد. و فقط متقاضی باید هزینه زندگی خود را تامیین کند. اما در دانشگاههای خصوصی به طور متغییر نیاز به پرداخت شهریه است  و دانشجو برای دوران تحصیل خود، نیاز به سرمایه مالی بیشتری دارد. شهریه ها در دانشگاههای خصوصی و همچنین برخی از دانشگاههای دولتی (بسته به ایالت وشهری که می خواهیدتحصیل کنید) بین ۱۵۰۰ الی ۵۰۰۰ یورو در هر ترم می باشد.

برای ورود به دانشگاههای آلمان، مدرک تحصیلی معتبر لازم است که منظور گواهی پایان تحصیل دوره دبیرستان و یا مدارک کارشناسی و یا کارشناسی ارشد از دانشگاههای معتبر ایرن و یا دیگر کشورها و همچنین موردتایید آلمان،  است. قوانین مربوط به مورد تایید بودن مدارک تحصیلی مورد نیاز برای افراد آلمانی و افراد اروپایی و همچنین سایر کشور ها و برای متقاضیان ایرانی، متفاوت است.

 

در صورتی که مدارک تحصیلی متقاضیان ایرانی با سیستم اموزشی آلمان مطابقت داشته باشد و مورد تایید وزارت علوم آلمان باشد، دانشجو میتواند مستقیم وارد دانشگاه شود و فقط باید دانش زبانی مورد نیاز دانشگاه را داشته باشد.

 

اما در صورتی مدارک تحصیلی قبلی وی با سیستم آموزشی مطابقت نداشته باشد، متقاضی باید در اکثر مواقع به میزان یک یا دو ترم برخی از واحدهای درسی پیش نیاز را با موفقیت پشت سر گذارد و سپس به تحصیل خود در مقطع مورد نظر ادامه دهد. البته در تعداد معدودی از دانشگاها و مخصوصا رشته های تحصیلی آلمان(از جمله رشته های هنری) نیاز به قبولی در آزمونهای تئوری وعملی ورودی به دانشگاه نیز می باشد.

این امتحان با توجه به این که متقاضی می خواهد در دانشگاه و یا هوخشوله ادامه تحصیل دهد، متفاوت است. اگر متقاضی در امتحان ورود به دانشگاه شرکت کند و در این ازمون قبول شود، امکان ورود به هر دو مرکز آموزشی( دانشگاه و هوخشوله) را دارد. اما در صورتی که امتحان ورود به فاخ هوخشوله رو انتخاب کند و قبول شود، فقط اجازه تحصیل در فاخ هوخشوله رو دارند. متقاضیانی که دوره های کالج دانشگاهی آلمان را انتخاب می کنند باید در آزمون ورودی نیز شرکت کنند.

 

در صورتی که متقاضیان فقط دارای مدرک تحصیلی دیپلم و یا دیپلم و پیش دانشگاهی نظام قدیم باشند، جهت آمادگی برای آزمون پایان دوره کالج و ورود به دانشگاهها، متقاضیان باید یک سال دوره کالج را بگذرانند. بسته به اینکه کالج خصوصی شرکت میکنند یا دولتی شرایط متفاوت است.

در آلمان هیچ آزمون ورودی سراسری همانند کنکور ایران برگزار نمی شود و هر کالج برای متقاضیان خود آزمون برگزار میکند. لذا رقابتی همانند ایران در کار نیست و امکان ورود به دانشگاهها بسیار بالا است.(به غیر از رشته های پزشکی ودندانپزشکی که رقابتی هستند).

به گونه ای که کالج های دولتی در ابتدا ازمون ورودی را برگزار میکنند و در صورت موفقیت در امتحان و با توجه به نمره قبولی، دانشجویان پذیرش میشوند. اما کالج های خصوصی اکثرا آزمون ورودی ندارند و بسته به ظزفیت خود دانشجو قبول می کنند.

 برخی از کالج ها امتحان ورودی را به صورت انلاین برگزار میکنند و بعد از قبولی اجازه ورود  به کالج را میدهند

 

برای ورود به خاک المان دانشجو باید ویزای تحصیلی را داشته باشد که این ویزا در حال حاضر بصورت شش ماهه و یا یک ساله و با عنوان ویزای بلند مدت تحصیلی صادر می شود. (اخرین اطلاعات ویزا –لینک سفارت و ویزامتریک)

سپس در آلمان و بعد از اقدامات اولیه همانند ثبت نام در دانشگاهها و یا دروه های زبان، ملده کرده، بیمه و … با عنوان ویزای دانشجویی تمدید میشود و سپس با این نوع ویزا میتوان تا پایان دوره تحصیلی در المان تحصیل کرد و سپس مجدد تمدید کرد و هر ساله این روند تکرار میشود. برای این تمدید داشتن  بیمه درمانی، ملده کردن محل اقامت، ثبت نام در دانشگاه و تمکن مالی برای یک سال زندگی، اجباری است

امکان تبدیل ویزای توریستی به ویزای دانشجویی در خاک آلمان وجود ندارد. یعنی متقاضی نمی تواند ویزای توریستی گرفته و پس از ورود به آلمان ، ویزای توریستی خود را به ویزای دانشجویی تبدیل کند

 

سطح و دانش زبان برای تحصیل در آلمان:

 

در صورتی که شما در ایران زبان آلمانی را تا سطح معینی خواندید و دارای یک مدرک زبان آلمانی معتبر از یکی از موسساتی همانند گوته هستید، میباست به وسیله ارائه یکی از این مدارک سطح دانش خود را به دانشگاه مورد نظر اثبات کند:

DSH :

این آزمون فقط در المان برگزار میشود. دانشجویانی که ساکن در المان هستند و با پذیرش مشروط به زبان وارد المان شده اند، برای دریافت پذیرش مستقیم دانشگاه بعد از گذراندن دوره زبان، اکثرا در دوره های DSH و در نهایت در آزمون نهایی DSH شرکت میکنند.

تعداد زیادی از هوخشوله ها این امتحان را برگذار میکنند اما با هم هماهنگ نیستند و هر مرکزی با سیستم آموزشی خودش این امتحان را برگذار میکند.

 

این آزمون شامل ۴ مهارت شنیداری ، نوشتاری ، درک مطلب و مکالمه هست که متقاضی باید در تک تک مهارت ها نمره قبولی را کسب کند. هزینه و زمان برگزاری آزمون و همچنین دوره های  DSH بسته به دانشگاه برگزار کننده متفاوت است.

 

TestDaf

این آزمون توسط مرکز TestDaf  و تقریبا در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا به صورت هماهنگ برگزار میشود. در ایران هم در دو موسسه دیوان و گوته به طور هماهنگ برگزار میشود.

این امتحان نیز شامل ۴ مهارت شنیداری، نوشتاری ، درک مطلب و مکالمه است و متقاضی باید در تک تک مهارت ها نمره مورد نظر که اکثرا ۴ از ۵ است رو کسب کنند. توجه داشته باشید که نمرات با هم جمع نمیشوند. این آزمون حدودا شش بار در سال برگزار میشود.

حد اقل نمره ۴ از هر مهارت را باید بدست آورید و نمره هیچ مهارتی نباید زیر ۳ باشد. اگر به فرض شما سه مهارت را نمره ۵ بگیرید و یک مهارت نمره زیر ۳ بگیرید، TestDaf شما معتبر نخواهد بود. اما در نظر داشته باشید برخی از دانشگاهها با مجموع نمره ۱۵ تست داف و با شرط اینکه تمام نمرات بالای ۳ هستند، هم پذیرش مستقیم برای متقاضی صادر می نمایند.

این آزمون به دو صورت کاغذی و دیجیتالی برگزار میشود که نوع سوال و روند امتحان در  هر کدام با هم متفاوت هستند و موضوعی که باید در نظر بگیرید این است که کل هر ۴ مهارت در یک روز برگزر میشود.

 

مدرک C1 هوخشوله تلک (Telc):

این آزمون در حال حاضر در ایران برگذار نمیشود. نزدیک ترین کشور برگزار کننده این آزمون به ایران، ترکیه است که در شهر های مختلف از جمله ازمیر ، استانبول و انکارا و در موسسه های مختلف مورد تایید المان، در زمان های مختلف سال امتحان برگزار میکنند.

می توان گفت که به طور تقریبی هر موسسه زبان، هر دوماه یک بار این آزمون را برگزار میکند.

این آزمون شامل دو بخش کتبی و شفاهی میباشد که در هر دو بخش به طور جداگانه  باید حداقل نمره قبولی را کسب کرد. قسمت شفاهی فقط مکالمه است اما بخش کتبی شامل ۴ قسمت : درک مطلب ، درک شنیداری ، مهارت نوشتاری و گرامر به همراه واژگان میباشد. هر ۴ مهارت این آزمون کلا در یک روز برگذار میشود. البته اگر تعداد متقاضی ها در یه روز خیلی زیاد باشد ممکن است امتحان شفاهی در روز قبل یا بعد از آزمون کتبی برگزار شود.

 

مدرک C2 گوته:

یکی دیگر از آزمون های معتبر برای ورود مستقیم به دانشگاه  آزمون C2   گوته است که شامل ۴ مهارت شنیداری ، درک مطلب ، مهارت نوشتاری و مکالمه است و باید در تک تک مهارت ها نمره قبولی را به صورت جداگانه کسب کرد . امتحان در دو روز برگذار میشود که مکالمه به صورت جداگانه از بقیه مهارت ها ارائه میشود.

 

این آزمون توسط موسسه گوته در کشورهای مختلف برگزار میشود( لینک گوته ). در ایران هم در موسسه گوته تهران در تمامی سطوح امتحان برگذار میشود و شما میتوانید با مراجعه به سایت گوته از زمان برگذاری ازمون مطلع شوید.

 

سطح ۲ DSD :

۲ DSD همان دیپلم زبان آلمانی است که پس از مطالعه چند سال پیاپی زبان در یک موسسه معتبر، می توان بدست آورد

این مدرک معروب به سطح ۲ دیپلم زبان المانی نیز می باشد و به عنوان مدرکی برای اثبات مهارت های زبان آلمانی مورد نیاز برای تحصیل در یک دانشگاه آلمانی عمل می کند. این آزمون نیز در آلمان برگزار می شود و پس از پایان دوره آموزشی زبان آلمانی در مراکز آموزشی مرتبط، برگزار می گردد.

 

زبان دوره کالج(Deutsch in Studienkolleg):

یکی از دورسی که در کالج دانشگاهی در آلمان و در کنار مابقی دروس ارائه می شود، زبان آلمانی است. این درس ۱۰ ساعت در هفته برای تمامی کورس های کالج الزامی است. افرادی که در دوره های کالج دانشگاهی شرکت می کنند و پس از یک سال ، آزمونهای دروس این کالج را نیز با موفقیت پشت سر می گذارند، می توانند با کسب نمره قبولی از درس زبان کالج نیز مدرک زبان معتبر برای ورود به دانشگاه را بدست آورند.

 

این افراد دیگر نیازی به کسب سایر مدارک زبان آلمانی ندارند( مدارکی که پیشتر ذکر شد). هرچند متقاضیان علوم پزشکی برای موفق شدن  در رقابت برای دریافت پذیرش، مدارک تست داف و یا DSH را نیز علاوه بر مدرک زبان کالج، لازم دارند.

مدارک GRE و یا GMAT در برخی از رشته های انگلیسی زبان، جزو مدارک الزامی برای تحصیل در این دانشگاهها ذکر شده است

 

شرط معدل برای تحصیل در آلمان:

اگر دارای مدرک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی و یا کارشناسی و کارشناسی ارشد هستید، و می خواهید برای تحصیل در آلمان اقدام کنید خوب است بدانید که برخی از دانشگاههای آلمان برای صدور پذیرش تحصیلی، از ایرانیان معدل بالای ۱۷٫۵ می خواهند، برخی دیگر بالا ی ۱۶ و تعدادی هم معدل زیر ۱۶ را نیز قبول می کنند.

 

اینکه چه دانشگاهی چه معدلی را می خواهد، هیچ ارتباطی به رنکینگ و اعتبار دانشگاه در آلمان ندارد و معمولا دانشکده ها هستند که این شرایط را اعلام می نمایند. پس برای مشخص شدن وضعیت امکان تحصیل در دانشگاه مد نظرتان در آلمان، ابتدا به سایت آن دانشگاه رجوع کنید و یا از کارشناس پرونده تان بخواهید تا شرایط را برای شما بررسی و اعلام کند.

 

تا چه سنی می توان در دانشگاههای آلمان تحصیل کرد؟

شرایط سنی تحصیل در آلمان:

معمولا هیچ محدودیت سنی برای تحصیل در دانشگاهها و کالج های آلمان وجود ندارد و فقط برخی از کالج های دانشگاهی هستند که بصورت سلیقه ای افراد با سن بالای ۲۷ و یا ۲۸ سال را برای ورود به کالج قبول نمی کنند. آنچه که از نظر شرایط سنی برای تحصیل در آلمان مهم است، این که بیشتر سفارت آلمان به عنوان یک فیلتر و استفاده از شرایط سنی را برای دادن ویزای متقاضیان، استفاده می کند.

به عبارت دیگر، ممکنه شما با هر شرایط سنی از یک کالج دولتی و یا کالج دانشگاهی خصوصی در آلمان پذیرش داشته باشید. اما نمی توانید به عنوان یک آپشن برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان روی آن حسب باز کنید. زیرا سفارت آلمان با توجه به تعداد زیاد متقاضیان تحصیل در آلمان به احتمال بسیار زیاد ممکن است با در خوسات ویزای شما موافقت نکند. دلیل این مورد را هم گپ تحصیلی اعلام می کند. این که شما از درس فاصله گرفتید و ممکن است در دانشگاهها و کالج های آلمان موفق نشوید. لذا بهت راست به دنبال راه حل بهتری برای ورود به آلمان و دانشگاهها و کالج های این کشور باشید.

 

توصیه می کنیم حتما” در این مورد با کارشناسان و مشاوران موسسه ما تماس بگیرید تا با توجه به تجربه خود، بهترین راه حل را به شما پیشنهاد دهند.

 

شرایط سنی تحصیل در المان

 

 

تحصیل پزشکی در آلمان چه شرایطی دارد؟

تحصیل پزشکی در آلمان

 

هر ساله حدود ۴۵۰۰۰ متقاضی برای حدودا ۹۰۰۰ جایگاه  خالی در رشته پزشکی و داندانپزشکی و داروسازی در آلمان از سراسر دنیا اقدام می کنند. که بدین صورت رقابت ۱ به ۵ برای ورود به رشته های علوم پزشکی در آلمان بوجود می آید. که البته نسبت بسیار خوبی در مقایسه با کنکور ایران و برخی از دیگر کشورها است و می توان گفت که با تلاش زیاد و کسب نمره خوب از کالج دانشگاهی، می توان شانس کرسی پزشکی در دانشگاههای آلمان را بدست آورد.

خاطر نشان می گردد که برای ورود  به رشته های پزشکی و داندانپزشکی و داروسازی در دانشگاههای آلمان، به غیر از موفقیت در کالج دانشگاهی در آلمان و گرفتن نمره خوب از کالج، نمره معدل دیپلم ایران شما و همچنین رزومه ای که در این زمینه دارید نیز در این مسیر بسیار تاثیر گذار بوده و به موفیت شما کمک می کند.

کجا می توان در آلمان پزشکی خواند؟

حدود ۴۰ دانشگاه در سراسر آلمان رشته پزشکی و داندان پزشکی را ارائه می دهند، از جمله برلین، مونیخ ، هایدلبرگ، هامبورگ ، دسلدورف ، کلن ، بن، گوتینگن، فرانکفورت، ینا، لایپزیش و غیره…

افرادی که تمایل به پذیرش علوم پزشکی در آلمان دارند باید بدانند یکی از شرط های اساسی برای پذیرش در رشته پزشکی معدل پایان دوره دبیرستان ایران است. هر چه معدل شما بالاتر باشد شانس شما بیشتر خواهد بود. به همین دلیل متقاضیان برای تحصیل در رشته پزشکی همواره با رقابت زیادی روبه ‌رو می باشند. معمولا تجربه نشان می دهد که داشتن معدل بالای ۱۹ دیپلم ایران، امکان موفقیت شما برای ورود به رشته های علوم پزشکی را دو چندان می کند.

 

در آلمان، برای سنجش شایستگی علمی افراد جهت ورود به این رشته تحصیلی، آزمون پایان دوره کالج در نظر گرفته‌ شده است. افراد باید در آزمون پایانی کالج دانشگاه های دولتی این کشور شرکت نمایند و در صورت کسب نمره قبولی می ‌توانند تحصیل خود را در دانشگاه های پزشکی آلمان آغاز نمایند.

 

آزمون ورودی به زبان آلمانی برگزار می ‌شود، و از دروسی است که در دوره کالج دانشگاهی گذرانده می شود.

 

شرط اولیه برای پذیرش در رشته تحصیلی داشتن مدرک معتبر پایان دوره تحصیلات دبیرستان در رشته علوم تجربی است که طبق سیستم اموزشی المان مطابقت داده شده باشد.

و اما برای پذیرش در رشته پزشکی به دلیل محدودیت پذیرش و تعداد درخواست بالا دانشگاه های آلمان فیلتری را برای پذیرش در پزشکی تعیین میکنند که در توضیحات قست پذیرش دانشگاه، حروف  NC ذکر شده است (NC به  معنای  این است که فقط ظرفیت محدودی از دانشجویان در دانشکده پزشکی پذیرفته خواهند شد). این شرایط از ایالتی به ایالت دیگر و همچنین حتی در یک ایالت از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است.

 

دانشگاه های خصوصی پزشکی در آلمان

در دانشگاههای خصوصی آلمان، برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی خبری از محدودیت ظرفیت( NC) نیست. و هر دانشگاه بسته به ظرفیت کلاسهای خود دانشجوی پزشکی می پذیرد.

 

البته به خاطر داشته باشید که این دوره ها مشمول هزینه می باشد و هر ترم باید مبلغی به عنوان شهریه به دانشگاه پرداخت شود. هزینه های هر ترم بین ۶۰۰۰ تا ۱۱۵۰۰ یورو (بسته به دانشگاه) متغییر می باشد.

در حال حاضر تعدادی دانشگاه خصوصی در آلمان وجود دارد که رشته های علوم پزشکی را ارائه می دهند. از جمله دانشکده پزشکی براندنبورگ، دانشگاه پزشکی خصوصی در نورنبرگ، دانشکده پزشکی کاسل  و غیره..

 

نکته : تعداد ترم های رشته پزشکی در ایالت و دانشگاه های مختلف ممکن است متفاوت بوده و بین ۱۲ یا ۱۳ ترم باشد. درطول کل دوره پزشکی ۳ مرتبه امتحان دولتی از دانشجویان گرفته میشود که توسط دولت برگزار میشود و در این آزمون خود دانشگاه هیچ دخالتی را ندارد.

تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی ، داروسازی و رشته های پیراپزشکی در دانشگاههای دولتی آلمان، همگی فقط و فقط به زبان آلمانی است. لذا افرادی که مایل به ورود به این رشته ها می باشند حتما باید مدارک زبان آلمانی مورد نظر را بدست آوردند.

 

همچنین معدل خوب و بالای ۱۸در برخی از رشته ها و معدل بالای ۱۹٫۵ در برخی دیگر از رشته های علوم پزشکی، از شرایط اصلی تحصیل علوم پزشکی در دانشگاههای آلمان می باشند.

 

تحصیل در کالج های دانشگاهی آلمان چه شرایطی دارد؟

کالج های دانشگاهی (Studienkolleg) دولتی آلمان همگی آلمانی زبان هستند و برای ورود به آنها باید علاوه بر مدرک زبان آلمانی مورد نظر، دانش زبان آلمانی شما نیز بالاتر از سطح B2 باشد. به یاد داشته باشید که برای گرفتن پذیرش اولیه از این دانشگاهها و کالج ها مدرک زبان B1 هم کفایت می کند اما برای موفقیت در آزمون ورودی باید سطح زبان بالای B2 داشته باشید.

 

دیپلم و پیش دانشگاهی نظام قدیم و یا دیپلم سه ساله نظام جدید فعلی، از الزامات تحصیل در کالج های دانشگاهی آلمان می باشد.

در نظر داشته باشید که با توجه به کالجی که شما انتخاب می نمائید، معدل دیپلم شما و یا دیپلم و پیش دانشگاهی شما بسیار مهم و تاثیر گذار حتی در پذیرش  اولیه کالج و دانشگاه می باشد.

مثلا برای متقاضیان علوم پزشکی که می خواهند به کالج M-KURS بروند، باید معدل بالای ۱۸٫۵ داشته باشند(به غیر از کالج مونیخ که معدل دیپلم ایران برایش مهم نیست).

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در کالج های آلمان، به قسمت مربوط با کالج دانشگاهی در این سایت مراجعه نمائید.

تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان:

تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان

در مقاطح تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری، بسیاری از رشته های تحصیلی در دانشگاههای دولتی آلمان هم به زبان آلمانی و هم به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

 

مدرک زبان آلمانی مورد نظر برای تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در آلمان TESTDAF چهار در چهار است(یعنی هر چهار تا تایل خواندن، نوشتن، صحبت کردن، شنیدن نمره حد اقل ۴ داشته باشید)  و مدرک زبان انگلیسی مورد نظر برای این دانشگاهها معمولا آیلتس با نمره بالای ۶ و یا تافل با نمره بالای ۸۰ می باشد.

 

اما در کل، شرایط دانشگاهها با یکدیگر متفاوت است و بعضا با نمرات پایین تر زبان در برخی از رشته های تحصیلی هم پذیرش و تحصیل انجام می شود. ولی هر چه نمره زبان شما بالاتر باشد، شانس شما برای پذیرش و انتخاب دانشگاه بیشتر می شود. همچین داشتن مدرک کارشناسی معتبر از دانشگاههای معتبر ایران و با معدل بالای ۱۳٫۵ (با توجه به رشته تحصیلی و دانشگاهی که انتخاب می نمائید) از دیگر الزامات تحصیل در آلمان می باشد.

در این مورد نیز هر معدل شما بالاتر باشد شانس شما برای گرفتن پذیرش از دانشگاههای مختلف، بیشتر می شود.

 

تحصیل کارشناسی در آلمان:

برای تحصیل در مقطع کارشناسی در آلمان دو راه وجود دارد:

۱- از طریق کالج دانشگاهی در آلمان: که ابتدا باید یک دوره یکساله را در کالج بگذرانید و بعد از پایان دوره کالج دانشگاهی و با توجه به نمره FSP که بدست آورده اید، می توانید دانشگاه و یا رشته مورد نظر خود را انتخاب نمائید.

 

۲- ورود مستقیم به کارشناسی بدون نیاز به کالج: اگر به اندازه دو ترم در دانشگاههای ایران تحصیل کرده اید و حد اقل ۳۷ واحد درسی با معدل بالای ۱۶ در دانشگاههای ایران و یا در سایر دانشگاههای معتبر دنیا پاس کرده اید، می توانید مستقیم به مقطع کارشناسی در دانشگاههای آلمان وارد شوید.

تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاههای آلمان به زبان آلمانی است ولی در تعداد معدودی از دانشگاههای آلمان مقطع کارشناسی نیز به زبان انگلیسی برای برخی از رشته ها ارائه می شود. اما تعداد این دانشگاهها و رشته ها زیاد نیستند. از دیگر مدارک لازم برای تحصیل کارشناسی در آلمان، می توان به مدرک زبان اشاره کرد.

با مدرک زبان B1 و یا B2 به شما پذیرش مشروط می دهند که باید قبل از شروع ترم دانشگاه، با گذراندن دوره های زبان مورد نیاز، مدرک زبان مورد نظر آن دانشگاه را در ایران و یا آلمان بدست آورید. ولی با مدرک TESTDAF کامل و یا مدرک زبان ایلتس و یا تافل با نمره مورد نظر دانشگاه، می توانید مستقیم وارد دانشگاههای آلمان شوید.

 

هشت مرحله اساسی تا دریافت ویزای آلمان

ویزای آلمان

آلمان به علت تحصیل رایگان یکی از کشور های پرطرفدار برای دانشجویان کل دنیا میباشد. یکی از بهترین و طبق اخرین امار بیشترین روش مهاجرت ایرانی ها به آلمان از طریق تحصیل میباشد. تحصیل در آلمان یکی از آرزوهای دانشجویان کشورهای مختلف است.

 

جالب است بدانید که سالانه بیش از ۳۰۰ هزار دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف دنیا برای تحصیل به آلمان می روند و این می تواند در تبادل علمی و تکنولوژیکی آلمان با سایر کشورها بسیار تاثیر گذار باشد.

 

بر اساس قوانین و سیاستهای آموزشی کشور آلمان، تحصیل در دانشگاههای این کشور برای تمام دانشجویان آلمانی و غیر آلمانی رایگان می باشد و این موضوع یکی از امتیازات برجسته برای دانشجویان ایرانی با قیمت های بالای ارز در این روزها می تواند باشد.

 

برای تحصیل در آلمان  ۸ قدم اساسی را باید پشت سر گذاشت :

قدم اول

داشتن مدرک معتبر دانشگاهی و یا دیپلم رسمی از وزارت آموزش و پرورش ایران.

برای ورود به هر مقطع تحصیلی(کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکتری) می بایست متقاضی، دارای مدرک معتبر و مورد نیاز مقاطع تحصیلی پایین تر همانند دیپلم و یا مدرک دانشگاهی باشد.

 

به طور مثال برای ورود به کارشناسی ، متقاضی باید دوره متوسطه دبیرستان را به پایان رسانده باشد و پیش نیاز های لازم را گذرانده باشد و دارای مدرک رسمی دیپلم نظام جدید و یا دیپلم و پیش دانشگاهی نظام قدیم باشد.

قدم دوم

انتخاب رشته و مقطع تحصیلی:

انتخاب رشته مورد علاقه و متناسب با مدرک تحصیلی قبلی خود نیز گام دوم برای تحصیل در آلمان می باشد.

به طور مثال با مدرک دیپلم علوم تجربی فقط می توانید یکی از رشته های کارشناسی و یا علوم پزشکی را انتخاب کنید و با مدرک کارشناسی روانشناسی، فقط می توانید برای ارشد روانشناسی و زیرشاخه های آن اقدام کنید. و به طور کلی امکان تغییرات گسترده در انتخاب رشته های مختلف نیست.

انتخاب رشته نیز در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز بسیار مهم است. بیش از ۲۰۰۰۰ رشته تحصیلی متفاوت و کاربردی در دانشگاههای آلمان تدریس میشوند که اکثر آنها بر اساس نیاز جامعه و کاربردی بودن آنها ارائه می گردد. بنابراین با این تنوع رشته تحصیلی، گزینه ها و شرایط زیاد و متفاوتی برای ورود به دانشگاههای آلمان و تحصیل در آنها وجود دارد.

قدم سوم

تطبیق مدارک:

معدل مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی و یا مدارک دانشگاهی شما، باید بر اساس سیستم آموزشی المان بررسی و مطابقت داده شود و عنوان رشته تحصیلی و معدل های هر مقطع تحصیلی، باید بر اساس سیستم اموزشی المان، تغییر کند و تبدیل شود.

از مهمترین شرایط تحصیل در آلمان، معدل آخرین مدرک تحصیلی، مدرک زبان و نمره زبان شماست. تاثیر معدل در پذیرش از دانشگاههای آلمان بسیار مهم است.

 

از نظر معدل، برخی از دانشگاهها برای صدور پذیرش تحصیلی، معدل بالای ۱۷٫۵ می خواهند، برخی دیگر معدل بین ۱۶ تا ۱۷٫۵ و  تعدادی هم حتی با معدل زیر ۱۶ نیز امکان تحصیل را به شما می دهند. البته این شرط معدل هیچ ارتباطی به رنکینگ و اعتبار دانشگاه در آلمان ندارد و سیستم و قوانین حاکم بر دانشکده های هر دانشگاه ، تعیین کننده این شرایط است.

 

قدم چهار

مدرک زبان:

با توجه به مقطع و رشته تحصیلی مورد نظر خود در آلمان، متقاضی باید حداقل مدرک زبان المانی(B1 و یا B2 ) و در مواردی که رشته مورد نظر به زبان انگلیسی ارائه میشود ، مدرک مورد نیاز برای دریافت پذیرش و ادامه تحصیل مدرک تافل و یا ایلتس میباشد) مورد نیاز را قبل از اقدام برای تحصیل در آلمان، بدست آورد.

سطح زبان و نمره زبان یکی از شرایط اصلی و مهم برای تحصیل در دانشگاههای آلمان است. برای رشته های انگلیسی زبان معمولا به ایلتس ۶٫۵ و یا تافل ۸۵ نیاز است و برای رشته های آلمانی زبان نیاز به مدرک C1 تلک یا مدرک C2 گوته و  یا Test Daf زبان آلمانی است.

 

در مقاطع ارشد و دکتری، بسیار از رشته های تحصیلی در دانشگاههای دولتی به زبان انگلیسی هم ارائه می شود.

 

با توجه به این که داشتن مدرک زبان خصوصا” المانی برای دانشگاه ها اجباری است و در بعضی از رشته ها و دانشگاه های بین المللی که تعداد محدودی هم هستند انگلیسی هم نیاز است ، متقاضی باید در مصاحبه سفارت حتما مدرک زبانی را که با ان زبان ادامه تحصیل میدهد به همراه داشته باشد.

 

حدقل سطح زبان المانی مورد تایید سفارت B1 میباشد اما جهت اطمینان برای دریافت ویزا بهتر است متقاضی B2 آلمانی را ارائه دهد.

 

قدم پنجم

ارسال مدارک تحصیلی خود به دانشگاه جهت درخواست پذیرش:

در این مرحله شما می بایست مدارکی که دانشگاه مد نظرتان در آلمان، از شما خواسته است را برای دانشگاه ارسال نمایید. توجه داشته باشید که شرایط دانشگاهها برای دریافت مدارک تحصیلی قبلی شما و صدور پذیرش تحصیلی، با یکدیگر کاملا متفاوت است. و باید شرایط هر دانشگاهی را که میخواهید ادامه تحصیل دهید در نظر بگیرید.

 

قدم ششم

تمکن مالی

اگر چه تحصیل در دانشگاههای آلمان رایگان می باشد، اما هر دانشجویی باید هزینه های امرار معاش و زندگی خود در دوران تحصیل خود در آلمان را باید خودش تامین نماید.

 

هزینه زندگی سالیانه یک دانشجوی خارجی در آلمان ۱۰۳۳۲ یورو از طرف دولت آلمان تعیین شده است، که شامل هزینه های: اجاره خانه، غذا، پوشاک، مواد آموزشی، بیمه درمانی، تلفن، اینترنت، هزینه های رادیو و تلویزیون و فعالیت های تفریحی میشود. شما می توانید این مبلغ و یا معادل ریالی آن را با ارائه نامه تمکن مالی یک روزه (آخرین مبلغ موجودی) که از بانک خود می گیرید در روز مصاحبه به سفارت ارائه دهید و نیازی به گردش حساب بانکی نیست. و همچنین بعد از اخذ ویزا مبلغ ذکر شده را باید به صورت یورویی به آلمان ببرید.

نکته بسیار مهم این که گاهی این مبلغ در فرودگاه هنگام خروج شما از ایران چک میشود

به خاطر داشته باشید که سفارت المان نیاز به پرینت گردش حساب سه یا شش ماهه شما ندارد و همان تمکن یک روزه کافی است. و شما باید مبلغ را طبق قیمت یورو درآن روز حساب کنید و معادل ریالی را در حساب داشته باشید

قدم هفتم

دریافت ویزا:

ویزای تحصیلی آلمان یکی از معتبرترین ویزای های تحصیلی در اروپا می باشد که می تواند در ضمن تحصیل و یا حتی بعد از فارغ التحصیلی، در گرفتن هر نوع ویزایی از کشورهای اروپائی و یا غیر اروپائی تاثیر بسیار مثبتی برای شما داشته باشد.

 

برای دریافت ویزای تحصیلی، ابتدا باید از طریق سایت ویزامتریک اقدام به رزرو وقت مصاحبه نمود. از سال ۲۰۲۱ ویزامتریک مسئول دریافت مدارک و مصاحبه از متقاضیان برای ویزای دانشجویی آلمان می باشد ولی همچنان بررسی مدارک و نظر نهایی با کنسولگری آلمان است.

شما باید برای دریافت ویزای تحصیلی از کشور آلمان، کلیه مدارک لازم را آماده نموده و در روز مصاحبه به ویزامتریک ارائه نمایید.

 

این مدارک بصورت مختصر عبارتند از: پذیرش تحصیلی از یک دانشگاه آلمان، نامه تمکن مالی، پاسپورت، مدرک زبان معتبر، ترجمه مدارک تحصیلی قبلی، رزومه و انگیزه نامه. همچنین سفارت از شما سئوالاتی نیز در خصوص اهداف و انگیزه شما از تحصیل در آلمان، از شما می پرسد که در صدور ویزای شما بسیار تاثیر گذار است.

جدید ترین قوانین و مراحل را میتوانید در لینک ….مشاهده نمایید

(لینک سفارت آلمان)

 

قدم هشتم

رزرو خوابگاه و یا محل سکونت در آلمان:

از آنجائی که سالانه متقاضیان زیادی از سراسر دنیا برای تحصیل به آلمان می روند، لذا دانشگاهها به اندازه کافی خوابگاه دانشجوئی ندارند و ممکن است ترم اول خوابگاهی به شما تعلق نگیرد.

 

بنابراین توصیه اکید می شود که قبل از عزیمت به آلمان حتما به فکر تهیه خوابگاه و یا محل اقامت موقت دیگری از قبیل خوابگاههای خصوصی، WG و غیره باشید.

 

دانشجویان به طور میانگین حدود ۳۵۰ یورو در ماه برای اجاره اتاق می پردازند. با این حال، بسته به منطقه و شهر محل سکونت شما تفاوت هایی هم وجود دارد. اقامت در شهرهای بزرگ مانند مونیخ، هامبورگ ، فرانکفورت ، فرایبورگ و توبینگن هزینه های بیشتری را برای شما خواهد داشت.

 

یک آپارتمان یک اتاقه در فرانکفورت حدود ۵۹۵ یورو و حتی در مونیخ ممکن است بیشتر هم  هزینه داشته باشد. زندگی در شهرهای کوچکتر و همچنین در شرق آلمان ارزان تر از شهرهای بزرگ است .

 

اجاره یک آپارتمان کوچک در لایپزیگ به طور متوسط ۳۷۹ یورو است. حتی برای کسانی که یک آپارتمان را با دانشجویان دیگر به عنوان آپارتمان مشترکWG   به  اشتراک می گذارند هم باز به مراتب ارزان تر است.

نکته پایانی:

اگر قصد تحصیل در آلمان را دارید باید با یک برنامه ریزی زمانی خوب تمام کارها را پیش ببرید. با توجه به زمان بر بودن هر کدام از این مراحل، دانشجو باید از نظر زمانی برنامه ریزی درستی را داشته باشد.

همکاران ما با کمال میل  شما در هر یک از مراحل فوق راهنمایی خواهند کرد.

 

سوالات متداول

در کشور آلمان در چه رشته هایی میتوان ادامه تحصیل داد؟

دانشجویات میتوانند در تمامی رشته های گروه انسانی، ریاضی، تجربی و هنر در کشور آلمان ادامه تحصیل دهند

 

آیا بعد از فارغ التحصیلی می توانیم در آلمان بمانیم؟

پس از اتمام موفقیت آمیز تحصیلات، دانشجویان خارجی می توانند مجوز اقامت خود را تا ۱۸ ماه تمدید کنند تا اینکه فرصتی برای یافتن شغل و یا پذیرش در مقطع تحصیلی بعدی را داشته باشند که با شرایط و رشته تحصیلی آنها مطابقت داشته باشد. و سپس میتوانند اقامت و ویزای خود را تمدید و یا تبدیل کنند.

 

چگونه ویزای دانشجویی بگیریم؟

اگر دریکی از کشورهایی هستید که به طور معمول اجازه ورود به خاک المان را ندارید از جمله کشور ایران، باید از سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور خود برای سفر به آلمان و اقامت برای مدت مورد نظر(اکثرا در ابتدا به صورت ۳ ماهه هستند) در آنجا درخواست ویزای مناسب بدهید.

 

آیا دانش زبان آلمانی در هر صورت لازم است ؟

بهتر است دانشجویانی که حتی به زبان انگلیسی تحصیل میکنند زبان المانی را فرابگیرند چون در هر صورت برای کار دانشجویی و زندگی نیاز به دانش زبان المانی دارند و راحت تر میتوانند در جامعه ادغام شوند

 

دانشجو چه هزینه هایی را باید به دانشگاه  پرداخت کند ؟

در آلمان همه دانشجویان در همه دانشگاه ها هزینه ترم را پرداخت می کنند. این ربطی به شهریه ندارد، بلکه شامل کمک به اتحادیه دانشجویی و خودگردانی دانشجویی   AStA است.  هزینه ترم بسته به دانشگاه متفاوت است و بین ۱۰۰ تا ۳۵۰ یورو است.

 

و همچنین  هزینه های اضافی برای دوره تحصیلی وجود دارد که به عنوان مثال هزینه های لازم برای تهیه کتاب های درسی و غیره  را میتوان نام برد و میزان این هزینه ها بستگی به رشته تحصیلی دانشجو دارد.و اگر دانشجو در دانشگاه خصوصی تحصیل میکنند به علاوه این هزینه ها باید شهریه تعیین شده از طرف دانشگاه  را هم پرداخت کند

دانشجو چه امکاناتی را از دانشگاه میتواند دریافت کند ؟

در بسیاری از دانشگاه‌ها، دانشجویان یک بلیت دانشجویی را  در طول ترم تحصیلی دریافت می‌کنند که می‌توانند از آن برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی منطقه استفاده کنند. و همچنین یک سری تخفیف ها برای دانشجویان وجود دارد.

 

به طور مثال در تئاترها، موزه‌ها، سالن‌های اپرا، سینماها و سایر موسسات، افرادی که می‌توانند کارت دانشجویی معتبر نشان دهند، اغلب هزینه  کمتری می‌پردازند.  و میتوانند به صورت رایگان از اتوبوس  و قطار استفاده کنند

بسیاری از اتحادیه های دانشجویی بسته های خدماتی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند.به طور مثال  بیمه سلامت را میتوان نام برد ؛ به طوری که تعرفه عادی یک شرکت بیمه سلامت به طور قانونی و به طور قابل توجهی بالاتر از تعرفه دانشجویی در بیمه سلامت خصوصی است.

آیا می توان با مدرک دبیرستان در آلمان ادامه تحصیل داد ؟

دیپلم دبیرستان به تنهایی به شما این حق را نمی دهد که مستقیماً در آلمان تحصیل کنید.

 

اگر گواهی پایان تحصیل متقاضی  به عنوان مدرک ورود به دانشگاه و مراکز آموزش عالی در آلمان به رسمیت شناخته نشود، چه باید کرد ؟

متقاضی در ابتدا باید یک دوره یکساله کالج را بگذراند که به صورت ۲ ترم و هفته ای بین ۲۸ تا ۳۲ ساعت کلاس میباشد.

 

آیا دیپلم های بین المللی در آلمان اعتبار دارند ؟

دیپلم IB در آلمان به عنوان مدرک معتبر برای ورود به دانشگاه به رسمیت شناخته میشود. دیپلم بین‌المللی (IB Diploma)  یک مدرک تحصیلی است که توسط سازمان خصوصی بین‌المللی لیسانس مستقر در ژنو اعطا می‌شود و می‌توان آن را از هزاران مدرسه در سراسر جهان دریافت کرد. مدرک IB در آلمان تحت شرایط خاصی به عنوان مدرک ورود به دانشگاه شناخته می شود

 

برای بررسی اینکه شرایط ادامه تحصیل در آلمان را دارید و آیا مدرک تحصیلی شما در آلمان به رسمیت شناخته میشود یا خیر، می توانید از کارشناسان ما مشاوره دریافت کنید. و شما میتوانید در مشاوره با ما مطلع شوید که در چه رشته و مقطعی میتوانید ادامه تحصیل دهید.

 

ارزشیابی آنلاین تحصیلی (بدون هزینه)

63 پاسخ

    1. سلام علی شایسته عزیز
      برای ادامه تحصیل در کشور آلمان نیاز هست شرایطتون دقیق تر بررسی بشه، بدلیل نرخ بسیار پائین بیکاری در کشور آلمان، شرکت در دوره های آوسبیلدونگ، ادامه تحصیل در مقاطع کالج، ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشتاسی ارشد و … پرطرفدار می باشد. در رقابت برای پذیرفته شدن در این دوره ها، داشتن مدارک تحصیلی معتبر با معدل بالا، داشتن مدرک زبان آلمانی دارای اعتبار از موسسات معتبر مثل گوته یا OSD، سن پائین، داشتن تمکن مالی مناسب و توانایی باز کردن حساب بانکی در کشور آلمان و … از الزامات محسوب می شود که باید مدنظر داشته باشید. کارشناسان موسسه استادی اینفو همواره در خدمت عزیزان برای در اختیار قرار دادن مطالب بیشتر می باشند. همچنین با مراجعه به سایت موسسه استادی اینفو، مطالب تکمیلی در دسترس شما می باشد.
      موفق باشید

    2. سلام علی عزیز
      وقت بخیر، متاسفانه اطلاعاتتون رو کامل ذکر نفرمودید. برای ورود به کشور آلمان برای تحصیل یا شرکت در دوره های کارآموزی در آلمان (آوسبیلدونگ) که مشابه دوره های فنی حرفه ای در ایران هست، نیاز به داشتن شرایطی هست. با توجه به نیاز کشور آلمان به نیروی کار، تمایل به ورود به کشور آلمان برای ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بسیار زیاد هست. با توجه به رقابت شدید بخصوص در رشته های پرطرفدار: پزشکی، داروسازی، پیراپزشکی، دندانپزشکی، روانشناسی، پرستاری، ارشد هنر، اقتصاد، کارشناسی امنیت سایبری و … ، داشتن مدرک زبان معتبر آلمانی از مراکز معتبر گوته و OSD، داشتن تمکن مالی و افتتاح حساب بانکی، داشتن معدل تحصیلی بالا، داشتن ترجمه مدارک شخصی و دانشگاهی معتبر و ارسال در زمان مناسب برای ارزیابی و داشتن شرایط سنی مناسب برای گرفتن پذیرش از دانشگاه های کشور آلمان بسیار دارای اهمیت هستند. موسسه استادی ابنفو یک پایگاه اطلاع رسانی برای تحصیل در کشور آلمان هست که با مراجعه به سایت موسسه استادی اینفو و یا با تماس با کارشناسان این موسسه میتونید اطلاعات جامع تری از انواع خدمات موسسه استادی اینفو کسب بفرمائید.

    1. سلام مینا جان
      بدلیل نیاز مبرم کشور آلمان به نیروی کار جوان و متخصص، داشتن سن پائین یکی از مواردی می باشد که اثر مثبت در جریان پرونده شما دارد. در کشور آلمان بدلیل شرایط مطلوب زندگی، نرخ پائین بیکاری، مراکز تحصیلی و آموزشی معتبر جهانی و …، تمایل برای ورود به کشور آلمان در سنین پائین، زیاد می باشد. داشتن هر یک از موارد زیر اثر بسیار مثبتی در ورود شما به این کشور دارد:
      داشتن شرایط سنی مناسب، داشتن مدرک زبان معتبر از مراکز دارای اعتبار، داشتن تمکن مالی مناسب، داشتن امکان باز کردن حساب بانکی در کشور آلمان، داشتن مدارک تحصیلی معدل بالا و معتبر از مراکز دارای اعتبار، داشتن بیمه در داخل کشور آلمان، نداشتن گپ تحصیلی و یا امکان پرکردن گپ تحصیلی با سابقه کاری مرتبط و معتبر و …
      همچنین برای دوره های آوسبیلدونگ (مشابه دوره های فنی و حرفه ای در کشور ایران)، داشتن مدارک آموزشی مرتبطی مانند: کمک پرستاری، کمک بهیاری، پرستاری کودک، پرستاری سالمند، طب اورژانس، مدیریت زخم، کمک های اولیه، بهداشت و سلامت خانواده و … اثر مثبتی در روند پروندتون میتونه داشته باشه. در صورت تمایل با مراجعه به سایت موسسه استادی اینفو میتونید مطالب بیشتری رو مطالعه بفرمائید و همواره مشاوران و کارشناسان موسسه استادی اینفو برای مشاوره رایگان اولیه تلفنی در خدمت شما هستند.
      موفق باشید

  1. سلام وقت بخیر
    روند وقت گرفتن ویزامتریک مثل خود سفارت هستش؟ چقد زمان میبره که وقت بدهند
    و روز مصاحبه به زبان المانی مصاحبه میکنند؟

    1. سلام روزبخیر
      خیر روندگرفتن وقت در سفارت و ویزامتریک متفاوت هست.مصاحبه هم به زبان فارسی هم به زبان آلمانی انجام میشه

  2. سلام
    من ۱۹ سال سن دارم و دیپلم تجربی دارم میتونم توی آلمان رشته مهندسی برق بخونم؟
    معدل دیپلم تجربی ام ۱۸ هستش
    ممنوم میشم جوابم رو بدید

    1. سلام عماد عزیز
      بله این امکان وجود داره که متقاضیان عزیز با داشتن دیپلم تجربی، در رشته های مهندسی ادامه تحصیل دهند. داشتن مدرک زبان آلمانی دارای اعتبار از مراکز معتبر مانند گوته یا OSD از موارد الزامی دیگری می باشد که بهتره مدنظر قرار بدید. همچنین داشتن بیمه از شرکت های بیمه معتبر در کشور آلمان از موارد دیگری می باشد که باید به آن توجه بفرمائید. همچنین داشتن تمکن مالی مناسب و امکان باز کردن حساب بانکی در کشور آلمان از موارد دیگری می باشد که حتما” باید مدنظز قرار بدید. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر میتونید با مراجعه به سایت موسسه استادی اینفو اطلاعات بیشتری کسب بفرمائید. همچنین مشاوران و کارشناسان موسسه استادی اینفو همواره در خدمت عزیزانی هستند که تمایل به مشاوره اولیه تلفنی رایگان دارند.
      موفق باشید

  3. سلام
    تشکر از سایت عااااالیتون
    من میخوام به آلمان مهاجرت کنم .آیا فرزند من که ۱۰ سال سن دارد میتونه در مدرسه های آلمانی تحصیل کنه؟ و اینکه ویزای فرزندم سریع میدن یا چند سال طول میکشه؟
    ممنون

  4. سلام
    من ۲۳ سال دارم و ۲ سال جهشی خوندم.ارشد مکانیک دارم.شما میتونید واسه من پذیرش دکتری بگیرید؟

    1. سلام علی رضا عزیز
      متاسفانه در مقطع دکترا موسسه استادی اینفو نمیتونه در خدمت عزیزان باشه. از نظره کلی برای ورود به کشور آلمان به منظور ادامه تحصیل، کار، زندگی و …، داشتن مدرک زبان آلمانی از موارد مهمی می باشد که باید مدنظر قرار بدید. داشتن مدارک تحصیلی معدل بالا و دارای اعتبار از موارد دیگری می باشد که باید مدنظر قرار بدید. همچنین داشتن تمکن مالی مناسب و امکان باز کردن حساب بانکی در کشور آلمان رو هم باید مدنظر قرار بدید. داشتن بیمه در زمان تحصیل در کشور آلمان در دیگر مواردی می باشد که بهتره مدنظر قرار بدید. در نهایت این نکته رو بهتره مدنظر قرار بدید که بدلیل شرایط مناسب زندگی، تحصیل و آموزش، کاریابی و … در کشور آلمان، درخواست ورود به این کشور زیاد می باشد و در این رقابت داشتن شرایط اولیه مناسب، بسیار اثر مناسبی در روند پروندتون میتونه داشته باشه. در صورت تمایل به اطلاع از ۴۵ نوع خدمات خاص موسسه استادی اینفو با مراجعه به سایت موسسه استادی اینفو میتونید اطلاعات بیشتری کسب بفرمائید و در صورت نیاز، مشاوران و کارشناسان موسسه استادی اینفو همواره در خدمت عزیزانی هستند که تمایل به مشاوره تلفنی اولیه رایگان دارند.
      موفق باشید

    1. سلام نیلوفر عزیز
      متاسفانه شرایطتون رو کامل اعلام نفرمودید. برای ورود به کشور آلمان داشتن سن مناسب یکی از الویت ها می باشد که بدلیل نیاز مبرم کشور آلمان به نیروی متخصص جوان، از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. همچنین داشتن مدارک معتبر تحصیلی از موارد دیگری می باشد که بهتره مدنظر قرار بدید. داشتن مدرک زبان آلمانی از موارد الزامی دیگری می باشد که بهتره توجه داشته باشید. همچنین در رابطه با تمکن مالی و توانایی باز کردن حساب بانکی در کشور آلمان نیز باید توجه بفرمائید. با مراجعه به سایت موسسه استادی اینفو میتونید از ۴۵ نوع خدمات خاص موسسه استادی اینفو مطلع بشید و کارشناسان موسسه استادی اینفو همواره در خدمت شما می باشند.
      موفق باشید

    1. سلام وقت بخیر آقا محمد
      بله اگر از خارج از کشور آلمان اقدام بشه محدودیت سنی وجود داره. به منظور پذیرش گرفتن برای شرکت در دوره های آوسبیلدونگ، مقاطع کالج، کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه های کشور آلمان، داشتن شرایط سنی مناسب، مدارک معتبر ترجمه شده، مدرک زبان آلمانی سطح B2، تمکن مالی مناسب، توانایی باز کردن حساب بانکی در کشور آلمان و … رو باید مدنظر قرار بدید. برای کسب اطلاعات بیشتر میتونید با کارشناسان موسسه استادی اینفو تماس حاصل بفرمائید و یا با مراجعه به سایت موسسه استادی اینفو این امکان براتون وجود داره که مطالب بیشتری رو مطالعه بفرمائید.
      موفق باشید

    1. سلام نادره عزیز
      متاسفانه شرایطتون رو اعلام نفرمودید، بدلیل نیاز مبرم کشور آلمان به نیروی کار جوان و با تجربه، هرچه شرایط سنی پائین تر باشد امکان پذیرفته شدن بیشتر می شود. بخصوص برای کشوری مثل کشور آلمان که نرخ بیکاری بسیار پائین می باشد، در خواست برای ورود به منظور ادامه تحصیل و گذراندن دوره های آموزشی زیاد می باشد. در این رقابت داشتن سن کمتر یک مزیت محسوب می شود. با مراجعه به سایت موسسه استادی اینفو میتونید از ۴۵ نوع خدمات خاص این موسسه مطلع بشید. همچنین کارشناسان موسسه استادی اینفو همواره در خدمت عزیزان برای مشاوره اولیه رایگان تلفنی می باشند.
      موفق باشید

  5. سلام روز بخیر.اگه کلیه مواردی رو که در این مقاله گفتید، متقاضی رعایت کند و تمامی مدارک لازم را داشته باشد،احتمال ریجکتی از طرف سفارت هست؟>ممنون که پاسخ می دهید

  6. سلام سایت خیلی عالی دارید .من تک تک مقاله هاتون رو میخونم. خیلی عالی هستن. من میخوام برم اوسبیلدونگ بخونم. و فرزندم ۹ سال داره.اگه پیوست من بشه، چطوری میتونه اونجا تحصیل کنه؟؟؟؟

  7. سلام قصد مهاجرت تحصیلی به المان رو دارم. ولی نمیدونم شرایطش رو دارم یا خیر.من پسر ۲۴ ساله هستم و کارشناسی مهندسی معماری توی دانشگاه ازاد با معدل ۱۷٫۴۵ فارغ التحصیل شدم.مدرک زبان تافل دارم و نمره ام ۹۸ است.و یک مقاله هم دارم.و الان هم سرکار هستم.با این شرایط ها میتونم برم المان ؟ اگه میشه راهنماییم کند.ک

  8. سلام . روز بخیر.در مورد ویزا سوال دارم. توی مقاله نوشتید که ویزا متریک کار ها رو انجام میدهد. و تصمیم رو کنسولگری میگیره، در این شرایط ما بازهم باید با کنسولگری در ارتباط باشیم؟ و اینکه اونجا مصاحبه داریم بازم؟؟

    1. سلام
      ویزامتریک یک واسطه بین متقاضی و سفارت هستش.در واقع بطور مستقیم با سفارت در ارتباط نیستید

  9. سلام. شما برای همه دانشگاه ها اقدام میکنید یا فقط برای یک سری از دانشگاه ها درخواست میفرستید؟؟

    1. سلام
      برای هر دانشگاهی که شرایط مناسب با متقاضی داشته باشه اقدام خواهد شد

  10. سلام وقتتون بخیر . دانشگاه های خصوصی شهریه دریافت میکنند یا دولتی ها هم گاها پولی هستند؟؟

    1. سلام
      بطور کلی تحصیل در دانشگاه های دولتی رایگان هستند و در دانشگاه های خصوصی هزینه دارند

    1. سلام مهتاب جان
      موسسه استادی اینفو یک موسسه اطلاع رسانی در رابطه با تحصیل در کشور آلمان می باشد که همواره کارشناسان موسسه در خدمت عزیزانی هستند که تمایل به مشاوره تلفنی رایگان اولیه دارند. همچنین با مراجعه به سایت موسسه استادی اینفو این امکان برای عزیزان وجود داره که مطالب بیشتری رو در رابطه با دوره های آوسبیلدونگ (مشابه فنی و حرفه ای در ایران)، مقطع کالج، مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و … مطالعه کنند. همچنین با بررسی مطالب سایت موسسه استادی اینفو این امکان وجود داره از رشته های پرطرفدار در کشور آلمان مانند رشته های گرایش پزشکی و درمان: پزشکی، دتدانپزشکی، داروسازی، پیراپزشکی، پرستاری و … آگاه بشید.
      موفق باشید

  11. سلام و روزبخیر. ممنون که راهنماییم کردید.و تشکر دارم از مشاورین حاذق و دلسوزتان.

  12. سلام . من ۳۹ سال دارم و مدرک زبان ایلتس ۶ . میتونم مجدد ارشد بخونم؟رشته تحصیلی ام ریاضی بوده و کارشناسی رو مهندسی صنایع خوندم و همچنین ارشد مدیریت.

  13. سلام و وقت بخیر ممنون از راهنمایی هاتون .
    تشکر که جوابگوی سوالات ما هستید.
    با معدل ۱۳ رشته مهندسی عمران میشود رفت المان ارشد خوند؟
    و چه سطح زبانی رو لازم دارم؟باید حتما المانی باشه یا باانگلیسی هم میشه رفت. و یه سوال دیگه اینکه ، من تسلط کامل به زبان فرانسه دارم ایا این تاثیری روی رزمه من دارد؟

    1. سلام
      با معدلی که فرمودید حتما نیاز به مدرک زبان آلمانی در سطح ب۱ و ب۲ دارید.خیر زبان فرانسه کمکی به شما برای تحصیل در آلمان نمی کنه

  14. سلام . تمکن مالی که داخل سایت اعلام کردید، برای یک سال هست یا کل دوره تحصیل؟

    1. سلام فروزان جان
      متاسفانه اطلاعاتتون رو کامل نفرمودید. چه رشته ای و در چه دانشگاهی قصد دارید ادامه تحصیل بدید؟ داشتن مدرک زبان آلمانی معتبر از موسسه گوته یا OSD، برای ورود به کشور آلمان الزامی می باشد. همچنین باید مدنظر داشته باشید که برای پیدا کردن موقعیت کاریابی مناسب، داشتن مدرک زبان آلمانی و توانایی برقرار کردن ارتباط در محیط کاری دارای اهمیت می باشد. در برخی از دانشگاه ها و برای بعضی از رشته ها تدریس فقط بصورت آلمانی امکان پذیر می باشد. با مراجعه به سایت موسسه استادی اینفو این امکان وجود داره که مطالب تکمیلی رو مطالعه بفرمائید و در صورت نیاز با تماس با کارشناسان موسسه استادی اینفو از مشاوره تلفنی اولیه رایگان بهره مند بشید.
      موفق باشید

  15. سلام برای اینکه سطح زبان مورد نظر را دریافت کنیم چه مدت طول میکشد؟ میشه زبان رو توی خود المان خوند؟

    1. سلام میدیا جان
      برای ورود به کشور آلمان، داشتن مدرک زبان آلمانی در سطح B2 بسیار دارای اهمیت می باشد. بدلیل شرایط مساعد زندگی، ادامه تحصیل، کاریابی و … در کشور آلمان، درخواست برای ورود به این کشور زیاد می باشد و در نتیجه در این رقابت تنگاتنگ داشتن یک سری فاکتورها رو بهتره برای ورود به کشور آلمان مدنظر قرار بدید. داشتن مدرک زبان دارای اعتبار از مراکز معتبر مانند گوته یا OSD، داشتن مدارک تحصیلی با معدل بالا از مراکز آموزشی معتبر، تایید و ترجمه آنها، داشتن تمکن مالی مناسب، توانایی باز کردن حساب بانکی در کشور آلمان، داشتن بیمه از شرکت های معتبر بیمه در کشور آلمان و … از دیگر مواردی می باشد که بهتره مدنظر قرار بدید. در صورت تمایل با مراجعه به سایت موسسه استادی اینفو میتونید اطلاعات بیشتری کسب بفرمائید و از ۴۵ نوع خدمات خاص موسسه استادی اینفو مطلع بشید. همچنین در صورت تمایل کارشناسان موسسه استادی اینفو همواره در خدمت عزیزانی هستند که تمایل به مشاوره تلفنی رایگان اولیه دارند.
      موفق باشید

  16. سلام ۲۹ سال دارم و رشته مهندسی کشاورزی خوندم و معدلم هم ۱۵٫۸۹ هست و از دانشگاه دولتی تبریز فارغ التحصیل شدم. مدرک زبان ایلتس ۵٫۵ دارم که مال ۱٫۵ سال قبل هست. و سابقه کار مدیریت دارم . میتونم ارشد مدیریت توی المان بخونم؟

  17. سلام . اگر پذیرش اوسبیلدونگ بگیرم میتونم توی المان عوض کنم و برم کلا از اول یه کارشناسی دیگه بخونم؟

    1. سلام نینا جان
      بله در کشور آلمان بدلیل مساعد بودن شرایط زندگی، امکان ادامه تحصیل رایگان در مراکز معتبر تحصیلی کشور آلمان، بورسیه تحصیلی، نرخ پائین بیکاری و …، تمایل به ورود به این کشور بسیار زیاد می باشد و در نتیجه پذیرش گرفتن از دوره های آوسبیلدونگ یکی از مواردی می باشد که به راحتی امکان ورود به کشور آلمان را برای عزیزان فراهم میکند. همچنین بدلیل نیاز مبرم کشور آلمان به نیروی جوان و متخصص، در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پیراپزشکی، پرستاری و …، امکان کاریابی بعد از گذراندن این دوره ها زیاد می باشد. این امکان وجود دارد که متقاضیان با پذیرش گرفتن از دوره های آوسبیلدونگ وارد کشور آلمان شوند و بعد از ورود به کشور آلمان، اعلام کنند که تمایل به تغییر رشته خود دارند. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر با مراجعه به سایت موسسه استادی اینفو، این امکان وجود داره که با ۴۵ نوع خدمات موسسه استادی اینفو آشنا شوید و در صورت تمایل به مشاوره رایگان اولیه تلفنی، کارشناسان موسسه استادی اینفو همواره در خدمت شما هستند.
      موفق باشید

  18. سلام من ۴۰ سال سن دارم و ارشد مهندسی شیمی دارم و سابقه کار مرتبط دارم . به چه شیوه های میتونم برم المان؟ مدرک زبان انگلیسی ۶ ایلتس دارم و مدرک ب۱ المانی

  19. سلام. من دانشجویی رشته پرستاری ترم اخر هستم. میتونم قبل از فارغ التحصیلی و اتمام دوره کارشناسی برم المان؟ چون اگر کارشناسی را تمام کنم باید ۲سال طرح بگذرانم . و با این شرایط عقب میفتم. چه را و پیشنهادی واسه من دارید

  20. سلام و روز بخیر .من ۳۷ سال سن دارم با ویزای تحصیلی اگه برم المان میتونم فرزند ۱۱ ساله ام رو هم با خودم ببرم؟

    1. سلام مینو جان
      خیر متاسفانه در کشور آلمان دوره های آموزشی در مراکز معتبر و دانشگاه ها به زبان آلمانی و انگلیسی می باشد. در این رقابت تنگاتنگ، بدلیل نرخ پائین بیکاری، داشتن مدرک زبان آلمانی و توانایی ارتباط برقرار کردن در محیط کار، تاثیر مثبت در روند پروندتون میتونه داشته باشه.
      موفق باشید

  21. سلام من و همسرم میخواهیم تحصیلی اقدام کنیم و یک ماه قبل عقد کردیم . بهتر است دو تا پرونده جداگانه باشیم یا یکیمون پیوست شود . در صورتی که پیوسن شویم چقد بعدش فرد پیوست میتونه وارد المان شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تحصیلی رایگان