موسسه آبادانی سروش دانش

پیراپزشکی در آلمان

پیراپزشکی در آلمان

 

پیراپزشکی در آلمان

تحصیل در آلمان آرزوی بسیاری از دانشجویان در سرتاسر جهان می باشد، چون  دانشگاه های آلمان هم از نظر علمی در سطح بالایی قرار دارند، و هم امکانات آموزشی و پژوهشی با کیفیتی را ارائه میدهند، مهم تر از همه اینکه تحصیل در دانشگاه های آلمان به صورت رایگان می باشد. و به همین دلیل تامین هزینه تحصیل برای متقاضیان بسیار آسان تر است.اگر در حوزه مرتبط با مشاغل پیراپزشکی فعالیت داشته اید و یا اینکه قصد کار در حوزه های مذکور در آلمان را دارید ، حتما این مقاله را مطالعه نمایید.

 

نخست باید بدانیم که منظور از رشته های پیراپزشکی دقیقا چه رشته هایی می باشد. و سپس ادامه تحصیل و کار برای داوطلبان و متقاضیان رشته های پیراپزشکی در کشور آلمان چگونه است.

از جمله رشته های پیراپزشکی می توان به رشته های پرستاری، مامایی، هوشبری، تکنسین اتاق عمل، فیزیوتراپی، بینایی سنجی، گفتاردرمانی، شنوایی سنجی، کاردرمانی، علوم آزمایشگاه و غیره…اشاره کرد.

کشور آلمان به صورت سالانه لیستی از مشاغل مورد نیاز کشورش را اعلام می کند، که معمولا رشته های پیراپزشکی در این لیست به چشم می خورد. و قطعا این شرایط می تواند یک فرصت طلایی برای علاقه مندان به رشته های درمانی و پیراپزشکی باشد، زیرا متقاضیان با تحصیل در این گروه رشته ها به راحتی می توانند وارد بازار کار در کشور آلمان شوند.

همچنین قابل توجه است که، فارغ التحصیلان در رشته های پیراپزشکی در کشور ایران که سه سال هم سابقه کار داشته باشند، به راحتی می توانند وارد بازار کار آلمان شوند.

 

 

 کشور آلمان هم برای تحصیل و هم کار در حوزه های درمانی وگرایش های پیراپزشکی، یکی از بهترین گزینه ها برای شما عزیزان علاقه مند به رشته های پیراپزشکی می باشد، که به فکر پیشرفت در آینده شغلی خود هستید

 

اگر از ایران در رشته های پیراپزشکی فارغ التحصیل شده اید و میخواهید وارد بازار کار آلمان شوید؛شما باید در کشور آلمان مدارک خود را با سیستم آموزشی آلمان معادل سازی کنید.و در صورت نیاز برای معادل سازی مدرکتان دوره ای مابین ۶ تا ۱۸ ماه را باید بگذرانید.

که در طی این دوره هزینه ای را متقبل خواهید شده که بسته به شرایط مبلغی ما بین ۵۰۰  تا ۱۲۰۰ یورو میباشد. بعد از گذراندن دوره مورد نظر و مورد تایید قرار گرفتن، و در نهایت  معادل سازی مدارک، اجازه قانونی شروع به کار در کشور آلمان را دریافت خواهید کرد.به طوری که پس از پایان دوره و دریافت مدرک معادل می توانید در هر شهر و ایالتی که بخواهید، در آلمان مشغول به کار شوید و از این لحاظ هیچ محدودیتی ندارید.

 

 

شرایطی را که حتما باید برای کار کردن در آلمان در نظر بگیرید، این است که شما نمی توانید همزمان با کار کردن ، مشغول به تحصیل شوید. چرا که نیاز به ویزای تحصیلی دارید. و این دوره ای را که برای معادل سازی مدرکتان می گذرانید، جزء دوران تحصیلی محسوب نمی شود.باید توجه داشته باشید که، در صورتی که با ویزای غیر از ویزای تحصیلی وارد کشور آلمان شده باشید؛ اجازه تحصیل در دانشگاه های آلمان را ندارید.

 

 

حقوق فارغ التحصیلان تعدادی از رشته های پیراپزشکی در آلمان

حقوق پرستار : با توجه به تجربه، مدرک تحصیلی و غیره…از ۲۵۰۰ یورو در ماه شروع می شود تا ۶۳۰۰ یورو در ماه برای پرستاران با تجربه و سابقه کاری بیشتر.

حقوق مامایی : دستمزد سالیانه ماما ها در آلمان حدود به ۲۶۸۸۰ یورو می باشد.

حقوق فیزیوتراپی: به صورت ساعتی بیش از ۴۵ یورو می باشد.

 

ویزای پیوست

در صورتی که متقاضی با ویزای کار در حوزه پیراپزشکی وارد کشور آلمان شده باشد. و در حال گذراندن دوره های تطبیق مدراک خود باشد؛ با اثبات وجود محل اسکان و پشتوانه مالی خود در آلمان برای خانواده اش، میتواند خانواده خود را پیوست خودش کند. و آنها را وارد آلمان کند.که شامل همسر و فرزندان زیر سن قانونی یعنی زیر ۱۸ سال است.

ارزشیابی آنلاین تحصیلی (بدون هزینه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تحصیلی رایگان