موسسه آبادانی سروش دانش

نکات مهم برای یادگیری زبان آلمانی

نکات مهم برای یادگیری زبان آلمانی
نکات مهم برای یادگیری زبان آلمانی

 

آموختن زبان های خارجی نیازمند اراده و تلاش مستمر است و به زمان و حوصله احتیاج دارد.امروزه یکی از زبان هایی که طرفداران زیادی دارد زبان آلمانی است که هر فردی با هدف و انگیزه خاصی به یادگیری آن می پردازد.

 

خوبی که زبان آلمانی دارد این است که صحبت با دیگران در این کشور عمدتا به صورت رسمی و کتابی صورت می گیرد و به همین دلیل بر خلاف فارسی و انگلیسی که لهجه بسیار ضروری ست در آلمانی همانطور که در کتاب ها می خوانید، صحبت می شود!جالب است بدانید صحبت کردن به آلمانی راحت‌تر از خواندن و نوشتن آن است .

 

در ادامه به نکات مهم برای یادگیری زبان آلمانی اشاره خواهیم کرد.در این مسیر با چالش های گوناگونی مواجه خواهید شد که یکی از مهمترین آنها تصمیم گیری در مورد روش یادگیری است.

 

 

هدف خود از یادگیری زبان آلمانی را مشخص کنید

 

 

پیش ازشروع به مطالعه و یادگیری زبان آلمانی ، باید هدف و دلیل اصلی خود برای یادگیری زبان آلمانی را مشخص کنید.

 

از جمله دلایلی که شما را ترغیب به یادگیری زبان آلمانی می کند عبارتند از:
۱٫ تحصیل در آلمان
۲٫ مکالمه با دوستانی که آلمانی هستند.
۳٫ پیدا کردن شغل در یک شرکت آلمانی (آلمان یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان است)
۴٫ صحبت با بومیان آلمانی در هنگام سفر به قلب اروپا
۵٫ برای خواندن ادبیات کلاسیک آلمانی
۶٫ آشنایی و مطالعه فرهنگ آلمان

 

 

سبک یادگیری شما چیست؟

خیلی ها سوال می کنند که بهترین روش یادگیری زبان مثلا آلمانی یا انگلیسی چیست؟ مهم ترین نکته همین است! به خودتان نگاه کنید و ببینید شما چه نوع زبان آموزی هستید؟

آیا بصری (Visual) هستید که مطالب را به کمک تصاویر، خیلی بهتر و سریع تر یاد می گیرید؟

آیا شنیداری (Auditory) هستید که به کمک فایل های صوتی بهتر می آموزید؟

جنبشی (Kinesthetic) هستید؟ یعنی از طریق تعامل با دیگران و در کلاس بهتر یاد می گیرید؟

 

با زبان آلمانی زندگی کنید

زبان آلمانی را به محل زندگی تان بیاورید. زبان تلفن و لپ تاپ خود را به آلمانی تغییر دهید. فیلم های آلمانی تماشا کنید و به طور مداوم آهنگ های آلمانی گوش کنید تا گوش شما به آلمانی عادت کند. هم چنین می توانید کتاب ها و مقالات آلمانی بخوانید تا نوشتار و خواندن خود را تقویت کنید.

 

 

برای یادگیری زبان آلمانی صبور باشید

یادگیری هر زبانی نیاز به زمان و حوصله دارد و باید از هر طریقی که می توانید در معرض آن زبان قرار بگیرید. هر زبان آموز باید گرامر و واژگان را مطالعه کند، اما هر چه بیشتر به ذهن بسپارید، یادگیری طبیعی تر و لذت بخش تر خواهدبود.

 

در هر روز ۳۰ لغت و عبارت یاد بگیرید

در سه ماه چیزی حدود ۷۰ درصد کلمات مورد نیاز سطح ابتدایی تا متوسطه زبان آلمانی را با این مقدار از کلمات خواهید آموخت. سعی کنید کلماتی را انتخاب کنید که رایج تر هستند.

 

هر روز کلمات را در قالب جملات بکار برده و تمرین می کنید (تا فراموشتان نشوند).کلمات پر کاربرد زبان آلمانی را جستجو کنید هر چیزی در محیط اطراف خصوصا در خانه می بینید با معادل آلمانی صدایش کنید (تمرین جالب و بسیار موثری است)از فلش کارت ها و موبایل تان استفاده کنید (یعنی لیست لغاتی که همیشه همراهتان باشد)

 

 

نام آلمانی اشیا را روی آنها بنویسید

 

یک برگ کاغذ یادداشت بردارید و نام همه چیزهایی را که در دور‌و‌برتان می‌بینید بر روی آن بنویسید. کاغذ را به جایی در اتاق آویزان کنید. به این ترتیب شما همواره مشغول یادگیری هستید.

 

راهنمایی ما:

حرف تعریف و فرم جمع کلمات را هم در همین کاغذ یادداشت کنید حتی می توانید فهرست خرید خود را به زبان آلمانی بنویسید.بسیار مهم است که کلمات روزمره را به خاطر بسپارید. سعی کنید فهرست خرید و شیوه بیان خرید اجناس ضروری را به زبان آلمانی بنویسید و با خود به فروشگاه ببرید. این کار وسیله مناسبی است برای یادگیری سریع زبان آلمانی.

 

 

تا حد امکان حرف بزنید

برای صحبت کردن باید هر آن‌چه یاد گرفته‌اید را بدون فکر کردن به قواعد و ساختار زبان به کار برید. برای تمرین کردن آن‌چه یاد گرفته‌اید باید صحبت کنید: با فامیل، دوست، آشنا یا حتی با خودتان. مهم‌ترین نکته در یادگیری زبان آلمانی این است که دیگران متوجه منظور شما شوند. برای این مقصود قرار نیست هر جمله‌ای که می‌گویید از نظر دستوری صحیح باشد.

 

در چنین شرایطی موضوع حرف تعریف (معرف جنسیت اسامی در زبان آلمانی) را هم زیاد جدی نگیرید. در ذهن خود داشته باشید که بسیاری از مخاطبان شما هیچ زبان خارجی‌ای نمی‌دانند.

 

 

کتاب‌های کودکان یا کمیک‌های آلمانی را بخوانید

 

کتاب‌های کودکان و کتاب‌های خنده‌دار با زبانی ساده نوشته شده‌اند و هر متن دارای عکس‌هایی نیز هست. به همین دلیل این کتاب‌ها برای یادگیری زبان بسیار مناسب‌اند. بعضی کتاب‌های کودکان حتی دوزبانه هستند و یادگیری‌شان راحت‌تر است.

 

 

به آلمان سفر کنید

هنگامی که مهارت و توانایی آلمانی شما در سطح متوسط است توانایی توجه به جزئیات، انتخاب الگوهای موجود در زبان و یادآوری آنچه در اطراف خود می شنوید، گسترش می یابد.

 

مطالعات نشان داده اند که رفتن به آلمان به عنوان یک مبتدی خیلی زود است و اگردر سطح پیشرفته باشید و به آلمان بروید، خیلی دیر است. شما به عنوان یک زبان آموز که در سطح پیشرفته هستید بیشترین پیشرفت را خواهید کرد.

 

ساختار اصلی جمله را بیاموزید

ساختار زبان آلمانی بسیار به انگلیسی شبیه است، پس پی بردن به ساختار اصلی جملات کار دشواری نیست. ساختار جملات را تجزیه و آنالیز کنید و رفته رفته می توانید ساختار جملات پیچیده تر را یاد بگیرید.

 

 

گوش دهید و تکرار کنید

کتابهای صوتی آلمانی، موسیقی آلمانی (آهنگ هایی که اغلب به صورت آنلاین در دسترس هستند) و رادیو به زبان آلمانی گوش کنید. در ابتدا، ممکن است درک آن مبهم باشد، اما اگر بیشتر به ذهن بسپارید، شروع به جداسازی کلمات، عبارات و سپس مضامین می کنید. آنچه را که می شنوید، همیشه تکرار کنید. تکرار در تثبیت یادگیری نقش بسیار مهمی دارد.

 

 

در مورد دستور زبان استرس نداشته باشید

برخی از افراد نمی توانند آلمانی صحبت کنند چون می ترسند اشتباه کنند، درحالیکه بعضی افراد دیگر از صحبت کردن خجالت نمی کشند و همین باعث می شود که صحبت کردنشان بهتر می شود و با تمرین بیشتر به طور مستمر پیشرفت کنند و از زبان لذت ببرند. نگران نباشید. گرامر و لهجه شما با گذشت زمان بهتر می شود.

 

 

مهارت خواندن را تقویت کنید

خواندن آلمانی به شما کمک می کند تا دستور زبان، نحو، واژگان و همچنین قوانین هجی و تلفظ شما تقویت شود. خواندن متون آلمانی همچنین می تواند درک شما از فرهنگ آلمانی را تقویت کند و اطلاعات شما در این زمینه بالا برود.

 

 

مهارت نوشتن خود را تقویت کنید

نوشتن به زبان آلمانی به شما کمک می کند تا درک بهتری از نظام زبان داشته باشید. همچنین این اعتماد را در شما تقویت می کند که بتوانید از زبان آلمانی به عنوان یک ابزار ارتباطی استفاده کنید. می توانید خاطرات روزانه خود را بنویسید و هر روز بیشتر پیشرفت کنید.

 

 

فیلم های آلمانی را تماشا کنید

فیلم ها را با زیرنویس آلمانی مشاهده کنید. جملات و کلمات را آنالیز و تکرار کنید. این روش خوبی برای یادگیری واژگان اساسی و یادگرفتن تلفظ صحیح آنها می باشد. با تماشای فیلم هم لذت می برید و هم گوش شما به زبان آلمانی عادت می کند.

 

لیست “کارها” را به زبان آلمانی بنویسید

با نوشتن کارها و وظایف روزانه خود در لیست، شما به سرعت بسیاری از اصطلاحات اساسی و اصطلاحاتی را که زیاد استفاده میشوند مانند اصلاحات و کلمات مربوط خرید مواد غذایی را به خاطر خواهید آورد. از جملات کامل استفاده کنید و هرموقع که نیاز باشد از دیکشنری به عنوان راهنما استفاده کنید.

 

 

برای یادگیری تلفظ وقت بگذارید

تلفظ مهم است و وقت گذاشتن برای درست تلفظ کردن به شما کمک می کند که زبان گفتاری را بهتر درک کنید و هنگام صحبت کردن اعتماد به نفش بیشتری داشته باشید. اگر به آلمان سفر کنید و با افراد آلمانی صحبت کنید، تلفظ صحیح شما باعث می شود که آنها به صحبت کردن با شما ادامه بدهند.

 

 

یادگیری را با دستور زبان شروع نکنید

بزرگترین خطر هنگام یادگیری این است که نا امید شوید. ممکن است شما به دلیل دشوار بودن این زبان نا امید شوید و علاقه خود را از دست بدهید و تلاش خود را متوقف کنید. هنگامی که شما درگیر دستور زبان هستید، رویای صحبت کردن و درک آلمانی می تواند بسیار دور از ذهن به نظر برسد.

 

اولین ابزاری که باید به دنبال آن باشید، چیزی است که به سرعت به شما اعتماد به نفس بدهد تا کم کم شروع به صحبت کنید.

 

 

پادکست های آلمانی را گوش دهید

تفاوت جدی بین گوش دادن فعال و غیر فعال وجود دارد، هنگامی که در حال رانندگی یا انجام کارهای شخصی خود هستید می توانید به پادکست های آلمانی گوش دهید و اگر می خواهید تلفظ خود را بهبود بخشید به نحوه تلفظ سخنرانان، مکث و محل تأکید آنها توجه کنید.

 

تعهد و نظم و انضباط همیشه عوامل مهمی خواهند بود، اما درگیری واقعی همان چیزی است که به شما کمک می کند تا اطلاعات را حفظ کرده و پتانسیل یادگیری خود را به بالاترین حد برسانید.

 

زبان‌آموزان در سطوح پیشرفته‌تر؛ از روی دستور غذای آلمانی آشپزی کنید

خوردن غذا فقط برای سیر شدن نیست. پختن غذا نشانی از فرهنگ گروهی قومی است. به فرهنگ آلمانی نزدیک شوید. به هنگام پختن غذاهای آلمانی دستور پخت را به زبان آلمانی انتخاب کنید. حتی اگر خواستید غذای ایتالیایی هم بپزید، سعی کنید از دستور پخت به زبان آلمانی استفاده کنید.در انتها امیدواریم این نکات مهم برای یادگیری زبان آلمانی را بکار ببرید و نتیجه دلخواه را بدست بیاورید.نکات مهم برای یادگیری زبان آلمانی

ارزشیابی آنلاین تحصیلی (بدون هزینه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تحصیلی رایگان