موسسه آبادانی سروش دانش

افتتاح حساب بانکی در آلمان از طریق Fintiba Bank

افتتاح حساب بانکی در آلمان از طریق Fintiba Bank

 

 

از آنجائی که به واسطه تحریم های مالی که علیه ایران در بانکهای کل دنیا صورت گرفته است، ایرانیانی که اقامت ایران را دارند امکان افتتاح حساب بانکی در هیچ یک از بانکهای معتبر دنیا در هیچ کشوری را ندارند.

 

مگر این که اقامت دائم و یا موقت یک کشور دیگری را داشته باشند و در زمانیکه می خواهند حساب بانکی باز نمایند، در آن کشور نیز ساکن باشند.

 

در حال حاضر بسیاری از دانشجویان ایرانی که قصد ادامه تحصیل در آلمان را دارند، می خواهند از طریق کشور ثالث دیگری (مثل ترکیه، ارمنستان و …) به آلمان سفر نمانید( یا به عبارتی به سفارت آلمان در ترکیه برای مصاحبه و تشکیل پرونده مراجعه نمایند)، برای مراجعه به سفارت آلمان و تشکیل پرونده نیاز به ارائه نامه تمکن مالی (به میزان ۱۰۲۳۶ یورو) از یکی از بانک های آلمان را دارند.

 

 

لذا قبل از مراجعه به سفارت برای مصاحبه می بایست در یکی از بانکهای آلمان حساب باز نموده و نامه تمکن خود را به سفارت ارائه دهند. در آلمان همانند دیگر کشورها بانکهای دولتی و خصوصی زیادی فعالیت دارند و برای دانشجویان حساب باز می کنند. اما تنها بانکی که از طریق اینترنتی برا متقاضیان اقدام به افتتاح حساب بانکی می نمایند  Fintiba Bank می باشد.

 

 

ما در این مقاله سعی داریم چگونگی افتتاح حساب در این بانک را به همراه سایر سئوالات و مواردی که در این خصوص وجود دارد برای شما توضیح دهیم.

 

 

چه نیازی به افتتاح حساب بلوک شده در آلمان دارید؟

یکی از روش­ هایی که دانشجویان بین المللی برای اثبات منابع مالی خود در پروسه­ دریافت ویزای دانشجویی استفاده می­ کنند، افتتاح حساب بلوک شده در آلمان است که در این زمینه وب سایت Fintiba bank بسیار محبوب بوده و موفق عمل کرده است. با افتتاح حساب در این بانک و انتقال مبلغ مشخص و تعیین شده از سوی سفارت، فرد به اثبات قدرت مالی خود برای تأمین مخارج خود در کشور آلمان می ­پردازد.

 

 

چه مدارکی برای افتتاح حساب بلوک شده در آلمان  نیاز دارید؟

 

مدارکی که هر بانک برای افتتاح حساب از شما می خواهند تقریبا مشخص و مشابه می باشند. اما در کل اینکه از کدام کشور اقدام می ­کنید و یا ارائه دهنده­ خدمات افتتاح حساب بلوک شده در آلمان چه باک و یا موسسه مالی می باشد ،به عنوان مثال Fintiba bank، مدارک متفاوت هستند.

 

 

در اینجا مدارکی که فینتیبا بانک از شما درخواست خواهد کرد به اطلاع می رسانیم:

  • تکمیل فرم درخواست
  • پاسپورت معتبر
  • پذیرش نامه­ دانشگاه
  • نامه­ تأییدیه از بانک
  • پرداخت هزینه­ بابت دریافت خدمات

 

چگونه در آلمان و یا هر کشور دیگری، از طریق Fintiba Bank حساب بلوک شده را افتتاح کنیم؟

 

گاهی اوقات دانشجویان بین المللی برای افتتاح حساب بلوک شده در آلمان، با مشکل مواجه می شوند که در این مورد یا به آنها توصیه می­ شود در صورتی که هیچ آشنایی با روند افتتاح حساب ندارید از سازمان ­های واسطه استفاده کنند.

 برای شفافیت کل روند، مراحل زیر را دنبال کنند:

  • در وب سایت Fintiba bank ثبت نام کنید.
  • فرم درخواستی را به درستی تکمیل کنید
  • به کمک پلتفرم آنلاینی که در اختیار شما گذاشته شده اطلاعات حساب بانکی مسدود شده را چک کنید
  • مقدار پولی که از شما درخواست شده را به این حساب بانکی واریز کنید
  • پس از پردازش درخواست و انتقال پول، ایمیلی با نام Sperrkonto دریافت می ­کنید

 

مزیت افتتاح حساب بلوک شده در آلمان از طریق فینتیبا این است که کاملا آنلاین بوده و نیازی به ارسال اصل مدارک به صورت فیزیکی نیست و حدود ۱۰ دقیقه بیشتر طول نخواهد کشید

 

بهترین زمان برای افتتاح حساب بلوک شده در آلمان چه زمانی است؟

 

بهترین زمان توصیه شده برای افتتاح حساب در بانک، بعد از دریافت نامه پذیرش شما از دانشگاه موردنظر، و یا نهایتا یک ماه قبل از مراجعه به سفارت آلمان برا ی مصاحبه می باشد. چرا که معمولا دانشگاه ­های آلمان درخواست ­های بسیار زیادی دارند و بررسی آنها زمان زیادی طول خواهد کشید.

 

 

دسترسی به پول واریزی به حساب بلوک شده چگونه صورت می گیرد؟

 

به هیچ عنوان بعد  از افتتاح حساب بلوک شده ،به مبلغ واریزی دسترسی مستقیم نخواهید داشت اما می­توانید پس از ورود به آلمان یک حساب بین المللی باز کنید و هر ماه طبق  قوانینی مقدار مشخصی از آن مبلغ را انتقال دهید.

 

 

اگر درخواست ویزای دانشجویی آلمان  رد شود تکلیف حساب بلوک شده چیست؟

در صورتی که با درخواست ویزای دانشجویی شما موافقت نشود می­ توانید با فینتیبا یا کنسولگری آلمان تماس بگیرید تا با ارائه­ مدارک لازم پول واریز شده به جز پول واریزی بابت انتقال و دریافت خدمات را به حساب خود برگردانید.

https://www.fintiba.com/#home-offering

ارزشیابی آنلاین تحصیلی (بدون هزینه)

2 پاسخ

  1. از داخل ایران چطور باید حساب باز کنیم من همه مراحل رو رفتم آدرس ایران رو قبول نمیکنه میشه کشور و جای دیگه زد؟

    1. سلام مسعود عزیز
      متاسفانه شرایطتون رو کامل نفرمودید. به چه منظور تمایل دارید در کشور آلمان حساب باز کنید؟ در حال حاضر بدلیل شرایط، متاسفانه امکان باز کردن حساب از ایران وجود ندارد. برای باز کردن حساب بانکی باید در کشور آلمان باز کننده حساب حضور داشته باشند با مدارک شناسایی دارای اعتبار، آدرس و تلفن محل سکونت معتبر در کشور آلمان. اگر برای ادامه تحصیل یا شرکت در دوره های آوسبیلدونگ تمایل به ورود به کشور آلمان دارید، میتونید مبلغ مجاز و قانونی که میتونید خارج کنید را بصورت نقدی وارده کشور آلمان بکنید و در فرودگاه به آفیسر مربوطه اطلاع بدید تا مشخصات کامل ثبت بشه. برای کسب اطلاعات بیشتر کارشناسان موسسه استادی اینفو همواره در خدمت عزیزانی هستند که تمایل به ورود به کشور آلمان و دارند هستند. همچنین با مراجعه به سایت موسسه استادی اینفو میتونید از ۴۵ نوع خدمات خاص موسسه استادی اینفو مطلع بشید.
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تحصیلی رایگان