موسسه آبادانی سروش دانش

آوسبیلدونگ در آلمان

دوره های آسبیلدونگ در آلمان
آوسبیلدونگ در آلمان

 

اگر در نظر دارید که در زمان کوتاهی در آلمان به موقعیت شغلی خوبی برسید و تضمینی برای کار آینده شما در آلمان وجودداشته باشد، توصیه ما تحصیل در آلمان و گذراندن دوره های آموزشی-حرفه ای آوسبیلدونگ در آلمان می باشد.

 

بیش از ۵۰۰ نوع دوره آموزشی آوسبیلدونگ در آلمان وجود دارد که هر کدام از آنها منجر به رسیدن به کار و حرفه خاصی می شود. مطمئنا” تمامی این دوره ها کارآئی خاص ومورد نظر شما را نخواهد داشت. از طرفی انگیزه و علاقه هر فردی در موفقیت شغلی وی نیز بسیار تاثیر گذار خواهد بود. پس قبل از انتخاب دوره آموزشی آوسبیلدونگ خود ابتدا از علاقه خود به رشته ها و حرفه های موجود مطمئن شوید و همچنین این مقاله را نیز تا پایان مطالعه نمائید.

 

سیستم آموزشی آلمان با دیگر کشورها کمی متفاوت می باشد. آلمانی ها برای اینکه بتوانند آموزشهای تئوری را به آموزشهای عملی نزدیک تر نموده و کارآئی آموزش ها را در بخشها و زمینه هایی که نیاز به کار عملی دارند، بیشتر نمایند، نوع آموزش ها را متفاوت کرده اند.

 

در سیستم آموزشی آلمان بسیاری از رشته های تحصیلی که نیاز به کارعملی دارند در دوره های آموزشی-مهارتی که در آلمان به دوره آوسبیلدونگ (Ausbildung) معروف هستند، تعریف شده است.

برای بدست آوردن  موقعیت شغلی خوب در آلمان، رفتن به دانشگاه لازم و شرط اساسی نیست. بلکه شما میتوانید بعد از دوره دبیرستان، با گذراندان دوره های مختلف آوسبیلدونگ (آموزش‌های فنی حرفه‌ای) شغل مناسب و دلخواه خود را داشته باشید.

 

در آلمان حدود ۵۰۰ رشته تحصیلی مختلف برای گذراندان دوره های آوسبیلدونگ وجود دارد. هر دوره آموزشی – تحصیلی در این رشته ها، با توجه به نوع و رشته های متفاوت، بین یک تا سه سال طول میکشد. دوره های آموزشی معمولا به دو بخش عملی و نظری تقسیم شده اند. بخش درسی و یا نظری در یک مدرسه یا دانشگاه یا کالج انجام می شود و بخش عملی بسته به رشته آموزشی شما، معمولا در شرکت‌ها و یا کارخانه و یا مراکز مرتبط  اجرا می شود.

 

بعد از پایان دوره، شما به عنوان یک متخصص در همان رشته وارد بازار کار میشوید و براحتی میتوانید آینده شغلی خود را تضمین کنید.

 

اولین موردی که بسیار مهم است آشنایی با زبان آلمانی است.

چون بر ای کار عملی در شرکت ها  و همچنان سپری کردن امتحانات در مدرسه نیاز به آشنایی خوب به زبان آلمانی دارید. اینکه تا چه سطحی باید زبان آلمانی بدانید و به کدام مدرک نیاز دارید، نظر به رشته آسبیلدونگ شما و یا اینکه شولیشه یا بروف‌لیشه آسبیلدونگ است، متفاوت خواهد بود. گاهی اوقات در بعضی از آوسبیلدونگ ‌ها آشنایی به زبان انگلیسی هم شما را کمک خواهد کرد.

دومین مورد، مدارک تحصیلی است.

اینکه شما تا حالا تا چه سطح یا درجه‌ای به مدرسه رفته‌اید و یا تحصیل کرده‌اید. برای بیشتر آوسبیلدونگ های مدرسه‌ای یا شولیشه آسبیلدونگ، حد اقل باید مدرک مدرسه متوسطه یا کلاس نهم را داشته باشید و در بعضی رشته ها مدارک بالاتری مانند دیپلم و یا ابیتور نیاز دارید. اگر در هر سطحی چه مدرک مدرسه و چه دانشگاه و یا هم کالج، از کشور خود مدرک تحصیلی دارید، باید آن را در آلمان به ترجمه و تائید کنید.

 

 

تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

 

برای شولیشه آوسبیلدونگ ها اول باید در یک مدرسه یا کالج جای خالی را پیدا کنید و حتما برای ثبت نام نیاز به مدرک مدرسه از آلمان و یا از کشور خودتان که در آلمان تائید شده باشد را دارید.

 

به هر اندازه که مدارک مدرسه و زبان شما خوبتر باشد، به همان اندازه شانس قبولی شما بالا است. برای برخی از رشته ها، باید برعلاوه مدرم مدرسه و زبان، تجربه کاری در همان زمینه هم داشته باشید.

 

فراموش نکنید که برای تحصیل در بعضی رشته ها، موضوع سن هم مهم است اما در بیشتر موارد محدودیت سنی وجود ندارد.

دانلود فایل  PDF
آوسبیلدونگ

 

ارزشیابی آنلاین تحصیلی (بدون هزینه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تحصیلی رایگان