موسسه آبادانی سروش دانش

 زبان آلمانی در اروپا و دنیا

زبان آلمانی

۱۰۰ میلیون نفر در قاره اروپا به زبان آلمانی  تکلم می کنند و همچنین ۱ میلیون غیر اروپایی و در خارج از قاره اروپا، و همچنین افراد بسیار زیادی از کشور های سوئیس ، اتریش، لوکزامبورگ و لیختن اشتاین و همچنین در نواحی از شمال ایتالیا ، شرق بلژیک ، شرق فرانسه، هلند و دانمارک نیز به این زبان صحبت می کنند. لازم به ذکر است که از سال ۱۹۸۹ شمار افراد علاقمند به این کشور در سراسر دنیا رو به افزایش است.

بر اساس آمار مؤسسه “گوته ” حدود ۲۰ تا ۲۱ میلیون نفر در سال ۱۹۹۵ به یادگیری آن به عنوان زبان خارجی پرداخته اند.

هرچند آلمان تنها ۵/۲ درصد جمعیت دنیا را تشکیل می دهند ولی جزء ۱۲ زبان رایج جهان به شمار می آید. همچنین در قارهاروپا ، زبان آلمانی بیشترین تعداد گویش را به خود اختصاص داده است.

اگر شخصی قصد دارد برای مدت قابل ملاحظه ای در این کشور زندگی کند می بایست زبان آلمانی را فرا گیرد.

هرچند بسیاری از افراد در این کشور انگلیسی می دانند ولی ارتباط زیاد با جامعه، چه در دانشگاه و چه در محیط های دیگر مستلزم دانستن زبان آلمانی است. لذا توصیه می گردد که دانشجویان انگلیسی نیز آن را برای کاربرد در جامعه و رفع امور روزمره خود، فرا گیرند.

 

فراگیری زبان آلمانی در آلمان بسیار پر هزینه بوده و مستلزم صرف زمان زیادی است. همچنین اقدام به آموزش و یادگیری آن در ضمن تحصیل در دانشگاه، از سرعت پیشرفت تحصیلی دانشجو می کاهد.

 

از طرف دیگر زندگی و تحصیل در آلمان قبل از یادگیری زبان آلمانی با مشکلاتی همراه بوده و باعث می شود  که دانشجو نتواند با محیط اطراف خود به خصوص در ماه های اول ورود به این کشور که نیاز بیشتری به این ارتباط دارد ، ارتباط بر قرار نماید .

 

از این رو به صورت اکید توصیه می شود دانشجویانی که قصد یادگیری زبان آلمانی را دارند حتما در ایران و قبل از ورود به به این کشور به آموزش و یادگیری آن پرداخته و یا حداقل دوره های ابتدایی را فرا گیرند.

در ایران مدارس و کلاس های مختلفی وجود دارد و این کلاس ها معمولا همه دوره های آموزشی را در سطوح مختلف مقدماتی ، میانه و پیشرفته و در ترم ها و دوره های عادی، فشرده و فوق فشرده ارائه می دهند.

 

همچنین در برخی مدارس امتحانات زبان آلمانی مورد نیاز برای ورود به دانشگاه ها برگزار می گرد.

ارزشیابی آنلاین تحصیلی (بدون هزینه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تحصیلی رایگان