موسسه آبادانی سروش دانش

کمبود نیروی متخصص، مهم‌ترین چالش شرکت‌های آلمانی

کمبود نیروی کار

بر پایه یک پژوهش در حال حاضر بزرگترین معضل شرکت‌ها و کارفرمایان آلمانی یافتن نیروی متخصص است. گفته می‌شود این چالش از افزایش بهای مواد اولیه، شدت گرفتن نظارت‌ها و بالا رفتن قیمت انرژی هم جدی‌تر است.
مطابق بررسی‌های موسسه مشاوره Deloitte تلاش برای یافتن نیروی متخصص به شکل روزافزونی به مهم‌ترین چالش شرکت‌های آلمانی تبدیل می‌شود.
“تاگس‌شاو”، وب‌سیاست کانال یک تلویزیون آلمان به نقل از این پژوهش می‌گوید کمبود نیروی متخصص برای شرکت‌های آلمانی از مشکلاتی مانند فزایش قیمت مواد اولیه، شدت گرفتن نظارت‌ها و بالا رفتن بهای انرژی هم چالش‌برانگیزتر شده است.
آلکساندر بورش، کارشناس ارشد اقتصاد که نتایج این پژوهش را تنظیم کرده می‌گوید مشاوران این موسسه در ماه سپتامبر پرسش‌هایی را با اعضای هیئت مدیره ۱۵۸ شرکت آلمانی در مورد مهم‌ترین معضلاتشان در میان گذاشته‌اند.
دو سوم شرکت‌ها کمبود نیروی متخصص را به عنوان یک خطر جدی اعلام کرده‌اند. به گفته بورش کمبود نیروی متخصص شامل تمام شاخه‌های فعالیت‌های صنعتی و اقتصادی می‌شود.
کمبود کارگر ماهر ساختمانی
مطابق بررسی‌ها بیشترین کمبودها به حوزه فعالیت‌های ساختمانی مربوط می‌شود که بر پایه پژوهش یاد شده سه چهارم شرکت‌های فعال در این بخش را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
تاگس‌شاو به نقل از پژوهشگران مونیخی می‌گوید در ماه سپتامبر یک سوم شرکت‌های فعال در زمینه بلندمرتبه سازی برای یافتن نیروی متخصص دچار مشکل بوده است.
تازه‌ترین پژوهش‌ها نشان می‌دهند که کمبود نیروی متخصص در بخش لجستیک نیز بسیار محسوس است؛ هر سال حدود ۳۵ هزار راننده کامیون در آلمان از کار فاصله می‌گیرند در حالی که تنها ۱۵ هزار نفر برای اشتغال به این کار آموزش می‌بینند.
بریتانیا به تازگی به خاطر خروج از اتحادیه اروپا و محروم شدن از فعالیت رانندگان کشورهای عضو اتحادیه با مشکلات زیادی برای انتقال سوخت روبرو شد.
نیاز به نیروی کار مهاجران
انتظار می‌رود چنین مشکلی در آلمان نیز رخ دهد. اتحادیه‌های فعال در این بخش می‌گویند آلمان با کمبود ۱۰۰ هزار راننده کامیون روبرو است و این مسئله می‌تواند در انتقال مواد غذایی و سوخت مشکلات جدی ایجاد کند.
دتلف شله، رئیس آژانس فدرال کار آلمان به تازگی به روزنامه “زود دویچه” گفته با توجه به روند توسعه جمعیت تعداد افراد بالقوه در سن کار در حرفه‌های مشخص در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۵۰ هزار نفر کاهش می‌یابد.
او پیش‌بینی می‌کند سال آینده اوضاع خیلی وخیم‌تر شود. در ماه ژوئن نزدیک به ۳۵ درصد شرکت‌های آلمانی از کمبود نیروی متخصص گلایه داشته‌اند و این سطح از شکایت از کمبود نیروی متخصص پیشتر فقط یک بار وجود داشته است.
به باور دتلف شله حل معضل کمبود نیروی متخصص فقط با پذیرش هدفمند مهاجر امکان پذیر است و برای رسیدن به این هدف باید سالی ۴۰۰ هزار متخصص از کشورهای دیگر جذب بازار کار آلمان شوند.

ارزشیابی آنلاین تحصیلی (بدون هزینه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تحصیلی رایگان