موسسه آبادانی سروش دانش

شمار شاغلان در آلمان رکورد ۳۰ ساله را شکست

خبر خوب برای ردانشجویان

شمار شاغلان در آلمان رکورد ۳۰ ساله را شکست

سال گذشته برای نخستین بار از زمان اتحاد دو آلمان در سال ۱۹۹۰ شمار شاغلان این کشور به بالاترین سطح رسید و رکورد زد. تعداد شاغلان در چهارده سال اخیر در آلمان به طور مداوم رو به افزایش بوده است.

 

اداره آمار آلمان گزارش داده است که در سال ۲۰۱۹ میلادی، ۴۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در آلمان شاغل بوده‌اند که یا خوداشتغال (دارای شغل آزاد) بوده یا برای دیگران کار می‌کرده‌اند. تعداد شاغلان در سال ۲۰۱۹ در مقایسه با سال ۲۰۱۸، ۴۰۲ هزار نفر یا ۹ درصد بیشتر بوده است.

در سال ۲۰۱۹ در آلمان تعداد شاغلانی که خوداشتغال‌ نبودند به طور متوسط ۴۷۵ هزار نفر افزایش یافت و به ۴۱ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر رسید اما شمار خوداشتغال‌ها حدود ۱/۷ درصد کاهش یافته و به چهار میلیون و ۱۵۰ هزار نفر رسید.

مطابق این آمار برای آخرین بار در سال ۲۰۰۳ تعداد خوداشتغال‌ها در این حد بوده است.

اداره آمار آلمان همچنین اعلام کرده است که بیشترین مشاغل جدید سال گذشته در بخش‌های خدماتی مانند آموزش و بهداشت ایجاد شده است. بعد از بخش‌های یاد شده اشتغال‌زایی در تجارت، حمل و نقل، خدمات و همچنین در بخش‌های اطلاعات و ارتباطات بیشتر بوده است.

طبق داده‌های اداره آمار آلمان در سال گذشته در بخش‌های صنعت و ساخت و ساز نیز فرصت‌های شغلی بیشتری نسبت به سال ۲۰۱۸ ایجاد شده و در مقابل تعداد افراد شاغل در بخش‌های کشاورزی و جنگل‌داری کاهش پیدا کرده است.

منبع : سایت دویچه وله

ارزشیابی آنلاین تحصیلی (بدون هزینه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تحصیلی رایگان