موسسه آبادانی سروش دانش

پیدا کردن و رزرو خوابگاه در آلمان

پیدا کردن و رزرو خوابگاه در آلمان

پیدا کردن و رزرو خوابگاه در آلمان

 

Zimmer im Thomas-Morus-Kolleg - BSW Münster - BSW Münster

 

خوابگاههای دولتی و یا به عبارتی خوابگاه های متعلق به دانشگاهها را برای تحصیل در آلمان می توانید از طریق مراجعه به وب سایت دانشگاه و یا مکاتبه با دانشگاه، پیدا کنید.

با مراجعه به سایت دانشگاه می توانید وارد قسمت اقامت شده و با توجه به لینک و یا پورتالی که وجود دارد، نسبت به رزرو خوابگاه و یا ارسال درخواست خود اقدام نمائید. در برخی از دانشگاهها، اگر شما پذیرش مستقیم داشته باشید، بعد از اینکه پذیرش شما صادر شد فردی از طرف دانشگاه برای شما ایمیل فرستاده و از شما می پرسد که آیا نیاز به خوابگاه دارید یا خیر؟ در این صورت شما می توانید بلافاصله جواب وی را داده و از او برای درخواست و ورزرو خوابگاه پیگیری نمائید.

سازمان دانشجویی Studentenwerk آلمان، خوابگاه های دانشجویی را اداره می کند و در اکثر شهر های آلمان دارای خوابگاه می باشند. اگر دانشجو بتواند قبل از ورود به آلمان اقدام به اجاره یک خوابگاه دانشجویی نموده یا حداقل در لیست انتظار ثبت نام نماید و سپس به آلمان مهاجرت کند، مشکلات بسیار کمتری خواهد داشت و نیز هنگام ورود به آلمان و یا اندکی پس از آن دارای خانه خواهد بود.

 

در آدرس اینترنتی زیر میتوان اطلاعاتی در مورد پیدا کردن و رزرو خوابگاه در آلمان کسب نمود:

https://www.studentenwerke.de
همچنین تحت آدرس زیر میتوان اطلاعات مورد نیاز در مورد سازمان دانشجویی هر شهر، خوابگاه های

دانشجویی آن شهر و دیگر خدمات این سازمان کسب نمود:

www.studierendenwerk-name der stadt.de

 

در صورتی که می خواهید از خوابگاه های خصوصی استفاده نمائید، برای پیدا کردن آنها دو راه دارید:

  • با مکاتبه با دانشگاه آدرس و لینک سایت خوابگاهها ی خصوصی در آن شهر را بخواهید که برای شما ارسال کنند.
  • از طریق جستجو در اینترنت اقدام کنید. در این مورد می توانید برای سرچ، از کلید واژه های مخصوص این کار استفاده نمائید. کلید واژه ها برای رزرو اینترنتی خوابگاه پس از دریافت پذیرش، عبارتند از:
  • اسم دانشگاه+ Hochschulsozialswerk
  • اسم دانشگاه + Wohnheim

 

Zimmer im Tita-Cory-Campus - BSW Münster - BSW Münster

 

البته پس از ورود به آلمان نیز میتوانید به کمک دفتر بین الملل دانشگاه نسبت به این امر اقدام نمود. از عمده اشکالات رزرو خوابگاه دولتی، مدت زمان انتظار برای خوابگاه است که گاها تا شش ماه نیز به طول می انجامد.

علاوه بر این، اکثر دانشگاه های آلمان بدلیل آنکه مقطع دکترا در این کشور، به نوعی شغل و حرفه به شمار می رود، از ارائه خوابگاه به دانشجویان دکترا بویژه از نوع متاهل امتناع می کنند.

خوابگاه های دانشگاهها زیر نظر studentenwerk هر دانشگاه هستند. شما می توانید این اسم را در جلوی اسم شهری که از آن پذیرش دریافت کرده اید در گوگل سرچ کنید و سایت مورد نظر را پیدا کنید.

ثبت نام و درخواست خوابگاه معمولا اینترنتی هست و پس از ورود به سایت باید فرمی را بصورت اینترنتی تکمیل کرده و برای دانشگاه ارسال نمائید. در نظر داشته باشید که بعضا” در برخی موارد به محض ارسال این فرم، لینکی را از طریق ایمیل به شما ارسال خواهند کرد که باید بلافاصله آن را تایید کنید.

پیدا کردن و رزرو خوابگاه در آلمان

 

در غیر اینصورت رزرو شما انجام نخواهد شد. خوابگاه های دولتی امکانات خوبی نظیر سالن مطالعه، باشگاه بدنسازی، سلف سرویس، اینترنت رایگان و … را دارند.

ارزشیابی آنلاین تحصیلی (بدون هزینه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تحصیلی رایگان