موسسه آبادانی سروش دانش

آوسبیلدونگ IT و کامپیوتر در آلمان

آوسبیلدونگ IT و کامپیوتر در آلمان 

کشور آلمان به‌عنوان یکی از کشورهای پیشرو در علوم کامپیوتر و IT شناخته می‌شود. طبق آمار سایت make-it-in-germany، صنعت آی‌تی در آلمان، گردش مالی ۱۷۸ میلیارد یورویی را در اقتصاد این کشور به وجود آورده است. به همین دلیل است که متخصصان حوزه فناوری اطلاعات بیش از هر زمان در آلمان مورد تقاضا هستند. یکی از راه‌های تحصیل و ورود به بازار کار این حرفه در آلمان، دوره‌های آوسبیلدونگ IT است.

رشته فناوری اطلاعات یک رشته دانشگاهی است که فارغ‌التحصیلان آن تحت‌عنوان مهندسین آی تی شناخته می‌شوند. تحصیل در دانشگاه تنها راه کسب مهارت در این رشته نیست؛ بلکه دوره‌های آوسبیلدونگ آی تی نیز کارآموزان را برای کار آماده می‌کند. اگر می‌خواهید به‌طور رایگان در این رشته تحصیل کرده و موقعیت کار در یکی از کشورهای برتر در زمینه فناوری اطلاعات را پیدا کنید، آوسبیلدونگ آی تی در آلمان بهترین فرصت است.

اقامت آلمان با آوسبیلدونگ IT

در نظر داشته باشید، با ویزای آوسبیلدونگ IT نمی‌توانید اقامت دائم کشور آلمان را به دست بیاورید، اما اقامت موقت برای شرکت در دوره آوسبیلدونگ به شما داده می‌شود.

برای ماندن در آلمان پس از اتمام دوره آوسبیلدونگ، باید در این کشور کار پیدا کنید. ممکن است شرکتی که به شما آموزش ارائه داده، بعد از پایان دوره شما را استخدام کند. در غیر این صورت شما می‌توانید در آلمان دنبال کار بگردید. و بعد از پیدا کردن کار در این کشور می‌توانید ویزای خود را به ویزای کاری تبدیل کنید.

بعد از ۵ سال اقامت در آلمان با ویزای کاری می‌توانید برای گرفتن اقامت دائم آلمان درخواست دهید. و با داشتن اقامت دائم و ۸ سال زندگی در کشور آلمان شما می‌توانید برای ویزای شهروندی اقدام کنید.

مدارک لازم برای ثبت نام در آوسبیلدونگ کامپیوتر و IT در آلمان

داشتن هوش و علاقه به فناوری‌های روز شرط اصلی ورود به دوره آوسبیلدونگ کامپیوتر و IT می‌باشد. پس در صورتی که متقاضی شرکت در این دوره‌ها هستید، بایستی مدارک و شرایط زیر را داشته باشید:

۱-ارائه مدرک تحصیلی (دیپلم یا پایان دوره متوسطه با توجه به نیاز آوسبیلدونگ) ترجمه شده به زبان آلمانی.

۲-ارائه مدرک زبان آلمانی در سطح مورد نیاز آوسبیلدونگ، برای دانشجویان خارجی.

۳-داشتن بیمه نامه درمانی با پوشش بین‌المللی.

۴-داشتن شخصیت محقق و تحلیل‌گر.

۵-علاقه‌مند به کار با سیستم‌های کامپیوتری.

۶-علاقه‌مند به توسعه و فناوری‌های روزBottom of Form.

 

درباره آوسبیلدونگ کامپیوتر و آی تی در آلمان

مدت زمان گذراندن دوره آوسبیلدونگ کوتاه‌تر از اخذ مدرک کارشناسی IT از دانشگاه‌های آلمان است، و به همین دلیل زودتر می‌توانید به درآمد برسید. خوبی دیگر دوره های آوسبیلدونگ IT در آلمان این است که شما در مدت آموزش خود حقوق هم می‌گیرید. این موضوع برای تحصیل دوره کارشناسی IT در آلمان وجود ندارد. دوره‌های اوسبیلدونگ آموزش عملی را به شما یاد می‌دهند و پیدا کردن کار پس از پایان این دوره‌ها می‌تواند بسیار ساده‌تر باشد.

درمجموع به نظر می‌رسد که شما از طریق آوسبیلدونگ راحت‌تر می‌توانید اقامت کشور آلمان را به دست بیاورید. البته همین راحتی، موجب افزایش درخواست‌ها و افزایش ریسک تایید ویزای کارآموزی شما می‌شود. پس اگر به دانشگاه رفته‌اید و مدرک IT دارید توصیه می‌شود از طریق همان مدرک IT برای مهاجرت به آلمان اقدام کنید.

از آنجایی که امروزه اغلب بخش‌های زندگی ما با برنامه‌های دیجیتالی و فناوری هوشمند کنترل می‎‌شود، صنعت IT به یکی از پرتقاضاترین صنایع مرتبط با نوآوری در جهان تبدیل شده است. یکی از رشته‌هایی که کشور آلمان در دوره‌های متنوع کارآموزی آوسبیلدونگ ارائه می‌کند، رشته آی تی است. شرکت‌های مختلفی در آلمان به متخصصان آی‌تی برای حل مشکلات فنی سیستم‌های کامپیوتری، نرم‌افزار و سخت‌افزار، شبکه‌ها، پلتفرم‌های ابری و … نیاز دارند.

آوسبیلدونگ IT در چهار حوزه مجزا ارائه می‌شود که عبارت است از:

۱-متخصص فناوری اطلاعات برای توسعه اپلیکیشن‌ها (IT specialist for application development)

۲-متخصص فناوری اطلاعات برای یکپارچه‌سازی سیستم (IT specialist for system integration)

۳-متخصص فناوری اطلاعات برای شبکه‌های دیجیتال (IT specialist for digital networking)

۴-متخصص فناوری اطلاعات برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و فرآیندها (IT specialist for data and process analysis)

دو رشته تخصصی شبکه دیجیتال و آنالیز داده، در تابستان ۲۰۲۰ به برنامه آوسبیلدونگ آی تی آلمان اضافه شدند. کارآموزان در ابتدای آموزش‌ها تصمیم می‌گیرند که در کدام رشته تحصیل کنند.

 

شرایط مهاجرت به آلمان با آوسبیلدونگ IT و کامپیوتر

دوره‌های آوسبیلدونگ با هدف جذب افراد علاقمند و نیروی کار ماهر ارائه شده است. و برای شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ IT در آلمان شرایط پیچیده و سختگیرانه‌ای وجود ندارد.

برخی از شرایط اولیه دوره‌های آوسبیلدونگ آی تی در آلمان که در اغلب رشته‌های آن مشترک هستند، عبارت است از:

  • شرایط سنی؛ حداقل ۱۷ و حداکثر ۳۰ سال برای سن نیاز است.
  • تمکن مالی؛ متقاضیان باید توان مالی پرداخت مخارج زندگی خود در آلمان در طول دوره را داشته باشند.
  • مدرک تحصیلی؛ حداقل مدرک تحصیلی دیپلم برای آوسبیلدونگ لازم است.
  • طول دوره؛ آوسبیلدونگ آی تی و کامپیوتر معمولاً ۲ سال و نیم تا ۳ سال طول می‌کشد.
  • مدرک زبان؛ متقاضیان باید مدرک زبان آلمانی B2 یا B1 داشته باشند.

آموزش‌های تئوری و عملی و همچنین آزمون‌های آوسبیلدونگ به زبان آلمانی برگزار می‌شوند. به همین دلیل است که متقاضیان هم برای آموزش بهتر و هم برای برقرار ارتباط در محل کار، به دانش زبان آلمانی نیاز دارند. معمولاً کارآموزان باید مدرک زبان آلمانی در سطح B2 داشته باشند، اما در صورت تسلط کافی در برقراری ارتباط، مدرک سطح B1 نیز خوب خواهد بود.

وظایف یک متخصص آی تی در آلمان در یک نگاه

همان طور که پیش از این گفتیم، چهار تخصص مجزا در حوزه فناوری اطلاعات وجود دارد که کارآموزان آوسبیلدونگ IT در آلمان می‌توانند بسته به علاقه و استعداد خود، هر یک را انتخاب کنند.

وظایف شما به‌عنوان یک متخصص پس از اتمام آوسبیلدونگ کامپیوتر و آی تی در آلمان شامل موارد زیر است.

  • توسعه نرم‌افزار و برنامه‌نویسی
  • یکپارچه سازی سیستم و مدیریت
  • شبکه، اتوماسیون، بهینه‌سازی فرآیندها
  • تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و فرآیندها

درآمد متخصص IT در آلمان

متقاضیان شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ IT لازم نیست شهریه‌ای بپردازند. به‌علاوه این رشته یکی از رشته‌های پردرآمد در آلمان نیز به شمار می‌رود. همین دلایل و تقاضای بالا برای جذب متخصصان این رشته، باعث شده تا کارآموزی فناوری اطلاعات به‌عنوان یکی از بهترین آوسبیلدونگ ها در آلمان محسوب شود. درآمد متخصصان آی تی را می‌توان در دو بخش بررسی کرد.

کارآموزان رشته آوسبیلدونگ کامپیوتر و IT آلمان در حین دوره مبلغی را تحت‌عنوان کمک هزینه آموزشی دریافت می‌کنند. این مبلغ به نسبت سال‌های مختلف در طول دوره، متفاوت بوده و به‌صورت زیر است.

کمک هزینه آموزشی در آوسبیلدونگ  IT

سال اول آموزش

  1050 – ۹۷۵  یورو
سال دوم آموزش ۱۱۰۰ – ۱۰۳۰  یورو
سال سوم آموزش ۱۲۰۰ – ۱۱۰۰  یورو

 

بازار کار و درآمد آوسبیلدونگ کامپیوتر و IT

پس از آن که دوره‌های آوسبیلدونگ IT در آلمان به پایان رسیده و کارآموزان وارد بازار کار شوند، می‌توانند درآمد خوبی داشته باشند. مبلغ دقیق درآمد به عوامل مختلفی از جمله سابقه کار، جنسیت، میزان مهارت و … بستگی دارد، اما به‌طور میانگین، به‌صورت زیر است.

به صورت کلی شغل های مرتبط با حوزه فناوری ای تی و کامپیوتر از حقوق و مزایای خوبی در آلمان برخوردار هستند. به طور مثال با شرکت در دوره آوسبیلدونگ متخصص فناوری اطلاعات می توانید حقوق خوبی را هم در دوره کارآموزی و هم پس از دوره دریافت کنید. در سال اول آموزش، حقوق کارآموزان بین ۹۸۱ تا ۱۱۵۴ یورو ناخالص در ماه است. در سال دوم حقوق به ۱۰۲۹ تا ۱۱۸۷ یورو و در سال سوم آموزش ۱۱۰۲ تا ۱۲۶۱ یورو نیز می‌رسد. در نظر داشته باشید که اگر در حال دیدن آموزش در حوزه صنعت دیگری هستید، ممکن است حقوق شما کمی متفاوت باشد. مثلاً حقوق شما در حوزه برق بین ۷۷۰ تا ۱۱۵۰ یورو ناخالص در ماه است

متخصصان IT بعد از فارغ التحصیلی بین ۲۸۰۰ تا ۳۱۰۰ یورو حقوق دریافت می‌کنند. سعی کنید همیشه از فرصت‌های آموزشی بیشتر استفاده کنید تا مهارت خود را در زمینه‌ها و زبان‌های برنامه نویسی تقویت کنید و به یک متخصص تبدیل شوید تا بتوانید دستمزدهای بالاتری بگیرید. در نهایت با افزایش مهارت‌های خود می‌توانید حداقل ۴۰۰۰ یورو و بالاتر نیز حقوق بگیرید.

همچنین امکان تحصیل در رشته کامپیوتر پس از چند سال تجربه حرفه‌‎ای وجود دارد. به عنوان یک متخصص فناوری اطلاعات آموزش دیده با مدرک علوم کامپیوتر، شرایط ایده آلی برای دریافت حقوق ناخالص ۵۰۰۰ یورو یا بیشتر به عنوان متخصص فناوری اطلاعات خواهید داشت.در نظر داشته باشید که کارآموزی و کارهای شما در طول تحصیل نیز به عنوان سابقه کار محسوب می شوند.

دوره آوسبیلدونگ کامپیوتر و IT در آلمان

محتوای آموزش در طول دوره‌های آوسبیلدونگ IT و کامپیوتر هم شامل آموزش‌های تئوری و هم شامل انجام کارهای عملی است. در آوسبیلدونگ آلمان به‌طور کامل درباره نحوه آموزش‌ها توضیح داده شده و می‌توانید روند کارآموزی را بررسی کنید. این آموزش‌ها در آموزشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای و شرکت‌هایی که آموزش‌ها را ارائه می‌دهند، انجام می‌شود. محتواهای آموزشی در هر یک از این محل‌ها متفاوت بوده و به‌صورت زیر است.

آموزش‌هایی که در طول دوره آوسبیلدونگ آی تی آلمان در آموزشگاه‌ها ارائه می‌شود، عبارت است از:

  • یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی مهم و اصول اولیه توسعه برنامه
  • آموزش روش‌های کاری مختلف و روش‌های تست برای به‌کارگیری در موقعیت‌های مربوطه
  • ارتباط با مشتری
  • آموزش زبان انگلیسی فنی برای تحقیق در حوزه فناوری اطلاعات و بررسی دستورالعمل‌های نصب و راه‌اندازی

پس از آموزش‌های تئوری اولیه، در اولین فرصت کارآموزان به شرکت‌های ارائه دهنده دوره‌های آوسبیلدونگ آی تی و کامپیوتر در آلمان فرستاده می‌شوند. معمولاً این افراد در تیم‌هایی قرار می‌گیرند تا بیشتر با فضای کار تیمی آشنا شوند. برخی از وظایف کارآموزان در این بخش از آموزش و مواردی که به آن‌ها آموخته می‌شود، عبارت است از:

  • برخی کارهای کوچک در حوزه توسعه
  • کار در زمینه نصب قطعات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری
  • آشنایی با سیستم عامل‌های مختلف
  • تمرین زبان‌های برنامه‌ نویسی و معماری‌های مختلف شبکهBottom of Form

 

کدام شهرها برای متخصصان کامپیوتر و IT مناسب‌ترند؟

پس از آن که دوره سه‌ساله کارآموزی خود را در آوسبیلدونگ IT به اتمام رساندید، می‌توانید در این کشور مشغول به کار شوید. این که کدام شهر را برای کار در آلمان انتخاب می‌کنید، به‌طور مستقیم روی میزان درآمد شما اثر خواهد گذاشت. در جدول زیر، وضعیت درآمد متخصصان آی تی در شهرهای مختلف آلمان با هم مقایسه شده است.

آینده شغلی برای متخصص آی تی در کشور آلمان

در حوزه کامپیوتر و فناوری اطلاعات، تنوع بالایی در موقعیت‌های شغلی برای مهندسین IT  وجود دارد. به خاطر داشته باشید که پس از اتمام دوره کارآموزی آی تی، باید برای اقامت بیشتر در آلمان و کار در این کشور، برای اخذ ویزا اقدام کنید.

در نظر داشته باشید که، صنعت آی تی به‌طور مداوم در حال پیشرفت است، و به همین دلیل متخصصان باید همواره اطلاعات و دانش خود را به‌روز نگه دارند. یک متخصص فناوری اطلاعات پس از اتمام دوره آوسبیلدونگ آی تی در آلمان می‌تواند در موقعیت‌های شغلی مانند توسعه نرم‌افزار داخلی یا سفارشی برای مشتری، کنترل کیفیت، آموزش کاربران یا بازاریابی فنی مشغول به کار شود. برخی دیگر از مشاغل مختلف حوزه IT که می‌توانید انتخاب کنید، عبارت است از:

۱- امنیت سایبری؛ تخصص حفظ امنیت داده‌های سازمان‌ها یا کاربران و انجام اقدامات پیشگیرانه کاهش آسیب‌های امنیتی

۲-توسعه نرم‌افزار؛ تخصص برنامه‌نویسی برای ساخت یا اصلاح نرم‌افزارها.

۳-زیرساخت‌های IT؛ تمرکز روی طراحی، برنامه‌ریزی و پیاده‌سازی سخت‌افزار مرتبط با فناوری اطلاعات.

۴-پشتیبانی آی تی؛ کمک به کاربران یا سایر متخصصان پشتیبانی IT درباره مسائل فنی.

۵-مدیریت داده؛ طراحی سیستم‌های پایگاه داده ساختاریافته، ایجاد طرح‌های احتمالی از بین رفتن داده‌ها و آنالیز داده‌های جمع‌آوری شده.

در تمام دنیا، شاهد پیشرفت نوآوری‌های مرتبط با کامپیوتر و تکنولوژی‌های نوآورانه هستیم. آلمان نیز به‌عنوان یکی از کشورهای پیشرفته، به جذب متخصصان فناوری اطلاعات یا IT نیاز دارد. یکی از راه‌ کارها در این حوزه در آلمان، شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ IT است. این دوره‌ها کارآموزان را از طریق آموزش‌های تئوری و عملی برای ورود به بازار کار آماده می‌کنند. Bottom of Form

با شرکت در دوره آوسبیلدونگ IT در آلمان، در این زمینه آموزش‌های لازم را می‌بینید و برای ورود به بازار کار تخصصی‌تر آماده می‌شوید. و حقوق همدریافت می کنید! برای پذیرش در دوره‌های کارآموزی IT آلمان باید از یک شرکت و یا کارفرما در آلمان پیشنهاد استخدامی دریافت کنید. بعدازآن می‌توانید ویزا بگیرید، و برای حضور در دوره‌های آوسبیلدونگ آلمان، به این کشور سفر کنید. شرکت در این دوره‌های رایگان، به حداقل سطح B1 در زبان آلمانی و حداقل ۱۷ سال سن نیاز دارد. بعد از اتمام دوره آوسبیلدونگ، مدرک کارگر ماهر (skilled worker) دریافت خواهید کرد و می‌توانید از طریق کاریابی و پیدا کردن پیشنهاد کار در آلمان، اقامت کاری این کشور را دریافت کنید.

برای اوسبیلدونگ رشته‌های مختلف  IT در سال ۲۰۲۴ مطابق با جدول زیر می باشند.

مدت زمان دوره حقوق سال اول حقوق سال دوم حقوق سال سوم مدرک تحصیلی مورد نیاز نام دوره
۲ الی ۳ سال ۹۰۰ الی ۱۰۰۰ یورو ۱۰۰۰ الی ۱۱۰۰ یورو ۱۱۰۰ الی ۱۲۰۰ یورو دیپلم متوسطه یا دبیرستان متخصص IT
(IT specialist)
۳ سال ۸۳۰ الی ۹۵۰ یورو ۹۱۰ الی ۱۰۱۰ یورو ۹۷۰ الی ۱۰۸۰ یورو دیپلم متوسطه یا دبیرستان متخصص IT در توسعه اپلیکشین
(IT specialist for application development)
۳ سال ۸۳۰ الی ۹۵۰ یورو ۹۱۰ الی ۱۰۱۰ یورو ۹۷۰ الی ۱۰۸۰ یورو دیپلم متوسطه یا دبیرستان متخصص IT در تجزیه و تحلیل داده و فرایند
(IT specialist for data and process analysis)
۳ سال ۱۰۰۰ یورو ۱۰۸۰ یورو ۱۱۶۰ یورو دیپلم متوسطه یا دبیرستان متخصص IT در سیستم های یکپارچه
(IT specialist for system integration)
۳ سال ۸۳۰ یورو ۹۵۰ یورو ۱۰۷۰ یورو دیپلم متوسطه یا دبیرستان متخصص IT در شبکه سازی دیجیتال
(IT specialist for digital networking)
۳ سال ۹۷۵ یورو ۱۰۳۰ یورو ۱۱۰۰ یورو دیپلم متوسطه یا دبیرستان تکنسین الکترونیک سیستم های IT
(IT system electronics technician)
۳ سال ۹۷۵ یورو ۱۰۳۰ یورو ۱۱۰۰ یورو دیپلم فنی حرفه ای یا دیپلم دبیرستان کارمند بخش مدیریت سیستم های IT
(clerk for IT system management)
۴ سال ۷۰۰ الی ۹۰۰ یورو ۷۰۰ الی ۱۰۰۰ یورو ۸۰۰ الی ۱۱۰۰ یورو دیپلم فنی حرفه ای یا دیپلم دبیرستان دوره فنی حرفه ای مهندسی برق یا IT
(Vocational training/electrical or IT)
۳-۴ سال ۸۹۰ یورو ۹۵۰ یورو ۱۰۳۰ یورو دیپلم دبیرستان مدیریت IT
(IT-Management)
۳ سال ۹۳۰ یورو ۱۰۰۰ یورو ۱۱۲۰ یورو دیپلم دبیرستان
مدرک شرکت در آزمون ورودی دانشگاه
امنیت IT
(IT security)

 

معرفی آوسبیلدونگ IT در آلمان

در دوره آوسبیلدونگ IT آلمان مفاهیمی درباره زیرساخت‌های شبکه، برنامه‌نویسی، نرم‌افزارهای جدید، بدافزارها و چیزهایی از این قبیل یاد خواهید گرفت. شما به‌عنوان کارآموز در طول آموزش آوسبیلدونگ فناوری اطلاعات؛ یاد می‌گیرید که چگونه سیستم‌ها و برنامه‌های مربوط به IT را به هم مرتبط کرده و آن‌ها را بهینه‌سازی کنید. همچنین یاد می‌گیرید که چگونه سیستم‌ها را در مقابل دسترسی‌های خارجی ایمن کنید و با نقص‌های سیستم به مقابله بپردازید.

در آوسبیلدونگ IT بیشتر دانش نظری به دانش‌آموز ارائه می‌شود، البته آموزش عملی هم در روزهای خاصی برای متقاضیان وجود دارد.

این روزها بسیاری از فعالیت‌های تجاری و تولیدی مبتنی بر داده است. اگر این صنایع بتوانند اطلاعاتی درباره مشتریان و مصرف‌کنندگان به دست بیاورند، برایشان فواید زیادی خواهد داشت. اینجاست که IT اهمیت پیدا می‌کند. پس اگر به این رشته علاقه داشته باشید، می‌توانید در دوره‌های کارآموزی IT در آلمان شرکت کرده و بعد از پایان دوره و گرفتن مدرک، وارد بازار کار شوید.

در نظر داشته باشید که، در آوسبیلدونگ مهندسی کامپیوتر شما این فرصت را دارید تا دانشی را که آموخته‌اید، به طور مستقیم در عمل به کار ببرید. شما در مجموع سه تا چهار سال را به عنوان دانشجو سپری خواهید کرد. پس از آن، نه تنها صاحب افتخار مدرک معتبر مهندسی کامپیوتر هستید، بلکه می‌توانید لیسانس علوم کامپیوتر» را نیز داشته باشید. با این مدارک خود را صد در صد در بازار کار آلمان با حقوق عالی ببینید.

توانمندی شما بعد از پایان دوره آوسبیلدونگ مهندسی کامپیوتر:

۱-آنالیز یک دستگاه کامپیوتر.

۲-ارائه راه حل برای مشکلات فنی.

۳-با مهارت های ریاضی خود با ماشین حساب رقابت کنید.

۴-ربات ها را درست مانند ماشین اسباب بازی کنترل کنید.

۵-تسلط به سیستم جاوا.

گذراندن آوسبیلدونگ امنیت آی تی

شما به عنوان یک فارغ التحصیل آوسبیلدونگ امنیت آی تی، می‌توانید در درجه اول در شرکت‌های فناوری اطلاعات و نرم افزار کار کنید؛ اما حوزه کاری شما تنها در این شرکت‌ها خلاصه نمی‌شود. متخصصان امنیت فناوری اطلاعات در هر جایی که از سیستم‌های فناوری اطلاعات استفاده می‌شود می‌توانند استخدام شوند و ازآنجایی‌که امروزه تقریباً همه شرکت‌ها بر همین اساس کار می‌کنند، پس پیشنهادهای کاری متنوعی را در مقابل خود خواهید داشت. به عنوان مثال، می‌توانید برای شرکت‌های مشاوره کار کرده و حتی با چندین شرکت به صورت پروژه‌ای همکاری داشته باشید. بدین ترتیب شما مسئول تجزیه‌وتحلیل داده‌ها، بررسی احتمالی حمله هکرها و پیدا کردن راه‌حل‌هایی در زمینه امنیت آی تی هستید.

 


ارزشیابی آنلاین تحصیلی (بدون هزینه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تحصیلی رایگان