موسسه آبادانی سروش دانش

پیدا کردن خانه در آلمان

پیدا کردن خانه و خوابگاه در آلمان
روشهای پیدا کردن خانه و یا خوابگاه در آلمان

 

 پیدا کردن یک خانه مبله زمان زیادی نیاز دارد و کار مشکلی است. همچنین برخی مسائل و مشکلات از قبیل خرید مبلمان در ابتدای ورود به آلمان نیز وقت و زحمت زیادی می طلبد.

 

برای اجاره خانه راه های کاملا متفاوتی وجود دارد:
  • یکی از راه ها استفاده از بنگاه های تهیه مسکن و یا بنگاه های معاملات ملکی (wohnungsmakler ,immobilienmakler  که به اختصار Makler  نامیده میشود )هستند. البته استفاده از این روش معمولا گران بوده چرا که بایستی هزینه زیادی به عنوان حق الزحمه پیدا کردن خانه (provision)به بنگاه پرداخت شود.

 

  • بویژه برای دانشجویان تازه وارد به آلمان که معمولا در زمان ورود به آلمان قادر به پیدا کردن خانه مناسب خود نشده و پس از مدتی تصمیم به تعویض خانه خود میگیرند،این روش جز در مواقع لزوم توصیه نمی گردد.

 

  • یکی از دیگر راه های پیدا کردن خانه، استفاده از آگهی های روزنامه ها و مجلات است. برخی از این روزنامه ها و مجلات به صورت اختصاصی مربوط به خرید و فروش و اجاره مسکن میباشند. بسیاری از روزنامه ها و مجلات عمومی نیز صفحه ای برای آگهی های مربوط به اجاره مسکن دارند و یا در روزهای خاصی از هفته این گونه آگهی ها در آنها درج می گردد.

 

  • این روزنامه ها و مجلات در شهرهای مختلف متفاوتند، ولی آنها را میتوان از روی نامشان شناخت و یا با پرسش از دکه های روزنامه فروشی از نام و خصوصیات آنها و نیز روزهایی که درج آگهی مربوط به اجاره مسکن دارند،مطلع شد. بسیاری از این روزنامه و مجلات دارای نامی مرکب از کلمه immobilien هستند.

 

  • استفاده از آگهی های روزنامه راه بسیار مناسبی برای پیدا کردن خانه میباشد، چرا که نه تنها راه ارزانی است، بلکه از آنجا که در این آگهی ها آدرس، مساحت، مشخصات عمومی و کرایه خانه درج شده، میتوان به موارد انتخاب شده مراجعه و از آنها بازدید کرد و یا با تماس تلفنی از وضعیت خانه مطلع شده و با موجر قراری برای رویت خانه منعقد گردد.

 

  • در برخی شهرها نیز روزنامه هایی وجود دارد که آگهی مستاجر و موجر را بدون هززینه درج مینمایند. شخص میتواند مشخصات مورد نیاز خانه و حدود کرایه خانه مورد نظر را به همراه شماره تلفن برای درج در این روزنامه هاارائه داده تا کسانی که قصد اجاره خانه خود را دارند با وی تماس گیرند.

 

 

  • راه دیگر یافتن خانه جستجو در اینترنت است. برخی وب سایت های اینترنتی وجود دارد که موجر و مستاجر آگهی های خود را در آن درج مینمایند. بر حسب شهر محل سکونت، آدرس این وب سایت ها را میتوان با جستجو در اینترنت پیدا نمود.

 

  • بسیاری از خانه های ارائه شده در این وب سایت ها، اجاره داده شده ولی از لیست خارج نشده اند. و نیز خانه های موجود با سرعت زیاد اجاره داده میشوند، لذا در این سیستم بایستی همیشه به یک مورد خانه اکتفا نکرده و موارد زیادی انتخاب شده تا یکی از آنها به نتیجه برسد.

 

  • یکی دیگر از راه های مناسب یافتن خانه استیجاری، بویژه برای زمانی کوتاه جستجو در آگهی های کوچکی است که دانشجویان در تابلوهای اعلانات دانشگاه ها، خوابگاه های دانشجویی و … نصب مینمایند. معمولا دانشجویانی که میخواهند خانه اجاره ای خود را برای چند ماه و یا از طرف صاحب خانه برای مدت طولانی اجاره دهند، از این گونه آگهی ها استفاده می نمایند.

این روش، برای یافتن خانه دلخواه بسیار مناسب میباشد. چرا که تعداد این گونه آگهی ها زیاد بوده و از آنجا که مستاجر قبلی چنین ساختمانی دانشجو بوده، مشخصات آن با نیاز دانشجوی جویای خانه همخوانی دارد. در چنین آگهی هایی از واژه های nachmieter یا Zwischenmieter استفاده میگردد.

 

 

  • در گوگل اسم شهری که از آن پذیرش دارید را در جلوی یکی از این کلمات بنویسید و سرچ کنید: zimmer finden, wohnung

 

  • سایت دانشگاهی که از آن پذیرش گرفته اید. در سایت اکثر دانشگاهها قسمتی مربوط به زندگی در آن شهر، هزینه ها و خوایگاهها و حتی لینک خوابگاههای دیگری که در آن شهر وجود دارند، آورده شده است.

 

  • آگهی هایی که بر روی دیوارها و یا تابلوهای مخصوص در سطح شهرها در آلمان نصب می شوند.

 

  • آخرین راه ، گشتن در شهر وکوچه و خیابان و دقت به آگهی هایی که معمولا بر روی پنجره منازب و با عنوان «برای اجاره» نوشته شده است.

 

  • برخی از سایتها برای جستجوی خانه یا خوابگاه در آلمان:

اجاره منزل در آلمان، خرید ملک در آلمان

www.wg-gesucht.de ( آپ موبایل هم دارد)

www.ebay-kleinanzeigen.de

www.immobilienscout24.de

www.immonet.de

www.ebay-kleinanzeigen.de

http://www.immobilienscout24.de/wohnen/

http://www.studenten-wohnung.de/suche.php

http://www.nestoria.de/

http://www.wohnungsboerse.net

http://www.wohnungsmarkt24.de/

http://www.studenten-wg.de/

http://www.wg-gesucht.de/

http://www.easyflatshare.com/germany

http://vermietungen.quoka.de/

http://www.meinestadt.de/

http://www.immowelt.de/

http://www.easywg.de/?l=1

http://www.athome.de/rent/apartment

http://www.my-next-home.de/

http://www.kalaydo.de/immobilien/

http://housing.justlanded.com/en/Germany

ارزشیابی آنلاین تحصیلی (بدون هزینه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تحصیلی رایگان