موسسه آبادانی سروش دانش

داروسازی آلمان برای خارجی ها

ورود به داروسازی آلمان برای خارجی ها

داروسازی آلمان برای خارجی ها

 

برای تحصیل در آلمان در رشته دارو سازی دو راه وجود دارد:

 

۱- از طریق دیپلم و پیش دانشگاهی (یا دیپلم سه ساله نظام جدید که از سال ۱۳۹۸ گرفته شده است

 

برای اخذ پذیرش تحصیلی در رشته داروسازی آلمان، همانند پزشکی می بایست دارای مدرک دیپلم و پیش دنشگاهی باشید. با داشتن دیپلم و پیش دانشگاهی و یا دیپلم سه ساله نظام جدید (از سال ۱۳۹۸ به بعد گرفته اند) نیاز به گذراندن دوره کالج دانشگاهی آلمان یا همان M-Kurs دارید.

 

با توجه به اعتبار شرکت های داروسازی آلمان و نرخ پائین بیکاری در این کشور، تحصیل در دانشگاه های داروسازی آلمان بسیار پرطرفدار می باشد. بر اساس قوانین جدید آلمان که از سال ۲۰۱۸ اجرائی شد تقریبا بیش از ۹۰% دانشگاهای آلمان فقط افرادی را که دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی تجربی ایران هستند، برای دوره های M-Kurs قبول می کنند و تنها دو یا سه دانشگاه در آلمان هستند که فعلا هنوز هم دیپلمه های ریاضی و فیزیک را البته آن هم با معدل بالا، پذیرش M-Kurs می دهند.

 

همچنین برای ورود به دانشگاه های داروسازی آلمان، در صورتی که فرد بعد از سال ۲۰۱۱ دیپلم دبیرستان خود را گرفته باشد، باید معدل دیپلم وی بالای ۱۵ باشد. پذیرش دانشجویان در دانشگاه و بعد از دوره کالج، بر مبنای معدل دیپلم توسط دانشگاهها صورت می گیرد. توضیحات کامل کالج دانشگاهی را قسمت «کالج دانشگاهی» همین سایت می توانید مطالعه کنید.

 

۲- پذیرش مستقیم داروسازی دانشگاه:

برای ورود مستقیم به رشته داروسازی در آلمان، می بایست دانشجوی این رشته در دانشگاههای سراسری ایران باشید. در صورتی که دانشجوی داروسازی هستید و حد اقل یک سال نیز گذرانده اید، می توانید مستقیما” در دانشگاههای آلمان به تحصیل خود ادامه دهید.

 

در صورتی که به عنوان یک خارجی فقط قصد قبولی در دانشگاه های داروسازی کشور آلمان را دارید، می بایست برای ورود به دانشگاه های داروسازی آلمان، در کالج های دانشگاهی شرکت کرده و در پایان دوره نیز با بدست آوردن نمره قبولی آزمون ورودی به دانشگاهها و کسب امتیاز لازم، وارد دانشگاههای آلمان شوید. در صورتی که در رشته های دیگر علوم پزشکی به مدت سه ترم تحصیل کرده اید و معدل بالایی دارید، امکان گرفتن پذیرش مستقیم از دانشگاه های داروسازی آلمان، برای شما وجود دارد.

 

نکته مهم: اگر در رشته و گرایش های مختلف شیمی در ایران تحصیل کرده اید، نمی توان پذیرش مستقیم داروسازی برای شما گرفت. حتی اگر کارشناسی شیمی داشته باشید، باید مجددا” از کالج شروع کنید.

 

اگر در دانشگاههای کشورهای دیگری مثل ارمنستان، گرجستان، مجارستان و … دو یا سه ترم تحصیل کرده اید، امکان پذیرش مستقیم برای دانشگاه های داروسازی آلمان وجود دارد. اما باید حتما نام و اعتبار دانشگاه شما، و همچنین واحدهای پاس شده مشخص شود، تا بتوان متوجه شد که آیا دانشگاه شما برای پذیرش مستقیم پزشکی آلمان معتبر هست یا خیر؟ برا ی این کار می توانید واحدهای پاس شده خود را برای موسسه استادی اینفو ارسال نمائید تا در این خصوص کارشناسان موسسه استادی اینفو مشاوره لازم را به شما بدهند.

 

ارزشیابی آنلاین تحصیلی (بدون هزینه)

2 پاسخ

    1. سلام
      در سایت آنابین میتونید چک کنید و اگر مورد تایید باشه گرفتن پذیرش مستقیم مشکلی ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تحصیلی رایگان