موسسه آبادانی سروش دانش

شرایط ورود به دوره آوسبیلدونگ در آلمان

شرایط ورود به دوره آسبیلدونگ درآلمان
شرایط ورود به دوره آوسبیلدونگ درآلمان

 

در حال حاضر، مهمترین شرط ورود به دوره های آوسبیلدونگ برای خارجی ها، داشتن اقامت دائم کشور آلمان می باشد (به غیر از پناهندگان). اما بر اساس قوانین جدید که از سال ۲۰۲۰ اجرائی خواهد شد، امکان حضور خارجی ها در دوره های آموزشی آوسبیلدونگ نیز فراهم شده است. به غیر از این، برای ورود به این دوره ها نیازی به مدرک خاصی نیست.

 

در واقع شرایط ورود به دوره آوسبیلدونگ در آلمان برای تحصیل، دانش زبان آلمانی و داشتن مدرک متوسطه، دیپلم و یا کالج از آلمان و یا از کشور خودتان کفایت می کند. آنچه که بسیار مهم است تسلط شما به زبان آلمانی است. چون برای کار عملی در شرکت ها  و همچنان سپری کردن امتحانات در دوره آموزشی، نیاز به تسلط کافی و خوب به زبان المانی دارید. اینکه برای تحصیل در آلمان و دوره های آوسبیلدونگ تا چه سطحی باید زبان آلمانی بدانید و به کدام مدرک نیاز دارید، نظر به رشته آوسبیلدونگ شما و یا اینکه شولیشه یا بروف‌لیشه آوسبیلدونگ است، متفاوت خواهد بود. گاهی اوقات در بعضی از آوسبیلدونگ ‌ها آشنایی به زبان انگلیسی هم شما را کمک خواهد کرد.

 

در خصوص مدرک تحصیلی مورد نیاز، اینکه شما تا حالا تا چه سطحی به مدرسه رفته‌اید و چه مدرک تحصیلی از دبیرستان دریافت کرده اید، مهم است. برای بیشتر آوسبیلدونگ های مدرسه‌ای یا شولیشه آوسبیلدونگ، حداقل باید مدرک مدرسه متوسطه یا کلاس نهم را داشته باشید و حتی در بعضی رشته ها مدارک بالاتری مانند دیپلم و یا ابیتور نیاز دارید.

 

اگر در آلمان تحصیل نکرده اید، مدارک مدرسه و یا دانشگاهی و یا حتی پایان دوره کالج را که از کشور خود دریافت کرده اید، برای ورود به دوره های آوسبیلدونگ معتبر می باشد و باید آن را در آلمان ترجمه و تایید نمایید

 

برای شروع یک آوسبیلدونگ کاری و یا بروفلیشه در یک شرکت یا کارخانه، نیاز به مدرک تحصیلی خاصی از مدرسه نیست. هر شرکت یا کارخانه تصمیم میگیرد که چه فردی و با چه مشخصات و مدرکی، برای آن دوره آسبیلدونگ واجد شرایط  و مورد نظر هستند. با این وجود، داشتن مدرک مدرسه با نمرات خوب و آشنایی خوب با زبان آلمانی، به شما در هنگام فرستادن درخواست ورود به دوره و موافقت با آن، کمک می کند.

 

برای شولیشه آوسبیلدونگ ها اول باید در یک مدرسه یا کالج جای خالی را پیدا کنید و حتما برای ثبت نام نیاز به مدرک مدرسه از آلمان و یا از کشور خودتان که در آلمان تائید شده باشد، دارید. هر چه مدارک تحصیلی و زبان شما کاملتر باشد، شانس قبولی شما بالاتر است. برای برخی از رشته ها، باید علاوه بر مدرک تحصیلی و زبان، تجربه کاری در همان زمینه هم داشته باشید. همچنین برای تحصیل در بعضی رشته ها، موضوع سن هم مهم است که باید برای شروع در چه سن و سالی هستید. اما در بیشتر آنها محدودیت سنی وجود ندارد.

 

ارزشیابی آنلاین تحصیلی (بدون هزینه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تحصیلی رایگان