موسسه آبادانی سروش دانش

رفت و آمد در آلمان

رفت و آمد در آلمان
رفت و آمد در آلمان

 

 

آلمان یکی از کشورهای  دارای سیستم حمل و نقل عمومی مجهز و پیشرفته ای می باشد که شاید نتوان مشابه آن را در دنیا پیدا کرد. سیستم ریلی در این کشور قبل از جنگ جهانی اول ساخته شده و با توسعه و پیشرفتی که در سالهای اخیر داشته است، سرتاسر آلمان رابه هم وصل نموده است.

 

برای تررد از هر نقطه ای در این کشور به نقطه دیگر، به راحتی و بدون هیچ گونه نگرانی، می توانید مسافرت نمایید. لذا برای تردد و سفر های محلی و کشوری در آلمان نیازی نیست که شماحتما وسیله شخصی و گواهینامه رانندگی داشته باشید.

 

در داخل شهرها نیز وسایل نقلیه عمومی مختلفی وجود دارند که در سرتاسر یک شهر کشیده شده اند و شما می توانید با اتوبوس، مترو، قطار و اشتراسه بانها (دربعضی شهر های بنا تراموا یاد می شود) در آلمان که به نام “Öffentliche Verkehrsmittel” گفته می شوند، تردد نمایید.

 

البته برای استفاده از این وسایل، باید قبل از استفاده بلیط تهیه نمایید. دستگاههای فروش بلیط  که نوع آنها در شهر های مختلف از هم متفاوت هستند، در همه ایستگاه های اتوبوس، مترو و … وجود دارند. در بیشتر اتوبوس ها، بلیط ها توسط راننده به فروش می رسند، اما رانندگان اتوبوس برای فروش بلیط فقط پول نقد قبول می کنند.

 

بنابراین، بهتر است بلیط خود را قبل حرکت از کیوسک و یا مغازه هایی بانام ( “Vorverkaufsstellen” یا “Kundenzentrum”) که با لوگوی شرکت قطار های همان شهر مزین هستند، خریداری نمایید. در برخی از شهرها هم می توانید بلیط را  اینترنتی خریداری کنید.

 

انواع مختلف بلیط های اتوبوس و مترو وجود دارند که بعضی از آنها برای چند ساعت و سفرهای یک طرفه و دو طرفه، بعضی ها برای یک روز و حتی یک هفته و همچنان یک ماه، قابل استفاده می باشند و شما بر اساس نیاز خود می توانید آن را تهیه نمایید.

 

همچنان نوع بلیط، بستگی به مسافتی دارد که میخواهید طی کنید. بعد از خریداری  بلیط ، در بیشتر شهر ها نیاز به مهراعتبار نیز دارند. بلیط های ماهانه و سالانه و یا بلیط های که که از دستگاههای اتومات با تاریخ و زمان خریداری میشوند، نیاز به مهر اعتبار ندارند.

 

کودکان، دانش آموزان، دانشجویان، پناهجویان و افراد باز نشسته، میتوانند بلیط های  ویژه ای را با قیمت های ارزانتر برای دسترسی بهتر به وسایل حمل و نقل عمومی خریداری کنند. البته ضمن تحصیل در آلمان اکثر دانشگاههای آلمان به دانشجویان خود کارت تردد شهری می دهند که دانشجویان با داشتن این کارت در طول سال بصورت رایگان از وسایل عمومی آن شهر استفاده می کنند.

 

بلیط های ویژه در همه دستگاههای خرید بلیط و گاها هم تنها در مغازه های مخصوص”Vorverkaufsstellen”در دسترس هستند. برای خرید این بلیط ها باید بدانید چه مدرکی لازم دارید.

 

ارزشیابی آنلاین تحصیلی (بدون هزینه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تحصیلی رایگان