موسسه آبادانی سروش دانش

تهیه دارو در آلمان

تهیه دارو
تهیه دارو در آلمان

 

از دوران قدیم تا کنون، برای دولت آلمان اهمیت زیادی داشته است که مردم از جهت  سلامت و رفاه تامین باشند. این شامل کلیه امور مربوط به بهداشت و درمان نیز می شود. هر فرد در آلمان این حق را دارد که به پزشک یا  بیمارستان مراجعه نموده و  مورد درمان قرار گیرد و داروها و تجهیزات پزشگی مورد نیاز خود را از داروخانه دریافت کند.

 

برای اینکه این امکانات انجام پذیر و مقرون به صرفه باشند، مراقبت های بهداشتی و درمانی بطور قانونی دقیقا تنظیم شده اند. این تا حدودی با کشورهای دیگر تفاوت دارد.  هر شخصی که احساس بیماری می کند، معمولا یک پزشک متخصص امراض عمومی را که در هر شهری تعدادی از آن ها وجود دارند، برای درمان خود انتخاب می کند.اگرقصدزندگی و تحصیل در آلمان را دارید نکات زیر را بخاطر بسپارید.

 

 

جهت درمان بیماری های حاد در طول شب و آخر هفته دسترسی به پزشگ بوسیله تماس با تلفن ۱۱۶۱۱۷ وجود دارد. در شرایط حاد و اورژانسی، تماس سریع با تلفن ۱۱۲ ضروری میباشد. بعد از آن آمبولانس در محل حاضر می شود وشخص بیمار را به بخش اورژانسی بیمارستان منتقل می کند.

 

غیر از این حالت، مراجعه به بیمارستان معمولا فقط به دستور پزشک معالج جهت درمانی بخصوص ویا عمل جراحی امکان پذیر می باشد

 

دکتر معالج بعد از یک معاینه دقیق،بیماری شخص را تشخیص می دهد. بعد درمانی را توصیه می کند که دقیقا با علائم و نشانه های بیماری منطبق است. اغلب برای بیمار دارو تجویز می کند و در نسخه نام داروهای مورد نیاز و اندازه بسته و در بعضی موارد چگونگی مصرف داروهای تجویز شده را در نسخه یادداشت می کند.

 

با در دست داشتن نسخه، شخص بیمار یا یکی از نزدیکان او به یک دارو خانه،که در هر منطقه ای وجود دارند، مراجعه می کند. داروخانه ها با علامت رنگ قرمز که در بیرون از داروخانه نسب شده است، قابل شناسایی می باشند.

 

 

داروهای مهم اغلب در داروخانه  ها موجود می باشند. داروهایی که موجود نیستند در اسرع وقت سفارش داده می شوند. کارکنان داروخانه، داروی شما را که پزشک در نسخه نوشته است، به شما تحویل می دهند.

 

شخص بیمار معمولا فقط وجه اندکی پرداخت می کند. بقیه هزینه دارو معمولا توسط بیمه درمانی بیمار و یا از طرف اداره خدمات اجتماعی پرداخت می گردد. این شامل کلیه داروهایی می شود که احتیاج به نسخه پزشک داشته باشند. تحت شرایط بخصوصی بیماران از پرداخت هزینه شخصی برای تهیه دارو معاف می شوند.

 

 

داروهای بدون نسخه

 

 

داروهایی که احتیاج به نسخه پزشک ندارند، مانند دارو جهت مداوای بیماری های خفیف مثل سرماخوردگی یا ناراحتی های دستگاه گوارش، می توان بدون مراجعه به پزشک و داشتن نسخه

مستقیما از داروخانه تهیه کرد. تمام هزینه این داروها را باید خود بیمار به عهده بگیرد و پرداخت کند.

 

توصیه و راهنمایی های جامع کارکنان داروخانه برای بیمار هزینه ای ندارد. کلیه کارکنان داروخانه آموزش دیده هستند و به تمام سئوال های شما در مورد مصرف صحیح دارو، اثر و عوارض  جانبی آن و چگونگی مصرف همزمان آنها به شما پاسخ می دهند.

 

 

داروها را در آلمان – به استثنای موارد معدودی – تنها از داروخانه می توانید دریافت نمایید، نه در فروشگاه دیگری و نه در مطب پزشک. در آلمان حدود ۲۰٫۰۰۰ داروخانه وجود دارد. تمام داروخانه ها از بیرون با یک حرفAقرمز رنگ قابل تشخیص  هستند. تمام داروخانه ها تحت نظر یک پزشک داروساز اداره می شوند.

 

 

داروخانه ها خدمات جامع شبانه و اورژانس ارائه می دهند. ولی همه داروخانه ها شبانه روزی نیستند.  می توانید نزدیک ترین داروخانه را از سایت www.aponet.de  که در طول شب یا روزهای یک شنبه خدمات ارائه می دهد، بیابید. برای این کار هم چنین می توانید برنامه «Apothekenfinde» را دانلود نمایید.

 

 

داروهای نیازمند نسخه پزشک

 

انواع مختلفی از دارو وجود دارد. داروهای نیازمند نسخه را تنها با نسخه پزشک دریافت می نمایید.

این نسخه ها می توانند رنگ های متفاوتی داشته باشند، مثلا صورتی. وقتی یک نسخه را به داروخانه می برید، دارویی را که پزشک برایتان تجویز نموده، آن جا دریافت می نمایید. به طور مثال داروهای فشار خون یا دیابت و تمام آنتی بیوتیک ها بر علیه عفونت های باکتریایی نیازمند نسخه هستند.

 

 

اگر یکی از داروهای تجویز شده توسط پزشک در داروخانه موجود نباشد، معمولا داروخانه می تواند آن را ظرف چند ساعت تهیه نماید. داروهای بدون نیاز به نسخه را در داروخانه بدون نسخه دریافت می کنید، یعنی برای دریافت آن ها نیاز به مراجعه به پزشک نیست. به طور مثال داروهای سرماخوردگی و بسیاری از مسکن ها نیاز به نسخه ندارند.

 

قیمت دارو در آلمان

 

 

قیمت داروهای نیازمند نسخه به صورت قانونی تعیین شده و در تمام داروخانه های آلمان یک قیمت دارند. این که چه میزان برای داروهای نیازمند نسخه می پردازید بستگی به وضعیت شما دارد. پناهجویان در بسیاری از موارد این داروها را به صورت رایگان دریافت می نمایند. اگر شما دارو

را به صورت رایگان دریافت نمی نمایید، معمولا تنها بخشی اضافه « از قیمت آن را می پردازید. به این قیمت اصطلاحا گفته می شود.

 

سایر هزینه ها را صندوق بیمه یا اداره » پرداخت خدمات اجتماعی بر عهده می گیرد. اگر درآمد بسیار کمی دارید، می توانید از اضافه پرداخت معاف شوید. در این صورت دارو نیازمند نسخه را به صورت رایگان دریافت می نمایید. برای معاف شدن از این هزینه می توانید به صندوق بیمه درخواست دهید.

 

قیمت داروهای بدون  نیاز به نسخه را باید به صورت کامل در داروخانه بپردازید. استثنا: اگر پزشک داروی بدون نیاز به نسخه را برای کودک زیر ۱۲ سال )یا نوجوانان مبتلا به اختلال رشد تا ۱۸ سالگی( تجویز نموده باشد، صندوق بیمه هزینه آن را نیز می پردازد.

 

اگر قصد تحصیل در آلمان را دارید و یا میخواهید هزینه تحصیل در آلمان و شرایط تحصیل در آلمان در سال جدید میلادی را بدانید و یا اینکه چطور ویزای تحصیلی آلمان را بگیرید لینکهای مربوطه را مطالعه فرمایید

ارزشیابی آنلاین تحصیلی (بدون هزینه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تحصیلی رایگان