موسسه آبادانی سروش دانش

مزایای تحصیل در آلمان

هزینه ها در آلمان

مزایای تحصیل در آلمان

یکی از مزایای تحصیل در آلمان به عنوان اولین و بهترین انتخاب ایرانیان ،این است که در این کشور تحصیل برای همه افراد و در همه مقاطع تحصیلی رایگان بوده و بازار کار بسیار خوبی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی دارد. تحصیل رایگان در آلمان، در شرایط فعلی اقتصادی خانواده های ایرانی، قطعا” یکی از اولویت های اصلی متقاضیان قرار خواهد گرفت.

 

آلمان کشوری است صنعتی، که یکی از قوی ترین اقتصادهای دنیا را دارد و در زمینه تجارت نیز جزو ده کشور برتر دنیا می باشد که با اکثر کشورهای دنیا رابطه تجاری بالایی داشته و کارخانجات، صنایع و شرکتهای تجاری و صنعتی آن نیز در اکثر کشورها دارای نمایندگی فعال می باشند.

 

این نکته هم می تواند برای بسیار از متقاضیان تحصیل در آلمان که بدنبال فرصت مناسب کاری و تجاری یااقتصادی هستند، از دیگر مزایای تحصیل در آلمان باشد. به طور خلاصه  و تیتر وار می توان به موارد زیر به عنوان مزایای تحصیل درآلمان اشاره نمود:

  • طبق قانون اساسی آلمان تحصیل برای تمام افراد آلمانی و خارجی رایگان میباشد، که این می تواند برای ایرانیان گزینه بسیار مهمی باشد. و باعث جلب توجه مهاجران تحصیلی که نگران بازار کار بعد از اتمام تحصیل خود هستند، می شود.
  • آلمان دارای دانشگاههایی با قدمت بالا و اعتبار و رنکینگ جهانی بوده و مدارک تحصیلی دانشگاهای آن در تمام دنیا برای شروع به کار در هر شرکت ، سازمان و یا کارخانه ای معتبر می باشد.
  • بین دانشگاهها و صنایع آلمان رابطه تنگاتنگی وجود دارد و دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی، ضمن آموزش تئوری در دانشگاه، تجربه عملی نیز در صنایع بدست می آورند.
  • در دانشگاههای آلمان امکانات و تجهیزات پژوهشی، کارگاهها، آزمایشگاههای مجهز و پیشرفته برای تمام رشته های تحصیلی وجود دارد و دانشجویان در ضمن تحصیل، با حضور اجباری در این مراکز ، پس از فارغ التحصیلی ، از تجربه عملی بالایی نیز برخوردار می شوند. به عبارتی تحصیل در دانشگاههای آلمان بصورت تئوری- عملی است.
  • ویزای دانشجوئی آلمان که در ضمن تحصیل دارید، بسیار معتبر بوده و می توانید با آن در کل اتحادیه اروپا بارها سفر نمائید و با شرایط زندگی در کشورهای مختلف اتحادیه اروپا، آشنا شوید.
  • در دانشگاههای آلمان دانشجویان خارجی از کشورهای مختلف مشغول به تحصیل هستند و شما در دوران تحصیل با فرهنگ های مختلف کشورها آشنا می شوید، که می تواند در زندگی و آینده شما تاثیر به سزائی داشته باشد.
  • پس از اتمام تحصیلات خود در آلمان، در هر مقطعی، ۱۸ ماه فرصت دارید که در آلمان بمانید و برای خود کاری پیدا کنید و زندگی جدیدی را در آلمان شروع کنید. این فرصت ۱۸ ماهه فقط مختص کشور آلمان در کل اورپا می باشد. سایر کشورها بین ۱ تا شش ماه به شما فرصت می دهند تا خاک آن کشور را ترک کنید و تنها در صورتی که در این فرصت کوتاه، کار مناسبی پیدا کنید اجازه ماندن دارید.
  • بعد از اتمام دوران تحصیل در آلمان و پیدا کردن کار در این کشور، اگر به مدت سه تا ۵ سال اقامت کاری داشته باشید، می توانید برای اقامت دائم خود اقدام نمائید. همچنین در صورتی که در مجموع ۶ سال اقامت تحصیلی و کار در آلمان داشته باشید،  می توانید درخواست اقامت دائم در آلمان را بدهید.
  • آلمان با درصد پایین بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در بین کشورهای دنیا، می تواند به عنوان بستر امنی برای کار و زندگی آتی شما باشد.
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری وجود دارد.
  • امکان کار دانشجوئی در آلمان در دوران تحصیل فراهم است و می تواند پوشش دهنده کلیه‌ی مخارج زندگی دانشجویی شما باشد.
  • می توانید همسر و فرزندان خود را در زمان تحصیل در کشور آلمان ، به همراه خود به آلمان ببرید.
  • همسر شما در مدت زمان تحصیل شما در آلمان، اجازه کار کردن تمام وقت را دارد. اگر همسر شما کار تمام وقت در آلمان پیدا کند، می تواند تمام هزینه های زندگی خانواده را در مدت زمان تحصیل شما در آلمان فراهم نماید.
  • از بورسیه های تحصیلی آلمان و همچنین وام های دانشجوئی و یا امکانات اراسموس می توانید استفاده کنید و یک یا دو ترم خود را در دیگر کشورها بگذرانید.

 

ارزشیابی آنلاین تحصیلی (بدون هزینه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تحصیلی رایگان