موسسه آبادانی سروش دانش

تحصیل در آلمان با معدل پایین

معدل پایین

 

منظور از معدل در مدارک تحصیلی:

بسیاری از دانشگاه های آلمان بر اساس شاخص معدل متقاضی، برای وی پذیرش تحصیلی صادر می کنند. منظور از معدل، نمراتی است که به عنوان معدل کل در کارنامه های ما ثبت می شود.

 

اگر قصد تحصیل با قوانین سال ۲۰۲۲ را دارید مقاله تحصیل در آلمان را از دست ندهید

 

در مدارک دیپلم دبیرستان، دو نوع معدل وجود دارد: معدل کتبی: که بر اساس آزمونهای سال آخر دبیرستان شما(سال سوم دبیرستان) نوشته می شود و حاصل جمع نمرات آزمونهای کتبی شما در سال آخر دبیرستان می باشد. همچنین در این مدرک معدل سال سوم دبیرستان نیز ذکر می شود که حاصل معدل کتبی شما به اضافه نمرات شفاهی، نمره انضباط ، نمره ورزش و … می باشد.

 

اما در همین مدرک، معدل دیگری با عنوان «معدل کل» درج شده است. این معدل میانگین حاصل جمع معدل کل سه سال دبیرستان شما می باشد. معمولا و در بیشتر موارد این معدل از سایر معدل هایی که در مدرک دیپلم شما است، بالاتر می باشد. دانشگاهها و کالج های آلمان معدل کل شما را برای صدور پذیرش تحصیلی و یا عدم صدور آن در نظر می گیرند.

 

در سیستم دانشگاهی ایران نیز، منظور از معدل، معدل کل نهایی پایان دوره تحصیلی شما در یک مقطع می باشد. یعنی میانگین حاصل جمع نمرات تمام ترم های دانشگاهی که گذرانده اید.

 

که معمولا در سیستم دانشگاه آزاد، این معدل هم در انتهای کارنامه تحصیلی(ریز نمرات) و هم در مدرک تحصیلی شما نوشته می شود. اما در سیستم دانشگاههای سراسری، این معدل فقط در کارنامه تحصیلی( برگه ریز نمرات) نوشته می شود و در مدرک تحصیلی به آن اشاره ای نمی شود.

شرط معدل برای اپلای

افرادی که در دانشگاه آزاد در حال تحصیل می باشند و یا تحصیلات آنها به یایان رسیده ولی هنوز مدرک دانشگاهی آنها صادر نگردیده است، سازمان مرکزی دانشگاه آزاد برگه ای را تحت عنوان ) فرم های شماره ۳ و شماره ۲ » به دانشجویان می دهد که قابل ترجمه رسمی هستند.

نکته ای که در این جا وجود دارد این است که ، در این فرم ها متاسفانه هیچ اشاره ای به معدل دانشجو تا پایان دوره تحصیلی نشده است. و این برای دانشگاههای آلمان هیچ معنی نداشته و قابل استفاده برای اخذ پذیرش از این دانشگاهها نمی باشد.

معدل های قابل قبول مدارک ایران در سیستم آموزشی آلمان

از نظر دانشگاهها و کالج های آلمان ، رنج معدل دانشجویان در هر مقطع تحصیلی، به سه دسته تقسیم می شود،: معدل پایین تر از ۱۵ ، معدل بین ۱۵ تا ۱۷٫۵ ، و معدل بالای ۱۷٫۵ .

معدل در دیپلم:

در حال حاضر و بر اساس قوانین جدید دانشگاها و کالج های آلمان، برای افرادی که دارای دیپلم و پش دانشگاهی نظام قدیم هستند و معدل کل آنها در دو مدرک دیپلم سه ساله دبیرستان و پیش دانشگاهی، پایین تر از ۱۵ می باشد، شانس اخذ پذیرش بسیار پایین است.

حتی اگر هم پذیرشی توسط دانشگاهها صادر شود، سفارت آلمان ممکن است در زمان مصاحبه و صدور ویزای شما، ایراد گرفته و ویزای تحصیلی آلمان را به شما ندهد. افرادی که در سیستم نظام جدید دیپلم دبیرستان گرفته اند، فقط معدل کل سه ساله دبیرستان آنها(دهم، یازدهم، دوازدهم) مد نظر است که باید بالاتر از ۱۵ باشد.

با توجه به رشته ای که می خواهید در آلمان تحصیل کنید، معدل کل شما می تواند متفاوت باشد.

اگر قصد تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و یا داروسازی را دارید، توصیه می شود که با معدل بالای ۱۸٫۵ اقدام کنید. هر چند که موسسه ما با معدل کمتر از ۱۸٫۵ و حتی معدل ۱۵ هم برا ی شما در رشته های علوم پزشکی پذیرش خواهد گرفت، اما امکان موفقیت شما در آلمان در  اکثر دانشگاهها با معدل بالای ۱۸ امکان پذیر است ( به غیر از مونیخ و چند دانشگاه دیگر که معدل دیپلم ایران برایشان مهم نیست).

اگر قصد تحصیل در رشته های مهندسی و علوم پایه را دارید، با معدل بین ۱۵ تا ۲۰ هم امکان موفقیت و رسیدن به هدف برای شما وجود دارد  و اگر بدنبال تحصیل در رشته های علوم انسانی و یا رشته های هنری در آلمان هستید، با معدل بالای ۱۵ حتما موفق خواهید شد.

 

البته منظور از این موضوع این نیست که اهمیت رشته های علوم انسانی و یا هنر در آلمان از رشته های مهندسی کمتر است. بلکه چون تعداد دانشگاهها و رشته های علوم انسانی و مهندسی در آلمان بسیار زیاد می باشد و هیچ محدودیتی برای جذب دانشجویان خارجی در این رشته ها وجود ندارد، در نتیجه امکان موفقیت با معدل پایین نیز در این رشته ها وجود دارد.

 

ترمیم معدل

در سیستم آموزش و پرورش ایران ، واژه یا اصطلاحی با عنوان «ترمیم» معدل وجود دارد که برخی از دوستان بدنبال آن هستند. به یاد داشته باشید که برای ترمیم معدل شما باید با مراجعه به آموزش و پرورش منطقه یا شهر خود ، ابتدا از روال انجام این کار مطلع شوید. در این مرحله آموزش  و پرورش دبیرستانی را برای انجام این کار به شما معرفی می نماید که باید به آن مراجعه کنید و بر اساس توافق خود برخی از دروسی را که نمره پایین دارید، مجدد امتحان بدهید تا معدل کلی شما بالاتر رود.

در این روش چند نکته اساسی و مهم را در نظر داشته باشید:

با شرکت در برخی آزمونها و ارتقاء معدل، متاسفانه آموزش و پرورش هیچ مدرکی دال بر اینکه معدل شما تغییر کرده است، به شما نخواهد داد. زیر این روش فقط و فقط برای این در نظر گرفته شده است که شما معدل ارتقا یافته را بری شرکت در کنکور ایران، به سازمان سنجش اعلام نمائید. یعنی در واقع مدرک دیپلم و یا ریز نمرات جدیدی از دیپلم به شما نخواهند داد که بتوانید ترجه رسمی نموده و به سفارت یا دانشگاهها ارائه دهید.

در نتیجه سیستم ارتقاء یا ترمیم معدل به درد شما برای تحصیل در آلمان نخواهد خورد.

 

معدل برای پذیرش کارشناسی

با توجه به تنوع بسیار زیاد در رشته های کارشناسی در دانشگاههای ایران و آلمان، شاید نتوان در خصوص نمره معدل کارشناسی به صراحت و اطمینان صحبت کرد. اما آنچه که بر اساس تجربه بدست آورده ایم ، در زیر در اختیار شما می گذاریم

منظور ما از معدل برای پذیرش کارشناسی در آلمان ، معدل چند ترم دانشگاه شما است. مثلا در صورتی که شما بیش از دو ترم در دانشگاههای ایران و یا دیگر کشورها و بیش از ۳۵ واحد در این دو ترم گذرانیده اید، نیازی به گذراندن دوره کالج دانشگاهی در آلمان ندارید و می شود برای شما پذیرش مستقیم کارشناسی گرفت. در اینجا آنچه که مهم است اینست که معدل این دو یا چند ترم دانشگاهی شما ، برای پذیرش چند باید باشد؟

بر اساس تجربه ، برای پذیرش مستقیم کارشناسی از دانشگاهها(بدون کالج)، هم معدل دیپلم و پیش دانشگاهی مهم است و هم معدل چند ترم دانشگاه شما. در این مورد باید میانگین معدل دیپلم+ پیش دانشگاهی+ چند ترم دانشگاه شما بالای ۱۵ باشد.

البته رشته ای که می خواهید تحصیل کنید و همچنین دانشگاه نیز بسیار مهم است. مثلا برای رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و یا داروسازی این معدل باید بالای ۱۷ باشد. ولی برای سایر رشته همان بالای ۱۵ کفایت می کند و هر چه بالاتر باشد قاعدتا بهتر است.

 

 

برای پذیرش کارشناسی ارشد

در مورد پذیرش های کارشناسی ارشد از دانشگاههای آلمان، قضیه کمی متفاوت تر از کالج و کارشناسی است. دانشگاههای آلمان برای صدور پذیرش کارشناسی ارشد در آلمان ، به غیر از مدارک کارشناسی و ریز نمرانت آن و یا کاردانی و کارشناسی(برای افرادی که کاردانی هم دارند)، دانشگاهها نیاز به مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی شما نیز دارند. این کار بدین دلیل است که برای دانشگاهها هم معدل دیپلم و پیش دانشگاهی برای تحصیل در ارشد مهم است، و هم نوع دیپلمی که شما دارید( یا به عبارتی رشته تحصیلی شما در مقطع دیپلم و پیش دانشگاهی. علوم تجربی- ریاضی فیزیک- علوم انسانی- هنر و …).

اما آنچه که مهتر از هر چیزی برای دانشگاهها می باشد معدل شما است. برای پذیرش کارشناسی ارشد، اگر از رشته تحصیلی شما و دانشگاهی که در ایران مدرک گرفته اید بگذریم، معدل کارشناسی شما باید بالای ۱۴ باشد. هر چند در بسیاری از موارد برای دوستانی که مدرک کارشناسی از دانشگاههای سراسری با معدل پایین تر از ۱۴ هم داشتند،موسسه ما توانسته است پذیرش دریافت نماید، اما توصیه ما داشتن معدل بالای ۱۴ می باشد. همچنین معدل دیپلم و پیش شما نیز باید بالای ۱۵ باشد.

طبق قوانین جدید دانشگاههای آلمان از سال ۲۰۲۰، افرادی که قبل از سال ۲۰۱۱ دیپلم و پیش دانشگاهی دریافت نموده اند و معدل آنها پایین تر از ۱۵ است، امکان صدور پذیرش برای آنها وجود ندارد.

برای دوستانی که از دانشگاه آزاد، پیام نور، علمی کاربردی و …. دانشگاهها مدرک دارند نیز توصیه ما داشتن معدل بالای ۱۵ است. هر چند این معدل برای تمام رشته ها صدق نمی کند و در برخی از رشته ها مثل معماری، روانشاسی، حقوق، زیست شناسی و … ، به دلیل رقابت بسیار زیاد برای اخذ پذیرش، به هیچ عنوان با معدل زیر ۱۵ نمی توان شانسی برای پذیرش از دانشگاه های آلمان داشت.

توصیه ما این است که دوستان قبل از هر اقدامی با کارشناسان موسسه ، مشاوره لازم را نمایند.

 

 

برای پذیرش دکتری

از آنجائی که تحصیل دکتری در دانشگاه های آلمان پژهش محور می باشد، نمره معدل متقاضیان در مقاطع کارشناس و کارشناسی ارشد، زیاد مهم نیست. مگر اینکه دانشگاهی حداقل معدل را اعلام کرده باشد. در این خصوص نظر اول و آخر را سوپروایزور یا همان استاد راهنمای شما می دهد. اگر قبل از اپلای ، بر اساس مکاتباتی که با استاد راهنمای خود داشته اید، نظر مثبت ایشان را برای تحصیل در آن دانشگاه بدست آورده اید، معدل پایین مانعی برا رسیده به اهداف شما نخواهد بود. البته آمار و ارقام نشان می دهد که اکثریت قریب به اتفاق افرادی که در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می کنند، دارای معدل بالایی هستند

برا ی پذیرش در مقطع  دکتری، اگر معدل شما پایین است، می توانید با نمراه بالا در مدرک زبان، داشتن مقاله های خوب و معتبر و با موضوع های مهم  و به روز در رشته تحصیلی خود، و همچنین داشتن رزومه عالی و قوی، ضعف معدل را بر طرف نمایید. ارائه و انتشار مقالات تحقیقاتی در ژورنال‌های دارای ایندکس خوب و یا همایش‌های بین‌المللی، می‌تواند تأثیر معدل پایین شما را کمرنگ کند.

 

برای نشان دادن روحیه تحقیق و علاقه به تحصیل در دانشگاههای آلمان، در زمینهٔ تخصصی خود مقالات متعددی انتشار دهید. اکثر دانشگاه‌ها در مقاطع ارشد و دکترا برای روحیه پژوهشی افراد بهای بیشتری قائل می‌شوندلازم است بدانید که کمیته بررسی پرونده تحصیلی برای مقطع دکتری، به مجموع مدارک ارسالی شما توجه می‌کند نه صرفاً به معدل. معدل به‌تنهایی نمی‌تواند شرط کافی برای دریافت پذیرش تحصیلی دکتری باشد. حتی با معدل ۱۲ هم می‌توانید به بهترین دانشگاه‌های آلمان فکر کنید، اگر رزومه و پروپوزال قوی داشته باشید.

ارزشیابی آنلاین تحصیلی (بدون هزینه)

54 پاسخ

  1. سلام و خسته نباشید
    من دانشجوی مقطع کارشناسی ترم ۵ مهندسی مکانیک در دانشگاه دولتی هستم و فعلا معدلم ۱۷.۰۵ هست و مدرک زبان B2 دارم. اما متأسفانه معدل کل دیپلم من ۱۴.۱۹ هستش.
    میخواستم بدونم با اخذ مدرک زبان C1 و ارائه مقاله شانسی برای اپلای دوره کارشناسی ارشد دارم؟
    با این معدل دیپلم شانسم برای اپلای آلمان بهتره یا اتریش؟
    ممنون میشم پاسخ بدید

  2. سلام
    توی همین مطلب نوشتید که برای اپلای ارشد هم معدل دیپلم بالای ۱۵ نیاز هستش … این دوستمون که معدل دیپلم زیر ۱۵ داره پس چطور مشکلی نیست؟ برای من هم سواله ، با دیپلم زیر ۱۵ میشه برای رشته های مهندسی مقطع ارشد اپلای کرد یا خیر؟

  3. بعضی از دانشگاه ها سختگیری کمتری دارند و گاهی اوقات متقاضی نمره زبان بالایی ارائه میده که جبران می کنه تا حدی

    1. سلام وقتتون بخیر میخاستم بدونم با مدرک b1 میتونم ویزای آلمان بگیرم کاملا مسجد به زبان آلمانی
      و با کارنامه تحصیلی چی… میشه

  4. سلام با معدل کارشناسی ۱۳ از دانشگاه آزاد میتونم ارشد پدیرش بگیرم رشته برق؟

      1. سلام ببخشید من معدل دیپلم و پیش دانشگاهیم بالای ۱۹٫۵ هست و معدل لیسانسم ۱۴٫۲۹ رشته مهندسی صنایع دانشگاه سراسری ، در حال خوندن زبان برای گرفتن ایاتس بالا هستم ، سنم ۳۰ سال . سابقه کار مرتبط با رشته ام تو صنعت خودرو سازی دارم آیا برای المان در مقطع ارشد اقدام کنم شانس پذیرش دارم؟

        1. سلام وقت بخیر. برای پذیرش کارشناسی ارشد در دانشگاه های آلمان، اگر از رشته تحصیلی شما و دانشگاهی که در ایران مدرک گرفته اید بگذریم، معدل کارشناسی شما باید بالای ۱۴ باشد. گرچه در بسیاری از موارد برای دوستانی که مدرک کارشناسی از دانشگاههای سراسری با معدل پایین تر از ۱۴ هم داشتند،موسسه ما توانسته است پذیرش دریافت نماید، اما توصیه ما داشتن معدل بالای ۱۴ می باشد. همچنین معدل دیپلم و پیش شما نیز باید بالای ۱۵ باشد. که خوشبختانه در هر دو مورد معدل شما مناسب است.
          البته، توصیه ما این است که قبل از هر اقدامی با کارشناسان موسسه ، مشاوره لازم را انجام بدهید.

  5. سلام ببخشید با معدل ۱۷ احتمال قبول شدن در دانشگاه های پزشکی آلمان چقدره؟

    1. سلام خسته نباشید من معدل دیپلمم خیلی پایینه ۱۰ هست میتونم برای تحصیلی اقدام کنم برتی آلمان؟ زبان آلمانی هم شروع کردم، میخوام تا سطح b2 یاد بگیرم

  6. سلام وقت بخیر با معدل ۱۶ هیچ کدوم از شاخه های پزشکی رو نمیشه توی المان ادامه تحصیل داد؟منظورم پرستاری و پیراپزشکی هست
    و این ک دانشگاه های بدون شرط معدل شهریه میگیرن؟

    1. سلام حدیث خانم
      رشته های پیراپزشکی با این معدل همگی برای ادامه امکان پذیر است. معدل دیپلم ایران بیشتر برای رشتههای پزشکی- دندانپزشکی و داروسازی مهم است.
      در ضمن دانشگاهها هیچ شهریه ای ندارند

  7. درود
    با معدل ارشد ۱۵ از دانشگاه فردوسی شانسی برای پذیرش در مقطع دکتری در رشته الکترونیک در آلمان دارم؟

  8. با سلام
    می خواستم بدونم من در رشته علوم تجربی دبیرستان با این شرایط دیپلم تجربی می تونم در رشته پزشکی در یکی از دانشگاه های آلمان عالی پذیرش بگیرم و تحصیل کنم
    معدل کل دیپلم۱۷/۰۶
    معدل کتبی نهایی۱۶/۹۶

  9. سلام من معدل دیپلمم بالای ۱۵ و معدل کارشناسیم(مهندسی صنایع از دانشگاه دولتی) زیر ۱۴ هستش. مقاله ISI هم دارم و هم اکنون در حال گذراندن کلاسای زبان انگلیسی هستم و بیش از ۳ سال سابقه کار دارم. آیا شانس قبول شدن در مقطع ارشد رشته خودم هست یا نه؟

    1. سلام حسن عزیز
      بدلیل رقابت شدید برای ورود به مقاطع مراکز آموزشی در کشور آلمان، داشتن مدارک تحصیلی معتبر از موسسات معتبر و با معدل بالا یکی از الزامات در گرفتن پذیرش در مقاطع مختلف مانند: کالج، کارشناسی و کارشناسی ارشد محسوب میشه. داشتن مدرک زبان آلمانی دارای اعتبار، از دیگر الزامات برای گرفتن پذیرش از مراکز آموزشی معتبر کشور آلمان می باشد. برای ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور آلمان به زبان انگلیسی، داشتن معدل بالای ۱۶ برای گرفتن پذیرش الزامی می باشد. با توجه به شرایطتون و مدرک تحصیلیتون امکان پذیرش شما پائین می باشد. متاسفانه سن رو اعلام نفرمودید. داشتن شرایط سنی مناسب بدلیل نیاز مبرم کشور آلمان به نیروی کاری متخصص جوان از دیگر موارد مهم در پذیرش گرفتن از مراکز آموزشی کشور آلمان می باشد. داشتن سابقه کاری مرتبط از موسسات معتبر بسیار مناسب و مهم هست برای پرکردن گپ تحصیلی و همچنین داشتن مقاله ISI برای رزومه قوی بسیار مناسب می باشد. باید به داشتن تمکن مالی و بازکردن حساب بانکی در کشور آلمان هم اشاره بشه که نکات مهم و الزامی هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر میتونید به سایت موسسه استادی اینفو مراجعه بفرمائید یا با کارشناسان موسسه استادی اینفو تماس حاصل بفرمائید.
      موفق باشید

  10. سلام وقتتون بخیر من ۱۸ سالمه معدل دیپلمم ۱۸/۲۲ هست(البته معدل سال دهم ۱۹/۳۶ و دوازدهم ۱۹/۴۳ هست ولی سال یازدهم بخاطر درگیری با بیماری و کرونا معدلم اومد پایین) و مدرک c1 زبان آلمانی رو هم دارم . آیا با این شرایط میتونم برای پزشکی در آلمان اقدام کنم؟؟؟

    1. سلام ارسلان جان
      بله این امکان وجود داره. با توجه به سن مناسبتون که یکی از فاکتورهای کلیدی در پذیرفته شدن برای ادامه تحصیل در کشور آلمان هست، امکان پذیرش گرفتن براتون بسیار زیاد هست. بدلیل نیاز مبرم کشور آلمان به نیروی متخصص کاری جوان، بخصوص در زیرشاخه های رشته پزشکی مانند: پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پیراپزشکی، پرستاری، روانشناسی و … ، تمایل به ادامه تحصیل در این رشته ها بیشتر می باشد و طبیعتا” رقابت در این رشته ها بیشتر می باشد و داشتن مدارک تحصیلی معتبر با معدل بالاتر از نکات مثبت هست در پرونده شما. داشتن مدرک زبان آلمانی دارای اعتبار از موسسات معتبر از دیگر موارد مهم و الزامی محسوب میشه که پرونده شما دارای این نقطه قوت می باشد. باید توجه داشته باشید که داشتن تمکن مالی مناسب و باز کردن حساب بانکی در کشور آلمان از دیگر مواردی هست که الزامی می باشد. در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر میتونید به سایت پایگاه اطلاع رسانی موسسه استادی اینفو مراجعه بفرمائید و از ۴۵ نوع خدمات خاص موسسه استادی اینفو مطلع بشید. همچنین کارشناسان موسسه استادی اینفو همواره در خدمتتون هستند برای مشاوره تلفنی اولیه رایگان.
      موفق باشید

  11. سلام
    من معدل کل دیپلمم ١٩/١٧ هست
    ولی معدل پیش دانشگاهی ١۴/٩٩
    ٢۴سالمه و زبان المانی بلدم
    امکان پذیزش پزشکی برای من هست ؟!

    1. سلام نازگل عزیز
      متاسفانه میانگین معدل شما کمی پایین تر از حد مورده قبول برای رشته پزشکی هست. درضمن شرایط سنی از نکات مهم در گرفتن پذیرش از کشور آلمان هست. در سایت موسسه استادی اینفو مطالب مربوی به رشته های پزشکی، دندانپزشکی، پیراپزشکی و … قرار داده شده. برای کسب اطلاعات بیشتر هم میتونید با موسسه تماس بگیرید.

  12. سلام
    من معدل دیپلمم ۱۷/۵۱ هست
    درسم خیلی خوبه و نمره دهم یازدهمم خوب بوده ولی دوازدهم بخاطر کنکور نتونستم برای نهایی بخونم معدلم کم شد .
    حالا سوالم اینه که با سطح b2 زبان آلمانی و نمره بالای آزمون کالج . شانس پذیرش دندانپزشکی در یکی از دانشگاه های خوب المانو دارم ؟
    ممنون میشم پاسخ بدید

    1. سلام زهرا جان
      برای ورود به کشور آلمان به منظور ورود به کالج و ادامه تحصیل در رشته های پرطرفدار زیر شاخه پزشکی مانند: پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پیراپزشکی، پرستاری و … ، داشتن مدرک تحصیلی معتبر با معدل بالا به دلیل رقابت زیاد یکی از الزامات محسوب میشه. حتی اگر با معدل پائین و نمرات پائین زبان آلمانی برای ورود به دوره کالج پذیرفته بشید، برای سپری کردن امتحانات ورودی یا خروجی کالج بسیار باید تلاش بفرمائید و شاید ریسک بالایی داشته باشه شرایطتون. تمایل و تقاضا برای ورود به کشور آلمان و ادامه تحصیل در این کشور بدلیل نرخ بسیار پائین بیکاری، بسیار بالا هست. نفرمودید منظورتون از دانشگاه خوب در کشور آلمان کدام دانشگاه هست. کلا” دانشگاه های کشور آلمان از معتبرترین دانشگاه های دنیا محسوب میشن. بخصوص رشته پزشکی در کشور آلمان از رشته های بسیار پیشرفت کرده و به روز محسوب میشه. در رابطه با سایر شرایط چیزی ذکر نفرمودید. نیاز به تمکن مالی دارید و باید در کشور آلمان حساب بانکی باز بفرمائید. مدارک تحصیلیتون رو باید تائید و ترجمه بفرمائید. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر، کارشناسان موسسه استادی اینفو همواره برای مشاوره اولیه رایگان در خدمتتون هستند. در صورت تمایل با مراجعه به سایت موسسه استادی اینفو میتونید از خدمات متنوع موسسه استادی اینفو مطلع بشید.
      موفق باشید

  13. سلام وقت بخیر
    با دیپلم فنی حرفه ای الکترونیک و معدل دیپلم ۱۸ میشه برای t کورس در آلمان اقدام کرد و شانس دعوت به آزمون ورودی از طرف کالج چقدر هست؟
    ممنون

  14. سلام من معدل دیپلمم ۱۳.۵۰ هست میخواستم بدونم برای کالج های t-kurs شانسی دارم

    1. سلام امیرحسین جان
      یکی از شرایط مهم در گرفتن پذیرش از مراکز آموزشی و دانشگاه های کشور آلمان داشتن مدرک معتبر با معدل بالا هست. بدلیل نرخ پائین بیکاری در کشور آلمان، تقاضا برای پذیرش و ورود به کشور آلمان بسیار زیاد می باشد. با وجود رقابت زیاد بین متقاضیان، داشتن مدارک تحصیلی معتبر با معدل بالا، داشتن مدرک زبان آلمانی دارای اعتبار از موسسات معتبر، داشتن تمکن مالی و باز کردن حساب بانکی در کشور آلمان و … از مواردی هست که بسیار احتمال پذیرش گرفتن رو بالا می بره براتون. شاید بهتر باشه برای کشور دیگری اقدام بفرمائید که با توجه به معدل شما احتمال پذیرش گرفتن براتون بالاتر باشه. جهت اطلاع از خدمات متنوع موسسه استادی اینفو میتونید با کارشناسان این موسسه تماس حاصل بفرمائید. با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی موسسه استادی اینفو مطالب بیشتری برای عزیزانی که تمایل به ادامه تحصیل در کشور آلمان دارند قابل دسترسی می باشد.
      موفق باشید

  15. باسلام ببخشید ۲۰ سالمه و معدل دیپلمم ۱۹/۱۱و معدل دوازدهم ۱۸/۵۵ویازدهم ۱۹/۶۴و دهم ۱۹/۵۸ولی کتبی ام۱۷/۸۲شده چقدر احتمال پذیرش میدید؟

  16. سلام
    من ۲۴ سالمه و معدل دیپلمم ۱۷٫۷۵ و معدل پیش دانشگاهیم ۱۳٫۹۷ هست (هردو تجربی)
    لیسانسم هم شیمی بوده و معدلم ۱۷٫۵۰ هست و شانس خوبی دارم برای ارشد.
    میخواستم بدونم با توجه به معدل دیپلم و دانشگاهم میتونم کالج رو متقاعد کنم برای پذیرش و با شرکت در کالج و کسب FSP خوب و نمره بالای testAs شانسم رو برای پذیرش دارو بالا ببرم؟

  17. سلام دانشگاه صنعتی اصفهان درس خوندم با معدل ۱۳.۸۵ رشته مهندسی شیمی کارامچزی پالایشگاه اصفهان اگر مدرک زبانم را بگیرم میتونم برای ارشد پذیرش بگیرم؟ معدل دیپلم۱۸ پیش ۱۷

    1. سلام آقای قادری
      با توجه به معدل پایینی که دارید، فقط به زبان آلمانی امکان تحصیل در دانشگاههای آلمان را دارید. حداقل مدرک زبان B1 را می خواهید. اما هرچه مدرک زبان شما بالاتر باشد شانس شما برای پذیرش و مخصوصا ویزا بالاتر خواهد بود

  18. سلام برای پذیرش تو مقطع کارشناسی ارشد رزومه تحصیلی ضرورت داره؟

    1. سلام ریحانه عزیز
      بله، داشتن رزومه قوی و توصیه نامه از دانشگاه و اساتید معتبر بسیار در روند پذیرش موثر هست. برای ادامه تحصیل در کشور آلمان در مقاطع کارشناسی ارشد به بعد داشتن مدرک زبان معتبر، مدارک دانشگاهی معتبر با نمره بالا و داشتن توصیه نامه و رزومه قوی الزامی هست. برای کسب اطلاعات تکمیلی به سایت موسسه استادی اینفو میتونید مراجعه بفرمائید.
      بله حتما نیاز به تهیه رزومه هست.

    2. سلام ریحانه جان
      برای ورود به کشور آلمان در تمام مقاطع تحصیلی، نیاز به داشتن شرایط مناسب سنی، تمکن مالی، مدارک معتبر از مراکز آموزشگاهی و دانشگاهی معتبر، ترجمه مدارک، تائید مدارک، مدرک زبان آلمانی دارای اعتبار از موسسه معتبر و … هست. در مقطع کارشناسی ارشد داشتن رزومه قوی درسی، رزومه کاری و توصیه نامه از اساتید با سابقه از دانشگاه های معتبر بسیار در گرفتن پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد میتونه موثر باشه. رشته مدنظرتون برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رو ذکر نفرمودید. در کشور آلمان، برخی از رشته ها مثل: هنر در مقطع کارشناسی ارشد بسیار پرطرفدار هست. البته با توجه به نیاز کشور آلمان به نیروی کار متخصص جوان، بخصوص در تخصص امنیت سایبری و سایر رشته های انفورماتیک، کاریابی در مقطع کارشناسی ارشد این گرایش بسیار ساده شده است. با توجه به اینکه اطلاعات کاملی برای مشاوره در رابطه با پروندتون ارسال نفرمودید، برای کسب اطلاعات بیشتر میتونید با کارشناسان موسسه استادی اینفو تماس حاصل بفرمائید یا به پایگاه اطلاع رسانی موسسه استادی اینفو مراجعه بفرمائید.

  19. سلام وقتتون بخیر
    من ۲۲سالمه
    لیسانس اموزش زبان دارم با معدل ۱۶/۸۰
    معادل نمره ۱/۹۶ المان
    اما نمره دیپلم و پیش دانشگاهیم پایینه
    در واقع معدل کل دیپلمم۱۵/۳۴
    و معدل پیش دانشگاهیم ۱۲/۹۲
    و میخوام برای کارشناسی ارشد در همین رشته خودم (اموزش زبان) اقدام کنم
    میخواستم بدونم با توجه ب معدل پایین دیپلم و پیش اما معدل نسبتا خوب لیسانسم شانسی برای قبولی در دانشگاه های المان رو دارم ؟

    1. سلام منای عزیز
      از شرایط الزامی برای پذیرش گرفتن از دانشگاه ها و مراکز آموزشی کشور آلمان، داشتن سن پائین، مدرک دانشگاهی معتبر با معدل بالا، داشتن مدرک زبان آلمانی معتبر در سطح B2 و تمکن مالی می باشد. با توجه به معدل پائین شما، احتمال پذیرش گرفتن کم تر هست. برای مقطع کارشناسی ارشد، داشتن رزومه کاری قوی و توصیه نامه از اساتید معتبر بسیار میتونه کمک کنه بهتون. از میزان تسلطتون به زبان آلمانی و زبان انگلیسی چیزی ذکر نکردید. داشتن مدرک زبان آیلتس و زبان آلمان از موسسه گوته یا OSD، بسیار در رابطه با پرونده شما میتونه تاثیرگذار باشه. برای کسب اطلاعات تکمیلی میتونید به سایت موسسه استادی اینفو مراجعه بفرمائید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر و آگاهی از خدمات پایگاه اطلاع رسانی موسسه استادی اینفو هم میتونید با موسسه تماس حاصل بفرمائید.

  20. سلام احتمال قبولی برای پزشکی چقدره با معدل کل دهم ۱۹.۹۵.یازدهم ۱۹.۷۴ و دوازدهم ۱۷.۵۸ و کتبی دوازدهم ۱۵.۸۶ولی معدل کل دیپلم ۱۹.۰۹ . آیلتس ۶.۵ . (البته زمان ما بعد دهم کرونا اومد خب نمرات هم اومد پاییین)

    1. سلام نیتا جان
      بدلیل رقابت شدید برای ورود به کشور آلمان، بدلیل وجود شرایط مساعد برای ادامه تحصیل، زندگی، کاریابی و … ، داشتن معدل بالا برای مدارک معتبر از موسسات دارای اعتبار از الزامات می باشد. همچنین داشتن مدرک زبان آلمانی دارای اعتبار از موسسات معتبر از دیگر مواردی هست که باید مدنظر قرار بدید. همچنین داشتن تمکن مالی مناسب و توانایی باز کردن حساب بانکی در کشور آلمان هم از دیگر الزامات می باشد که باید مدنظر قرار بدید. زیر شاخه های رشته پزشکی مانند: پزشکی، پیراپزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و … ، بدلیل بازار کار مناسب، دارای محبوبیت بیشتری نسبت به سایر رشته ها می باشند و در نتیجه پذیرفته شدن در این رشته ها به مراتب نمرات بالاتری نیاز دارد. همچنین باید در نظر داشته باشید که نیاز به داشتن بیمه در کشور آلمان می باشید و شرکتهای مختلفی برای بیمه شدن در کشور آلمان خدمات ارائه می دهند. داشتن تمکن مالی و توانایی باز کردن حساب بانکی در کشور آلمان از موارد دیگری هست که بهتره بهش توجه بفرمائید. در صورت تمایل کارشناسان موسسه استادی اینفو همواره در خدمت عزیزانی هستند که تمایل به ادامه تحصیل در کشور آلمان دارند.
      موفق باشید

  21. سلام من هنوز دیپلم نگرفتم و برای سال دوازدهم هم انچنان خوب درس نخوندم که بخوام نمره بالایی بگیرم ولی معدل دهم و یازدهمم بالاس و میخوام رشته فیزیوتراپی تو المان بخونم و اول وارد کالج بشم حالا ایا برای این رشته معدل دوازدهم لازمه بالا باشه و اگر یه وقت معدل دوازدهمم بد شد هیچ شانسی برای مهاجرت وجود نداره؟

    1. سلام
      فیزیوتراپی از طریق اوسبیلدونگ هست. و معمولا برای دوره اوسبیلدونگ معدل زیاد مهم نیست و بالای ۱۶ هم قابل قبول است. اما اگر میخواهید از طریق کالج و دانشگاه وارد شوید، باید معدل کل سه ساله دیپلم شما بالای ۱۷ باشد.

  22. سلام , ۱۹ سالمه معدل کتبی نهایی ۱۲.۳۲ ولی سه سال دبیرستان رو یعنی نظام جدید (دهم و یازدهم و دوازدهم) ۱۷.۲۱ شدم اگه مدرک b2 زبان المانی رو بگیرم امکان مهاجرت به المان برای دانشگاه هست ؟

    1. سلام وقت بخیر. در مدرک دیپلم شما، معدلی با عنوان «معدل کل» درج شده است. این معدل میانگین حاصل جمع معدل کل سه سال دبیرستان شما می باشد. معمولا این معدل از سایر معدل هایی که در مدرک دیپلم شماست، بالاتر می باشد. خوشبختانه دانشگاهها و کالج های آلمان معدل کل شما را برای صدور پذیرش تحصیلی و یا عدم صدور آن در نظر می گیرند. و معدل کل باید بالای ۱۵ باشد. معدل کل شما ۱۷٫۲۱ می باشد پس مشکلی ندارید و می توانید برای مهاجرت تحصیلی اقدام کنید.

  23. سلام خسته نباشید ، کدوم دانشگاه های المان بدون توجه به نمره های کسب شده تو ایران ، برای پذیرش پزشکی میشه اقدام کرد ؟

    1. سلام وقت بخیر. تعداد خیلی کمی از دانشگاههای آلمان این شرایط را دارا می باشند ولی به علت اینکه رقابت خیلی زیادی برای ورود به این دانشگاه ها وجود دارد باید رزومه خیلی قوی ارائه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تحصیلی رایگان