موسسه آبادانی سروش دانش

کاربرد زبان آلمانی در سایر کشورها

کاربرد زبان آلمانی در سایر کشورها
کاربرد زبان آلمانی در سایر کشورها

تا چه حد در مورد کاربرد زبان آلمانی در سایر کشورها اطلاعات دارید؟ برخی استدلال می‌کنند که “آلمانی به چه درد می‌خورد” و آیا زبان آلمانی در سایر کشورها نیز قابل استفاده است؟ شاید حق با آن‌ها باشد، اما در ۴۵ کشور دنیا بیش از ۱۱۸ میلیون نفر به آلمانی حرف می‌زنند.

 

آلمان، اتریش و لیختن اشتاین

آلمانی زبان اصلی و رسمی سه کشور آلمان، اتریش و لیختن اشتاین است. در لیختن اشتاین به پایتختی فادوتس ۳۵ هزار نفر، در اتریش ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر و در آلمان هم بیش از ۸۰ میلیون نفر زبان رسمی‌شان آلمانی است.

 

سوئیس

در سوئیس زبان آلمانی یکی از چهار زبان رسمی این کشور است و بیش از ۵ میلیون نفر (۶۰ درصد جمعیت سوئیس) با این زبان زندگی می‌کنند.

 

لوکزامبورگ

در لوکزامبورگ هم زبان آلمانی از سال ۱۹۸۴ به یکی از زبان‌های رسمی این کشور تبدیل شده است که ۴۷۰ هزار نفر از شهروندان به این زبان صحبت می‌کنند.

 

بلژیک

بلژیک هم یکی از شش کشوری است که زبان آلمانی در آن یک زبان رسمی است. برای نمونه در تصویر سردر “دادگاه امور اشتغال و کار” (Arbeitsgericht در شهر لیژ را می‌بینید که زبان مادری ۷۵ هزار نفر از ساکنان شهر آلمانی است. در ۹ کشور دیگر اروپایی زبان آلمانی زبان اقلیت‌های به رسمیت شناخته شده است.

 

 

فرانسه

در مناطق هم مرز فرانسه با آلمان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر آلمانی صحبت می‌کنند. سردرها و تابلوهای تاریخی حکایت از رواج  زبان با لهجه فرانکی – آلمانی دارد.

 

ایتالیا

در ایتالیا زبان آلمانی یکی از زبان‌های به رسمیت شناخته شده اقلیت‌های ساکن این کشور است. تیرول جنوبی تا سال ۱۹۱۹ متعلق به اتریش بود. هم اکنون در این ایالت ایتالیا زبان مادری ۵۲۰ هزار نفر که بیش از ۶۰ درصد ساکنان آن را تشکیل می‌دهد، آلمانی است.

 

 

اسپانیا

اسپانیا یکی از کشورهای مورد علاقه آلمانی‌های مهاجر است. در تمام اسپانیا تقریبا ۵۰۰ هزار نفر آلمانی مهاجر یافت می‌شود. در جزایر قناری و مایورکا تعداد زیادی آلمانی زندگی و کار می‌کنند.

هلند

در هلند نه تنها در مناطق مرزی همانند شهر “فنلو” مردم به آلمانی صحبت می‌کنند، بلکه بیش از ۳۶۰ هزار نفر آلمانی نیز به این کشور مهاجرت کرده‌اند و در هلند کار و زندگی می‌کنند.

 

 

ایرلند

ایرلند به لحاط تاریخی یکی از مقاصد آلمانی‌های مهاجر بوده است. ریچارد کاستله، آرشیتکت آلمانی در اوایل قرن ۱۸ ساختمان‌های زیادی را در دوبلین طراحی کرده و ساخته است. هنوز هم ۱۰۰ هزار نفر در ایرلند به آلمانی صحبت می‌کنند.

 

 

اسرائیل

بیش از ۱۰۰ هزار اسرائیلی به زبان آلمانی صحبت می‌کنند. این‌ها بازماندگان یهودیانی هستند که از چنگ نازی‌ها گریختند. در میان جان بدربردگان، آرشیتکت‌های سبک باو‌هاوس هم بودند که چهره‌ شهرهای اسرائیل و بخصوص تل‌آویو را تحت تاثیر قرار دادند. آلمانی البته زبان جنایت‌کاران هم بود و تا ۲۰ سال پیش کسی از این زبان با صدای بلند استفاده نمی‌کرد.

 

 

روسیه

زبان آلمانی در روسیه سنت ۲۵۰ ساله دارد. در سال ۱۷۶۳ کاترین کبیر هزاران دهقان آلمانی را در امتداد رود ولگا سکنی داد. از سال ۱۹۹۰ به این سو بخش اعظم دو میلیون و ۳۰۰ هزار روس‌های آلمانی‌تبار به آلمان بازگشتند. هنوز هم ۳۹۴ هزار نفر در روسیه زندگی می‌کنند که البته همه آن‌ها دیگر به زبان آلمانی تسلط ندارند.

 

 

قزاقستان

تا قبل از جنگ جهانی دوم بیش از ۹۲ هزار آلمانی‌تبار در کازاخستان زندگی می‌کرند. در زمان استالین ۴۴۴ هزار نفر آلمانی‌تبار از حاشیه رود ولگا اخراج و به قزاقستان فرستاده شدند. هنوز هم دو سوم این جمعیت یعنی تقریبا ۳۵۰ هزار نفر در قزاقستان زبان مادریشان آلمانی است.

 

 

آفریقای جنوبی

از میانه قرن نوزدهم آفریقای جنوی به یکی از کشورهای مورد علاقه مهاجرین آلمانی تبدیل شده است. ارقام متفاوتی بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر ساکن آفریقای جنوبی که زبان مادریشان آلمانی است ارائه شده است. برخی از مناطق اسامی آلمانی مانند “لونه بورگ” یا “هرمانس‌بورگ” دارند.

 

 

آمریکا

آمریکا یکی از مهمترین کشورهای مورد علاقه مهاجرین آلمانی است. تا قبل از شیوع ویروس کرونا سالانه بیش از ۱۰ هزار آلمانی به آمریکا برای کار و زندگی مهاجرت می‌کردند. تخمین زده می‌شود که یک میلیون و ۱۰۰ هزار آلمانی زبان در آمریکا زندگی می‌کنند.

 

 

کانادا

از سال ۱۹۴۰ به این سو بیش از ۴۰۰ هزار آلمانی به کانادا مهاجرت کرده‌اند. در مجموع ۴۳۰ هزار نفر در کانادا آلمانی صحبت می‌کنند. شهر “لونه‌بورگ” که در اواسط قرن ۱۸ میلادی ساخته شده رسما قدیمی‌ترین شهر آلمانی‌های ساکن کانادا است. این شهر بندری در سال ۱۹۹۵ در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.

 

 

برزیل

۱۰ درصد تمام برزیلی‌ها تبار آلمانی دارند که در قرن‌های نوزدهم و بیستم بنا بر دلایل اجتماعی و اقتصادی به این کشور مهاجرت کردند. یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در برزیل آلمانی صبحت می‌کنند. در شهر “بلومناو” که در سال ۱۸۵۰ توسط آلمانی‌های بنا شده بزرگترین جشن اکتبر در خارج از آلمان برگزار می‌شود.

 

 

آرژانتین

در نیمه اول قرن بیستم آلمانی‌های بسیاری به آرژانتین مهاجرت کردند. تخمین زده می‌شود که ۴۰۰ هزار نفر در این کشور زبان مادری‌شان آلمانی باشد و هنوز هم بسیاری از ساختمان‌ها یادآور معماری رایج در آلمان است.

 

 

پاراگوئه

در پاراگوئه ۱۶۶ هزار آلمانی زبان زندگی می‌کنند. این کشور از دیرباز مورد علاقه راسیست‌ها و یهودی‌ستیزان آلمانی نیز بوده است. برنهارد فورستر، که با خواهر فریدریش نیچه، فیلسوف شهیر آلمانی ازدواج کرده بود در سال ۱۸۸۷ در این کشور محله‌ آریایی‌های “نووا ژرمانیا” را بنیانگذاری کرد که دوام چندانی نیافت.

 

 

نامیبیا

آلمانی زبان‌ها در ۴۵ کشور دنیا حضور دارند، در کشور آفریقایی نامیبیا که زمانی تنها مستعمره آلمان بود اکنون ۲۰ هزار نفر به این زبان صحبت می‌کنند.

در انتها می بینیم که  کاربرد زبان آلمانی در سایر کشورها قابل توجه می باشد و  در کشورهای دیگر هم می توانیم تا حدودی به این زبان صحبت کنیم.

   

ارزشیابی آنلاین تحصیلی (بدون هزینه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تحصیلی رایگان