موسسه آبادانی سروش دانش

اطلاعیه جدید کنسولگری آلمان

پیرو مصوبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۹، این محدودیت های ورود مسافر تا تاریخ ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ تمدید گردید.

 

با توجه به شیوع و گسترش ویروس کرونا، کنسولگری و بخش روادید تا تاریخ ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ تعطیل می باشد اما به موارد اضطراری همچنان رسیدگی می گردد.

متقاضیان روادید اقامتی (ملی) که شماره پرونده ایشان در لیست جوابهای آماده موجود در وبسایت ذکر گردیده، می توانند از تاریخ ۱۶ لغایت ۱۸ اردیبهشت ماه به بخش ویزا مراجعه نمایند. تاریخ دقیق مربوط به هر متقاضی در لیست مشخص گردیده است. چنانچه مقابل شماره پرونده شما در لیست تاریخی ذکر نگردیده، در اینصورت می توانید از ۲۲ اردیبهشت ماه جهت دریافت جواب به بخش ویزا مراجعه نمایید.پس از تحویل گذرنامه خود به سفارت، می توانید آن را روز بعد از ساعت ۱۱ صبح دریافت نمایید.

در صورتی که وقت مصاحبه در کنسولگری و بخش روادید سفارت را پیش از این دریافت نموده اید، در اسرع وقت شما را از وقت مصاحبه جدید برای پس از ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ مطلع خواهیم ساخت.لطفاً از پیگیری در این مورد صرف نظر نمایید.

در موارد اضطراری مرتبط با گذرنامه لطفاً با konsulat@tehe.diplo.de ارتباط برقرار نمایید.

در موارد اضطراری مرتبط با روادید به نکات ذیل توجه فرمایید:

وزارت کشور و عمران فدرال آلمان در تاریخ ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ دستور ممنوعیت ورود مسافر از کشورهای ثالث– فعلاً تا تاریخ ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ – را صادر نمود.پیرو مصوبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۹، این محدودیت های ورود مسافر تا تاریخ ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ تمدید گردید.

در نتیجه فرایند صدور روادید در نمایندگی های خارجی آلمان بر اساس ماده ۱۴، ۶ آیین نامه مرزی شنگن متوقف شده است. بخش روادید تا اطلاع ثانوی برای مراجعه کنندگان بسته می باشد. بررسی اضطراری پذیرش درخواست روادید تنها در موارد استثنایی ذیل که شامل ممنوعیت ورود نمی شوند امکان پذیر است:

پیوست به خانواده اعضای خانواده اتباع کشورهای اتحادیه اروپا و کشورهای الحاقی شنگن و اتباع بریتانیای کبیر، ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس اتباع کشورهای ثالث که دارای اقامت بلندمدت یکی از کشورهای اتحادیه اروپا و یا کشورهای ذکر شده را داشته باشند (اقامت و یا روادید بلندمدت، به عنوان مثال جهت اقامت تحصیلی و یا اشتغال به کار)، در صورتی که در حال بازگشت به محل زندگی و اقامت عادی خود باشند.

اتباع کشورهای ثالث که دارای “وظایف یا نیازهای اساسی (essential functions or needs)” می باشند و عبارتند از:
-کادر بهداشت و درمان، محققین بهداشت و درمان و مشاغل پرستاری و مراقبت،
-ساکنین مناطق مرزی که در کشور دیگری شاغل هستند، پرسنل شاغل در حمل و نقل کالا و دیگر بخش های ضروری،
-دیپلمات ها، پرسنل سازمان های بین المللی، پرسنل نظامی، پرسنل کمک رسان در امور بشر دوستانه در چارچوب انجام وظایف،
-مسافرین ترانزیت،
-مسافرینی که به دلایل اضطراری خانوادگی سفر می کنند،
-افرادی که نیاز به حمایت و حفاظت بین المللی احتیاج دارند و یا سایر دلایل بشردوستانه.
اطلاعات به روز در خصوص شرایط و محدودیت های سفر به آلمان به دلیل اپیدمی کرونا را در سایت اینترنتی پلیس فدرال آلمان خواهید یافت:

https://www.bundespolizei.de/Web/DE/04Aktuelles/01Meldungen/2020/03/200317_faq.html

در ارتباط با سؤالات مربوط به موارد خاص مرتبط با کنترل مرزی و ورود مسافر به آلمان، لطفاً با ادارات محلی پلیس فدرال آلمان (+۴۹ ۸۰۰ ۶ ۸۸۸ ۰۰۰) تماس حاصل نمایید. تماس با این شماره تلفن از داخل آلمان رایگان بوده و شما را به طور خودکار به اداره محلی مربوطه وصل می کند.

لطفاً جهت تعیین وقت با visainfo@tehe.diplo.de ارتباط برقرار نمایید. لطفاً تصویر اسکن شده مدارک شناسایی و سایر مدارک مربوطه را ضمیمه نمایید.

سفارت پس از دریافت مدارک و اطلاعات مذکور، امکان تعیین وقت ویژه را بررسی می نماید. در صورتی که پس از ۵ روزِ کاری پاسخی ارسال نگردید، بدین معنی خواهد بود که متأسفانه بدلیل نداشتن شرایط مربوطه، امکان تعیین وقت ویژه وجود نداشته است.

مهم: در صورتی که پیش از این روادید خود را دریافت نموده اید، لطفاً درنظر داشته باشید که امکان تمدید اعتبار روادید وجود ندارد. جهت تغییر اعتبار روادید خود می بایست درخواست جدیدی ارائه نمایید. لطفاً از ارسال سؤال و درخواست تمدید اعتبار روادید از طریق ایمیل صرف نظر نمایید.

منبع: سایت سفارت المان در تهران
https://teheran.diplo.de/ir-fa/-/2313996

ارزشیابی آنلاین تحصیلی (بدون هزینه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تحصیلی رایگان