موسسه آبادانی سروش دانش

نامه تمکن مالی و یا ساپورتر مالی برای سفارت آلمان

 

نامه تمکن مالی برای سفارت آلمان

 

سفارت آلمان بر خلاف سفارت خانه های دیگر کشورها، در زمینه تمکن مالی و یا ضمانت برای صدور ویزاهای بلند مدت تحصیلی و یا کاری، کار را آسانتر نموده و سخت گیری های دیگر کشور ها را ندارد.

 

بر اساس قوانین سفارت آلمان، برای دریافت ویزای بلند مدت تحصیلی(ویزای D) ، شما فقط و فقط باید نامه ای از یکی از بانکهای دولتی و یا خصوصی ایران که در آن حساب بانکی دارید دریافت نماید که بر اساس آن نشان داده می شود که شما دارای مبلغ ۱۰۳۳۲ یورو و یا معادل ریالی آن می باشید.

 

هیچ نیازی به ارائه اسناد و مدارک دیگری همانند پرینت سه یا چند ماهه حساب بانکی، گردش بالای حساب بانکی، و یا ترجمه سند ملک، خانه، آپارتمان، ویلا و … ندارید

 

این نامه را که به آن «نامه تمکن مالی» می گویند هر بانکی که در آن پول گذاشته اید، برای شما به زبان انگلیسی صادر می کند و در نظر داشته باشید که اعتبار آن یک هفته بیشتر نیست.

 

لذا فقط در یک هفته مانده به وقت مصاحبه خود باید این نامه را از بانک تهیه نمائید. شما می توانید همچنین یک حساب ارزی در یکی از بانکهای ایران باز کنید و همان مبلغ ۱۰۳۳۲ یورو را در آن بگذارید و در روز مصاحبه از بانک خود، نام تمکن مالی ارزی دریافت نموده و به سفارت ارائه دهید.

 

ضمانت نامه بانکی و یا نامه ساپورتر مالی

در نظر داشته باشید که بر اساس قوانین سفارت آلمان، شما می توانید به جای ارائه نامه تمکن مالی از بانک های ایران، نامه ساپورت مالی که از آلمان دریافت نموده اید را به سفارت ارائه دهید.

 

خیلی از دوستان که یکی از آشنایان آنها در کشور آلمان زندگی می کنند و دارای اقامت بلند مدت این کشور می باشند، تمایل دارند که به جای گذاشتن پول در بانک های ایران و گرفتن نامه تمکن مالی از بانک های ایران، از فامیل و یا دوست خود در آلمان نامه ضمانت و یا ساپورت مالی دریافت نمایند. این هم یکی دیگر از راههای ارائه نامه مالی به سفارت آلمان است.

 

نکاتی در مورد ضمانت مالی(ساپورت مالی) از آلمان:

برای دریافت نامه ساپورت مالی در نظر داشته باشید که هر فردی در آلمان نمی تواند این نامه را برای شما ارسال نماید. اولا این فرد باید دارای اقامت دائم آلمان باشد. افرادی که دارای اقامت موقت تحصیلی و یا کاری هستند قادر به انجام این کار نیستند. زیرا ممکن است سفارت و یا اداره مهاجرت این نامه را قبول نکند. دوما” باید دارای در آمد مالی خوبی در آلمان باشند تا بتوانند ساپورتر شما نیز باشند. مثلا فردی که درامد ۱۵۰۰ یورو در ماه در آلمان دارد نمی توان ساپورتر شما باشد.

 

زیرا این مقدار فقط به اندازه مخارج خودش در آلمان است. ثالثا” نباید دارای سوء پیشینه مالی و یا به عبارتی بدهکاری مالی سنگین به بانکها، مراکز مالی و یا سازمانها و یا موسساتی که کمک های مالی به افراد می نمایند، باشد.

 

در مورد ضمانت نامه مالی در نظر داشته باشید که شما باید اصل ضمانت نامه را به سفارت ارائه دهید و کپی و یا اسکن آن را سفارت قبول نمی نماید. لذا بایذ زودتر اقدام کنید و دوست و یا فامیل شما در آلمان اصل ضمانت نامه را برای شما پست کند که قبل از روز مصاحبه به دست شما برسد و همراه با سایر مدارک به سفارت ارائه دهید.

 

در مورد ضمانت نامه مالی سوالی برای اکثر دوستان  و متقاضیان پیش آمده بود، این که آیا آدرس ضامن باید در آن نوشته شود یا خیر . زیرا ممکن است اکثر کسانی که می خواهند ضمانت نامه مالی به سفارت آلمان ارائه دهند، شهر و محل زندگی ضامن مالی آنها با شهر و دانشگاهشان یکی نباشد .

 

بر اساس آنچه که ما قبلا از سفارت آلمان استعلام گرفته ایم، این مسئله روشن شد و جواب سفارت به این صورت بود که:

در صفحه اول ضمانت نامه مالی باید آدرس و مشخصات کامل ضامن شما که اقامت آلمان را دارد، قید شود. باید یادآور شد که ضمانت نامه مالی از نظر ظاهری شبیه همان دعوت نامه شنگن است که برای برخی از دوستان ارسال می شود. البته تفاوت هایی هم دارد  که این تفاوت ها در صفحه دوم ضمانت نامه است.

 

در صفحه دوم و در کادر بالایی نباید قید شود شما به عنوان مهمان به آلمان سفر می کنید.( wie Gastgeberنباید نوشته شود). همچنین در همین قسمت هم نیازی نیست که  آدرس ضامن نوشته شود. به خاطر داشته باشید که اگر شما خوابگاه رزرو کردیه اید، ضامن شما می تواند آدرس خوابگاه شما را در این قسمت بنویسد و در غیر اینصورت این فیلد را خالی بگذارید.

 

نکته مهم و ضروری دیگر این که در قسمت پایین و سمت راست ضمانت نامه چهار گزینه وجود دارد که گزینهnachgewiesen باید حتما حتما تیک داشته باشد وگرنه روز مصاحبه به مشکل بر خواهید خورد ( glaubhaft gemacht هم میتواند تیک دار باشد و هم تیک دار نباشد. مهم nachgewiesen است که باید تیک داشته باشد).

 

 

در پایین صفحه دوم ضمانت نامه؛ در کادر  Bemerkungenدر قسمت voraussichtliche Dauer des Aufenthalts نوشته شود  unbekannt، و در قسمت  Zweck des Aufenthaltsنوشته شود: Studium.

 

 چه مبلغ یورو می توانیم به صورت نقدی در زمان ورود به آلمان با خودمان به این کشور وارد کنیم؟

سئوال بسیار از دوستان این است که آیا میشود بیشتر از ۱۰۲۳۶ یورو به صورت نقدی با خودمان وارد آلمان کرد؟ و آیا اگر بیشتر از این مقدار وارد کنیم پولمون رو تو فرودگاه ایران و یا آلمان ضبط میکنند؟ و یا سئوال دیکر برای ورود بیشتر از ۱۰ هزار یورو به آلمان، مالیاتی باید در فرودگاه پرداخت کرد؟

 

جواب این سئوال به دو قسمت بر می گردد:

۱- در فروگاههای ایران و برای خروج از کشور: که باید گفت با توجه به این که شما دارای ویزای دانشجوئی هستید و به صراحت در ویزای شما این مسئله قید شده است، مشکلی برای خروج بیش از ۵۰۰۰ یورو از ایران ندارید.

 

۲- در فرودگاههای آلمان و برای ورود به این کشور: شما میتوانید از فرودگاهی که وارد آلمان می شوید، مبلغی بیشتر از ده هزار یورو را وارد آلمان کنید. (مثلا می توانید مبلغ ۲۰ هزار یورو برای دو سال تحصیلی خود، بصورت نقدی همراه خود به آلمان وارد کنید.)

 

باید در نظر داشته باشدی که برای این کار کافی است که قبل از اینکه به آلمان سفر کنید، از سایت www.zoll.de ، فرم شماره ۰۴۰۱ ( صفر- چهار-صفر-یک) رو پر کرده و سپس پرینت بگیرید ( در دو نسخه) همراه خود داشته باشید. وقتی وارد مرز اروپا ( آلمان) شدید، این برگه ها را به مامورینی که لباس سبز رنگ دارند zoll) ) ارائه نموده و اعلام کنید که بیشتر از ده هزار یوروو همراه دارید.

 

هیچ کسی این پول رو ضبط نخواهد کرد و هیچ مالیاتی هم از شما اخذ نخواهد شد. این اطلاع رسانی شما صرفا برای مبارزه با پولشویی هست و نه چیزه دیگر. البته ما توصیه می کنیم که حتی شما همان ۱۰۲۳۶ یورو خود را نیز به ماموران  zoll) ) اعلام نمائید.

 

برای کسب اطلاعات بیشت و سئوالی در این زمینه اگر دارید می توانید با کارشناسان موسسه ما تماس حاصل نمائید

ارزشیابی آنلاین تحصیلی (بدون هزینه)

21 پاسخ

  1. سلام . برای تمکن مالی سفارت باید گردش حساب چند ماهه داشته باشیم یا فقط موجودی؟

    1. سلام آیلین جان
      برای سفر فقط نیاز به مانده حساب هست و نیازی به ارائه گردش مالی نیست عزیزم. در صورت تمایل به مشاوره اولیه رایگان تلفنی، کارشناسان موسسه استادی اینفو همواره درخدمت عزیزان هستند. همچنین با مراجعه به سایت موسسه استادی اینفو این امکان وجود داره که مطالب بیشتری رو مطالعه بفرمائید.
      موفق باشید

  2. سلام
    زمان ورود به المان باید ۱۱ هزار دلار همراهمون باش یا اینکه اگر کمتر ببریم مشکلی پیش نمیاد؟

    1. سلام محمد جان
      بله باید حدود ۱۱ هزار دلار همراهتون باشه علاوه بر داشتن تمکن مالی که الزامی هست. بهتره این مبلغ همراهتون باشه که به مشکل برنخورید. امکان داره در فرودگاه کشور آلمان در زمان ورود ازتون پرسیده بشه در رابطه با مبلغی که همراهتون هست. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر میتونید با کارشناسان موسسه استادی اینفو تماس حاصل بفرمائید یا با مطالعه سایت موسسه استادی اینفو اطلاعات بیشتری کسب بفرمائید.

  3. سلام
    برای مهاجرین افغان که برای ارشد می‌خوان اپلای کنن بجز بورس راهی هست که نیاز به تمکن مالی نباشه یا مبلغش کمتر بشه و سفارت با یه تمکن مالی کمتر ویزا صادر کنه ؟

    1. سلام فاطمه جان
      شرایط مدارک شناسایی اتباع باید مشخص و معتبر باشه که برای گرفته شدن وقت سفارت نیاز به تائید شدن در سفارت آلمان هست. اکثرا” از نظره پاسپورت و شناسنامه خیلی مدارکشون کامل و معتبر نیست. شما نفرمودید مدارک شناساییتون کامل هست یا خیر. برای ورود به کشور آلمان علاوه بر داشتن شرایط سنی مناسب و داشتن مدارک شناسایی دارای اعتبار، داشتن تمکن مالی ضروری می باشد. مبلغ تمکن مالی ثابت هست. حتی برای شرکت کردن در دوره های آوسبیلدونگ هم نیاز به تمکن مالی هست. همچنین برای ارسال مدارک تحصیلی نیاز هست که ترجمه بشن، هزینه ترجمه مدارک تحصیلی رو هم باید در نظر بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر میتونید با موسسه استادی اینفو تماس بگیرید.

  4. سلام
    اگر کسی که ما رو میخواد ساپورت مالی بکنه در کشور هلند باشه و درآمد کافی رو داشته باشه می‌تونه این کار هارو انجام بده ؟

    1. سلام سینا جان
      نفرمودید کدوم کشور تمایل دارید تشریف ببرید. چند سالتون هست؟ مدرک تحصیلی در چه مقطعی دارید؟ برای چه مقطعی میخواید اقدام کنید؟ کدوم دانشگاه مدنظرتون هست؟
      در صورت اقدام برای ورود به کشور آلمان به عنوان محصل و در صورت نداشتن مدرک دیپلم، نیاز به قیم دارید که باید اقامت، شغل و درآمد معتبر و موجه داشته باشند. در صورت داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی، برای ادامه تحصیل در مراکز دانشگاهی و آموزشی (دوره های آوسبیلدونگ) نیاز به داشتن تمکن مالی هست. برای کسب اطلاعات بیشتر می تونید به پایگاه اطلاع رسانی موسسه مراجعه بفرمائید یا با کارشناسان موسسه استادی اینفو مراجعه بفرمائید و از خدمات موسسه استادی اینفو بهره مند بشید.

  5. سلام.
    اگر نامه ضمانت مالی را یک نفر در المان بدهد ایا باز هم بهنگام رفتن به المان باید ۱۱ هزار یورو همراه داشته باشیم؟چون ان نامه در واقع متضمن این است که هزینه های زندگی ماهانه را پرداخت میکند

    1. سلام تورج عزیز
      اگر فردی با داشتن اقامت کشور آلمان و درآمد مناسب در واقع قیم شما بشن و به دولت کشور آلمان ثابت کنند که توانایی تامین هزینه های یک ساله شما رو دارند، نیازی به تمکن مالی ندارید. هدفتون از ورود به کشور آلمان رو ذکر نفرمودید. برای ادامه تحصیل در کشور آلمان در مقاطع کالج، کارشناسی، کارشناسی ارشد و … نیاز به تمکن مالی می باشد. همچنین حتی برای شرکت در دوره های آوسبیلدونگ که مشابه دوره های فنی و حرفه ای در ایران می باشد نیز با وجود داشتن جاب آفر مناسب، نیاز به داشتن تمکن مالی مناسب می باشد که متناسب با درآمد کار پیشنهاد شده متفاوت می باشد. کارشناسان موسسه استادی اینفو همواره در خدمت عزیزانی می باشند که تمایل به ادامه تحصیل در کشور آلمان دارند. با مراجعه به سایت موسسه استادی اینفو نیز می توانید به مطالب بیشتری دسترسی داشته باشید.
      موفق باشید

  6. سلام وقت بخیر وقتی از طریق ویزای تحصیلی اقدام میکنیم اون پول تمکن مالی باید نقدی اون پول رو ببریم تا مسیر ورود به المان
    یا اینجا حساب ارزی باز کنیم و نامه رو نشون بدیم حله؟؟

    1. سلام وقت بخیر. مبلغ تمکن مالی باید نقد همراه شما باشه موقع ورود به آلمان. حساب ارزی قبول نمی کنند.

  7. سلام در مقطع کارشناسی ارشد وقتی یک دوست داشته باشیم که ساپورت مالی می کند و اقامت داعم را دارد و مشکلی برای تامین زندگی من ندارد
    باز(نیاز به تمکن مالی هست🥺)اگر هست چه قدر
    ممنون میشم پاسخ دهید. 🙏🙏🙏🙏🙏🙏

    1. سلام وقت بخیر. در صورتی که دوست شما ضمانت و یا ساپورت مالی شما را برعهده می گیرد نیاز به تمکن مالی برای شما نیست.در ضمن در مورد نامه ساپورت مالی در نظر داشته باشید که، شما باید اصل نامه ساپورت مالی که دوست شما برایتان می فرستد، را به سفارت ارائه دهید و کپی و یا اسکن آن را سفارت قبول نمی کند.

    2. سلام وقت بخیر. دوست شما می تواند ضمانت مالی شما را به عهده بگیرد. و نبار له نمکن مالی شما نیست. البته در مورد ضمانت نامه مالی در نظر داشته باشید که شما باید اصل ضمانت نامه را به سفارت ارائه دهید و کپی و یا اسکن آن را سفارت قبول نمی نماید. لذا بایذ زودتر اقدام کنید و دوست و یا فامیل شما در آلمان اصل ضمانت نامه را برای شما پست کند که قبل از روز مصاحبه به دست شما برسد و همراه با سایر مدارک به سفارت ارائه دهید.

  8. باسلام. ببخشید یکی از دوستان خانوادگی ما که وضعیت مالی خوبی دارن میتونن در ایران تمکن مالی منو برعهده بگیرن و ضامن بشن؟؟‌ یا نه؟ برای مهاجرت به المان

    1. سلام وقت بخیر. دوست خوانوادگی شما در ایران نمی تواند تمکن مالی شما را برعهده بگیرد. باید حتما در آلمان باشد. و برای شما نامه ضمانت مالی بفرستد.

  9. سلام وقت بخیر خسته نباشید
    راجع به گرفتن ساپورتر مالی از شخصی که تو آلمانه سوالی داشتم
    درخواستشونو باید به کجا بدن و ضمانت نامه رو از کجا بگیرن؟

    1. سلام وقت بخیر. ساپورتر مالی باید درخواست خود را به شهرداری و یا اداره مهاجرت شهری که در آنجا سکونت دارند ارائه دهد.

  10. سلام من برای مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه آلمان پذیرش گرفتم و برام ویزای یک ساله صادر شده و از اول اکتبر ۲۰۲۳ سال تحصیلی رو شروع کردم. با توجه به اینکه مدت تحصیلم ۲ سال طول میشکه کی باید برای تمدید ویزا اقدام کنم و اینکه برای تمدید ویزا باید مبلغ تمکن مالی ۱۱ هزار یورو مثل سال قبل در حسابی که در آلمان باز کردم موجود باشه ؟

    1. سلام خدمت شما دوست گرامی
      معمولا باید یک الی دو ماه قبل از پایان مهلت ویزا اقدام به تمدید ان نمایید.
      از ابتدای ژانویه سال ۲۰۲۳ میلادی، میزان سرمایه سالانه مورد نیاز برای تامین هزینه‌های زندگی و تحصیل در آلمان برای دانشجویان بین‌المللی، برابر با ۱۱٫۲۰۸ یورو (برابر با ۹۳۴ یورو در ماه) اعلام شده است و باید برای تمدید مجدد در حسابتان باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تحصیلی رایگان