موسسه آبادانی سروش دانش

تحصیل در آلمان به صورت رایگان در دانشگاه های آلمان

تحصیل رایگان در دانشگاه های آلمان

 

 

 

کشور آلمان یک مکان جالب و رویایی برای تحصیل است.امکان تحصیل رایگان در دانشگاه های دولتی و تحصیل به زبان انگلیسی از دلایل اصلی و عمده این جذابیت میباشد.

از طرف دیگر دانشجویان بعد از اتمام تحصیل اجازه کار در آلمان را پیدا میکنندو مدارک دانشگاهی اآلمان اعتبار بین المللی داشته و بسیار مورد احترام کارفرمایان در سراسر جهان میباشد.

در این مقاله با توجه به برخی از مواردی که ذکر شد به صورت کامل یا شرایط تحصیل در آلمان ( در سال ۲۰۲۴ ) و آنچه برای اخذ پذیرش تحصیلی آلمان مهم است را با آن آشنا میشویم. با ما همراه باشید.

 

آیا تحصیل در آلمان رایگان است؟

شرایط تحصیل در آلمان و در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی این کشور، بسته به اینکه در دانشگاه دولتی و یا خصوصی ادامه تحصیل می دهید کاملا متفاوت است. و هرکدام شرایط مربوط به خود را دارد.

 

به طوری که در مراکز دولتی میتوان بدون پرداخت شهریه ادامه تحصیل داد و فقط متقاضی باید هزینه زندگی خود را تامین کند. اما در دانشگاههای خصوصی به طور متغییر نیاز به پرداخت شهریه است  و دانشجویان برای دوران تحصیل خود، نیاز به سرمایه مالی بیشتری دارد.

 

بدون شک، تحصیل رایگان در دانشگاه های آلمان گزینه ای جذاب برای دانشجویان علاقه مند با هزینه های کم است و این کشور بعنوان چهارمین مقصد محبوب دانشجویان بین المللی در جهان (پس از ایالات متحده ، انگلستان و استرالیا) قرار گرفته است.

دولت آلمان به شدت از آموزش عالی حمایت می کند و به دانشجویان به شیوه های مختلف در تامین هزینه های زندگیشان کمک می کند،و در این راستا برنامه های حمایتی مختلفی را ارائه می دهد. که باعث جلب توجه دانشجویان خارجی می شود.

 

تحصیل رایگان در دانشگاه های آلمان

 

در آلمان بیش از ۴۰۰ دانشگاه متفاوت دولتی و غیر دولتی وجود دارند که تحصیل در دانشگاه های دولتی رایگان می باشد.رایگان بودن تحصیل بر اساس قانون اساسی این کشور برای همه افراد آلمانی و غیر آلمانی می باشد. باید در نظر داشت که، اصل مهم در دانشگاه های آلمان یکپارچگی آموزش و پژوهش است.

 

مخارجی که یک فرد برای داشتن یک زندگی عادی، یعنی برای مسکن، خوراک، پوشاک، بیمه درمانی و فعالیت های تفریحی باید داشته باشد، هزینه زندگی نامیده می شود. 

 

در مقایسه با دیگر کشور های  اروپایی، این هزینه ها  در آلمان تقریباً متوسط هستند. این بدان معناست که به طور قابل توجهی کمتر از کشورهایی مانند دانمارک، لوکزامبورگ یا سوئیس هستند، اما در مقایسه با کشورهایی مانند لهستان، جمهوری چک و ایتالیا بسیار بالا هستند.

 

به طور متوسط، یک دانشجوی آلمانی در حدود ۱۰۰۰ یورو در ماه هزینه زندگی دارد. که این هزینه ها شامل اجاره خانه ، هزینه های سفر، هزینه های غذا، پوشاک، مواد آموزشی، بیمه درمانی، تلفن، اینترنت، هزینه های رادیو و تلویزیون و فعالیت های اوقات فراغت می شود. (علاوه بر این، هزینه ترم تحصیلی نیز وجود دارد که از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است.)

 

البته باید در نظر داشته باشید که برای تامین هزینه های مالی تحصیلات خود در آلمان می توانید از طریق بورسیه تحصیلی، وام دانشجویی، کارنیمه وقت در کنار تحصیل و سایر راه های تامین مالی، هزینه زندگی خود را تامین کنید. ما در این مقاله گزینه های مختلف برای تامین نیاز مالی تحصیلی و هزینه های زندگی در آلمان را به شما معرفی میکنیم.

 

 

دانشجو چه هزینه هایی را باید به دانشگاه  پرداخت کند ؟

در آلمان همه دانشجویان در همه دانشگاه ها هزینه ترم را پرداخت می کنند. این ربطی به شهریه ندارد، بلکه شامل کمک به اتحادیه دانشجویی و خودگردانی دانشجویی   AStA است.  هزینه ترم بسته به دانشگاه متفاوت است و بین ۱۰۰ تا ۳۵۰ یورو است.

 

و همچنین  هزینه های اضافی برای دوره تحصیلی وجود دارد که به عنوان مثال هزینه های لازم برای تهیه کتاب های درسی و غیره  را میتوان نام برد و میزان این هزینه ها بستگی به رشته تحصیلی که دانشجو انتخاب می کند، دارد.

 

در نظر داشته باشید، اگر دانشجو در دانشگاه خصوصی تحصیل میکنند به علاوه این هزینه ها باید شهریه تعیین شده از طرف دانشگاه  را هم پرداخت کند.

 

دانشجو چه امکاناتی را از دانشگاه میتواند دریافت کند ؟

در بسیاری از دانشگاه‌ها، دانشجویان یک بلیت دانشجویی را  در طول ترم تحصیلی دریافت می‌کنند که می‌توانند از آن برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی منطقه استفاده کنند. و همچنین یک سری تخفیف ها برای دانشجویان وجود دارد. به طور مثال در تئاترها، موزه‌ها، سالن‌های اپرا، سینماها و سایر موسسات، افرادی که می‌توانند کارت دانشجویی معتبر نشان دهند، اغلب هزینه  کمتری می‌پردازند.  و میتوانند به صورت رایگان از اتوبوس  و قطار استفاده کنند.

بسیاری از اتحادیه های دانشجویی بسته های خدماتی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند.به طور مثال  بیمه سلامت را میتوان نام برد ؛ به طوری که تعرفه عادی یک شرکت بیمه سلامت به طور قانونی و به طور قابل توجهی بالاتر از تعرفه دانشجویی در بیمه سلامت خصوصی است.

 

دانشگاه نه تنها مکانی برای آموزش بلکه همزمان مکانی برای پژوهش و کارهای عملی نیز محسوب می شود. دولت و یا نهادهای گوناگون، در چهارچوب قراردادهای خاصی، تسهیلات مالی برای امور آموزشی و پژوهشی دانشجویان در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌دهند.

 

علاوه بر این، مراکز آموزش عالی علمی می‌توانند برای انجام پروژه‌های پژوهشی ویژه (SFB) از جامعه‌ی تحقیقاتی آلمان (DFG) درخواست کمک مالی کنند. برای پیشبرد پروژه‌های پژوهشی ویژه (SFB) معمولاً دوره‌های ۱۲ ساله در نظر گرفته می‌شود.

 

 

 

 

عواملی همچون دانشگاه های بسیار ممتاز آلمان، آینده ی روشن پیش روی دانشجویان، اعتبار مدارک دانشگاه های این کشور و مهمتر از همه رایگان بودن تحصیل در این کشور، باعث شده است تا آلمان به عنوان یکی از کشورهای سرآمد دنیا از لحاظ پذیرش دانشجو مطرح گردد

 

سیستم آموزشی کشور آلمان به دلیل حساسیت بسیار زیاد دولت آلمان به روی زبان آلمانی طوری طراحی شده است تا اکثر رشته های ارائه شده به زبان آلمانی ارائه شوند.و دانشجویان برای ورود به این رشته ها باید مدرک زبان آلمانی b2 را داشته باشند. اما در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، بسیاری از رشته های تحصیلی به زبان انگلیسی نیز در دانشگاها ارائه می شوند.

تحصیلات دانشگاهی در آلمان در مراکز مختلفی همچون: دانشگاه ها، دانشگاههای کاربردی، دانشگاه های آموزش عالی هنر، مدارس عالی فنی، و غیره امکان پذیر است.

 

برخی از این مراکز آموزشی فقط تا مقطع کارشناسی ارشد دوره برگزار می نمایند و برخی دیگر در مقاطع بالاتر نیز پذیرش دانشجو دارند. از لحاظ نوع و سیستم آموزش نیز برخی فقط بصورت تئوری و برخی بصورت تئوری و عملی می باشند.

شرط ورود به دانشگاه ها و مدارس عالی فنی داشتن دیپلم دبیرستانی ۱۳ ساله است. دارندگان دیپلم دبیرستانی ۱۲ ساله خارج از کشور آلمان پس از گذراندن آزمون تشخیص علمی(Feststellungsprüfung)، به متقاضیان داوطلب، یا پس از دوره یکساله Studienkolleg در کالج های مقدماتی، می توانند به دانشگاه راه یابند.

انتخاب رشته دانشگاهی نیز براساس نوع تحصیل در این کالج ها و نمرات اخذ شده صورت می گیرد.

 

تحصیل رایگان در دانشگاه های آلمان

 

تحصیلات دانشگاهی در آلمان، شامل دو دوره پایه و اصلی است .دوره پایه حداقل ۴ و نیم سال طول می کشد و دوره اصلی نیز حداقل ۴ نیم سال، و در مدارس عالی فنی و در دانشگاهها حداقل ۸ نیم سال می باشد. دانشگاه ها در آلمان مستقل هستند و بودجه کلیه مراکز آموزش عالی که دولتی هستند از طرف مسئولان ایالتی و وزارت فرهنگ آلمان تامین می شود.

 

تحصیل رایگان در دانشگاه های آلمان

 

در آلمان دانشگاه های دولتی بدون شهریه و رایگان هستند. و این امتیاز فقط مختص شهروندان آلمانی یا دانشجویان اتحادیه اروپا نیست! و همه دانشجویان خارجی که شرایط تحصیل در این دانشگاهها را داشته باشند می توانند به طور رایگان در دانشگاههای دولتی آلمان تحصیل کنند. و برای درخواست تحصیل در دانشگاه های آلمان نیازی نیست که قبلا به کشور آلمان رفته باشید یا به زبان آلمانی صحبت کنید.

در کشور آلمان از دانشجویان بین المللی برای تحصیل در دانشگاه های آلمان استقبال می شود ، و با وجود تعداد زیاد برنامه های آموزشی انگلیسی بدون شهریه، در دانشگاه های آلمان ، گزینه های قابل توجهی برای انتخاب دانشجویان خارجی وجود دارد.

 

چرا آلمان چنین کاری را انجام می دهد؟

دانشجویان بین المللی که برای تحصیل وارد  آلمان می شوند ، در طول تحصیل با جامعه ادغام می شوند و پس از فارغ التحصیلی ، به نیروی کار آلمان ملحق شده و پل های فرهنگی بین کشور خود و آلمان را، ایجاد می کنند.

از آنجایی که آلمان قوی ترین اقتصاد در اتحادیه اروپا را دارد، می توان گفت که آنها بدنبال جذب افراد با سطح تحصیلات بالا و پرورش نیروی کار ماهر می باشند.

 

همچنین کشور آلمان یکی از محبوب ترین مقاصد برای دانشجویان بین المللی است. در دانشگاه های آلمان ، از آموزش با کیفیت و برنامه های متعدد کارشناسی و کارشناسی ارشد که به زبان آلمانی و انگلیسی تدریس می شود ، لذت خواهید برد . اکثر برنامه های تحصیلی نیز برای همه دانشجویان خارجی رایگان است.

 

در مباحث زیر تمام اطلاعات مورد نیاز برای محاسبه بودجه خود، برای تحصیل در آلمان را خواهید یافت.

 

 

شهریه در آلمان

اگر می خواهید در آلمان تحصیل کنید ، خوشحال خواهید شد بدانید که دانشگاه های دولتی هیچ شهریه ای برای برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد نمی پردازند. (مگر در صورتی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را داشته باشید، که بر موضوعی متفاوت از موضوعی که در کارشناسی تحصیل کرده اید، تمرکز دارد).

 

دانشجوی کارشناسی: سیستم آموزش رایگان آلمان برای همه دانشجویان خارجی ، صرف نظر از کشور مبدا آنها ، در دسترس است.

 

تنها استثنا ایالت فدرال بادن-وورتمبرگ است ، که در پایان سال ۲۰۱۷ ، شهریه ۳۰۰۰ یورو در سال را برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا/منطقه اقتصادی اروپا وضع کرد.

اکثر دانشگاههای آلمان دولتی هستند ، بنابراین شما فقط باید هزینه مدیریتی بپردازید که معمولاً بین ۱۰۰ تا ۳۵۰ یورو در هر ترم هزینه دارد. این هزینه خدمات سازمان دانشجویی و ثبت نام شما را پوشش می دهد.

 

تحصیل رایگان در دانشگاه های آلمان 

 

با این حال ، استثنائاتی هم در این قانون بدون شهریه آلمان وجود دارد. اگر دوره تحصیلی خود را به موقع به پایان نرسانید و در برمن ، نیدرزاکسن ، سارلند ، زاکسن ، زاکسن-آنهالت یا تورینگن تحصیل کنید ، ممکن است مجبور به پرداخت شهریه شوید.

شهریه دانشگاه های خصوصی

در دانشگاه های خصوصی آلمان ، هزینه تحصیل می تواند برای مدرک کارشناسی به ۲۶۰۰۰ یورو در سال و برای کارشناسی ارشد به ۴۰٫۰۰۰ یورو در سال برسد. برنامه های مهندسی و تجارت و مدیریت گران ترین هستند.

دانشگاه های بدون شهریه برای دانشجویان بین المللی

نمونه هایی از دانشگاه های رایگان در آلمان:

 

هزینه زندگی در آلمان برای دانشجویان

نه تنها می توانید به صورت رایگان در کشور آلمان تحصیل کنید ، بلکه کشوری بسیار مقرون به صرفه نیز هست. میانگین هزینه های زندگی برای دانشجویان در کشور آلمان بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو در ماه ، با احتساب محل اقامت است.

شهرهای بزرگتر: برلین ، فرانکفورت یا دوسلدورف – هزینه های کل زندگی ۹۰۰ – ۱۵۰۰ یورو در ماه

شهرهای کوچکتر: فرایبورگ ، لایپزیگ یا هانوفر – به ۷۵۰ – ۱۱۰۰ یورو در ماه نیاز دارید

 

هزینه اقامت دانشجویی در آلمان

 

 

وقتی صحبت از هزینه های زندگی در آلمان می شود، مسکن بالاترین هزینه ماهیانه ای است که شما دارید. گزینه های ارزان تر برای دانشجویان بین المللی سالن های اقامت یا اشتراک یک آپارتمان اجاره ای خصوصی است.

 

همچنین می توانید یک آپارتمان یک اتاقه (که استودیو نیز نامیده می شود) اجاره کنید. در زیر میانگین هزینه های اقامت یک دانشجو در آلمان را می بینید:

  • زندگی تنها در استودیو: ۳۹۰ یورو در ماه
  • اشتراک یک آپارتمان اجاره ای خصوصی: ۳۶۵ یورو در ماه
  • زندگی در محل اقامت دانشجویی: ۲۵۰ یورو در ماه

اتاق های محل اقامت دانشجویان یکی از محبوب ترین گزینه های مسکن است. طبق DAAD ، بیش از ۴۰ درصد از دانشجویان بین المللی در محل اقامت دانشجویی زندگی می کنند.

 

دومین گزینه پرطرفدار ، به اشتراک گذاشتن یک آپارتمان است و ۳۰ درصد از دانشجویان این نوع محل اقامت را انتخاب می کنند.

خدمات ماهانه مانند برق ، گاز ، گرمایش و اینترنت می تواند بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ یورو به هزینه های کل زندگی شما اضافه کند.

 

هزینه غذا برای دانشجویان بین المللی در آلمان

به عنوان دانشجو در آلمان ، ماهیانه حدود ۱۷۰ یورو برای غذا پرداخت خواهید کرد. اگر به دنبال قیمت های کمتر هستید ، سوپر مارکت های ارزان تری مانند Aldi ، Lidl و Netto را امتحان کنید.

اگر می خواهید هر چند وقت یکبار در رستوران شام بخورید ، ۱۰ یورو برای غذای ارزان قیمت می پردازید. هزینه یک وعده غذایی سه نفره برای دو نفر در یک رستوران متوسط ۴۵ یورو و یک نوشیدنی سبک اضافی ۳ یورو خواهد بود.

 

هزینه ی حمل و نقل

بر اساس یک مطالعه DAAD ، حدود ۱۰ درصد از کل بودجه ماهانه دانش آموزان صرف حمل و نقل می شود.

  • هزینه حمل و نقل عمومی برای دانشجویان بین ۲۵ تا ۲۰۰ یورو در ماه است. با این حال ، در بسیاری از دانشگاه ها ، هزینه گذر ماهانه حمل و نقل شامل هزینه اداری است که باید هر ترم پرداخت کنید.
  • شما می توانید به راحتی با دوچرخه در هر شهر آلمان حرکت کنید. نرخ اجاره دوچرخه در حدود ۱۵-۲۰ یورو در روز است.
  • از سیستم قطار Deutsche Bahn آلمان استفاده کنید و از هر شهر آلمانی که می خواهید دیدن کنید. کرایه ها بین ۲۰ تا ۷۰ یورو است.

همچنین می توانید از وب سایت Numbeo برای بررسی سایر قیمت ها و هزینه ها در آلمان استفاده کنید.

بودجه و پشتیبانی دانشجویی

 

 

بیمه درمانی در آلمان

کشور آلمان مراقبتهای پزشکی بسیار خوبی دارد که متشکل از شرکت های بیمه سلامت دولتی و شرکت بیمه های سلامت خصوصی است.

 

در کشور آلمانبه طور اجباری همه ی افراد باید بیمه درمانی را داشته باشند و یکی از موارد مورد نیاز ثبت نام در دانشگاه داشتن بیمه درمانی است.اگر می خواهید در آلمان تحصیل کنید، در هر صورت به بیمه درمانی نیاز دارید. و بدون آن، دانشجویان بین المللی مجاز به ثبت نام در دانشگاه نیستند.

 

بیمه درمانی تضمین می کند که در صورت بروز حادثه یا بیماری، هزینه های درمان پزشکی و داروها به صورت خصوصی پرداخت نشود. و این بیمه برای همه اجباری است.

 

به طوری که دانشجویان بین المللی هنگام ثبت نام در دانشگاه  یکی از مدارک ضروریشان ، مدرک اثبات عضویت در یکی از بیمه های درمانی مورد تایید آلمان است.بنابراین اگر قصد دارید حتی یک دوره کارآموزی را هم در آلمان بگذرانید، موظف به گرفتن بیمه درمانی آلمان هستید.

 

حتی کسانی هم که در یک دوره مقدماتی زبان یا کالج دانشگاهی شرکت می کنند باید بیمه درمانی را داشته باشند.

 

تحصیل رایگان در دانشگاه های آلمان

 

از آنجایی که آلمان با کشورهای عضو اتحادیه اروپا و  منطقه اقتصادی اروپا قرارداد بیمه درمانی منعقد کرده است، دانشجویان میتوانند برای درمان های ضروری پزشکی (درمان اورژانس) در طول اقامت خود در این کشور ها از بیمه درمانیشان استفاده کنند.

 

به طوری که شما می توانید بیمه خود را توسط یک شرکت بیمه درمانی در آلمان به رسمیت و تایید برسانید.و کارت بیمه سلامت اروپاEHIC را نیز دریافت کنید. با بیمه ی درمانی اروپایی اصطلاحا EHIC دانشجویان میتوانند در اکثر کشورهای حوزه های اروپا از خدمات درمانی استفاده کنند.

 

اگر شما دارای بیمه درمانی در کشور خود هستید ولی این بیمه در آلمان به رسمیت شناخته نمیشود باید خود را در شرکت های بیمه ای آلمان مجددا بیمه کنید.

 

شرکت های بیمه سلامت به طور قانونی در آلمان موظفند به دانشجویان تا سن ۲۹ سالگی یا اینکه تا پایان ترم ۱۴ تعرفه مطلوبی جهت پوشش بیمه درمانی ارائه دهند. تعرفه برای دانشجویان به طور متوسط حدود ۱۱۰ یورو در ماه است و تا پایان سال ۲۹ زندگی یا ترم ۱۴ در دسترس است.

 

اما به طور کلی تعرفه ها در شرکت های مختلف تا حدودی متفاوت است. تعداد زیادی شرکت های بیمه سلامت دولتی در آلمان وجود دارند که شما می توانید از  آنها بیمه نامه بگیرید. مراقبت های اولیه در همه انها همیشه یکسان است.

 

و تفاوت قیمت در خدمات اضافی است که بیمه ارائه میدهد. شرکتهای بیمه  هزینه های ویزیت پزشک ، درمان بیماری، درمان پس از تصادف و داروها  را پوشش می دهند. و همچنین بستری عمومی نیز تحت پوشش بیمه درمانی قرار می گیرد.

 

 

ویزای دانشجویی آلمان

اکنون که مروری بر هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی در آلمان دارید ، می توانید برای دانشگاه ها اقدام کنید. در حالی که این کار را می کنید ، فراموش نکنید که شرایط ویزای دانشجویی آلمان را نیز اگر خارج از اتحادیه اروپا/EEA هستید بررسی کنید.

 

چه کسی هزینه تحصیل در آلمان را نمی پردازد؟

 

برای هر دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می توانید در خارج از کشور به صورت رایگان در دانشگاه های دولتی آلمان تحصیل کنید. این به طور کلی برای دانشجویان بین المللی در سراسر جهان ، در داخل یا خارج از منطقه اتحادیه اروپا/EEA صادق است.

تنها هزینه های مورد نیاز “هزینه اداری” نامیده می شود که بین ۱۰۰ تا ۳۵۰ یورو در هر ترم هزینه دارد و خدمات دانشجویی ، بلیط اتوبوس به دانشگاه ، سلف سرویس های دانشجویی و موارد دیگر را پوشش می دهد.

ایالت فدرال بادن-وورتمبرگ از این قاعده مستثنی است. در پایان سال ۲۰۱۷ ، تصمیم گرفت شهریه ای را برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا/منطقه اقتصادی اروپا تعیین کند.

 

همچنین اگر در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری در رشته ای که به تحصیلات قبلی شما مربوط نمی شود ، تحصیل کنید ، در هر دانشگاه دولتی آلمان شهریه پرداخت خواهید کرد.

هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی در آلمان بین ۱۰۰۰ تا ۴۰،۰۰۰ یورو در سال است.

هزینه های زندگی در آلمان  حدود ۷۵۰ – ۱۱۰۰ یورو در ماه است ، اما می تواند در شهرهای بزرگتر مانند فرانکفورت یا مونشن بیشتر باشد.

 

در اینجا لیستی از دانشگاه های دولتی آلمان وجود دارد که آموزش رایگان را در آلمان ارائه می دهند:

نه دانشگاههای دولتی آلمان محل
۱ دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ مونیخ
۲ دانشگاه هایدلبرگ هایدلبرگ
۳ دانشگاه فنی مونیخ مونیخ
۴ دانشگاه هومبولت برلین برلین
۵ دانشگاه هامبورگ هامبورگ
۶ دانشگاه برمن برمن
۷ دانشگاه کلن کلن
۸ موسسه فناوری کارلسروهه (KIT). کارلسروهه
۹ دانشگاه فرانکفورت فرانکفورت
۱۰ دانشگاه فردریش شیلر  ینا
۱۱ مدرسه بازرگانی GISMA هانوفر

 

 

بورسیه تحصیلی در آلمان:

همانطور که اشاره کردیم ، تحصیل رایگان در آلمان تنها در دانشگاههای دولتی انتخابی امکان پذیر است. اگر در یکی از دانشگاههای دولتی آلمان پذیرش ندارید ، جای نگرانی نیست. تعدادی بورسیه تحصیلی در خارج از کشور برای آلمان وجود دارد که به دانشجویان کمک می کند تحصیلات خود را در دانشگاه های معتبر آلمان به همان اندازه با کیفیت بالا انجام دهند.

همچنین می توانید  بورسیه Studyportals  را بررسی کنید تا در تامین مالی تحصیلات خود در خارج از کشور کمک بگیرید.

 

 بورس تحصیلی

بورسیه تحصیلی یکی از  بهترین راه ها برای تامین هزینه تحصیل شماست. لازم نیست حتی یک یورو را هم بعد از پایان دوره تحصیلی پس بدهید.

 

این نه تنها به این معنی است که استرس کمتری در تأمین هزینه تحصیل و زندگی خود دارید، بلکه به این معنی است که برای دریافت آن باید تلاش بیشتری نسبت به دیگران داشته باشید.

جالب است بدانید بورسیه تحصیلی در آلمان به دو صورت اعطا می شود یا به طور کامل تمام هزینه های تحصیل و زندگی دانشجو را در برمی گیرد و یا قسمتی از هزینه ها را پوشش می دهند که اصطلاحا نیم بورس نامیده میشود

 

چگونه برای بورسیه تحصیلی در آلمان اقدام کنیم؟

بورسیه تحصیلی به طور معمول برای دکتری ارائه میشود. ارائه دهندگان بورسیه تقریباً همیشه به یک انگیزه نامه نیاز دارند که نباید بیشتر از دو صفحه باشد.به طور مثال باید اهداف شغلی خود را در آن بیان کرد.

 

بسیاری از بنیادها که دانشجویان را بورسبه میکنند یک CV قانع کننده را از دانشجو میخواهند که  حاوی اطلاعات شخصی باشد. و انگیزه مطالعه را توضیح دهد. و باید توجیه کند که چرا نیاز به حمایت مالی و بورسیه تحصیلی دارد.

 

چه زمانی می توانیم برای بورسیه تحصیلی آلمان اقدام کنیم ؟

فراخوان بورسیه تحصیلی  برای ۲۰۲۲ از ۳۰ اکتبر تا ۲۱ نوامبر ۲۰۲۱ برگزار شد. در ابتدای فوریه ۲۰۲۲ مشخص میشود  که آیا با درخواست شما موافقت شده است یا نه

 

چگونه در آلمان بورسیه بگیریم؟

اولین شرط این است که در دانشگاه مربوطه ثبت نام کنید. بورس تحصیلی مستقل از درآمد والدین یا دانش آموز است – اما فقط به “متقاضیان با استعداد با دستاوردهای برجسته” تعلق می گیرد.سازمان های متعددی از دانشجویان بین المللی در آلمان حمایت می کنند.

 

ارائه دهندگان بورس های تحصیلی متعددی وجود دارد که دانشجویان بین المللی را قادر می سازد در دانشگاه های آلمان تحصیل کنند. دآآد (DAAD) بزرگترین سازمان جهانی است که مبادلات دانشگاهی را ترویج می دهد. دانشجویان از این طریق هزینه تحصیل خود را میتوانند تامین کنند

 

به طور نمونه دانشگاه باواریا دانشجویان با استعداد را در دانشگاه خود بورسیه میکند و هدف آن ارتقاء توسعه حرفه ای و شخصی است.

 

معمولا فرد بورسیه شده  1290 یورو در هر ترم کمک هزینه تحصیلی دریافت می کند و هزینه سفرهای تحصیلی، دوره های زبان یا ترم های خارج از کشور و سمینارهای مختلف مرتبط با شغل نیز بخشی از این برنامه است.

 

 در آلمان ۱۳ سازمان بزرگ برای بورسیه دانش آموزان با استعداد وجود دارد که از دانش آموزان حمایت مالی می کنند

 

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی آلمان

بورسیه تحصیلی در آلمان تحت شرایط خاصی امکان پذیر است . به طور کلی با توجه به این امر که تحصیل در آلمان رایگان می باشد، افراد کمتری برای بورسیه تحصیلی آلمان اقدام می کنند مگر متقاضیان با رزومه بسیار قوی که بتوانند برای هزینه زندگی خود نیز بورسیه دریافت کنند.

لازم به ذکر است که بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به سختی به دانشجویان اعطا می شود، ولی برای مقطع دکترا برای دانشجویانی که رزومه علمی قوی و نمرات عالی دارند این امکان وجود دارد .

به این صورت که دانشجویان باید نمره زبان بالا، مقالات بین المللی و معدل بالا از دانشگاه های معتبر داشته باشند از طرفی مکاتبه با سوپروایزر و تاییدیه او نیز از الزامات اخذ پذیرش در مقطع دکترا می باشد.

 

بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی

اخذ بورسیه تحصیلی در آلمان نیازمند داشتن شرایطی می باشد که به آن خواهیم پرداخت. به طور کلی تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی به دلیل وجود دانشگاه های برتر و تنوع رشته ها به شدت مورد استقبال است.

 

بورسیه تحصیلی در آلمان در رشته هایی همچون مهندسی، علوم کامپیوتر، مدیریت، شیمی، اقتصاد، پزشکی و حقوق ارائه می شود و بازار کار بسیار عالی هم در آلمان و هم در سایر کشورهای اروپایی برای فارغ التحصیلان فراهم است.

 

بسیاری از متقاضیان به فکر دریافت بورسیه در آلمان با مدرک دیپلم می باشند که باید گفت دریافت بورسیه تحصیلی در آلمان در مقطع کارشناسی از ایران تا حدودی سخت بوده و حتی شاید امکان پذیر هم  نباشد زیرا بورسیه تحصیلی بیشتر برای مقاطع بالاتر و مقطع دکترا می باشد.

 

لازم به ذکر است که هزینه تحصیل در آلمان رایگان است بنابراین دانشجویان می توانند برای تحصیل به راحتی به آلمان بروند و آنجا پس از گذشت مدتی با کسب نمرات بالا و رزومه علمی قوی بورسیه تحصیلی را در مقاطع بالاتر دریافت کنند.

 

انواع بورسیه در آلمان با مدرک دیپلم یا به عبارت دیگر انواع بورسیه تحصیلی در آلمان که در مقطع کارشناسی ارائه می شود عبارتند از:

 

 بورسیه تحصیلی Hach&rose و LPP

این بورسیه بودجه ای به مبلغ ۵۰۰۰ یورو برا دانشجویان در نظر گرفته است. این بورسیه مخصوص افراد بالای ۱۸ سال است که مجروح شده اند.

 

 بورسیه TRENDHIM

این بورسیه در رشته های فناوری اطلاعات، مد و فروش و بازاریابی ارائه می شود و مبلغی در حدود ۲,۳۰۰ دلار را به دانشجویان واجد شرایط اعطا می کند.

 

بورسیه Mailchek 1500USD

این نوع بورسیه تحصیلی ۱,۵۰۰ دلار آمریکا برای دانشجویان در نظر گرفته است.

 

 

بورسیه فول فاند

علیرغم پشتیبانی های آموزشی ارائه داده شده در کشور آلمان، دانشجویان باید بتوانند هزینه زندگی خود را پرداخت نمایند.

 

کشور آلمان نیز برای برای بهره مندی از ظرفیت علمی دانشجویان از اقشار مختلف، انواع بورسیه های تحصیلی  را ارائه می دهد. یکی از انواع پر طرفدار بورسیه ها Full fund (بورسیه فول فاند آلمان) می باشد.

 

بورسیه های فول فاند آلمان برخلاف انواع دیگر که بخشی از هزینه های شهریه یا به عنوان کمک هزینه تحصیلی به فرد اعطاء می شود، تمامی هزینه های شهریه متقاضیان را برعهده می گیرد.

 

شرایط فول فاند آلمان

متقاضیانی که تمایل داشته باشند فول فاند آلمان را در مقاطع مختلف تحصیلی این کشور اخذ نماید، باید این نکته مهم را در نظر بگیرند که فول فاند آلمان اغلب به دانشجویان خاص تعلق می گیرد.

 

یعنی افرادی می توانند از ظرفیت فول فاند آلمان استفاده نماید که از نظر تحصیلی ممتاز باشند و در مقاطع قبلی دارای معدل بالا، مدرک زبان با نمره بالا و دارای مقالات علمی معتبر در نشریه های معروف و معتبر جهانی باشد.

 

متقاضی باید برای اخذ فول فاند آلمان تقاضا دهد و در تقاضای خود عللی که خود را لایق اخذ بورسیه فول فاند آلمان می داند را ارائه نماید پس از مکاتبه و دریافت تاییدات لازم می تواند برای اخذ فول فاند آلمان اقدام نماید.

 

فول فاند کارشناسی آلمان

در مقطع کارشناسی انواع بورسیه ها کمتر می باشند و شرایط اخذ فول فاند آلمان در این مقطع تحصیلی چندان برای همه ی افراد در دسترس نمی باشد اما با این حال فول فاندهایی هستند که افراد می توانند، از آن ها در مقطع لیسانس بهره مند شوند. برخی از فول فاند آلمان در مقطع لیسانس به شرح زیر است:

 

 بورسیه هاینریش بول:

مهلت اقدام برای این بورسیه ۱ مارس می باشد. این بورسیه به صورت سالانه به افراد تعلق می گیرد. این فول فاند مختص به رشته خاصی نمی باشد.

 

Friedrich Ebert Stiftung

این فاند تحصیلی برای دانشجویان متعهد به جامعه تعلق خواهد گرفت. دانشجویان سال اول باید قبل یا در ابتدای ترم اول در خواست خود را ارائه نمایند. مهلت درخواست آن ۳۰ نوامبر برای ترم زمستان و ۳۱ می برای ترم تابستان می باشد

 

فول فاند ارشد آلمان

در این مقطع نسبت به مقطع لیسانس انواع بورسیه ها و همچنین فول فاند آلمان بیشتر می باشد. انواع فول فاند آلمان که در این مقطع به دانشجویان ارائه داده می شود می تواند شامل موارد زیر باشد:

 

فول فاند DAAD:

این نوع فول فاند آلمان به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد که دارای مدرک ممتاز علمی هستند و تمایل دارند تحصیلات آکادمیک خود را در دانشگاه های آلمان بگذرانند، تعلق خواهد گرفت.

 

این فول فاند آلمان برای همه رشته های تحصیلی در این مقطع می باشد و دانشجویان می توانند در انواع رشته ها، این نوع بورسیه را تقاضا نمایند.

 

فاند سازمان کنراد آدنوئر:

این فاند به میزان ۸۵۰ یورو می باشد که می تواند اکثر هزینه های متقاضی را پوشش دهد.

 

فول فاند هاینریش بول:

این فول فاند آلمان به انواع رشته های تحصیل در این مقطع در صورت داشتن شرایط لازم اعطاء خواهد شد. این نوع فول فاند آلمان مناسب برای دانشجویان اتحادیه اروپا و خارج از اتحادیه اروپا می باشد.

 

riedrich Ebert Stiftung:

این نوع فاند هم در مقطع لیسانس و هم فوق لیسانس به دانشجویان مستعد تعلق می گیرد.

 

فول فاند دکترا آلمان

تحصیل دکترا در آلمان با توجه به اینکه این کشور مهد دکترای جهان است بسیار قابل توجه می باشد. بسیاری از داوطلبان دکترا که در گروه های آموزشی پژوهشی، دانشکده های تحصیلات تکمیلی یا مؤسسات تحقیقاتی شرکت می کنند، به عنوان همکار پژوهشی با حقوق کار می کنند یا از یکی از سازمان های تأمین مالی متعدد بورس تحصیلی دریافت می کنند.

 

برخی دیگر از داوطلبان دکترا در یک شغل پاره وقت مرتبط با حوزه تحقیقاتی خود در صنعت مشغول هستند و برخی دیگر شغل پاره وقت خارج از حوزه تحقیقاتی خود پیدا می نمایند با این حال بهره مندی از فول فاند آلمان می تواند امتیاز مهمی برای دانشجویان این مقطع باشد. برخی از فول فاند آلمان در این مقطع به قرار زیر است:

 

Marie Skłodowska-Curie (MSCA):

از محققان در تمام مراحل تحصیلی آن ها، صرف نظر از ملیت، حمایت می کند. محققانی که در همه رشته ها کار می کنند، واجد شرایط دریافت این فاند هستند.

 

MSCA همچنین از دکترای صنعتی پشتیبانی می کند و تحقیقات آکادمیک را با تجربه کاری در شرکت ها ترکیب می کند بدین ترتیب محققان می توانند از آموزش های نوآورانه ای بهره مند شوند که قابلیت اشتغال و توسعه شغلی آن ها را افزایش می دهد.

 

علاوه بر بودجه تحقیقاتی، محققان می توانند از تجربیات خارج از کشور در بخش خصوصی بهره مند شوند.

 

فول فاند:

DAAD این فول فاند آلمان با بودجه کامل در این کشور برای دانشجویان بین المللی از سراسر جهان می باشد که تمامی هزینه های فرد را پوشش خواهد داد.

 

بورسیه هاینریش بول:

این فول فاند آلمان به دانشجویان بین المللی اعم از اتحادیه اروپا و خارج از آن تعلق می گیرد.

 

فول فاند دکتری آلمان:

این فاند به دانشجویان بین المللی و دانشجویان داخلی به مدت ۲ ترم تعلق خواهد گرفت. همچنین امکان شرکت در برنامه های مربیگری، شبکه سازی و کارآموزی نیز به واسطه‌ این بورسیه تحصیلی برای دانشجویان این مقطع فراهم خواهد بود.

 

فاند سازمان کنراد آدنوئر:

به طور کلی در مورد این فاند باید گفت یک فاند سیاسی می باشد که به دانشجویانی که از کشورهایی می آیند که تغییرات سیاسی در آن کشور در جریان است و همینطور به دانشجویان کشورهای در حال توسعه نیز تعلق خواهد گرفت.

 

Stipendiumplus:

این فاند نیز هم به عنوان کمک هزینه تحصیلی هم به عنوان فول فاند به متقاضیان قابل پرداخت می باشد.

 

فاند اراسموس:

دانشجویان پذیرفته شده در این طرح می توانند به مدت یک سال فارغ از هرگونه دغدغه مالی به تحصیل در یکی از دانشگاه های دیگر کشورهای عضو این طرح بپردازند. این فاند در مقطع لیسانس و فوق لیسانس نیز قابل دریافت است.

 

مدارک مورد نیاز برای دریافت فول فاند آلمان

دانشجویانی که تمایل داشته باشند از فول فاند آلمان استفاده نمایند باید مدارک متناسب با بورسیه مورد نظر ارائه نمایند، اما در اعم آن ها مدارک زیر نیاز خواهد بود:

  1. پاسپورت

۲) ارائه ریز نمرات و مدارک تحصیلی به زبان آلمانی یا زبان انگلیسی

۳) CV تحصیلی

۴) انگیزه نامه

۵) دو توصیه نامه

۶) تکمیل و پرداخت اپلیکیشن فی

۷) نامه پذیرش از دانشگاهی در آلمان

۸) ثبت نام در پلتفرم فول فاند مورد نظر

 

 

بورسیه های تحصیلی غیر دولتی آلمان:

بورسیه تحصیلی Heinrich boll

بورسیه تحصیلی konder adenauer stiftung

بورسیه تحصیلی kurt Hansen

بورسیه تحصیلی Deutschland scholarship

بورسیه تحصیلی ماری کوری

 

وام دانشجویی

در المان دانشجویان میتوانند وام دانشجویی دریافت کنند و تنوع در وام دانشجویی بالا است و این تنوع فقط به تفاوت در سود و بهره بانکی ختم نمیشود بلکه شرایط وام دانشجویی از ایالتی به ایالت دیگر نیز متفاوت است.

 

اما شرایط اولیه همیشه یکسان است. بانک های پس انداز و همچنین Volks-und Raiffeisenbank نیز از یک چارچوب یکسان پیروی می کنند اما در یک سری معیارها متفاوت هستند بسیاری از بانک‌ها در حال حاضر رویکردی چند جانبه دارند و به عنوان مثال، علاوه بر وام دانشجویی KfW، وام مخصوص دانشگاه را ارائه می‌کنند یا دانشجویان با عملکرد بالا را با نرخ بهره پایین‌تر تامین مالی می‌کنند.

 

تحصیل رایگان در دانشگاه های آلمان

 

وام دانشجویی از نظر ساختار مشابه وام های کلاسیک است که در آن مبلغ کل وام در طول زمان مقرر شده ، معمولاً به صورت ماهانه پرداخت می شود. نرخ بهره در ابتدا توافق شده است که می تواند در کل مدت ثابت یا متغیر باشد.

بازپرداخت به صورت اقساطی با مبلغ ثابت یا به میزانی که به درآمد بستگی دارد انجام می شود. در هر صورت، مبلغ پرداخت شده به اضافه نرخ بهره توافق شده باید بازپرداخت شود. در صورت کاهش اقساط به دلیل درآمد کم، دوره بازپرداخت طولانی تر  می شود.

 

کار دانشجوئی در آلمان

 

 

 

 

دانشجویان بین المللی اجازه کار به طور نامحدود در آلمان را ندارند. اما اجازه یک کار پاره وقت که به صورت حداکثر هفته ای ۲۰ ساعت است رو دارند.شما به عنوان یک دانشجو، مجاز به کار بیش از ۲۰ ساعت در هفته در طول دوره تحصیلی نیستید.( یک شغل تمام وقت شامل ۴۰ ساعت کار در هفته و مطالعه تمام وقت ۳۰-۴۰ ساعت در هفته است.)

 

در اینجا به مواردی اشاره خواهیم کرد که می تواند برای شما مفید باشد:

کار کردن در آلمان، بستگی به نوع اقامت شما و قوانین ایالتی که در آن زندگی می کنید دارد. اگر شما دارای اقامت دائم در آلمان هستید و یا شهروندی المان را بدست آورده اید، نیازی به هیچ گونه مجوز برای کار کردن ندارید.

 

اما اگر به عنوان دانشجو، پزشک، دندانپزشک، داروساز، دامپزشک، پرستار یا پناهنده وارد آلمان شده اید و هنوز وضعیت شما مشخص نشده است، شما می توانید کار دانشجوئی در آلمان را برای خود در نظر بگیرید.

 

 

 

 

یکی از مهمترین مواردی که این روزها برای تحصیل در خارج از کشور، مد نظر اکثر متقاضیان قرار میگیرد، امکان کار دانشجوئی و یا پاره وقت در کشور مقصد است.

 

از یک سوء وضعیت سخت اقتصادی و مشکلاتی که برای خانواده ها در تامین مخارج زندگی وجود دارد، و از سوی دیگر بی ثباتی در نرخ ارز که در سالهای قبل به کرات مشکلات عدیدی را برای خانواده ها بوجود اورده است، قطعا” نظر هر متقاضی تحصیل در یک کشور خارجی را بر این می دارد، که برا ی تحصیل کشوری را انتخاب کند که امکان کار دانشجوئی در آن وجود داشته باشد و صد البته به راحتی هم این کار دانشجوئی پیدا شود.

 

تحصیل رایگان در دانشگاه های آلمان

 

بحران اقتصادی نه تنها گریبان ایران، که بلکه گریبان بسیاری از کشورهای اروپائی حتی مثل ایتالیا، اسپانیا را نیز گرفته است و مردم این کشورها هم با بیکاری دست و پنجه نرم می کنند. لذا نباید انتظار کار دانشجوئی پاره وقت در این کشورها را داشت.

 

 

 کشور آلمان که دارای شرایط اقتصادی بسیار خوبی بوده ،گزینه بسیار خوبی برای تحصیل و کار دانشجوئی همزمان می باشد و با خیال آسوده می توان برای کار دانشجوئی در آلمان حساب ویژه باز کرد

 

 

 

مدت زمان مجاز کار دانشجوئی در آلمان

 

 

 

 

دانشجویان در آلمان در هر مقطع تحصیلی که باشند، به شکل قانونی در سال ۱۲۰ روز‌ کامل و یا ۲۴۰ روز نیمه وقت حق کار کردن دارند. و یا به عبارتی هر هفته ۲۰ ساعت اجازه کار نیمه وقت دارند. دانشجویان دوره زبان و دوره های کالج دانشگاهی در آلمان، اجازه کار دانشجوئی را در این دوران ندارند.

 

اما از آنجائی که قوانین در آلمان ایالتی می باشند و هر ایالت و شهر می تواند قوانین و مقررات خاص خود را برای کار دانشجویان داشته باشد، برای اطمینان از اینکه این قانون شامل حال شما و وضعیت کنونی شما(مثلا دانشجوی کالج یا زبان باشید) میشود یا خیر باید به برگه سبزی که همراه با کارت اقامت به شما میدهند دقت کنید.

 

در آلمان نیز مثل سایر کشورهای اروپائی روزهای کاری  از دوشنبه تا جمعه است. به عبارتی هفته ای ۵ روز‌ کاری و دو روز آخر هفته.

 

اما شما به عنوان یک دانشجو با توجه به کاری کا انجام میدهد می توانید در هر روز از هفته کار کنید تا به سقف ۲۰ ساعت در هفته برسد. البته کار بیش از این مقدار هم میسر می باشد ولی به کارفرمای شما ستگی دارد و توانایی شما در انجام کار مربوطه.

 

به خاطر داشته باشید که اگر در ساعات غیر اداری و یا در روزهای تعطیل کار کنید، باید ۲۵% نیز اضافه حقوق به شما پرداخت نمایند.

مثلا از ساعت ۱۱ شب به بعد و یا کار در روزهای یکشنبه و یا تعطیل مشروط به پرداخت ۲۵% درضد اضافه حقوق می باشد. نکته دیگر اینکه، تعداد روزهای کاری شما محدود و همان ۱۲۰ روز کامل، یا ۲۴۰ روز نیمه و یا هفته ای ۲۰ ساعت است.

 

اما به خاطر داشته باشید که دریافتی شما در کل سال هیچ محدودیتی ندارد. یعنی ممکن است شما برای انجام کار مثلا با ساعتی ۳۰ یور هم با کار فرما به توافق برسید ولی در هفته فقط ۲۰ ساعت اجازه کار دارید.

 

 

شرایط برای پیدا کردن کار در آلمان

 

 

 

برای انجام کار دو تا شرط اساسی وجوددارد:

۱) دانش زبان آلمانی و در واقع تسلط کامل به این زبان برای صحبت کردن و برقراری رازبه با یک آلمانی. که البته هر چه سطح زبان شما بالاتر باشد و تسلط بیشتری به زبان داشته باشید، امکان کار پیدا کردن برای شما بیشتر است.

 

۲) به توانایی های شما در انجام کار. یعنی اینکه هم شما اهل کار کردن باشید و بدنیال پیدا کردن کار ، و هم اینکه دارای یک مهارت و تخصصی برای انجام یک کار باشید و بدنبال پیدا کردن آن کار.

 

 

اما در کل، برای پیدا کردن کار دانشجوئی در آلمان باید شرایط زیر را برای خود فراهم نمائید و سپس بدنبال کار بگردید:

برنامه ریزی برای کار کردن:

یعنی باید قبل از اینکه بدنبال پیدا کردن کار باشدی، با توجه به حجم دروس، ساعات حضور دانشگاه خود، اختصاص طمان لازم برا یمطالعه در خانه و همچنین توانایی خود در انجام کار، برنامه خوب و مناسبی برای کار کردن خود پیاده کنید. یعنی اینکه چند ساعت در روز و چه روزهایی امکان کار کردن را دارید؟

 

ارتقاء سطح زبان خود:

بطوری که تسلط کامل به مکالمه داشته باشید.

 

آماده کردن رزومه کاری:

بعد از اینکه برنامه ریزی خاصی برا ی انجام کار در آلمان برای خود در نظر گرفتید و زبان آلمانی شما هم برای کار کردن کافی بود، کافی است که رزومه ای از خود تهیه کرده و برای جاهای مختلفی که بدنبال کارجو هستند، بفرستید و با پیگیری های بعدی بتوانید کار مد نظر خود را در اولین فرصت ممکن پیدا کنید.

 

می توانید از همان رزومه ای که برای سفارت و یا دانشگاه استفاده کردید، برای کاریابی هم استفاده کنید

 

فقط مد نظر داشته باشید که در رزومه کاری باید روی فعالیتها، تجربه های کاری، و توانائی های خود بیشتر مانور دهید. البته به هیچ عنوان در رزومه خود چیزی را به عنوان دروغ و یا غیر واقعی ننویسد که بعدا صد در صد دچار مشکل خواهید شد.

 

دریافت شماره مالیاتی :

یکی دیگر‌ از مواردی که برای کار‌کردن نیاز است شماره اختصاصی مالیاتی است. هر فردی در آلمان که دارای ویزای بلند مدت اقامتی می باشد(یعنی ویزای بیش از ۹۰ روز ) باید دارای شماره مالیاتی باشد.

اولین بار که خود را ملده میکنید این شماره برای آدرس شما ارسال میشود. در نگهداری و به حافظه سپردن این شماره دقت کنید.

 

شماره امنیت اجتماعی (sozialversicherungsnummer ):

 

 

 

برای اولین بار که در جایی مشغول ‌به کار میشوید، نامه ای به همراه کد امنیت اجتماعی به آدرس شما ارسال میشود. این کد نیز حایز اهمیت است و باید جای امنی بگذارید.

 

افتتاح حساب بانکی:

 

حساب بانکی از الزامات کار دانشجوئی در آلمان است. در خصوص افتتاح حساب بانکی نیز به قسمت مربوطه رجوع کنید.

 

گواهی سلامت ( gesundheitszeugnis ):

 

در بسیاری از موارد ، کارفرما برا یاینکه به شما گاری بدهید، گواهی سلامت را نیز از شما می خواهد. مثلا زمانی که شما قصد دارید در رستورانها، غذاخوری ها، فست فودها و کلا در جاهائی که با مواد غذایی و یا بهداشتی و سلامت مرتبط هستند، این گواهی سلامت را از شما برا یمحول کردن کارف می خواهند.

 

بیمه خود را برقرار کنید:

 

در خصوص بیمه، اگر دانشجو هستید که بیمه دولتی دارید اما اگر نیستید و کار با درآمد بالای ۴۵۰ یورو در ماه دارید، میتوانید با هماهنگی کارفرمای خود بیمه دولتی کنید.

 

سهم بیمه شونده از حقوق شما ( سهم کارفرما و سهم بیمه شونده جداست) کسر‌خواهد شد و کارفرما جداگانه سهم حق بیمه شما را میپردازد. در غیر اینصورت باید از بیمه های خصوصی استفاده کنید. این کاملا به توافق شما با کار فرما بستگی دارد.

 

 

حداقل حقوق و دستمزد کار دانشجوئی در آلمان

 

 

 

حداقل حقوق در آلمان امسال ۹.۱۹ یورو ساعتی تعیین شده است. هیچ کار سفیدی حق کمتر از این را ندارد که با کسر مالیات، چیزی حدود ۸ یورو دست شما را می گیرد البته این کمترین میزان حقوقی است که به شما م یدهند ولی رنج حقوق کارهیا خدماتی دانشجوئی بین ۸ تا ۱۲ یورو است که به طور میانگین ساعتی ۱۰ را در نظر بگیرید.

 

این مقدار برای کارهای خدماتی است و کارهای تخصصی که در آن شما مهارت یا حرفه ای دارید مبالغ بیشتری را به شما خواهند داد و مقدار آن به حرفه و تخصص شما و همچنین توافق شما با کارفرما دارد.

 

در برخی از موارد بعضی از کارها به شکل کنتراتی است و شما بر حسب توانایی و انرژی و وقتی که میگذارید میتوانید درآمد کسب کنید. برای مثال: زدن برچسب و یا بارکد بروی کالاها در یک فروشگاه که معمولا شما می توانید تعدادی این کار را انجام دهید.

 

 

مبلغی که در فیش حقوقی شما و یا همان Abrechnung  نوشته می شود، شامل تمام اطلاعات، حقوق و مزایا و کسورات قانونی کار شما می شود.

حقوق brutto  مبلغ حقوق ناخالص شماست که پس از کسر تمام مالیات ها به حقوق Netto شما تبدیل میشود و مستقیما به حساب شما واریز‌ میشود.

 

در واقع مبلغی که کارفرما به حساب شما می ریزید همان حوق خالص و با سر بیمه و مالیات است. اگر به شما کمتر از ۴۵۰ یورو در ماه پرداخت کنند، حقوق شما بدون کسر بیمه و مالیات می باشد. یعنی قانونا نباید بیمه و مالیات پرداخت کنید.

 

 

گرفتن مجوز کار دانشجوئی

شما در زمان ورود به آلمان دارای یک ویزای سه ماهه از آلمان هستید و باید قبل از هر کاری اقامت سه ماهه خود را به یک ساله تبدیل نمایید و سپس به دنبال مجوزهای مربوطه برای کار در المان باشید.

 

در بیشتر موارد، شما برای سه ماه اول بعد از ورود خود به المان اجازه کارکردن را نخواهید داشت. بعد از این دوره، شما میتوانید  از اداره امور خارجیان (Ausländerbehörde) درخواست اجازه کار کنید.

 

البته شما ابتدا باید کار مورد نظر خود را پیدا کنید و با کارفرما به توافق اولیه برسید و سپس برای گرفتن مجوز کاری لازم به اداره امور خارجیان (Ausländerbehörde) مراجعه کنید.

 

این اداره یک فرم به شما می دهد که شخص یا شرکت استخدام کننده باید آن را تکمیل و امضا کند. استخدام کننده باید اسم شرکت، مقدار حقوق و ساعات کار را در فرم مشخص نماید.

 

گرفتن مجوز کار دانشجوئی آلمان، برای دانشجویان  هیچ مشکل و مانع جدی ندارد. اما برای پزشکان، دندانپزشکان، پرستاران(رشته های علوم پزشکی) که مدارک تحصیلی آنها در آلمان پذیرفته نمی شود، باید مدارک تحصیلی شما در آلمان بررسی و ارزشیابی شود و در صوزت نیاز آزمون های مربوطه را نیز با موفقیت پشت سر گذارید تا اجازه کار به شما داده شود.

 

در هر صورت، قبل از اینکه شروع به کار کنید، باید از اوسلندر بیهورده(Ausländerbehörde)  شهر خود درخواست اجازه کار کنید و اگر دریافت کردید، باید موافقت تائید اداره فدرال کار (Bundesagentur für Arbeit) را نیز بدست اورید تا قانونا اجازه کار در آلمان را داشته باشید

 

 

اعتبار مدارک دانشگاهی ایران در آلمان

 

 

 

 

گاهی اوقات کارفرما برای دادن یک کار حرفه ای و یا تخصصی به شما، از شما مدارک تحصیلی و یا مدارک و مستندات مربوط به آموزشهایی لازم در آن دوره را از شما می خواهد.

 

برخی از مدارک و یا گواهینامه ها بین المللی هستند و نیاز به ترجمه و یا تایید ندارند و فقط مرجع صادر کننده آن می تواند آنها را تایید نماید.

 

اما اگر مدارک تحصیلی دبیرستان و یا دانشگاهی و یا حرفه ای از ایران و یا کشور دیگری غیر از آلمان یا کشورهای اتحادیه اروپا را دارید، برای اینکه بتوانید در یافتن کار حرفه ای و یا تخصصی در همان رشته را بدست آورید، باید آنها را به آلمانی ترجمه کرده و به تایید سفارت آلمان در ایران نیز برسانید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تائید مدارک خود میتوانید به  سایت‌های (nformation portal)، (Anerkennung in Deutschland) و یا (Netzwerk IQ) مراجعه کنید.

 

 

همچنان میتوانید با اداره بامف(bamf) با شماره (۰۰۴۹۳۰۱۸۱۵۱۱۱۱) تماس بگیرید. کلیه اطلاعات لازم و مورد نیاز شما را به زبانهای انگلیسی یا آلمانی به شما خواهند داد و کارکنان به شما کمک خواهند کرد تا اداره مسئول تأیید مدارک تحصیلی خود را پیدا کنید.

 

 

آزمون دریافت مجوز کار در آلمان

 

 

در بیشتر ایالت‌های آلمان تا سال ۲۰۱۶ قانونی وجود داشت که بر اساس آن، برای صدور مجوز کار برا یدانشجویان و یا خارجی هاف باید تست و آزمون لازم از آنها گرفته می شد. هر چند این قانون لغو شده است و در ایالتهای که این مقررات هنوز اجرا می شوند باید تا اگوست سال ۲۰۱۹ متوقف شوند.

 

 

بررسی اولویت متقاضی برای کار که به آن در آلمانی (Vorrangprüfung)  گفته می شود، به معنی این است که افراد برای اینکه مجوز کار در آلمان دریافت کنند، باید شرایط انها از همه لحاظ توسط مسئولین ذیربط بررسی شود و سپس به آنها مجوز لازم اعطا شود.

 

 

تست اولویت برای کار (Vorrangprüfung) هنوز در بعضی از مناطق ایالت بایرن ( مونیخ، آگسبورگ، نرنبرگ)، و همچنین در بخش های از ایالت نورد راین وستفالن ( دورتموند، بوخوم، اسن) و در مکلنبورگ-فورپومرن اجرا میشود. البته این قانون فقط برای  ۱۵ ماه اول اقامت بعد از ورود به آلمان اجرا میشود.

 

در نظر داشته باشید که برای گذراندن دوره های آسبیلدونگ و پراکتیکم قانون تست اولویت اجرا نمی شود

 

 

چگونه در آلمان کار پیدا کنم؟

 

 

 

اولین محل برای شروع جستجو برای کار اداره استخدام محلی ( Arbeitsagentur) است. در آنجا می‌توانید به عنوان جوینده کار ثبت‌نام کرده و کمک و مشاوره نیز بگیرید.

 

جستجو در روزنامه ها و پورتال‌های کاریابی انلاین بهترین گزینه هستند. علاوه بر این میتوانید از طریق خدمات محلی مشاوره  و همچنین (career4refugees) اطلاعات و مشاوره دریافت کنید.

 

همچنین برای کسب اطلاعات کامل در خصوص چگونگی پیدا کردن کار در آلمان می توانید به قسمت «جستجوی کار در آلمان» در همین سایت مراجعه کنید.

 

 

قرارداد کار موقت در آلمان و موارد قانونی و حقوقی آن

روشهای مختلفی برای پیدا کردن کارهای موقتی در آلمان وجود دارد. یکی از این روشها که اخیرا” در سازمانها و وزارتخانه های ایران نیز بسیار رواج پیدا کرده است، به عنوان شرکتهای «پیمان کار» می باشند.

در واقع این شرکتها هیچ گونه کار خدماتی یا تولیدی ندارند و فقط نیرو استخدام می کنند تا در اختیار دیگر سازمانها و شرکتها قرار دهند.

 

در آلمان نیز شرکت های هستند که در رشته های مختلف از سطوح ابتدایی تا پیشرفته و تخصصی کارمند استخدام میکنند.

این شرکت‌ها در واقع خودشان این کارمندان را لازم ندارند و فقط  روند اعلان کار و استخدام را انجام میدهند.

در مواردی نیز اگر نیاز باشد، برای نیروهای استخدامی خود آموزش‌های لازمه را ارائه میکنند و به عنوان نیروی کار آماده در شرکت ثبت میکنند و حقوق میدهند. به این نوع کار «لای اربایت» (Leiharbeit) می گویند.

 

 

البته این اصطلاح مفهموم بسیار گسترده و متفاوتی از ترجمه آن دارد. شرکت ها و إدارات دیگر اگر نیاز فوری به کارمندان داشته باشند از این شرکت های استخدامی، درخواست نیروی کار متخصص میکنند.

همه کارکنان استخدام شده در واقع با شرکت استخدام کننده اصلی قرارداد کار میبندند و از حقوق و مزایایی آن استفاده میکنند، اما برای دوره های مشخصی برای إدارات و شرکت‌های مختلف برای کار فرستاده میشوند. به همین دلیل بنام کار موقت یاد می شود.

 

 

شخص ممکن است برای شرکت های مختلف کار کند اما بازهم کارمند اصلی شرکت استخدام کننده به حساب می آید و از شرکتهای اصلی که در واقع در آنها کار انجام میدهد، هیچ منفعت و مزایایی نمیگیرد. تمام حقوق و مزایا، تعطیلات و پرداخت بیمه های اجتماعی و  غیره، همه مربوط به شرکت اولی است و فرقی هم نمیکند کارمند در کدام شرکت مشغول بکار باشد.

 

این نوع کار ها اغلب در صنایع فلزی و الکترونیکی و همچنین بخش های امنیتی، تدارکات، حمل و نقل، اداری بیشتر مورد استفاده هستند. کارها م یتوانند بصورت تمام وقت و یا حتی پاره وقت ارائه شوند.

 

لطفا توجه داشته باشید: این نوع کار کردن به معنای «کار موقت» نیست. شما در شرکت اصلی برای همیشه استخدام هستید اما با شرکت های دومی ممکن است برای دوره های کوتاه کار کنید.

 

قوانین، مقررات و موارد حقوق قانون کار آلمان در این شرکتها و قراردادهای آنها نیز جاری است و شما در صورتی که به هر مشکلی در این زمینه برخورد کنید می توانید از طریق قانونی پیگیریا ن باشید.

 

 

مزایا و معایب کار موقتی در آلمان

 

 

مزایای کار موقتی:

یافتن یک کار در این شرکت ها نسبت به یافتن کار معمولی برای افرادی که تجربه کاری در یک رشته خاص ندارند ساده تر است.

بنابراین، این نوع کار می تواند به عنوان فرصتی برای ورود به بازار کار آلمان استفاده شود. کار با قراردادهای کوتاه مدت (Leiharbeit) اغلب به معنای کار در چندین شرکت مختلف است، بنابراین شما همچنین می توانید تجربه زیادی کسب کنید و ارتباطات خوب حرفه ای داشته باشید.

 

گاهی اوقات یک کارمند موقت در نهایت به عنوان یک کارمند عادی و برای طولانی مدت توسط شرکتی که قرار بوده فرد در ان فقط به عنوان یک کارمند قرارداری و برای مدت کوتاه کار کند، استخدام می شود.

 

با این حال، این کار فقط زمانی انجام می شود که قرارداد اولی فرد با شرکت اولی استخدام کننده منقضی شده باشد و یا خاتمه داده شود.

 

 

معایب کار موقتی:

این کارهای قرارداری با شرکت های استخدامی متعارف حاوی معایبی نیز میباشد. بطور مثال، شما در هر شرکتی که برای کار فرستاده میشوید و در هر سطحی کار کنید، حقوق شما از شرکت اولی استخدام کننده پرداخته میشود که معمولا خیلی کمتر از آن مبلغی است که شرکتی که در آن کار میکنید به شرکت استخدام کننده شما میپردازد.

 

علاوه بر این، اشتغال در شرکت های مختلف اغلب به معنی تغییرات مکرر در محیط کار شما است. بنابراین شما مجبورید همیشه با شغل های جدید، همکاران و محل های کار جدید خود را هماهنگ کنید.

 

 

چند نکته مهم در خصوص قراردادهای کاری موقت

 

حقوق کارگران قراردادی در شرکت‌های استخدامی طبق قوانین مربوط به شرکتهای کار اجاره‌ی یا AÜGArbeitnehmerüberlassungsgesetz) ) تنظیم می شود.

 

بسیاری از آژانس های استخدامی موقت نیز طبق قراردادهای عمومی و رایج عمل میکنند. قرارداد های جمعی و گروهی ،قراردادهای بین شرکت ها و اتحادیه کارگری برای تنظیم شرایط کاری در یک صنعت خاص هستند.

 

به عنوان کارگر قرارداری دریک شرکت استخدامی، شما حق دارید که یک قرارداد کتبی کاری داشته باشید که تمام جزئیات مهم مانند تاریخ شروع، مدت استخدام، شرح مختصری از وظایف، مبلغ حقوق و دستمزد، تعداد ساعتهای کاری هفتگی و مدت اعلان خاتمه دادن به قرارداد در آن  ثبت شده است.

 

لطفا توجه داشته باشید کهقبل از امضای قرارداد، به هیچ عنوان کار را آغاز نکنید. در غیر این صورت، شما از شرایط قانونی آن برخوردار نخواهید شد.

 

شما همانند سایر کارمندان اصلی شرکتی که در آن کار می کنید، حق برخورداری از تمام مزایای آن شرکت را دارید. لذا نباید شرکت اصلی که برایش کار می کنید ، رفتار متفاوتی با شما داشته باشد.

 

به عنوان یک کارگر قراردادی که قرار است از شرکت استخدامی به یک شرکت دیگر برای کار موقت فرستاده شوید، باید نهایتا” ۱۸ ماه بصورت موقت کار کنید.

 

اگر فردی بیش از ۱۸ ماه به کار ادامه دهید، به طور خودکار کارمند اصلی آن شرکت محسوب میشود و تحت شرایط شرکت جدید کار میکند، نه شرکت اولی استخدام کننده.

 

اما اگر شما ترجیح می دهید که هنوز با شرکت استخدام کننده اولی کار کنید، می توانید قرارداد خود را حفظ کنید. برای انجام این کار، باید درخواست خود را به صورت کتبی به اداره فدرال  استخدام ارسال کنید.

 

شما مجبور نیستید تمام شغل هایی را که آژانس استخدامی موقت به شما پیشنهاد می دهد، قبول کنید و فقط  موظف به انجام وظایف ذکر شده در قرارداد خود هستید. مثلا اگر شما برای صنعت فلز استخدام شده اید، مجبور نیستید به عنوان کارمندان امنیتی کار کنید.

 

در ابتدای کار، شرکت استخدامی باید همه اطلاعات مربوط به روش کار خود را که معروف به «دفترچه اطلاعات برای کارگران قراردادی» است و توسط اداره فدرال کار آلمان ارائه شده است، را به شما ارائه کند.

 

در این جزوه، حقوق شما به عنوان یک کارگر موقت قراردادی مشخص می شود. شما حتی حق دارید این جزوه  را به زبان مادری خود  درخواست کنید.

 

 

حقوق و مزایای کار موقت

طبق قوانین کار در آلمان، شما باید در بدترین شرایط ممکن و قرارداد کاری، حداقل دستمزد تعیین شده برای هر ساعت کاری را دریافت کنید.

 

حداقل دستمزد برای کار تمام وقت در آلمان بر اساس قوانین موجود، در حال حاضر در برلین، براندنبورگ، مکلنبورگ-فورپومرن، ساکسن، ساکسن-آنهالت و تورینگن ۲۷.۹ یورو در هرساعت است و در دیگر ایالت های فدرال ۴۹.۹ یورو در ساعت است.

 

 

همچنین حد اقل دستمزد برای کار های پاره وقت دانشجوئی و … در آلمان نیز ۹٫۱۹ یورو می باشد. بنابراین دستمزد دریافتی شما تا حدودی مربوط به محل کار شما است.

 

البته قرار نیست همیشه کار با شرکت های استخدامی این مبلغ باشد، این کمترین قیمت کار است و نظر به سطح تجربیات و تحصیلات شما میتواند بیشتر از این هم باشد.

 

تحصیل رایگان در دانشگاه های آلمان

 

اگر شما به عنوان یک کارمند قراردادی، بیش از نه ماه در یک شرکت کار کنید، در اصل حق دریافت حقوق مشابه با همکاران اصلی شرکت را دارید.

 

در برخی از صنایع، ممکن است توافقنامه های اتحادیه های کار با شرکت‌ها وجود داشته باشد که نشان میدهد، کارگران قراردادی تنها پس از ۱۵ ماه کار در یک شرکت حق دریافت حقوق مشابه با کارکنان اصلی را دارند.

 

 

تحصیل در آلمان

 

طبق قراردادی که با شرکت های پیمان کار دارید، شما دستمزد خود را هفتگی و یا ماهانه از شرکت استخدام کننده دریافت میکنید، حتی اگر در حال حاضر به هیچ شرکت دیگری برای کار فرستاده نشده باشید.

 

ساعت های اضافه کاری معمولا پرداخت نمی شود ولی به  جای آن، شما حق دارید که از ساعتهای تعطیلی استفاده کنید . به عنوان مثال، اگر بیش از هشت ساعت در یک روز کار کنید، میتوانید روز بعدی زودتر از یک روز کامل کار را ترک کنید. اما باید ابتدا با رئیس خود در این باره صحبت کنید.

 

 

شرکت استخدام کننده موقت معمولا باید هزینه های ایاب و ذهاب برای رفت و آمد بین شرکت اصلی و شرکتی که موقتی در آن کار میکنید را بپردازد

 

 

مراجع قانون برای شکایت در مورد قرارداد کاری

 

 

در آلمان شورایی تحت عنوان «حمایت از کارگران» (Betriebsrat) وجود دارد که مسئولیت رسیدگی به شکایت کارمندان و کارگران را بر عهده دارد. همه کارگران و کارمندان موقت و یا قراردادی اگر در محل کار خود با هرنوع مشکلی مواجه شوند می توانند برای حل آن به شورای کارگران (Betriebsrat) مراجعه نمایند.

 

شورای های کارگری همیشه حمایت کننده منافع کارکنان هستند و از آنها در مقابل کارفرما حمایت میکنند.

 

تحصیل در آلمان 

 

یکی از وظایف اصلی شورا این است که اطمینان حاصل کند همه قوانین و مقررات کاری که از سوی اتحادیه های کارگری و کارفرمایان تدوین شده است، در قرارداد کاری فی مابین بدرستی  نوشته و عمل می شوند. بدین جهت در نوشتن قرارداد و مفاد آن هنگام شروع کار دقت لازم را مبذول دارید.

 

 شورای کارگران مخصوص به شرکتی که در آن کار میکنید، به مشکلاتی مانند مسائل حقوق و دستمزد و سایر موضوعات مورد توافق در قرارداد کار را رسیدگی می کند

 

 

شما همچنین می توانید برای حل مشکلات در محیط کار به اداره مشاوره برای کارگران قراردادی (Contact and Conciliation Office for Temporary Workers)  و یا ایمل ادرس (kontakt@kuss-zeitarbeit.de)  نیز تماس بگیرید.

 

اگر رفتار شرکت استخدام  کننده کارگران قراردادی در برابر شما به دلایل خانوادگی، ملیت، گرایش جنسی، جنسیت یا سن تبعیض آمیز است، می توانید با اداره فدرال مبارزه با تبعیض (Federal Anti-Discrimination Agency) تماس بگیرید.

 

همچنین میتوانید از طریق ایمیل beratung@ads.bund.de با آنها تماس بگیرید. کارکنان این اداره به آلمانی، انگلیسی و عربی صحبت می کنند.

 

همچنین اگر میخواهید مشخصات شما مخفی بماند، می ت

وانید از تمام این سازمان ها به طور ناشناس کمک بگیرید. این بدان معنی است که رئیس شما در مورد شکایت شما چیزی نمیداند.

 

اگر دانشجو در یک شغل پاره وقت در کنار تحصیل درآمد بیشتری کسب کند چه اتفاقی می افتد؟
اگر دانشجو در کار دانشجویی به طور منظم بیش از ۴۵۰ یورو در ماه درآمد داشته باشد، شغل دیگر یک شغل دانشجویی و پاره وقت محسوب نمیشود، بلکه مشمول حق بیمه تامین اجتماعی است.
این شرایط  از روزی اعمال می‌شود که پیش‌بینی شود دانشجو ، سالانه بیش از ۵۴۰۰ یورو درآمد را خواهد داشت

 

یک دانشجو بدون مالیات چقدر می تواند درآمد کسب کند؟

اگر دانشجو کار پاره وقت در کنار تحصیل را داشته باشد حداکثر ۴۵۰ یورو ماهانه دریافت میکند که این شامل مالیات و بیمه تامین اجتماعی نمیشود.


ارزشیابی آنلاین تحصیلی (بدون هزینه)

93 پاسخ

  1. سلام ممنون از اطلاعات جامعتون
    امکان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی با مدرک زبان انگلیسی و آیلتس ۷ هست؟

  2. سلام
    شما میتونید بورسیه تحصیلی برای دکتری بگیرید؟
    البته من دانش و مدرک زبان آلمانی ندارم اما امتحان تافل دادم و نمره ۱۱۱ رو گرفتم و اینکه ۳ مقاله علمی پژوهشی هم دارم
    ممنون میشم کمکم کنید

  3. سلام خسته نباشید
    من ۲۳ سال دارم رشته زیست از دانشگاه دولتی خوندم و معدلم ۱۵٫۶۷ هست و مدرک زبان ایاتس ۶ آکادمیک دارم
    میتونم واسه ارشد برم آلمان ؟

  4. سلام وققون بخیر
    ممنونم از مطالب خیلی مفیدتون
    من میتونم از شما وقت مشاوره حضوری بگیرم؟

    1. سلام ایلیا جان
      بله، مشاوران و کارشناسان موسسه استادی اینفو همواره در خدمت عزیزانی می باشند که تمایل به مشاوره تلفنی اولیه رایگان دارند. همچنین با مراجعه به سایت موسسه استادی اینفو میتونید از ۴۵ نوع خدمات موسسه استادی اینفو مطلع بشید و مطالب بیشتری رو مطالعه بفرمائید.
      موفق باشید

  5. سلام روز خوش
    من دانشجوی ترم ۲ رشته مهندسی برق فشار قوی در دانشگاه دولتی هستم. میتونم توی المان رشته خودم رو ادامه بدم ؟؟.منظورم اینه که این واحد هایی رو که گذروندم توی ایران ، دانشگاه های آلمان قبول میکنن؟
    ممنون از پاسخگوییتون

    1. سلام
      در صورتیکه تعداد واحدهای پاس شده به ۴۰ واحد برسه،میتونید بدون گذراندن کالج مستقیم وارد دانشگاه شوید و کارشناسی رو از اول شروع کنید.

  6. سلام و عرض ادب
    معدل دیپلم و پیش دانشگاهی برای دانشگاه های آلمان مهم هست؟اگر مهمه از چه معدلی میشه پذیرش گرفت؟
    تشکر

    1. سلام ، وقت شما بخیر ، ممنون از اطلاعات کامل و جامعی که گذاشتید ، همسر بنده ۳۴ سال سن داره ، مدرک ب۲ زبان آلمانی داره ، لیسانس مدیریت صنایع داره با معدل ۱۴ ، میتونه پذیرش تحصیلی بگیره برا کارشناسی ارشد ؟

      1. سلام
        رشته مدیریت صنایع فکر نمیکنم داشته باشیم. یا مدیریت صنعتی هست و یا مهندسی صنایع. و هر دو این رشته ها در دانشگاههای المان وجود دارند. البته مدیریت صنعتی کمتر. امکان پذیرش برای شما هم وجود دارد

  7. ممنونم
    ۴۰ واحد باید حتما دروس تخصصی باشند یا درس های مثل انقلاب اسلامی و تربیت بدنی و غیره.. رو هم حساب میکنن؟
    ممنون که راهنماییم کردید

    1. سلام
      خیر .تحصیل در آلمان رایگاه هستش.ولی در شرایطی خاص برای افراد معدودی این امکان وجود داره

  8. سلام
    من دانشجو هستم و تا ۲ ماه دیگه دانشگاه رو تموم میکنم و با توجه به اینکه سربازی نرفتم ، میتونم برای ارشد به آلمان برم؟؟مشکلی از نظر سربازی پیش نمیاید؟؟

  9. سلام دانشگاه های المان برای امریکا معتبر هستند؟و من میتونم بعد از ارشد ،دکترا رو توی امریکا بخونم؟؟

    1. سلام ثنا جان
      بله معتبر هستند و میتونید برای دکترا اقدام کنید. متاسفانه اطلاعات دقیقی از شرایط سنی، تحصیلات، توانایی مالی و … اعلام نفرمودید. داشتن مدرک زبان آلمانی از مواردی می باشد که برای تحصیل و زندگی در کشور المان بهتره مدنظر قرار بدید. قطعا” با داشتن مدارک تحصیلی با معدل بالاتر، امکان پذیرش گرفتن از مراکز دانشگاهی معتبر کشور آمریکا براتون مهیا می باشد. در صورت تمایل با مراجعه به سایت موسسه استادی اینفو میتونید اطلاعات بیشتری کسب بفرمائید و کارشناسان موسسه استادی اینفو همواره در خدمت شما هستند برای مشاوره اولیه تلفنی رایگان.
      موفق باشید

    1. سلام لیلی جان
      بله دوست عزیز، موسسه استادی اینفو، یک پایگاه اطلاع رسانی در رابطه با ادامه تحصیل در کشور آلمان می باشد. با توجه به پرطرفدار بودن کشور آلمان برای ادامه تحصیل و آموزش در مراکز آموزشی معتبر آن، سایت موسسه استادی اینفو طوری طراحی شده که عزیزان با مراجعه به سایت موسسه استادی اینفو و مطالعه مطالب آن بتونن اطلاعات جامعی در رابطه با کشور آلمان کسب کنند. همچنین با توجه به شرایط مساعد زندگی، نرخ پائین بیکاری، وجود مراکز تحصیلی و آموزشی رایگان در کشور آلمان و … ، این امکان وجود داره که در صورت تمایل به مشاوره تلفنی اولیه رایگان، عزیزان از ۴۵ نوع خدمات خاص موسسه استادی اینفو مطلع بشن.
      موفق باشید

  10. سلام روزتون بخیر باشه
    مبلغ تمکن مالی که با یورو اعلام کردید رد باید با نرخ دولتی ارز حساب کنیم یا بازار ازاد؟؟

  11. سلام و سپاس.میخوام برای مهاجرت تحصیلی به المان اقدام کنم.اولن زبان رو بخونم بعد اقدام کنم؟یا برعکسش باشه.الان گیج شدم.میشه لطفا بگید چیکار کنم.

  12. سلام
    تحت چه شرایطی میشه بورسیه واسه کالج گرفت؟
    من ۲۸ ساله هستم و دیپلم رشته علوم انسانی دارم.و میخوام در نهایت رشته حقوق بخونم.اما مشکل تو هزینه ها دارم.چه کار میتونم بکنم؟ممنون میشم اگه بهم جواب بدید

    1. سلام ساریسا جان
      یکی از دلایل پرطرفدار بودن کشور آلمان برای ادامه تحصیل و زندگی، رایگان بودن تحصیل در مقطع کالج و بسیاری از مراکز آموزشی دولتی می باشد. کشور آلمان بدلیل نرخ پائین بیکاری، مراکز آموزشی معتبر، سطح رفاه بالا و … مورد توجه بسیاری از عزیزان می باشد. همچنین با داشتن شرایط مناسب امکان بورسیه شدن نیز وجود دارد. در صورت تمایل با مطالعه سایت موسسه استادی اینفو میتونید اطلاعات بیشتری رو کسب بفرمائید و یا با تماس با کارشناسان موسسه استادی اینفو میتونید از مشاوره اولیه تلفنی رایگان بهره مند بشید.
      موفق باشید

  13. سلام وقتتون بخیر.من مدرک زبان المانی ب۱ رو دارم و میخوام ب۲ رو هم شروع کنم.ایا لازم هست انگلیسی هم بخونم؟

    1. سلام شکیلا جان
      خیر نیازی نیست .البته تعداد کمی از رشته ها هستن که در زمان اپلای به هر دو مدرک زبان احتیاج دارند. متاسفانه اطلاعات کاملی در رابطه با رشته، مقطع، دانشگاه مدنظرتون و … نفرمودید. داشتن مدرک زبان آلمانی سطح B2 برای اخذ ویزا از الزامات می باشد و بعد از تحصیل، هم برای زندگی و هم برای کار در کشور آلمان نیاز دارید. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر میتونید به سایت موسسه استادی اینفو مراجعه بفرمائید و در صورت نیاز کارشناسان موسسه استادی اینفو همواره در خدمت شما هستند برای مشاوره اولیه تلفنی رایگان.
      موفق باشید

  14. سلام ممنون از راهنمایی های کاملتون.
    دختر من ۱۴ سال سن داره و رشته ریاضی هست و تا الان معدلش از ۱۹ کمتر نشده. میتونم واسه ادامه تحصیل بفرستم المان؟البته زبان المانی رو شروع نکرده و مدرک ایلتس ۵٫۵ داره

    1. سلام شیلا جان
      متاسفانه در مقطع دانش آموزی نمیتونیم در خدمتتون باشیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر میتونید به سایت موسسه استادی اینفو مراجعه بفرمائید و از ۴۵ نوع خدمات موسسه استادی اینفو مطلع بشید. همچنین کارشناسان موسسه استادی اینفو همواره در خدمت عزیزان برای مشاوره اولیه تلفنی رایگان هستند.
      موفق باشید

  15. سلام خسته نباشید.من کارشناسی ادبیات المانی خوندم ، میتونم به المان مهاجر کنم؟ میتوم در کشور المان مقطع کارشناسی ارشد ادبیات المانی بخونم؟به من با ۲۵ سال سن پذیرش میدهند؟

  16. سلام وقت بخیر.ممنونم از سایت خیلی خوبی که دارید.تحصیل برای تمامی سنین توی المان رایگان است؟

  17. سلام روز بخیر .من ۸ سال گپ تحصیلی دارم. چطور میتونم این گپ رو پر کنم؟ میخوام واسه ارشد مجدد اقدام کنم.میشه راهنماییم کنید؟

  18. سلام وقت بخیر . شهریه دانشگاه که تو مقاله عنوان کرده اید ، در ترم های مختلف متفاوت هست؟ یا از همان اول تا ترم اخر مبلغ ثابتی هست؟؟

    1. سلام نیسا جان
      متاسفانه اطلاعات کاملی نفرمودید. داشتن سن مناسب از الویتهای الزامی برای ورود به کشور آلمان می باشد. بدلیل شرایط مساعد ادامه تحصیل، زندگی، کاریابی و …، رقابت برای ورود به کشور آلمان با داشتن شرایط مناسب و مدارک معتبر امکان پذیر می باشد. در این روند داشتن مدرک زبان دارای اعتبار از موسسات معتبر، تمکن مالی مناسب، توانایی بازکردن حساب بانکی در کشور آلمان، داشتن بیمه در کشور آلمان، داشتن مدارک تحصیلی معتبر با معدل بالا و … از الزامات محسوب می شود. برای مطالعه مطالب بیشتر به سایت موسسه استادی اینفو می تونید مراجعه بفرمائید و کارشناسان موسسه استادی اینفو همواره در خدمت عزیزانی هستند که تمایل به مشاوره اولیه تلفنی رایگان دارند.
      موفق باشید

  19. سلام وقتتون بخیر.یه سوال در مورد اقامت توی المان را داشتم.خاله ام توی المان ساکن هست و دانشجو اما اقامت دائم نداره، من میتونم به جای گرفتن خوابگاه پیش ایشون سکونت داشته باشم؟اگه میتونم این کار رو بکنم ، لطفا مراحل رو بهم بگید.

  20. سلام وقت بخیر . برای تمکن مالی باید یورو رو برحسب کدام قیمت محاسبه کنیم دولتی یا آزاد؟

    1. سلام محمدیار عزیز
      در صورت داشتن بورسیه تحصیلی در کشور آلمان، نیازی به داشتن تمکن مالی نیست. ولی در صورت نداشتن بورسیه تحصیلی از کشور آلمان، داشتن تمکن مالی یکی از الزامات می باشد. در صورت تمایل با مراجعه به سایت موسسه استادی اینفو میتونید از مطالب سایت مطالعه بفرمائید و در صورت تنایل به مشاوره رایگان اولیه تلفنی، کارشناسان موسسه استادی اینفو همواره در خدمت شما هستند
      موفق باشید

  21. سلام .ممنون از سایت پربارتون . من خیلی از مطالب سایت استفاده کردم.ولی یه مشکلی است . اینکه من باید تا ۴ ماه دیگه برم سربازی و مدرک زبان المانی هم ندارم فقط خودم تا سطح آ۲ خوندم. چطوری در طی این مدت میتونم از کشور خارج بشم؟

    1. سلام نسیم عزیز
      موسسه استادی اینفو یک پایگاه اطلاع رسانی برای عزیزانی می باشد که قصد ادامه تحصیل در مقاطع کالج، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دوره های آوسبیلدونگ در کشور آلمان دارند. برای کارشناسی مجدد و کارشناسی ارشد مجدد نیز در خدمت عزیزان هستیم ولی در رابطه با مقطع دکترا نمیتونیم در خدمت عزیزان باشیم متاسفانه. بدلیل شرایط مطلوب ادامه تحصیل و کار در کشور آلمان، درخواست برای بورسیه تحصیلی زیاد می باشد و امکان گرفتن بورسیه تحصیلی به شرایطتون بستگی داره. متاسفانه شرایطتون رو اعلام نفرمودید. در این رقابت تنگاتنگ، طبیعتا” داشتن مدرک زبان آلمانی معتبر و دارای اعتبار، داشتن مدارک تحصیلی معتبر با معدل بالا، نداشتن گپ تحصیلی یا پرکردن گپ تحصیلی با سابقه کاری مرتبط و معتبر و … میتونه از مواردی باشه که در روند پروندتون اثر مثبتی داشته باشه. در صورت تمایل با مراجعه به سایت موسسه استادی اینفو میتونید مطالب بیشتری رو مطالعه بفرمائید و از ۴۵ نوع خدمات موسسه استادی اینفو مطلع بشید.
      موفق باشید

  22. سلام وقت بخیر. من ۳ سال پزشکی تو دانشگاه اکراین خوندم.میتونم مابقی رو توی المان با زبان انگلیسی ادامه بدم؟

  23. سلام. روزتون بخیر . شرایط قرارداد شما رو میتونم بپرسم؟ و اینکه شما تضمینی کار میکنید؟اگه موفق به دریافت پذیرش نشوید ، هزینه ای رو برنمیگردانید؟ممنون

  24. سلام و روزبخیر. برای دانشجویان در المان ایا خوابگاه دولتی هم وجود دارد ؟مانند دانشگاه های دولتی در المان؟

    1. سلام زیبایان عزیز
      متاسفانه شرایطتون رو کامل ذکر نفرمودید. بدلیل شرایط مطلوب زندگی، ادامه تحصیل، بورسیه تحصیلی، کاریابی و … در کشور آلمان، داشتن شرایط سنی مناسب
      یکی از الویتها محسوب می شود. داشتن مدرک زبان آلمانی دارای اعتبار از موسسات معتبر گوته و OSD از دیگر مواردی می باشد که باید مدنظر قرار بدید. رشته مدنظرتون رو اعلام نفرمودید، در کشور آلمان رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پیراپزشکی، آوسبیلدونگ پرستاری، روانشناسی، کارشناسی ارشد هنر، اقتصاد، کارشناس امنیت سایبری و … بدلیل نیاز مبرم کشور آلمان به نیروی کار جوان و متخصص در این گرایش ها، پرطرفدار می باشند. همچنین نفرمودید از نظره تمکن مالی و بازکردن حساب بانکی در کشور آلمان مشکلی دارید یا خیر. همچنین باید داشتن بیمه در کشور آلمان رو هم باید در نظر داشته باشید. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از ۴۵ نوع خدمات خاص موسسه استادی اینفو میتونید با مراجعه به سایت استادی اینفو، اطلاعات بیشتری کسب بفرمائید و کارشناسان و مشاوران موسسه استادی اینفو همواره در خدمت عزیزانی هستند که تمایل به ادامه تحصیل در کشور آلمان دارند.
      موفق باشید

    1. سلام ساجده جان
      کارشناسان و مشاوران موسسه استادی اینفو همواره در خدمت عزیزانی هستند که تمایل به ادامه تحصیل در کالج، مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه های کشور آلمان دارند. همچنین متقاضیانی که تمایل به مشاوره اولیه تلفنی رایگان دارند، می توانند از با تماس با موسسه استادی اینفو از این خدمات استفاده کنند. در صورت تمایل با مراجعه به سایت موسسه استادی اینفو این امکان وجود داره که با مطالعه مطالب سایت اطلاعات بیشتری کسب کنند و از ۴۵ نوع خدمات خاص موسسه استادی اینفو مطلع شوند. در صورت تمایل بعد از مشاوره اولیه تلفنی، برای مشاوره حضوری در خدمت عزیزانی هستیم که تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تحصیل در رشته های پرطرفدار زیرشاخه های پزشکی، مانند: پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، پرستاری و …، روانشناسی، اقتصاد، کارشناسی ارشد هنر، کارشناس امنیت سایبری و … یا دوره های آوسبیلدونگ پرستاری (مشابه دوره های فنی و حرفه ای در ایران) می باشند.
      موفق باشید

  25. سلام، دانشگاه های خصوصی که پولی هستند از نظر اعتبار چطور هستند؟ بعد از فارغ التحصیل شدن از این دانشگاه ها امکان دریافت پذیرش دکتری هم است؟

  26. سلام.من دانشگاه مجازی پیام نور درس خوندم رشته امار . میتونم برم المان ارشد بخونم ؟

    1. سلام آزاده جان
      متاسفانه اطلاعات کاملی ارسال نفرمودید. در رابطه با سن که الویت اصلی برای پذیرش گرفتن می باشد، چیزی متاسفانه ذکر نفرمودید، داشتن شرایط سنی مناسب از مهم ترین فاکتورها می باشد. متاسفانه نفرمودید مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی دارید یا خیر. داشتن مدرک زبان آلمانی از موارد ضروری می باشد که باید از مراکز معتبر مثل: موسسه گوته یا OSD تهیه بفرمائید، مدارک زبان دارای یک سال اعتبار می باشند که باید این نکته رو مدنظر داشته باشید. همچنین داشتن تمکن مالی مناسب از دیگر مواردی می باشد که باید مدنظر قرار بدید. همچنین امکان باز کردن حساب بانکی در کشور آلمان رو هم باید مدنظر قرار بدید. داشتن بیمه از دیگر مواردی می باشد که برای دانشجویان در کشور آلمان الزامی می باشد. داشتن معدل بالا از موارد دیگری می باشد که برای ورود به کشور آلمان بسیار دارای اهمیت می باشد. در صورت تمایل با مراجعه به سایت موسسه استادی اینفو این امکان وجود داره که اطلاعات بیشتری رو مطالعه بفرمائید. همچنین کارشناسان موسسه استادی اینفو همواره در خدمت شما هستند برای مشاوره تلفنی اولیه رایگان.
      موفق باشید

  27. سلام وقت بخیر . من ۲۹ سال سن دارم و رشته کامپوتر توی دانشگاه ازاد خوندم و ۴ سال هم سابقه کار مرتبط دارم. به نظر شما بهتر تحصیلی دانشگاه اقدام کنم یا اوسبیلدونگ برم. زبان المانی رو هم تا سطح ب۱ خوندم ولی امتحان ندادم.

  28. سلام
    برای تمامی رشته امکان تحصیل رایگان وجود دارد ؟ حتی برای رشته های پرطرفدار مثل پزشکی؟

  29. سلام و عرض ادب

    بعد از اتمام تحصیل در المان باید به کشور المان هزینه ای پرداخت کنیم بابت تحصیل رایگان در دانشگاه های این کشور؟؟

    1. سلام زاهد عزیز
      خیر نیازی نیست. در کشور آلمان، تحصیل در اکثر دانشگاه ها و رشته ها بصورت رایگان می باشد. برای برخی رشته ها و در برخی از دانشگاه های غیر دولتی باید شهریه پرداخت کنید. داشتن مدرک زبان آلمانی دارای اعتبار از موسسات معتبر گوته یا OSD از الزامات برای پذیرش گرفتن می باشد. کارشناسان موسسه استادی اینفو همواره در خدمت عزیزانی می باشند که تمایل به ادامه تحصیل در کشور آلمان دارند. همچنین با مراجعه به سایت موسسه استادی اینفو می توانید مطالب بیشتری را مطالعه بفرمائید.
      موفق باشید

  30. سلام و وقت بخیر من ۴۰ سال دارم. و ارشد مهندسی شیمی هستم و ۱۱ سال سابقه کار دارم اما مرتبط نیست. و مدرک زبان ایلتس ۶٫۵ دارم و زبان المانی تا اخر سطح آ۲ خوندم.با چه راه و شیوه ای میتونم برم المان؟ممنون میشم اگه راهنماییم کنید.

    1. سلام آقا یا خانم سعیدیان عزیز
      داشتن سن مناسب یکی از شرایط اصلی برای ورود به کشور آلمان می باشد. در کشور آلمان بدلیل نیاز مبرم به نیروی کار متخصص جوان، داشتن سن پائین از الویتهای اصلی محسوب می شود. بخصوص برای پذیرش گرفتن در دوره های آوسبیلدونگ از خارج از کشور آلمان بهتر است سن کمتر از ۲۸ سال باشد و برای کسانی که مقیم کشور آلمان هستند با داشتن سن بالای ۲۸ سال نیز امکان پذیرفته شدن وجود دارد. داشتن سابقه کاری معتبر و مرتبط از دیگر مواردی می باشد که اثر مثبت در پذیرفته شدن دارد و در بسیاری از موارد برای پرکدن گپ تحصیلی بسیار معتبر می باشد. داشتن مدرک زبان آلمانی B2، برای پذیرفته شدن در مراکز آموزشی معتبر کشور آلمان الزامی می باشد و مدرک زبان A2، متاسفانه قابل قبول نمی باشد. همچنین در رابطه با مدرک زبان آیلتس که فرمودید، با داشتن این مدرک زبان در رشته هایی مانند MBA در مقطع کارشناسی ارشد امکان پذیرش گرفتن از دانشگاه های انگلیسی زبان که دارای شهریه می باشند، وجود دارد. البته داشتن سابقه مدریتی در این رابطه الزامی می باشد و داشتن سن مناسب از دیگر مواردی می باشد که باید مدنظر قرار بدید. در صورت تمایل به مشاوره اولیه تلفنی رایگان، کارشناسان موسسه استادی اینفو همواره در خدمت شما هستند. همچنین با مراجعه به سایت موسسه استادی اینفو این امکان وجود دارد که مطالب بیشتری را مطالعه بفرمائید و از ۴۵ نوع خدمات خاص موسسه استادی اینفو مطلع بشید.
      موفق باشید

  31. سلام. من ۲۵ سالدارم و کارشناسی مهندسی مکانیک وخوندم . میتونم برم المان رشته حقوق بخونم؟

  32. سلام و روز بخیر . امکان دریافت خوابگاه به صورت رایگان در دانشگاه های دولتی المان است؟

  33. سلام و وقت بخیر.
    من رشته امار خوندم ایا میتونم برای ارشد در المان رشته اقتصاد بخونم؟

    1. سلام شایسته جان
      برای ادامه تحصیل در کشور آلمان در مقطع کارشناسی ارشد رشته اقتصاد که یکی از رشته های پرطرفدار برای ادامه تحصیل در کشور آلمان می باشد، با داشتن مدرک کارشناسی آمار از دانشگاه های دارای اعتبار و با معدل مناسب مشکلی ندارید. اطلاعات کاملی متاسفانه ذکر نفرمودید، بدلیل شرایط مساعد کشور آلمان برای زندگی، امکان ادامه تحصیل رایگان به زبان آلمانی در مراکز آموزشی با اعتبار جهانی، نرخ بیکاری نزدیک به صفر، امکان بورسیه شدن در دانشگاه های معتبر و …، در خواست برای ورود به کشور آلمان زیاد می باشد. در این رقابت، داشتن مدارک معتبر تحصیلی با معدل بالا از مواردی می باشد که باید حتما” مدنظر قرار بدید. داشتن مدرک زبان آلمانی سطح B2 از موارد دیگری می باشد که بهتره توجه داشته باشید. مدارک زبان آلمانی اخذ شده از مراکز معتبر گوته و OSD دارای یک سال اعتبار دارند. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر میتویند به سایت موسسه استادی اینفو مراجعه بفرمائید و از ۴۵ نوع خدمات خاض این موسسه اطلاع حاصل نمائید. در صورت تمایل میتونید با مشاوران و کارشناسان موسسه استادی اینفو تماس حاصل فرمائید و از مشاوره رایگان اولیه تلفنی بهره مند بشید.
      موفق باشید

    1. سلام روز بخیر. برای پاسخ دقیق تر نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد وضعیت تحصیلی و علمی شما مانند معدل کارشناسی؟ مدرک زبان انگلیسی؟ و … هست لطفا با همکاران ما در موسسه تماس بگیرید.

    1. سلام فراز عزیز
      موسسه استادی اینفو یک پایگاه اطلاع رسانی تحصیل در کشور آلمان می باشد و کارشناسان موسسه استادی اینفو همواره در خدمت عزیزانی هستند که تمایل به ادامه تحصیل در کشور آلمان دارند. شما میتوانید با مراجعه به سایت موسسه استادی اینفو از ۴۵ نوع خدمات خاصی که موسسه استادی اینفو ارائه میدهد مطلع بشید. کلا” موسسه استادی اینفو خدمات رو بصورت یک پکیج کامل ارائه می دهد. خدمات شامل گرفتن پذیرش برای دوره های اوسبیلدونگ، کالج های تحصیلی، مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه های کشور آلمان می باشد. نکاتی که باید مدنظر قرار بدید شامل: داشتن مدارک تشخیص هویتی معتبر دارای تائید و ترجمه، داشتن مدارک تحصیلی از مراکز آموزشی معتبر با معدل بالا و تائید و ترجمه آنها، داشتن تمکن مالی مناسب، امکان باز کردن حساب بانکی در کشور آلمان، داشتن بیمه در کشور آلمان، توانایی برقرار کردن ارتباط به زبان آلمانی و داشتن مدرک زبان دارای اعتبار از مراکز معتبر و … می باشد.

    2. سلام فراز عزیز
      موسسه استادی اینفو در خدمت عزیزانی هست که تمایل به رفتن به کشور آلمان رو برای ادامه تحصیل دارند. این موسسه ۴۵ نوع خدمات خاص ارائه می دهد که در سایت موسسه استادی اینفو قابل مطالعه می باشد. خدمات بصورت پکیج کامل قابل ارائه می باشد. بعد از گرفتن پذیرش از کالج، دانشگاه های کشور آلمان، دوره های آوسبیلدونگ و …، بستگی داره خوابگاه مرکز آموزشی، ظرفیت داشته باشه برای دادن خوابگاه به شما یا خیر. برای دریافت اطلاعات بیشتر میتونید با موسسه استادی اینفو تماس حاصل بفرمائید.

  34. سلام.همسر من ۲۷ سال سن دارد و دنبال ویزای تحصیلی هستش . اگر من به همسرم که میخواهد تحصیلی برود پیوست شوم.میتونم منم درس بخوانم . من دیپلم ریاضی دارم و معدلمم ۱۳ هست. لطفا راهنماییم کنید

  35. سلام
    من ۲۹ سال سن دارم و دیپلم انسانی و کاردانی برق دارم . میتونم رشته حقوق بخونم؟ و مدرک زبان انگلیسی جنرال ۵٫۵ دارم

    1. سلام مهدی جان
      از نظر سنی ریسک ویزا دارید. برای ورود به کشور آلمان داشتن شرایط سنی مناسب از الزامات می باشد. بدلیل نیاز مبرم کشور آلمان به متخصصین جوان، احتمال پذیرفته شدن برای دوره های آوسبیلدونگ، کالج، مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه های کشور آلمان و … با داشتن سن پائین تر امکان پذیرتر می باشد. داشتن مدرک زبان آلمانی برای پذیرفته شدن در مقاطع مختلف آموزشی کشور آلمان دارای اهمیت می باشد. در صورت تمایل به تحصیل در رشته ها و دانشگاه های انگلیسی زبان، داشتن نمره آیلتس ۶ الی ۶٫۵ مورده قبول می باشد. با مراجعه به سایت موسسه استادی اینفو میتونید اطلاعات بیشتری کسب بفرمائید و از ۴۵ نوع خدمات موسسه استادی اینفو مطلع بشید. کارشناسان موسسه استادی اینفو همواره در خدمت عزیزانی هستند که تمایل به ادامه تحصیل در کشور آلمان دارند.
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تحصیلی رایگان