موسسه آبادانی سروش دانش

قیمت و خدمات بیمه در آلمان

معافیت

 

قیمت و خدمات بیمه در آلمان

 

از طریق این وب سایت میتوان اطلاعات بیبشتری در مورد بیمه های مختلف و مقایسه قیمت آنها کسب کرده و سپس اقدام به انتخاب شرکت بیمه نمود:

http://www.vergleiche-kostenlos.de/private-krankenversicherung.html

 

بیمه دیگر اعضای خانواده

در برخی بیمه ها،هزینه بیمه برای یک نفر و یا دو نفر (مرد و زن)ثابت بوده ولی در برخی بایستی هزینه هر کدام جداگانه پرداخت شود.قبل از انتخاب بیمه بایستی بر اساس ساختار خانواده و تعداد افرادی که نیاز به بیمه دارند،بیمه های مختلف بررسی و بهترین بیمه از نظر قیمت برای تمام اعضای خانواده تعیین گردد.

 

هزینه دارو و هزینه ملاقات پزشک

 

 

پزشکان در آلمان غالبا داروی اندکی تجویز میکنند.داروهای تجویز شده نیز به دو صورت بیمه ای و آزاد می باشند.برای داروهای آزاد بایستی تمام قیمت دارو پرداخت شود برای داروهایی که هزینه آنها را بیمه پرداخت می نماید،بیمه شونده بایستی به ازای هر نسخه غالبا ۵ یورو پرداخت نماید.میزان این مبلغ به تعداد دارو و قیمت آن بستگی نداشته و معمولا ثابت است.

 

 

در اکثر بیمه ها شخص بیمه شونده بایستی در ابتدای هر سه ماه از سال میلادی که Quartal نامیده میشود ۱۰ یورو برای مراجعه به پزشک خانواده و در صورت مراجعه به دندانپزشک به وی پرداخت نماید.

 

 

پرداخت ۱۰ یوروی اولیه به پزشک خانواده و دریافت Uberweisung از وی برای دیگر پزشکان متخصص،شخص را از پرداخت این هزینه به تمام پزشکان به جز دندانپزشک معاف می نماید.

 

در برخی بیمه ها شخص بایستی تمام هزینه های درمانی را خود پرداخت کرده و با ارسال قبض رسید (Quittung)هزینه ها به شرکت بیمه،دوباره مبلغ پرداختی را دریافت نماید

 

معافیت از پرداخت هزینه به پزشک و داروخانه

بیمه شونده پس از پرداخت مبلغی معین برای مراجعه به پزشک (۱۰ یوروی اولیه) و ۵ یورویی که برای داروهای بیمه ها پرداخت میشود،میتواند از پرداخت دو مورد مذکور تا انتهای سال معاف گردد.میزان مبلغ پرداختی مورد نیاز برای معاف شدن از پرداخت هزینه به نوع بیمه و درآمد ششخص بستگی دارد.هرچه درآمد شخص کمتر باشد،سقف این مبلغ کمتر می باشد.

 

 

برای معافیت از پرداخت بیمه بایستی فرمی از اداره بیمه دریافت شده و سپس توسط پزشک خانواده پر شده و به اداره بیمه ارائه گردد.گرفتن این معافیت (Befriung)برای بار اول با مشکلاتی همراه بوده که با پیگیری قابل حل میباشند.در صورتیکه بیمه شونده تا زمان دریافت معافیت،بیش از سقف تعیین شده هزینه پرداخت کرده باشد،ما بین التفاوت آن را دریافت خواهد کرد.

 

سئوالات متداول در خصوص بیمه

تامین اجتماعى آلمان براى افرادى که نمى‌توانند کارى داشته باشند در ماه چه حقوقى را در نظر مى‌گیرد؟

مبلغ مشخص و دقیقی را نمی توان اعلام کرد. اما معمولا ۶۰% آخرین حقوق دریافتی را به شما پرداخت خواهند کرد. البته با شرایطی که شما قبلا در طی ۷ سال گذشته که در آلمان بوده اید، حد اقل یک سال کامل را بیمه پرداخت کرده باشید.

اگر بعد از گذشت یک سال هنوز کار پیدا نکرده باشید، شامل کمکهای اجتماعی از طرف دولت آلمان میشوید که مبلغش به تعداد نفرات خانواده ، سن و مخارجش شما (اجاره و برق و آب و غیره) بستگی دارد. میتوان گفت یک شخص مجرد بیکار و بدون بچه، حدوداً ۶۵۰ یورو کمک اجتماعی میگیرد که حداقل درآمد برای یه زندگی بخور و ونمیر است. اما بیمهء بیماری و بازنشستگی هم براش از طرف دولت پرداخت می شود.

 

آیا زنان آلمانى از لحاظ قانونى با همسر (با وجود همسر) تحت تکفل او محسوب مى‌شوند و یا اینکه شخصیت حقوقى خاص هستند و مى‌توانند از کمکهاى دولتى بهره گیرند؟

طق قوانین آلمان زنها تحت تکفل مرد نیستند. زن خودش یه شخصیت قانونی دارد و در این مورد حتی از مرد اختیار بیشتری دارد. اگر یه زوج بخواهند تقاضای کمک اجتماعی به دولت بدهند، باید تقاضانامه رو زن پر کند. هر دو پایینش رو امضا میکنند، اما تقاضانامه به اسم زن است و مرد به عنوان همسر درج شده و نمیتواند خودش تقاضا بدهد.

ارزشیابی آنلاین تحصیلی (بدون هزینه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تحصیلی رایگان