موسسه آبادانی سروش دانش

آزمونGRE 

آزمونGRE 
GRE چیست ؟

 

آزمون جی آر ای یا همان GRE مخفف عبارت Graduate Records Examination می باشد. همان طور که از نام این آزمون مشخص می باشد، هدف آن سنجش توانایی ها و معلومات فارغ التحصیلان می باشد. این آزمون معمولا برای ورود به مقاطع تحصیلی بالاتر از کارشناسی مورد نیاز می باشد.

 

دانشگاه های آمریکایی و کانادایی معمولا داشتن نمره بالا در این آزمون را یکی از شرایط ادامه تحصیل قرار می دهند زیرا آنها معتقدند که دانشجویان علاوه بر یاد گرفتن مطالب علمی و تخصصی بایستی در زمینه سیاسی، قدرت استنتاج و درک متون عمومی دشوار را کسب کرده باشند.

 

 

این آزمون در دو سطح General و Subject برگزار می شود که دارای ۳ قسمت درک زبانی (verbal)، کمی (quantative)و قسمت تحلیلی (analytic) می باشد. در قسمت زبانی معمولا متضاد و مترادف کلمات دشوار پرسیده می شود و در واقع فقط بستگی به میزان لغات دانشجو توجه می کند. لغات پرسیده شده واقعا دشوار هستند و برای اکثر دانشجویان نا آشنا.

 

در قسمت کمی سوالات ریاضی نسبتا ساده ای پرسیده می شود تا توانایی های ابتدایی فرد مورد سنجش قرار گیرد. قسمت تحلیلی هم در مورد تحلیل یک موضوع بحث بر انگیز می باشد و به صورت نوشتاری می باشد. یعنی از فرد خواسته می شود تا در مورد موضوع مشخصی متنی نوشته شود و تحلیلهای شخصی بیان گردد.

 

 

این آزمون فعلا در ۳ مرکز سازمان سنجش، دانشگاه صنعتی اصفهان و ارومیه برگزار می گردد. لازم به ذکر است که این آزمون در ایران فعلا فقط به صورت pBT برگزار می گردد و بر اساس قانون ets در هر کشوری که آزمون iBT برگزار می گردد دیگر آزمون به صورت pBT برگزار نمی گردد. در ضمن آزمون Subject فقط به صورت pBT برگزار می گردد درحالیکه آزمون General هم به صورت pBT  و هم به صورت iBT برگزار می گردد.

 

GRE General چیست؟

 

این آزمون به دو صورت ورقه ای و کامپیوتری برگزار می شود که نوع کامپیوتری آن در ایران برگزار نمی شود.

 

نوع عمومی امتخان GRE ورقه ای شامل سه بخش می باشد:

) Quantitative* ریاضیات

) Verbal* واژه(

) Analytical Writing* بخش نوشتاری(

 

بخش ریاضیات:

این امتخان بسیار ساده و چیزی بیش از کتاب های دبیرستان نیست. نمره این بخش از ۸۰۰ می باشد . در بسیاری از دانشگاه هایی که نمره GRE برای آنها اهمیت دارد، برای مجموع نمره ریاضیات و واژه خد نسابی مانند ۱۱۰۰، ۱۲۰۰، ۱۲۵۰، و ختی بیشتر یعنی ۱۳۵۰ نیز تعیین می شود.

 

پس سعی کنید که بخش ریاضیات را از دست ندهید. در امتخان ورقه ای ۲ سری سوال ۳۰تایی برای بخش ریاضیات باید جواب دهید که اگر ۲ یا ختی در برخی امتخانات تا ۴ غلط نیز داشته باشید نمره شما ۸۰۰ خواهد بود. بخشی که در این امتخان امکان غلط زدن را افزایش می دهد مربوط به بخش سوالات نموداری است که در این بخش یک نمودار داده شده و از شما چند سوال پرسیده می شود.

 

 

تمام این امتخان بخش واژه آن است که نیاز با دانش بسیار بالایی از دایره لغات پیچیده ای دارد که بعضا معنی فارسی آن نیز به گوش ما نخورده است. سوالات این بخش ۵ گزینه ای است و نمره منفی ندارد. این بخش شامل دو سری سوال ۳۸تایی می باشد کسب نمره بالای ۴۰۰ از ۸۰۰ در این امتحان واقعا خوب است و شما با کسب مجموع ۱۲۰۰ ختی در ۱۰ دانشگاه اول آمریکا نیز شانس دارید.

 

 

بخش مترادف و متضاد:

در این بخش شما باید از ۵ گزینه یک کلمه را که مخالف کلمه داده شده است را علامت بزنید. بخش جای خالی: یک جمله نسبتا پیچیده داده می شود و یک یا دو جای خالی را باید با گزینه ها پر کنید. بخش تطابق لغات: دو لغت مانند (کتاب، دفتر) داده می شود. در ۵ گزینه شما باید شبیه ترین گزینه را که ارتباط آنها مانند این جفت می باشد را پیدا نمایید.

 

 

بخش خواندن:

در این بخش دو یا سه متن نسبتا پیچیده داده می شود که باید با توجه به آنها به سوالات پاسخ دهید.

 


بخش نوشتاری:

شامل نوشتن دو انشا می باشد. انشای اول دارای ۴۵ دقیقه و دومی دارای ۳۰ دقیقه زمان است. در بخش اول به شما دو موضوع داده می شود که به مراتب از موضوعات تافل مشکلتر است.

 

شما باید یکی را به دلخواه انتخاب کرده و برای آن بنویسید. تخلیل دقیق موضوع، گرامر نسبتا پیچیده، تعداد لغات و .. در این بخش بر روی نمره شما تاثیر بسزایی دارند.

 

نمره این بخش نیز از ۶ مخاسبه می شود که نمره ۴ واقعا خوب است و گرفتن ان از معادل تافل آن سخت تر است. در بخش دوم، در خدود چند خط یک موضوعی توضیخ داده می شود. این موضوع ظاهرا منطقی به نظر می رسد ولی در اصل اینطور نیست و دارای اشکالاتی است که شما باید آنها را باز کنید. پیدا کردن بخش های منفی آن نیز کار سختی نیست.

 

 

ارزشیابی آنلاین تحصیلی (بدون هزینه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تحصیلی رایگان