موسسه آبادانی سروش دانش

کارشناسی ارشد در آلمان

کارشناسی ارشد در آلمان

کشور آلمان با داشتن معتبرترین دانشگاه های اروپا، سر آمد کشور های اروپایی در بحث آموزش است. به همین دلیل بسیاری از علاقه مندان به ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر نظیر کارشناسی ارشد و دکترا کشور آلمان را بعد از اتمام دوره کارشناسی خود انتخاب می کنند. چرا که آنها می توانند بصورت کاملا رایگان مدارک تحصیلی خود را از بهترین دانشگاه های اروپا اخذ نموده و شانس خود را جهت اخد بورسیه های تحصیلی افزایش دهند. دوره تحصیلات کارشناسی ارشد در کشور آلمان دو ساله است. دروس دانشگاهی کشور آلمان به دو صورت آلمانی و انگلیسی تدریس میشوند. یعنی حتی افرادی که مدرک زبان بین المللی انگلیسی دارند هم می توانند به انگلیسی در دانشگاههای آلمان و بصورت رایگان تحصیل کنند.

متقاضیان برای شروع به تحصیل به زبان آلمانی در دانشگاه، می بایست مدارکی دال بر تسلط به این زبان را (در سطح C1) قبل از ورود به دانشگاه کسب نمایند. اما برای اخذ پذیرش می توان با مدرک B1 و یا حتی بدون مدرک زبان هم پذیرش را اخذ نمود. آنچه که مهم است این که سفارت آلمان در روز مصاحبه حداقل مدرک زبان B1 را از متقاضی می خواهد. گفتنی است  کشور آلمان مجوز یادگیری زبان آلمانی را در کشور آلمان به دانشجویان اعطا نمی نماید. افرادی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارند می بایستی مدرک IELTS 6-6.5 را به دانشگاه ارائه دهند.

کارشناسی ارشد یک مقطع دانشگاهی است، که در همه دانشگاه ها و نیز در کل اروپا و از جمله آلمان وجود دارد. آغاز این دوره پس از اتمام کارشناسی صورت گرفته و این دوره حداقل یک و نیم تا دو سال به طول می انجامد. چهار نوع کارشناسی ارشد وجود دارد:

  • کارشناسی ارشد رشته های هنر: M.A.
  • کارشناسی ارشد رشته های طبیعی مانند زیست شناسی: M.SC.
  • کارشناسی ارشد رشته های عملی مانند مهندسی ها: M.ENG.
  • کارشناسی ارشد رشته های حقوقی: LL.M.

 

کارشناسی ارشد به انگلیسی در آلمان

 


شاید یکی از دلایلی که سبب شده است که دانشگاههای آلمان مورد نظر دانشجویان خارجی قرار بگیرند، ارائه رشته های انگلیسی زبان در این دانشگاهها باشد. در سالهای اخیر تعداد دانشگاههایی که در آلمان برخی از رشته های تحصیلی خود را به زبان انگلیسی ارائه می دهند، روز به روز افزایش می یابد و گویا رقابتی در بین دانشگاههای آلمان برای دست یابی به امتیاز بالاتر در این زمینه نسبت به رقبای خود، بوجود آمده است. از سوی دیگر، تعداد متقاضیان تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان، از سراسر دنیا رو به افزایش است.

دلایل آن نیز کاملا مشهود است: تحصیل رایگان و بدون پرداخت شهریه در دانشگاههای این کشور، رنکینگ و اعتبار بالای دانشگاههای آلمان، سیستم آموزشی و دانشگاهی قوی و به روز در این دانشگاهها، کیفیت عالی آموزش در دانشگاهها، تدریس به سبک تئوری_عملی در دانشگاهها، اهمیت به بخش عملی تدریس، و امکان پیدا کردن آسان کار پس از فارغ التحصیلی، از دلایل اصلی متقاضیان تحصیل کارشناسی ارشد انگلیسی در آلمان می باشد.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، به زبان انگلیسی در بسیاری  از رشته ها در دانشگاههای دولتی کشور آلمان کاملا رایگان بوده و هیچ مبلغی به عنوان شهریه (Tuition Fee) از دانشجویان خارجی دریافت نمی شود.

در بیشتر دانشگاهها ، رشته های انگلیسی زبان فقط برای ترم زمستان که شروع آن معمولا در مهر ماه است، ارائه می شوند و در برخی دیگر نیز این رشته ها در ترم تابستان و یا در هر دو ترم تابستان و زمستان ارائه می شوند. اما در کل تعداد دانشگاهها و رشته های انگلیسی زبان در ترم تاستان(شروع اسفند ماه) کمتر از ترم زمستان می باشد.

 

معرفی بهترین دانشگاه‌های آلمان برای تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد:

دانشگاه هایدلبرگ

دانشگاه روپرشت کارلز هایدلبرگ (Ruprecht-Karls-Universität Heidelberg) با ۲ پله افت نسبت به سال گذشته، در رتبه ۶۶ برترین دانشگاه های جهان در سال ۲۰۲۰ قرار گرفته اما جایگاه سوم خود را در بین برترین دانشگاه های آلمان حفظ کرده است. دانشگاه هایدلبرگ که قدیمی‌ترین دانشگاه آلمان است، در شاخص نسبت استاد به دانشجو، رتبه نخست را در بین ۱۰ دانشگاه برتر آلمان دارد. رشته‌هایی مانند علوم کامپیوترو تکنولوژی آب به زبان انگلیسی تدریس می‌شود.

 

دانشگاه هامبورگ

دانشگاه هامبورگ (Universität Hamburg)  دانشگاهی دولتی بوده و بر اساس رتبه‌بندی QS در جایگاه ۲۲۷ جهانی قرار گرفته است. این دانشگاه هچنین به طور کلی دارای ۳۰۰۰۰ دانشجو بوده و در سال ۱۹۱۹ تأسیس شده است. دانشگاه هامبورگ همچنین دانشگاهی تحقیق-محور بوده که به عنوان بزرگترین مؤسسه آموزشی و تحقیقاتی در بخش شمالی آلمان شناخته می‌شود.

دانشگاه هامبورگ همچنین به عنوان یکی از بزرگترین دانشگاه‌های آلمان در نظر گرفته می‌شود و دامنه گسترده‌ای از رشته‌های تحصیلی و فرصت‌های فراوان برای تحقیقات را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.در حال حاضر ۴۲ برنامه تحصیلی در دانشگاه هامبورگ به زبان انگلیسی تدریس می‌شود.

زبان و فرهنگ آفریقایی، اقتصاد، حقوق بشر و دموکراتیک سازی‌، ریاضیات صنعتی، تجارت بین المللی و پایداری، اکوسیستم دریایی و علوم شیلات، فیزیک ریاضی، ریاضی، مدل سازی ریاضی در مهندسی و زیست شناسی مولکولی از جمله رشته‌های ارائه شده در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی است.

 

دانشگاه فنی برلین

دانشگاه فنی برلین (Technische Universität Berlin) که در پایتخت کشور آلمان قرار گرفته، جایگاه خود در رتبه ۱۴۷ برترین دانشگاه های جهان را حفظ کرده است. این دانشگاه یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه های فنی آلمان است و بیش از ۳۴۰۰۰ دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند. فارغ‌التحصیلان این دانشگاه اعتبار بالایی در میان کارفرمایان دارند و دانشگاه رتبه ۸۱ را در این زمینه در بین دانشگاه های جهان دارد. در این دانشگاه رشته‌های فنی به زبان انگلیسی ارائه می‌شود.

 

مدارک لازم برای تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد:

ترجمه رسمی مدارک تحصیلی کارشناسی و ریز نمرات مقطع لیسانس که به تایید سفارت آلمان در ایران نیز رسیده است.

ترجمه رسمی مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ترجمه رسمی ریز نمرات این دو مدرک که به تایید سفارت آلمان در ایران نیز رسیده است.

ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر و با نمره قابل قبول و مورد درخواست دانشگاه (معمولا نمره آیلتس ۶ به بالا و یا تافل ۵۵۰ و یا ۸۰ به بالا دانشگاهها می خواهند).

روزمه قوی (CV).

توصیه نامه از اساتید دانشگاهی.

انگیزه نامه برای پذیرش مقطع فوق کارشناسی ارشد.

 

ارزشیابی آنلاین تحصیلی (بدون هزینه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تحصیلی رایگان