موسسه آبادانی سروش دانش

پیدا کردن دوره های آوسبیلدونگ در آلمان

پیدا کردن دوره های آوسبیلدونگ در آلمان
پیدا کردن دوره های آوسبیلدونگ در آلمان

دوره های آوسبیلدونگ جذابیت کاری خاصی برای متقاضیان کار و همچنین کارفرمایان دارد. راههای مختلفی برای پیدا کردن دوره های اوسبیلدونگ و ثبت نام در آنها وجود دارند که ما در اینجا به توضیح برخی از آنها می پردازیم. اگر در آلمان هستید و بدنبال اوسبیلدونگ می گردید، می توانید با مراجعه حضوری و یا اینترنتی به شرکتها، سازمانها و کارفرماهایی که درخواست جذب متقاضی اوسبیلدونگ دارند، و یا کالج ها و مراکز آموزشی برگزار کننده دوره های اوسبیلدونگ، اقدام نمایید. اما اگر از خارج از المان برای پیدا کردن اوسبیلدونگ می خواهید اقدام کنید، کار کمی سخت تر بوده و نیاز به تخصص بیشتری دارد. ولی در کل برخی از این راهها برای شما توضیح داده می شود.

 

دوره های کار آموزی:

در آلمان دوره های کار آموزی بسیار رواج دارند و حتی در بسیاری از موارد، بعد از پایان دوره آموزش زبان آلمانی هم دوره های کار آموزی برگزار می شود. یکی از مواردی که بعضا دانشجویان ایرانی آن را در آموزش دست کم می گیرند همین دوره های پراکتیکوم(کارآموزی) است. زیرا اگر در این دوره ها فعال باشید و خودی نشان دهید ، در موفقیت آینده شما بسیار تاثیر گذار خواهد بود. در پایاین این دوره ها اکثرا به کارآموزان گواهینامه پایان دوره می دهند که به نوعی تعریف و تمجید از شما است(البته اگر فعال باشید). یا به نوعی می توان گفت شرح کار و فعالیت شما در این دوره، به اضافه روحیات و علاقه شما به این کار  را در این گواهینامه بیان می کنند. این گواهینامه بعدا در پیدا کردن کار و دوره های آسبیلدونگ بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

 

در بسیاری از موارد اگر فعالیت شما در دوره کار آموزی خوب بوده باشد، از شما دعوت می شود که در دوره های اوسبیلدونگ آنها شرکت کنید. که این موقعیت بسیار خوبی می تواند باشد. و یا حتی شما را به جای دیگری برای گذراندن دوره اوسبیلدونگ معرفی کنند.

 

اداره کار و یا اتاق بازرگانی

این مراکز که در شهرهای مختلف آلمان فعال هستند، مراجع بسیار خوبی برای مشاوره دادن به شما در خصوص دوره های اوسبیلدونگ، مزایای آن، تشریح رشته ها و گرایش ها، و … می باشند. لذا حتما به شکل حضوری و یا تلفنی با این مراکز تماس بگیرید و مشاوره لازم در این زمینه را بگیرید. همچنین در معرفی مراکز آموزش آسبیلدونگ نیز شما را یاری میکنند.

 

جشنواره ها، همایشهای اوسبیلدونگ

بسیاری از سازمانها و شرکتها هستند که برای جذب متقاضیان دوره های اوسبیلدونگ، اقدام به برگزاری همایش و جشنواره در این خصوص می کنند و یا حتی در شهر، اتوبوس و  لیست این همایشها را می توانیداز اینترنت پیدا کنید. حسنی که این روش دارد این است که شما به شکل حضوری در این همایش ها شرکت می کنید و با مصاحبه ای که انجام می دهید، همان موقع می توانید نتیجه کار را بگیرید. یعنی این که اگر قرار باشد که شما را جذب کنند همان موقع به شما اعلام خواهند کرد

 

جستجو در اینترنت:

شاید یکی از راحترین و بهترین روشها برای پیدا کردن مراکزی که دوره های اوسبیلدونگ را در آلمان برگزار می کنند، جستجوی در اینترنت باشد. بر ای این کار کافی است که شما تسلط به زبان آلمانی داشته باشید و بتوانید با ورود در سایتهای مرتبط، اطلاعات لازم در این زمینه را بدست آوردید. در اینجا ما برخی از سایتهای معروف آلمانی را که می توانید بیشترین نتایج جستجو برای دوره های آسبیلدونگ را بدست آورید، به شما معرفی می کنیم. اما به یاد داشته باشید که فقط محدود به این سایتها نیست و می توانید سایتهای دیگر را نیز پیدا کنید:

قبل از هر کاری توصیه می شود  برای پیدا کردن دوره های آوسبیلدونگ در آلمان از سایت های زیر که البته به زبان آلمانی هستند نیز بازدید کنید و اطلاعات لازم را برای انتخاب دوره آسبیدونگ خود بدست آورید:

 

www.azubi.de

ausbildung.de

www.Jobboerse.arbeitsagentur.de

www.ihk-lehrstellenboerse.de

www.Aubi-plus.de

www.ausbildung.de

www.berufe.tv

www.gehalt.de

 

ارزشیابی آنلاین تحصیلی (بدون هزینه)

21 پاسخ

  1. فارعالتحصیل رشته سینما در کارشناسی ارشد هستم سن ۳۷ سال و تسلط بر چند زبان از جمله آلمانی دارم.امکان یافتن کار وجود دارد؟

  2. سلام و خسته نباشید
    بنده ۳۷سالمه
    و ۱۸سال سابقه نجاری و کابینت سازی دارم
    چجوری میتونم دوره هاز اسبیلدونگ رو از ایران بردارم
    ایا شدنیه؟؟؟؟

  3. سلام من ۱۸ سالم هست و تا ۱ سال دیگه برای گرفتن مدرک b1 یا b2 آلمانی اقدام میکنم امسال دیپلم ریاضیمو میگیرم میخواستم بدونم من میتونم دوره آوسبیلدونگ آلمان رو شرکت کنم؟
    و اگه آره چطوری باید اقدام کنم؟

    1. سلام
      بله می تونید در این دوره ها شرکت کنید.برای اطلاعات بیشتر با موسسه تماس بگیرید

  4. سلام بنده ۳۵ سالم مدرک دیپلم دارم با مدرک فنی حرفه ای خودرو برای اسبیلدونگ میتونم اقدام کنم

  5. سلام،بعد از دوره آوسبیلدونگ میشه به کشور دیگه ای رفت و مشغول کار شد؟ (کشوری مثل آمریکا)

    1. سلام الهه عزیز
      دوره های آوسبیلدونگ در واقع مانند دوره های فنی و حرفه ای در ایران هست و فقط با مدرک این دوره ها در کشور آلمان میتونید مشغول به فعالیت باشید. متاسفانه نفرمودید در چه زمینه ای تمایل دارید فعالیت داشته باشید. داشتن مدرک دوره های آوسبیلدونگ یا هر دوره آموزشی دیگه ای میتونه بهتون در کاریابی کمک کنه و قسمتی از روزومه کاریتون باشه. بدلیل نیاز مبرم کشور آلمان به نیروی کاری جوان و متخصص، بستر مناسبی برای کاریابی در کشور آلمان وجود داره. این امکان وجود داره که ترجیح بدید در کشور آلمان بمونید و یا برای قویتر کردن رزومه کاری، بعد از مدتی به کشور دیگری نقل مکان بفرمائید. در هر صورت داشتن هر مهارتی با مدرک معتبر، بخصوص از کشور المان که از نظره دوره های آموزشی و تحصیلات دانشگاهی از هر کشوری یک سری قوانین مخصوص به خودشو داره که بهتره دقیق تر در رابطه با قوانین کار و آموزش هر کشوری که تمایل دارید تشریف ببرید تحقیق بفرمائید. کارشناسان موسسه استادی اینفو همواره در خدمت شما هستند. شما میتونید با تماس تلفنی از مشاوره اولیه رایگان بهره مند بشید یا با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی موسسه استادی اینفو مطالب بیشتری رو مطالعه بفرمائید. در ضمن موسسه استادی اینفو ۴۵ نوع خدمات خاص به عزیزان ارائه میکنه که با مراجعه به سایت موسسه استادی اینفو میتونید مطلع بشید.
      موفق باشید

  6. سلام ببخشید من مدرک کمک پرستاری یک ساله دارم و مدرک تزریقات بین المللی دیپلم هستم و دانشجو مهندسی پزشکی میتونم دوره اوسبیدونگ شرکت کنم یا از طریق.مدرکم ویزا کار بگیرم هزینش چقدر میشه ممنون میشم راهنمایی کنین

  7. سلام ، من یک سوال داشتم آیا بعد گذراندن دوره آموزشی مستقیماً خود آنها به ما کار میدن یا نه باید خودمون کار پیدا کنیم؟

    1. سلام زهرا جان
      اغلب بدلیل نیاز مبرم به نیروی کار جوان در کشور آلمان بخصوص در زیر شاخه های رشته پزشکی مانند: پزشکی، دندانپزشکی، پیراپزشکی، داروسازی، پرستاری و … جذب نیروی متخصص بسیار بالا هست. دوره های آوسبیلدونگ، در واقع مشابه دوره های فنی حرفه ای در ایران هست. اغلب بدلیل نیاز مبرم به نیروی کار جوان و متخصص، جذب در بازار کار سریع انجام میشه. داشتن مدرک زبان آلمانی معتبر و توانایی ارتباط برقرار کردن در محیط کار، از فاکتورهای الزامی هست که میتونه شانس کاریابی رو بسیار بالا ببره. سن از دیگر شرایط بسیار اثرگذار در پذیرش برای ورود به دوره های کالج، آوسبیلدونگ، مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و … در کشور آلمان هست. نفرمودید منظورتون از دوره آموزشی چی هست. سنتون رو اعلام نفرمودید. مدرک تحصیلیتون رو اعلام نکردید. برای ورود به کشور آلمان نیاز به تمکن مالی دارید. نیاز هست که حساب بانکی باز کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر میتونید با کارشناسان موسسه استادی اینفو تماس حاصل نمائید یا به سایت پایگاه اطلاع رسانی موسسه استادی اینفو مراجعه بفرمائید و اطلاعات تکمیلی رو دریافت کنید.

      1. سلام
        من ۲۵ سالمه و اتباع هستم با دیپلم تجربی دارم زبان آلمانی می خونم مدارک دورهای هلال احمر رو هم دارم ومی خوام دوره دندانسازی شرکت کنم الان سوالم اینه کدوم رشته برا اوسبیلدونگ نیاز به تمکن نداره و اینکه آیا شانسی دارم که اقدام کنم؟

      1. سلام وقت بخیر. بله برای آوسبیلدونگ شرط سنی ۱۸ تا ۲۸ سال هست. و مدرک زبان B2 آلمانی را باید داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تحصیلی رایگان