موسسه آبادانی سروش دانش

نکات مهم در مورد ارسال درخواست کار در آلمان

نکات مهم در مورد ارسال درخواست کار

نکات مهم در مورد ارسال درخواست کار

بعد از این که در یک سایت و یا هر جای دیگر، آگهی نیاز به نیروی کار را پیدا کردید که متناسب با شرایط شما است، باید بلافاصله برای برقراری ارتباط با کارفرما، درخواست خود برای آن کار را بفرستید. به یاد داشته باشید که در آلمان بوروکراسی خاصی حاکم است و آلمانی ها کاغذ بازی را بسیار دوست دارند. همچنین در نوشتن و مکاتبه و نامه های اداری و یا رسمی، بسیار حساس هستند.  اکثر شرکت‌ها  و موسسات از شما میخواهند تا یک درخواستی کتبی را توسط ایمیل یا پست به آنها ارسال کنید. اینکه چگونه و تا چه زمانی وقت دارید که درخواستی خود را بفرستید، در آگهی کار درج شده است.

نوشتن درخواست مفصل و صحیح بسیار مهم است. معمولا، درخواست کار باید به زبان آلمانی نوشته شود. در این درخواست، باید شرایط و تجارب کاری خود را کوتاه، مختصر و مفید توضیح دهید، تا کارفرما را متقاعد کنید که شما نامزد مناسبی برای این کار هستید.

با توجه به نکات مهم در مورد ارسال درخواست کار در آلمان ، یک درخواست کار کامل شامل موارد زیر است:

  • یک مقدمه (معمولا بیش از یک صفحه) که در آن تجارب و معیارهای خود را توصیف کنید و توضیح دهید که چرا این کار را شما میتوانید به خوبی انجام دهید.
  •  در رزومه  (CV) خود به طور منظم و با تاریخ های مشخص سوابق شغلی، سوابق تحصیلی، فهرست مهارت ها و هر نکته ای که بتواند جایگاه شما را به عنوان نیروی کار بالا ببرد را بنویسید و در پایان آن را امضا کنید و تاریخ بزنید. استفاده از عکس مناسب هم می تواند تاثیر گذار باشد. .رزومه شما حتما به زبان آلمانی باشد. برای این کار می توانید فارسی آن را تهیه کرده و توسط یک مترجم آلمانی آن را ترجمه کنید.
  • کپی از مدارک تحصیلی و یا کاری خود نیز به ضمیه ارسال نمائید.
  • مدارک دیگری که نشان دهنده مهارتها و تجارب شما باشد مانند یک نامه از کارفرمای سابق شما نیز می تواند مفید باشد.

مدارک کاری و تحصیلی شما که از ایران بدست آورده اید باید همگی به آلمانی ترجمه شوند. در برخی از موارد حتی تایید سفارت آلمان و یا تایید ZAB را هم می خواهند.

راهنمایی های مفید در مورد کاریابی و مدارک کاری تحصیلی را اینجا جستجو کنید.

ارزشیابی آنلاین تحصیلی (بدون هزینه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تحصیلی رایگان