موسسه آبادانی سروش دانش

مقررات جدید برای درخواست ویزای شنگن

دارندگان ویزای شنگن مجازند تا حداکثر ۹۰ روز در محدوده کشورهای عضو شنگن سفر کنند. ۲۶ کشور اروپایی عضو شنگن هستند. از ۱۳ بهمن مقررات درخواست این ویزا تغییر می‌یابد از جمله هزینه آن و مهلت ارائه درخواست پیش از سفر.
ر پایه قوانین ویزای شنگن، شهروندان ۱۰۴ کشور جهان در صورت داشتن این ویزا، می‌توانند به ۲۶ کشور اروپایی عضو قرارداد شنگن سفر کنند و حداکثر تا ۹۰ روز در این کشورها بمانند.

در شرایط درخواست ویزای شنگن از تاریخ دوم فوریه ۲۰۲۰ تغییراتی صورت گرفته است. برخی از این تغییرات که اساس آن مصوبه‌ پارلمان اروپا در تاریخ ۲۰ ژوئن ۲۰۱۹ است، به قرار زیر است:

– از تاریخ ۲ فوریه (۱۳ بهمن ۹۸) متقاضیان ویزای شنگن می‌توانند ۶ ماه پیش از سفر اقدام به درخواست ویزا کنند. این مهلت پیش‌تر ۳ ماه قبل از سفر بود.

– هزینه‌ عمومی بررسی درخواست ویزا، از تاکنون۶۰ یورو به ۸۰ یورو افزایش می‌یابد. افزایش هزینه‌ درخواست برای کودکان در سنین ۶ تا ۱۱ سال برای شهروندان کشورهای گرجستان، کوزوو، روسیه و اوکراین از ۳۵ یورو به ۴۰ یورو اعلام شده است. طبق اطلاعات سایت ویزامتریک در ایران که ارائه درخواست روادید برای سفر به کشور آلمان از طریق این مؤسسه صورت می‌گیرد یا سایت VFS که سفارت اتریش در تهران برای بررسی درخواست‌های روادید شنگن با آن همکاری می‌کند، هزینه درخواست ویزا برای کودکان بین ۶ تا ۱۲ سال به ۴۰ یورو افزایش یافته است.

– ارائه‌ درخواست صدور ویزا در آینده در بسیاری کشورها به صورت الکترونیکی هم امکان‌پذیر است.

با ویزای شنگن به کدام کشورها می‌توان سفر کرد؟

۲۶ کشور اروپایی عضو حوزه یا منطقه‌ شنگن هستند. به این ترتیب برای ۲۶ کشور اروپایی مرزهای جغرافیایی به عنوان بازدارندگان یا ایستگاه‌هایی برای سفر از یک کشور به کشور دیگر، تنها بر روی نقشه معنا دارد. با وجود قرارداد شنگن حدود ۴۰۰ میلیون نفر شهروند این ۲۶ کشور اروپایی می‌توانند آزادانه بدون گذرنامه و کنترل‌های مرزی (البته استثناهایی هم وجود دارد) درون حوزه شنگن رفت و آمد کنند. برای شهروندان ۱۰۴ کشور جهان هم در دست داشتن ویزای شنگن به معنای سفری حداکثر ۹۰ روزه به کشورهای عضو این قرارداد و تردد میان این کشورهاست.

۲۲ کشور عضو شنگن، همزمان عضو اتحادیه‌ اروپا هستند.

کشورهای عضو شنگن عبارتند از آلمان، بلژیک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، یونان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیختن‌اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، اتریش، لهستان، پرتغال، سوئد، سوییس، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، جمهوری چک و مجارستان.

چند نکته :

✅ برای گرفتن ویزای شنگن با مدت اعتبار یک سال، درخواست کننده باید قبلا سه بار ویزای شنگن دریافت و به طور قانونی استفاده کرده باشد.

✅ برای گرفتن ویزای شنگن با مدت اعتبار دو سال، درخواست کننده باید یک ویزای multiple-entry با مدت اعتبار یک سال دریافت و به طور قانونی استفاده کرده باشد.

✅ برای گرفتن ویزای شنگن با مدت اعتبار پنج سال، درخواست کننده باید در سه سال گذشته یک ویزای multiple-entry با مدت اعتبار دو سال دریافت و به طور قانونی استفاده کرده باشد.

ارزشیابی آنلاین تحصیلی (بدون هزینه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تحصیلی رایگان