موسسه آبادانی سروش دانش

فروشگاه ها در آلمان

فروشگاه ها
فروشگاه ها در آلمان

 

باتوجه به اینکه تحصیل در آلمان رایگان می باشد،هزینه های دانشجویان اغلب صرف خرید اقلام دیگری می شود.دراین مقاله با معرفی تعدادی از  فروشگاه ها در آلمان سعی در کاهش هزینه های زندگی در آلمان برای دانشجویان را داریم.

 

 

فروشگاههای لوازم خانگی مناسب و ارزان در آلمان

 

فروشگاه ها در آلمان با قیمت های متفاوتی برای تهیه مبلمان و وسایل خانه وجود دارند.

 

اما برای کسانیکه نمی خواهند زباد هزینه کنند و یا از خدمات سوسیال و جاب سنتر استفاده میکنند، در بسیاری از شهرها به اصطلاح «فروشگاه های اجتماعی» Sozialkaufhäuser وجود دارد که مردم می توانند با قیمت های خیلی کم مبلمان، وسایل خانه و سایر کالاهای مورد نیاز خود را خریداری کنند.

 

 

پربازدیدترین و جذابترین مقاله سایت

تحصیل در المان

تحصیل در آلمان

 

با نوشتن کلمه (Sozialkaufhäuser) با پسوند نام شهر خود می توانید آدرسهای این فروشگاه ها را در منطقه خود جستجو کنید. علاوه بر این، می توانید اقلام ارزان قیمت در بازارهای خرید و فروش اجناس دست دوم «فلومارکت» هم پیدا کنید.

 

در هر شهر روزهای شنبه و یک شنبه این بازار ها راه اندازی میشود. همچنان در وب سایت های مانند ebay kleinanzeigen هم وسایل مورد نیاز خود را جستجو کنید و با قیمت ارزان بصورت نو و دست دوم خریداری کنید.

 

راهنمای خرید و صرفه جویی در هزینه ها

 

در اروپا فروشگاه های زنجیره ای متفاوتی وجود دارد که شعبه های متعددی در کلیه شهرها دارند از جمله این فروشگاه ها  میتواند Aldi  و Lidel را نام برد.فروشگاه های معروف دیگری مانند Kaiser،Netto،Kaufland،Real،Penny،Reicheltو …. را نیز میتوان در کل آلمان پیدا کرد.در این فروشگاه ها معمولا میتوان اکثر مایحتاج زندگی مانند مواد غذایی،البسه،نوشت افزار،وسایل الکتریکی و … را یافت.

 

فروشگاه LidI ارزان ترین فروشگاه آلمان است.فروشگاه ارزان دیگر فروشگاه Aldi می باشد که علاوه بر ارزانی دارای مواد غذایی با کیفیت بالاست.Aldi تاکنون چندین بار در مسابقات سلامتی مواد غذایی رتبه اول را کسب نموده است.

 

فروشگاه های مناسب دیگر KauFmarkt،Kaufland،Penny،Netto می باشند.بقیه فروشگاه ها معمولا قیمت های گرانتر دارند.

 

 

فروشگاه های پوشاک

 

در آلمان تعداد زیادی فروشگاه لباس و کفش وجود دارد که مهمترین آنها C&Aو H&M هستند.این فروشگاه ها ۱ الی ۲ بار در سال البسه خود را به حراج می گذارند که بهترین زمان برای خرید می باشد.

 

 

خرید وسایل منزل

 

فروشگاه های لوازم خانگی(وسایل نو)

آلمان در زمینه لوازم خانگی بسیار فعال بوده و اجناسی با کیفیت عالی تولید می کند و علاوه بر آن از کشورهای دیگر هم وارد می کند.لوازم خانگی را می توان در فروشگاه های IKEA/Saturn/Mediamarkt/Karstadt/Quelle با قیمت های مناسب خریداری کرد.

 

مغازه های فروش وسایل دست دوم

در کل آلمان مغازه های دست دوم فروشی وجود دارد که اغلب اجناس قابل استفاده و خوبی هم دارند

 

 

بازارهای وسایل دست دوم

روزهای آخر هفته(شنبه و یکشنبه)در اکثر نقاط این کشور بازارهایی که در آن لوازم دست دوم به فروش می رسد،تشکیل می شود.در این بازارها می توان لوازم کوچک و حتی بزرگ مورد نیاز را با قیمتی بسیار اندک خریداری کرد.نام این بازارها فلومارکت(flohmarkt)می باشد.

 

 

فروشگاه های اسلامی و ایرانی

 

در بسیاری از شهرهای آلمان از جمله برلین،هامبورگ،فرانکفورت،کلن و مونیخ می توان فروشگاه های ایرانی یافت.در این فروشگاه ها تمام موادی که برای طبخ غذای ایرانی لازم است و بعضا هنرهای دستی ایرانی موجود می باشند.

 

 

فروشگاه های ترک و عرب(تهیه گوشت ذبح اسلامی)

از آنجایی که در آلمان تعداد زیادی ترک و عرب مسلمان زندگی می کنند،در این کشور نیز تعداد زیادی فروشگاه های ترک و عرب وجود دارد.در این فروشگاه ها گوشت تازه از انواع مختلف و با ذبح اسلامی یافت می شود که قیمتی مناسب هم دارند.علاوه بر گوشت،در این فروشگا ها سوسیس و کالباس ترکی و عربی و همچنین مواد غذایی دیگر مثل میوه جات و سبزیجات قابل خریداری می باشند.

 

 

بازارهای میوه(ترک)

در برخی از شهرهای آلمان ۱ الی ۲ بار در هفته در بعضی از نقاط شهر توسط ترک ها و بعضا عرب ها بازارهایی تشکیل می شود که در آنها بسیاری از اجناس مورد نیاز زندگی اعم از خوراکی و پوشاک و به ویژه میوه و سبزیجات با قیمت مناسب به فروش می رسد.

 

 

خرید های روزمره اولیه

 

خرید از سوپر مارکت های آلمان بسیار ساده بوده و نیازی چندانی به دانستن زبان آلمانی ندارد. برای خرید های روزمره اولیه بایستی یکی از مغازه های ارزان قیمت اطراف محل زندگی را شناسایی نمود.

 

آرم این فروشگاه ها در حوالی محل قرار گیری و زوی دیوار ها و یا در محل وردی شان قرار گرفته  و تنها شناختن  آرم آن ها برای یافتن این فروشگاه ها در محل زندگی کافی است . از جمله ارزان ترین مغازه های آلمان Lidel و  Aldi  می باشد. پس از آن penny  وplus  قرار دارند. آرم فروشگاه هایlidelو Aldi که ارزانترین فروشگاه ها می باشند بصورت زیر می باشد.

 

فروشگاه های بزرگ آلمان معمولا ورودی و خروجی جداگانه دارند . پس از ورود به مغازه می بایست تمام  تمام اجناس مورد نیاز را برداشته و با چرخ دستی مغازه برای حساب کردن و پرداخت قیمت اجناس به بخش خروجی مغازه ها که صندوق هاKasse قرار دارند  آورد . مسئول صندوق قیمت را محاسبه کرده و مبلغ نهایی را اعلام می نمایند .

 

میزان این مبلغ هم چنین بر روی یک مونیتور  کوچک برای مشتری  قابل دیدن است . اجناس مورد نیاز را می توان از زوی نام و  یا شکل آن ها شناسایی کرد و بهتر است در صورتیکه شخص زبان آلمانی نمیداند معادل آلمانی مایحتاج اولیه زندگی را از روی لغت نامه نوشته تا جستجوی آن ها در فروشگاه ها ساده تر باشد.

 

ارزشیابی آنلاین تحصیلی (بدون هزینه)

4 پاسخ

  1. درو بر شما
    سپاس از راهنمایی خوبتون
    لطفا به راهنمایی مردم ادامه بدین.

    1. سلام جناب شایگان عزیز
      موسسه استادی اینفو یک پایگاه رسمی اطلاع رسانی تحصیلی در کشور آلمان هست. موسسه استادی اینفو در رابطه با دوره های آوسبیلدونگ و مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و رشته های: پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پیراپزشکی، پرستاری، هنر، حقوق، اقتصاد، مهندسی و … در دانشگاه های معتبر کشور آلمان به متقاضیان دارای شرایط سنی مناسب، خدمات متنوعی ارئه میکنه.

  2. بسیار عالی.
    درود برشما ،
    شاید مطالبی ساده به نظر برسد ولی بسیار آموزنده و راهگشاست.

    1. سلام آقای فیاض عزیز
      از حسن توجه شما سپاسگزاریم
      سایت موسسه استادی اینفو به عنوان یک پایگاه اطلاع رسانی تحصیل در کشور آلمان در خدمت عزیزانی هست که تمایل به ادامه تحصیل در مقاطع مختلف، در رشته های پرطرفدار: پزشکی، دندانپزشکی، پیراپزشکی، اقتصاد، هنر، پرستاری و … دارند. همچنین کارشناسان موسسه استادی اینفو همواره در راستای ارتقاء اطلاعات عزیزانی که تمایل به کسب مطالب به روز در رابطه با تحصیل در کشور آلمان دارند، می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تحصیلی رایگان