موسسه آبادانی سروش دانش

شرایط سنی برای تحصیل در آلمان

شرایط سنی تحصیل
شرایط سنی برای تحصیل در آلمان

قبل از اینکه به شرایط سنی برای تحصیل در آلمان بپردازیم، بهتر است که بصورت کلی در خصوص شرایط سنی در خارج از کشور توضیحاتی ارائه شود.

 

شرایط سنی برای تحصیل در خارج از کشور

شرایط سنی برای تحصیل در کشور آلمان و در کل خارج از کشور، یکی از مواردی است که ذهن بیشتر متقاضیان را به خود درگیر کرده است.

این که با چه شرایط سنی و برای چه مقطع تحصیلی می توان اقدام به اخذ پذیرش تحصیلی از یک کشور دیگر کرد، و یا اینکه کدام یک از کشورها شرایط سنی برای تحصیل متقاضیان خارجی دارند، همواره یکی از سئوال های اساسی متقاضیان ادامۀ تحصیل در خارج از کشور می باشد. هم متقاضیانی که دارای فقط مدرک دیپلم و یا دیپلم و پیش دانشگاهی هستند، و هم متقاضیانی که دارای مدرک کارشناسی و یا بالاتر می باشند.

با توجه به این که هر کشور دارای قوانین و شرایط خاصی برای تحصیل در دانشگاههای خود می باشد، لذا برای مشخص شدن شرایط این مسئله، ابتدا توصیه می شود، که کشور مد نظر خود برای ادامه تحصیل را انتخاب نمائید. زیرا در برخی از کشورها مانند اتریش یا سوئد، شرایط سنی برای تحصیل مهم نیست.

در نظر داشته باشید که با توجه به اینکه بسیاری از افرادی که با شرایط سنی مختلف، از طریق ویزای تحصیلی به کشورهایی مثل اتریش یا سوئد رفته اند، و سپس اقدام به درخواست پناهندگی کرده اند، راه را برای سایر افراد متاسفانه ناهموار کرده اند. و باعث صلب اعتماد کشورهای اروپایی از متقاضیان ادامه تحصیل در این کشورها شده است. فلذا این کشورها شرط سنی برای مقاطع مختلف مانند کالج یا دانشگاه را برای ورود به دانشگاه و کشور خودشان به دیگر شراط خود اضافه کرده اند.

 

در برخی دیگر با توجه به تراکم متقاضیان، شرایط خاصی اعمال می شود. مثلا” در آلمان، شرایط سنی متقاضیان برای تحصیل در مقطع کالج دانشگاهی مهم است.

 

پس اگر شرایط سنی و شرایط تحصیل در آلمان برای ادامه تحصیل شما در یک کشور مناسب نیست، و مجبور به انتخاب کشور دیگری هستید که شرایط سنی برای تحصیل ندارد، توصیه می شود که، حتما” به فکر اخذ ویزای آن کشور هم باشید که دچار مشکل نشوید. زیرا بسیاری از این کشورها در حال حاضر شرایط سختی را برای ویزا دادن دارند.

 

 

شاید به صراحت نتوان گفت که کدام کشورها دارای شرایط سنی برای تحصیل دانشجویان خارجی هستند. زیرا این شرایط ممکن است در زمانهای مختلف تغییر کند و یا شرایط برای افراد مختلف یکسان نباشد.

 

در قوانین بیشتر کشورها شرایط سنی خاصی برای ورود افراد به دانشگاهها در نظر گرفته نشده است، و فقط برای ورود به کالج های دانشگاهی شرایط سنی اعمال می شود.

 

اما آنچه که در این زمینه نقش اساسی را بازی می کند، سفارت کشورها هستند که به شرایط سنی شما توجه می کنند و ممکن است به شما ویزای لازم برای تحصیل را ندهند. به عبارتی اگر شما با سن بالا و یا گپ تحصیلی زیاد، پذیرش تحصیلی از دانشگاه و کالجی در یک کشور گرفته اید، دلیلی بر گرفتن ویزای شما نیست.

 

 سفارت خانه ها معمولا برای دادن ویزا، به طور مستقل عمل کرده و هیچ کاری به دانشگاههای کشور خود ندارند. مخصوصا” اگر شما از یک کالج یا دانشگاه خصوصی پذیرش دریافت کرده باشید

 

معمولا دانشگاهها و یا کالج های خصوصی برای حفظ منافع خودشان، به راحتی به شما با هر شرایطی پذیرش می دهند. لذا با گرفتن یک پذیرش از یک دانشگاه به ورود به آن کشور زیاد امیدوار نشوید. زیرا سد و مانع اصلی برای دریافت ویزای شما، سفارت کشور مورد درخواست، شماست.

 

 

به درخواست کنندگان ویزای دانشجویی توصیه می شود، برای رفع این مانع و رسیدن به اهداف تحصیلی خود، از افراد خبره که تجربه زیادی در دریافت ویزا از آن کشور دارند، حتما استفاده نمائید. گروه کارشناسان خبرۀ ما افتخار این را دارند که در این زمینه در خدمت شما باشند.

 

 

منظور از شرایط سنی برای تحصیل چیست؟

 

اگر شما دارای یک مدرک تحصیلی همانند: دیپلم و پیش دانشگاهی، کارشناسی و یا کارشناسی ارشد هستید، و مدت زیادی از فارغ التحصیلی شما گذشته است، به این معنی است که شما دارای گپ یا فاصله تحصیلی هستید، و شرایط سنی شما برای تحصیل در برخی از کشورها مناسب نیست.

البته ممکن است شما این گپ را با گذراندن دوره زبان و یا کار پر کرده باشید که می تواند مثبت وتاثیر گذار باشد. اما از طرف دیگر ممکن است مورد قبول سفارت نباشد. زیرا این بهانه را بیاورد که از درس و تحصیل فاصله گرفتید و چیزی از دانشی که قبلا بدست آورده اید، را در خاطر نداشته باشید.

این که این فاصله تحصیلی چه مقدار می باشد، و یا چه مدت زمان از فارغ التحصیلی شما گذشته است، نیز به مدرک تحصیلی شما بستگی دارد.

 

در نظر داشته باشید که، اگر فقط دارای مدرک دیپلم و یا دیپلم  و پیش دانشگاهی هستید، و بیش از سه سال از زمان فارغ التحصیلی شما گذشته است، شما دارای گپ تحصیلی هستید و به عبارتی شرایط سنی مناسب را برای تحصیل در برخی از کشورها  ندارید. لذا باید به فکر پر کردن و توجیه این گپ باشید.

 

 

همچنین اگر شما دارای مدرک کارشناسی هستید و بیش از ۵ سال از زمان فارغ التحیلی شما گذشته است، شما دارای گپ تحصیلی هستید. و باید با کار مرتبط این گپ را پر کنید

 

در صورتی که شما دارای مدرک کارشناسی ارشد هستید، و می خواهید مجدداً برا ی کارشناسی ارشد اقدام کنید و بیش از دو سال از زمان فارغ التحصیلی شما گذشته است، نیز شما دارای گپ تحصیلی هستید. مگر این که مدرک گارشناسی ارشد خود را نیز رو کنید.

معمولا برای دکتری شرایط سنی زیاد مهم نیست و اکثر کشورها شرایط سختی را برای شما در نظر نمی گیرند.

 

 

البته در بسیاری از موارد، راه کار مناسب برای خروج از این بن بست وجود دارد که می تواند منجر به اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی شود.

 

لذا چون شرایط کشورها، و همچنین شرایط افراد متفاوت می باشد، توصیه می گردد حتما با مشاوران و کارشناسان ما برای پیدا کردن راه حل مناسب تماس بگیرید. زیرا ممکن است برای شما هم راه حل مناسبی برای ورود به دانشگاه مورد نظر وجود داشته باشد.

 

 

شرایط سنی برای تحصیل در آلمان

آلمان همواره یکی از کشورهای مقصد و پر طرفدار برای تحصیل ایرانیان می باشد. اما این کشور به خاطر تعداد تقاضای بالای متقاضیان تحصیل در این کشور، در برخی از مقاطع تحصیلی، شرایطی سنی برای تحصیل و یا ویزای تحصیلی را قرار داده است.

 

 

برای دریافت پذیرش تحصیلی و تحصیل در آلمان، فقط کالج های دولتی آلمان دارای شرایط سنی خاص برای تحصیل در آلمان می باشند. تجربه به ما ثابت کرده است که تا سن ۲۷ یا ۲۸ سال هم می توان از کالج های دولتی آلمان پذیرش تحصیلی دریافت نمود، و مشغول به تحصیل در کالج دانشگاهی آلمان شد. اما هیچ گونه شرایط سنی برای تحصیل در دانشگاههای آلمان در هیچ دانشگاهی دیده نشده است. به عبارتی قانونی برای این که یک فرد با چه سنی می تواند در دانشگاههای آلمان تحصیل کند، در آلمان وجود ندارد. هر چند قوانین آلمان ایالتی هستند و هر ایالت و شهر و دانشگاه می تواند قانون خاصی در زمینه تحصیل آلمانی ها و یا خارجی ها برای خود داشته باشد. اما در مجموع چنین قانونی  در هیچ یک از دانشگاهی آلمان به چشم نمی خورد.

 

ما در سالهای اخیر حتی با شرایط سنی ۴۵ سال هم برای کارشناسی ارشد، پذیرش تحصیلی آلمان را دریافت نموده ایم، که خوشبختانه منجر به دریافت ویزای تحصیلی آلمان هم شده است. که البته این کار با توجه به بستن خوب پرونده و نوشتن انگیزه نامه قوی، به نتیجه رسیده است.

به هر حال این که شما با چه شرایط سنی برای تحصیلی آلمان اقدام می نمائید، به خود شما بستگی دارد و توصیه ما این است که با کمترین گپ تحصیلی اقدام به این کار نمائید. زیرا هر چه گپ تحصیلی شما زیادتر شود، شما از درس فاصله گرفته و بسیاری از مطالبی را که فراگرفته اید فراموش خواهید کرد. لذا در دانشگاههای آلمان دچار مشکل در تفهیم دروس خواهید شد.

 

 

از نظر سفارت آلمان، شرایط فرد برای تحصیل در این کشور مهم است. و یکی از مواردی که گاهی منجر به ریجکتی ویزای فرد از سفارت آلمان می شود، داشتن سن بالا برای تحصیل است. پس با شرایط سنی مناسب برای تحصیل در آلمان اقدام نمائید، تا دچار مشکلات ویزا و ریجکتی در سفارت آلمان نشوید.

 

 

شرایط سنی برای تحصیل در کالج های آلمان

 

همانطور که در بالا نیز عنوان شد، اکثر کالج های دانشگاهی دولتی آلمان شرایط سنی خاصی را برای متقاضیان عنوان نکرده اند و تجربه ای که ما در این زمینه بدشت آورده ایم، این که توانسته ایم برای متقاضیانی تا سن ۲۹ سال نیز پذیرش از کالج های دولتی دریافت کنیم. کالج های خصوص که جای خود دارد و به مورد سن و شرایط سنی عکس العمل خاصی را نشان نمیدهند.

هر چند توصیه ما به دوستان این است که برای موفقیت در دوره های مختلف تحصیلی، باید در سن خاص آن دوره اقدام کرد که بتوان در رقابت با سایر افداد این مقاطع تحصیلی، موفق بود.

از نظر سفارت آلمان، برای رفتن به کالج دانشگاهی بهترین شرایط سنی بین ۱۸ تا ۲۱ سال می باشد. این بدان معنی است که کمتر از ۱۸سال برای ورود به آلمان و یا کالج امکان پذیر نیست، و بالای ۲۱ سال نیز بستگی به شرایط  فرد متقاضی دارد. اگر در انگیزه نامه خود که به سفارت ارائه می دهید، توجیه خوبی ارائه شود، قطعا منجر به ویزا خواهد شد.

 

این که شما بین ۱۸ تا ۲۱ سال در دانشگاههای ایران هم تحصیل کرده باشید یا خیر، برای سفارت بسیار مهم است. تحصیل در دانشگاههای ایران در این فاصله زمانی ، هم می تواند برای ویزا گرفتن مفید و موثر باشد و هم می تواند بسیار خطر ناک باشد.

 

این مطلب را ما بر اساس تجربه چندین ساله خود دریافته ایم. پس سعی کنید که حتما” از مشاورین و کارشناسان مجرب و مخصوصا با تجربه در این زمینه استفاده نمائید.

 

اگر بر اساس داشته های خود و اطلاع از خواسته های آفیسرهای سفارت و یا ادرۀ مهاجرت آلمان ، بتوانید انگیزه نامه خوب و قابل توجیهی بنویسید و همچنین اسناد و مدارک مورد نظر را به خوبی به سفارت ارائه دهید، به احتمال زیاد ویزای خود را دریافت خواهید کرد. هر چند که دریافت ویزا از هیچ کشوری تضمینی نیست. ولی می توانید شانس خود را به حد اکثر ممکن برسانید.

 

 

شرایط سنی برای تحصیل کارشناسی در دانشگاههای آلمان چیست؟

 

اگر می خواهید بدون گذراندن دوره های کالج دانشگاهی در آلمان، مستقیم به دانشگاههای این کشور راه یابید، باید حداقل دو ترم در دانشگاههای معتبر ایران تحصیل کنید. و در این دو ترم نیز بیش از ۳۵ واحد دانشگاهی را بگذرانید. این ۳۵ واحد حداقل واحدهای مورد نیاز است و معمولا هرچه بیشتر باشد شانس شما برای گرفتن پذیرش بیشتر است. و کمتر از ۳۵ واحد گذرانده شده دارای ریسک بسیار بالایی برای اخذ پذیرش می باشد.

 

توضیح اینکه، نیاز نیست که این حداقل ۳۵ واحد درسی تماما” واحدهای دروس پایه و اختصاصی باشد. بلکه به تناسب آنچه که دانشگاه به شما واحد درسی می دهد، کافی است. یعنی اگر بیش از دو سوم دروس گذرانده شده شما دروس پایه و تخصصی باشند، برای ورود به کارشناسی و بدون گذراندن دوره کالج دانشگاهی در آلمان، کافی است.

 

مطلب دیگر اینکه معدل این دو ترم یا ۳۵ واحد نیز بر اساس رشته ای که می خواهید در آلمان ادامه دهید، باید بالای ۱۵ باشد. البته برای متقاضیان تحصیل پزشکی در آلمان، این معدل باید بالای ۱۹ باشد و هر چه معدل شما بالاتر باشد، مطمئنا شانس شما برای اخذ پذیرش مستقیم بیشتر است.

 

اما این که با چه شرایط سنی می توانید برای تحصیل کارشناسی در آلمان اقدام کنید، که منجر به ویزای تحصیلی آلمان هم بشود، باید خدمت شما اعلام نمائیم که، برای اطمینان از دریافت پذیرش و مخصوصا ویزا از سفارت کشور آلمان، تا سن ۲۴ و ۲۵ سال هم امکان پذیر است، و ما این تجربه را به دفعات در موسسه خود داشته ایم. هر چند دریافت ویزا برای مقطع کارشناسی با سن ۲۹ سال را نیز در سال ۱۴۰۲ تجربه کردیم که تجربه بسیار موفق و شیرینی بود.

 

به هر حال می توان با قاطعیت گفت که در حال حاضر  با داشتن سن ۲۵ سال و به شرطی که پرونده خوبی برای سفارت آلمان بسته شود، هم برای اخذ پذیرش تحصیلی و هم برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان، مشکلی پیش نخواهد آمد.

 

هر چند در این مورد هم، نوشتن انگیزه نامه خوب و قابل توجیه، بسیار بسیار مهم می باشد و ارائه مدرک و مستنداتی متناسب با شرایط و داشته های شما و همچنین چیدمان این مدارک متناسب با داشته های شما، در صدور ویزای تحصیلی شما بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

 

پس در این مورد هم توصیه اکید می شود که از نظر کارشناسان خبره و با تجربه حتما استفاده نمائید تا دچار مشکلی نشوید.

 

 

نام دانشگاهی که در ایران درس خوانده اید و همچنین معدلی که بدست آورده اید در این خصوص نیز بسیار مهم است

 

اما برای افرادی که می خواهند در رشته های پزشکی عمومی، دندانپزشکی، دامپزشکی و یا داروسازی در آلمان تحصیل کنند، و مستقیما” در این رشته ها پذیرش ادامه تحصیل خود را بگیرند، شرایط سنی تحصیل در آلمان متفاوت است.

 

اما بهترین شرایط سنی برای این افراد نیز تا ۲۳ سال می باشد. افرادی که می خواهند پذیرش مستقیم رشته های پزشکی در آلمان دریافت نمایند، باید حد اقل ۳۵ واحد در یکی رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی را گذرانده باشند.

 

همچنین معدل این افراد باید بالای ۱۸ باشد و هر چه این معدل بالاتر باشد، تاثیر بیشتری در پذیرش آنها خواهد داشت. از نظر دانشگاههای آلمان، شرایط سنی خاصی برای تحصیل افراد در رشته های پزشکی وجود ندارد و حتی بالای ۳۰ سال نیز امکان پذیر بوده است و شرط ۲۳ سال سن فقط برای سفارت آلمان مطرح است.

 

اما مانند سایر موارد، آنچه که در اینجا مهم است دریافت ویزای تحصیلی آلمان از سفارت این کشور می باشد. در این خصوص نیز توجیه کردن افیسرهای پرونده شما در سفارت و همچنین اداره مهاجرت آلمان، بسیار مهم و قابل توجه  است .

پس باز هم توصیه می شود که در نوشتن انگیزه نامه و ارائه مدارک خود به سفارت آلمان بسیار دقت نمائید و یا از کارشناسان ما مشاوره بگیرید.

 

هر چند در خصوص ویزا برای متقاضیان علوم پزشکی، شرایط کمی با سایر افراد متفاوت می باشد، و از آنجائی که کشور آلمان نیازمند نیروهای علوم پزشکی می باشد، سخت گیری کمتری در این خصوص از طرف سفات را داریم.

 

 

شرایط سنی برای تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاههای آلمان چیست؟

بحث کارشناسی ارشد در آلمان، با کارشناسی و کالج متفاوت تر است. در این مورد نیز دانشگاههای آلمان هیچ محدودیت سنی برای صدور پذیرش تحصیلی متقاضیان ندارند، و تنها نیاز است که گواهی کاری متناسب با رشته تحصیلی خود را برای سالهایی که از درس فاصله گرفته اید(گپ تحصیلی شما) ارائه دهید.

 

اما آنچه که در این مورد نیز مهم است، بحث دریافت ویزای تحصیلی از سفارت آلمان می باشد. آنچه که ما بر اساس تجربه در این زمینه در سالهای اخیر بدست آورده ایم، این است که با شرایط سنی ۳۰ تا ۳۳ سال هم شرایط شما برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان مناسب است و از شانس بالایی برای اخذ ویزای تحصیلی کشور آلمان برخوردار می باشید.

 

هر چه سن شما کمتر باشد و گپ تحصیلی شما کمتر باشد، قطعا شرایط شما برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان بهتر بوده و شانس شما نیز بیشتر است.

 

اگر گپ تحصیلی شما بعد از فارغ التحصیلی کارشناسی زیاد است، برای توجیه کردن سفارت و اداره مهاجرت، باید انگیزه نامه جامع و توجیه کننده ایی به سفارت ارائه دهید. همچنین رزومه (CV)، گواهی های سابقه کار شما، بیمه تامین اجتماعی، سایر دوره های متفاوتی که گذرانده اید و همچنین سرتیکفیت هایی که در این مدت بدست آورده اید،  در متقاعد شدن افیسر پرونده بسیار تاثیر گذار است.

 

 

در این خصوص نیز توصیه می شود که حتما از نظر پیشنهادهای کارشناسان ما که از تجربه بالایی در این زمینه برخوردار می باشند، استفاده نمائید. ما برای دوستانی با شرایط سنی۳۷ و ۳۸ سال و حتی ۴۵ سال، نیز از سفارت آلمان برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، ویزا دریافت نموده ایم.

 

 

شرایط سنی برای تحصیل دکتری در آلمان:

دانشگاههای آلمان برای صدور پذیرش دکتری برای متقاضیان، هیچ محدودیت سنی ندارند. از آنجائی که برای پذیرش دکتری معمولا استاد راهنمای شما می تواند حرف اول و آخر را در پذیرش شما بزند، اگر بتوانید رضایت نظر ایشان را بدست آورید، مشکلی در زمینه صدور پذیرش تحصیلی از دانشگاههای آلمان ندارید.

 

از سوی دیگر سفارت آلمان نیز تا کنون دیده نشده است که به افرادی که پذیرش تحصیلی دکتری آلمان را دارند، سخت گیری نماید. کافیست که پرونده خوب و مناسبی را ببندید و به سفارت ارائه دهید. و منتظر ویزای خود باشید.

 

تجربه ما در زمینه پذیرش تحصیلی و ویزای تحصیلی دکتری از آلمان، تا ۴۵ سال بوده است و قطعا هر چه این عدد کمتر باشد، شما از شرایط مناسب تری برخوردار خواهید بود.

 

 

 

ارزشیابی آنلاین تحصیلی (بدون هزینه)

49 پاسخ

  1. سلام
    من ۲۱سالمه و معدل دیپلم ۱۸.۶۰ از مدارس سمپاد هستش و در حال حاضر دانشجوی ترم ۲ پرستاری دانشگاه جندی شاپور هستم.
    می خواستم برای تحصیل پزشکی در آلمان اقدام کنم
    و می خواستم که لطفا من و راهنمایی کنید که حداکثر زمانی که از لحاظ سنی وقت دارم چقدر هستش و یا اینکه اصلا احتمال پذیرش دارم؟

  2. سلام وقت بخیر من ۲۲ سالمه ترم ۶ پرستاری دانشگاه شهید بهشتی هستم معدل دیپلمم ۱۹.۷۰ و معدل لیسانس تا الان ۱۷.۴۸ بوده. درحال خوندن آلمانی هستم. احتمالا ۱ سال دیگ طول میکشه تا مدرک ب ۲ آلمانی رو بگیرم. آیا شانس دارم برای پزشکی یا دندان توی آلمان؟

  3. سلام و درود بنده ۲۱ سالم و رشته دامپزشکی می خوانم و معدل دیپلم ۱۹٫۲۰ و حدود ۶۰ واحد دامپزشکی پاس کردم می توانم پزشکی در آلمان بخوانم تشکر

    1. سلام خیر متاسفانه.ولی می تونید برای ارشد رشته خودتون اقدام کنید و ویزاتون رو بگیرید.بعد از ورود به آلمان با دیپلم برای پزشکی اقدام کنید

    2. سلام وقتتون بخیر
      من ۲۴ سالمه و کارشناسی ارشد روانشناسی میخونم زمانی که این مقطع تموم بشه ۲۶ سالم خواهد بود معدلم هم۱۹,۴۸ هست . میتونم برای پزشکی اقدام کنم ؟

  4. سلام من ۳۲ سالمه و میخوام امسال تو تورکیه فیزیوتراپی بخونم تا ۴ سال دیگه بیسانسم رو بگیرم. بعد از ۴ سال میشم ۳۶ سالم. سوالم اینه که آیا میتونم در ۳۶ سالگی با مدرک لیسانس فیزیوتراپی برای کار در آلمان اقدام کنم؟ آیامحدودیت شرایط سنی دارن برای فیزیوتراپی؟ و اینکه رزومه کاری باید داشته باشم؟

  5. سلام من ۲۵ سالمه دیپلم ریاضی با معدل کل ۱۸/۸۸ دارم کارشناسی برق خوندم و مدرک زبان آلمانی بی دو دارم و میخواهم برای کارشناسی رشته ای دیگر در آلمان درخواست دهم.ایا امکان پذیرش وجود دارد؟

    1. سلام
      بله امکان پذیر است اما نیاز به دقت بالایی در ویزا دارد.
      برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان تماس بگیرید

    2. سلام.میتونید با ارشد رشته خودتون اول ویزا رو بگیرید و بعد از ورود به آلمان تغییر رسته بدین

  6. سلام خسته نباشید
    من ۲۱ سالمه می‌خوام برای کالج درخواست کنم معدلم ۱۷/۷۰ هست یه ماه هست دانشگاه ثبت نام کردم که برای سفارت به مشکل بر نخورم یه وکیلی به من گفت کالج دندانپزشکی تهش با ۲۱ سال میتونی اقدام کنی از ۲۱ گذشتی باید بیخیال کالج بشی آیا حرفش درسته؟ تا قبل ۲۲ سالگی باید ویزای تحصیلی گرفته باشم؟

    1. سلام.این محدودیت سنی مربوط به قوانین سفارت هستش که برای هر مقطع یک محدوده سنی رو در نظر گرفته.با ارائه مدارکی که اثبات کنید گپ تحصیلی رو با فعالیتهای مرتبط با تحصیلاتتون پر کردین،میتونید با سن بالاتر ویزای تحصیلی رو بگیرید

  7. سلام ۳۴ سال سن دارم لیسانس کامپیوتر/نرم افزار دارم هیچ حرفه و مهارت شغلی ندارم با این شرایط میتونم برای کار یا تحصیل به آلمان مهاجرت کنم؟

  8. سلام من ۲۱ سالمه . معدل کل دیپلمم ۱۶٫۷۵ بود دو سال پشت کنکور بودم پارسال علوم آزماسشگاهی دولتی قبول شدم و در حال تحصیلم من با چه شرایطی می تونم تو آلمان مشغول به تحصیل پزشکی بشم ممنونم

    1. سلام دوست عزیز
      در این موردی که فرمودید معدل واحدهای پاس شده و سطح زبان آلمانی شما تاثیر گذاره

  9. سلام امیدوارم حالتون خوب باشه
    ممنون بابت مطالب مفیدتون
    سوالم یکم طولانیه اما خیلی با این سوال تمام ابهامات ذهنیم برطرف میشه
    ممنون میشم آگاهم کنید
    سوالم اینه ک من با ۲۸ سال سن و مدرک دیپلم و داشتن مدرک زبان میتونم پذیرش رشته های پزشکی دندانپزشکی داروسازی رو از دانشگاه ها و کالج های کشورهای اروپایی مثل آلمان بگیرم؟
    قاعدتا باید تلاش زیادی کنم که سفارت رو قانع کنم برای دریافت ویزا
    اما خود دانشگاه و کالج برای پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی به من پذیرش میده با ۲۸ سال سن؟؟

    و اینکه پیشنهاد شما برای دور زدن سختگیری سفارت واسه ریجکت نشدن و رد کردن سفارت چیه ک بتونم توی رشته پزشکی و دندانپزشکی تحصیل کنم؟
    اینکه برای دوره زبان یا برای اشتغال مرتبط با حرفه ام وارد کشور خارجی بشم ک سفارت راحت تر بهم ویزا بده و بعد از قرارگیری در اون کشور اقدام به پذیرش دانشگاه و کالج برای پزشکی و دندانپزشکی کنم؟
    آیا شدنیه؟؟؟!
    آیا این شرایط و محدودیت سنی و گپ تحصیلی برای خود شهروندان کشورای اروپایی تاثیر داده میشه یا فقط برای متقاضیان خارجی و بین المللیه؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      ۲۸ سال سن برای شروع تحصیل در آلمان بله ریسک ویزا دارید.پذیرش هم از کالج و دانشگاه های خصوصی شانس بهتری دارید.لطفا برای بررسی بیشتر با موسسه تماس بگیرید

  10. با سلام و وقت بخیر
    ممنون از پاسخگویی سریعتون
    یعنی با ۲۸ سال سن نمیشه از کالج ها و دانشگاه های دولتی و رایگان آلمان یا هر کشور اروپایی دیگه مثل فرانسه اتریش سوئد و… برای رشته پزشکی و دندانپزشکی پذیرش گرفت؟
    اگر میشه پذیرش گرفت از چه راهی؟
    آخه خصوصی یه مقدار سنگینه هزینش

    چون شنیده بودم اگر فرد از هر راهی که شده در محیط اون کشور وارد بشه و قرار بگیره مثلا واسه دوره زبان یا اشتغال بره اون کشور و در محیط قرار بگیره بعد از یه مدت با سن بالا هم میتونه پذیرش کالج ها و دانشگاه های رایگان و دولتی برای پزشکی و دندانپزشکی بگیره و این محدودیت مال وقتیه ک هنوز فرد توی اون کشور قرار نداره و اصطلاحا سفارت سخت میگیره و این محدودیت ها برای افرادی که توی خود کشور اروپایی مثل آلمان هستن اعمال نمیشه و راحت با سن بالا هم میتونن پذیرش کالج و دانشگاه دولتی پزشکی و دندان بگیرن

    ممنون بابت پاسخگوییتون❣ ببخشید دیگه کامنتام خیلی طولانیه میخام مطمئن بشم ک مسیری رو اشتباه نرم و انتخاب درستی داشته باشم

  11. یادم رفت اینم بگم ک منظور سوالاتم فقط آلمان نیس
    بلکه همه کشورهای اروپایی هستش چون اکثرشون کیفیت مطلوب آموزشی دارن و مورد تایید همه جا از جمله ایرانم هستن

  12. و یک موضوع دیگ اینکه با سن بالا یعنی زیر ۳۰ سال کدام کشورهای اروپایی برای پذیرش کالج ها و دانشگاه های دولتی و رایگان پزشکی و دندانپزشکی شرط سنی یا محدودیت سنی ندارن و به افراد سن بالا هم راحت بدون سختگیری بدون محدودیت سنی پذیرش میدن؟؟

    البته میدونم سختگیری آفیسر سفارت همه کشورهای اروپایی برای دریافت ویزای تحصیلی یه چیز مشترکه اما این مورد رو فاکتور بگیریم مثلا بتونیم با ویزای غیر تحصیلی در کشور مورد نظر قرار بگیریم و بعد پذیرش کالج و دانشگاه دولتی رایگان پزشکی و دندانپزشکی اون کشور رو دریافت کنیم ک ریسک ریجکت ویزا هم نداشته باشیم

    با تشکر

  13. سلام و عرض ادب. بنده ۴۲ ساله هستم. کارشناسی ارشد رشته شیمی آلی از دانشگاه شریف که سال قبل فارغ التحصیل شدم. معدل۱۷ و نمره زبان ۶٫۵ آیلتس. قبل از اون هم ۵ سال سابقه کار در زمینه تصفیه آب دارم و همچنین یک مدرک کارشناسی ارشد شیمی از دانشگاه علم و صنعت حدود ۸ سال قبل. خواستم راهنمایی بفرمایید که چقدرشانس پذیرش و دریافت فاند تحصیلی کشور آلمان رو دارم؟ ممنونم

  14. سلام من ۴۰ سالمه و مدرک پزشکی عمومی دارم برای تخصص درآلمان میتونم اقدام کنم؟

  15. سلام و وقت بخیر. من یه دخر ۱۶ و پسر ۱۴ ساله دارم . از چه طریقی میتونم بچه هام رو بفرستم المان . ممنون

  16. سلام خسته نباشید. برای ادامه تحصیل در المان باید حتما در رشته مرتبط ادامه تحصیل داد؟ من کارشناسی برق دارم ولی میخوام فیزیک کاربردی بخوانم . ایا امکانش هست؟

  17. سلام . خسته نباشید . در مورد کالج های خصوصی هم لطفا اطلاعاتی بدهید . مثل کالج دوسلدورف یا کالج اسن .
    اگه در این کالج ها تحصیل کنیم ، آیا موقع قبولی در آزمون Fsp دچار مشکل خواهیم شد ؟

  18. سلام وقتتون بخیر .
    من دیپلم معدل ۱۸/۸۲فنی حرفه ای حسابداری دارم ولی الان ۳ ترم هست که دانشگاه ازاد رشته مهندسی کامپیوتر نرم افزار میگذرونم و ۲۱ سالمه . واسه زبانمم فعلا مدرک ندارم ولی تا b1 گذروندم . میشه با این وجود برای کالج واسه همین رشته کامپیوتر نرم افزار بخونم ؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام نیلوفر جان
      برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های کشور آلمان، داشتن مدرک زبان آلمانی الزامی هست. مدرک زبان آلمانی از موسسه گوته یا OSD، قابل اعتبار هست. همچنین داشتن معدل بالا در هر مقطعی دارای اهمیت هست. ذکر نفرمودید برای ادامه رشته کامپیوتر، تمایل به گرفتن پذیرش از دانشگاه دارید یا تمایل به شرکت در دوره های آوسبیلدونگ دارید؟

  19. سلام من ۲۲ سال سن دارم و تازه خدمت سربازی رو تموم کردم
    چند درس از دیپلم ریاضی و فیزیکم مونده که پاس نکردم
    برای خردادماه آماده شدم تا درس های مانده رو پاس کنم اونم توی مقطع بزرگسالان
    بعد از اون برای ترمیم نمره امتحان میدم تا معدلم بیاد بالا و همزمان هم مدرک B2 زبان آلمانی رو هم پاس میکنم
    توی این شرایط امکان مهاجرت و ادامه تحصیل در آلمان برای من وجود داره؟
    مشکل مالی ندارم*

    1. سلام حمیدرضای عزیز
      با توجه به نیاز مبرم کشور آلمان به نیروی متخصص کاری جوان، سن شما برای ورود به دوره های آموزشی کشور آلمان مناسب می باشد. متاسفانه معدل اولیه شما ملاک ارزیابی برای پذیرفته شدن در کالج و مراکز آموزشی معتبر کشور آلمان می باشد. ترمیم نمرات برای افزایش معدل، متاسفانه اثری در پذیرفته شدن یا رد شدن پرونده شما ندارد. معدلتون رو ذکر نفرمودید. داشتن معدل بالا یکی از مواردی هست که باید مدنظر قرار بدید در رقابت برای پذیرفته شدن در مراکز آموزشی کشور آلمان. متاسفانه نفرمودید مدرک زبان B1 آلمانی دارید یا نه. داشتن مدرک زبان B1 آلمانی با نمره بالا میتونه برای گرفتن پذیرش کفایت داشته باشه و نیازی به مدرک زبان B2 آلمانی نداشته باشید. نفرمودید تمایل به ادامه تحصیل در چه رشته ای دارید. با توجه به دیپلمتون، از رشته های پرطرفدار برای ادامه تحصیل میشه به رشته های: کارشناس امنیت سایبری، مهندسی پزشکی، کارشناسی ارشد انفورماتیک رسانه و … اشاره کرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر از خدمات موسسه استادی اینفو میتونید به پایگاه اطلاع رسانی موسسه استادی اینفو مراجعه بفرمائید. همچنین کارشناسان موسسه استادی اینفو همواره در خدمت عزیزانی هستند که تمایل به ادامه تحصیل در کشور آلمان دارند.
      موفق باشید

  20. سلام وقت بخیر من ۲۷ سالمه با مدرک کارشناسی علوم آزمایشگاهی و ۳ سال سابقه کار
    و مدرک زبان المانی ایا امکان تحصیل داروسازی در دانشگاه های دولتی آلمان با این شرایطم وجود داره؟

    1. سلام پریسا خانم
      بله امکان تحصیل داروسازی را دارید. تحصیل در این رشته به معدل دیپلم و پیش دانشگاهی و همچنین معدل کارشناسی شما بستگی دارد. اگر میخواهید مستقمی به داروسازی بروید، باید این سه معدل بالای ۱۸٫۵ باشد. ولی از طریق کالج دانشگاهی، فقط معدل دیپلم و پیش دانشگاهی شما باید بالای ۱۸٫۵ باشد

      1. سلام نه متاسفانه معدلم بای ۱۸/۵ نیست
        اگه بخوام کارشناسی ارشد علوم ازمایشگاهی رو بخونم تو المان بعدش میتونم به داروسازی تغییر رشته بدم؟
        شرایطش چه‌ طوریه و چه مدت زمان میبره
        ممنونم میشم اگه پاسخ بدین

  21. سلام من ۲۲ سالمه دیپلم تجربی دارم با معدل کل ۱۸.۳۷ و معدل نهایی ۱۲.۴۹ و مدرک زبان b1 دارم آیا می تونم در کالج ام کورس پذیرش بگیرم ؟ معدل نهایی و گپ تحصیلیم رو چی کار کنم چون داشتم برای کنکور می خوندم لطفا هر چه زودتر جواب بدین

  22. سلام
    من ۳۱ سالمه .کارشناسی ارشد ریاضی کاربردی از دانشگاه دولتی دارم و تاکنون ۶ سال هم بیمه دارم
    الان هم دانشجوی کارشناسی مهندسی پزشکی هستم و زمان فارغ التحصیلی ۳۴ساله خواهم بود.
    آیا امکان گرفتن پذیرش برای مقطع ارشد با این سن وجود دارد؟

    1. با سلام. بله امکان گرفتن پذیرش برای مقطع ارشد با این سن وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر با موسسه تماس بگیرید.

  23. سلام؛
    وقت بخیر ، خانم هستم ۴۰ سال دارم دارای همسر و یک فرزند پسر ۱۴ ساله، کارشناسی زبان انگلیسی خواندم فارغ التحصیل سال ۸۵ هستم و تا الان ۱۷ سال گپ تحصیلی دارم آیا برای اقامت تحصیلی کارشناسی ارشد برای آلمان میتوانم اقدام کنم؟میتوانم ویزا بگیرم یا خیر؟

    1. سلام وقت بخیر. برای توضیح مناسب و راهنمایی شما پیشنهاد می کنیم با مشاوران ما در دفتر موسسه تماس بگیرید.

  24. با درود و وقت بخیر
    من در سن ۱۸٫۵ مدرسم تموم میشه و دو سال خدمت اجباری دارم میشه درباره شرایط سنی که من چکار میتونم بکنم کمی توضیح بدید

    1. سلام وقت بخیر. دوست عزیز توضیحات شما در مورد اهدافتان کافی نیست. اما چنانچه منظورتان این است که برای ادامه تحصیل در کشور آلمان چکارکنید پیشنهاد میکنیم دانشگاه ثبت نام کنید تا فعلا مشکل خدمت سربازی را نداشته باشید و بتوانید با آرامش خیال پیگیر کارهای مهاجرت تحصیلی خود شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تحصیلی رایگان