موسسه آبادانی سروش دانش

دندانپزشکی برای خارجی ها در آلمان

دندانپزشکی برای خارجی ها در آلمان
دندانپزشکی برای خارجی ها در آلمان

 

ایرانیانی که قصد تحصیل در آلمان و رشته دندانپزشکی را دارند، دو راه برای آنها وجود دارد:

 

از طریق دیپلم و پیش دانشگاهی (یا دیپلم سه ساله نظام جدید که از سال ۱۳۹۸ گرفته شده است):

 

برای اخذ پذیرش تحصیلی در رشته دندانپزشکی آلمان، همانند پزشکی می بایست دارای مدرک  دیپلم و پیش دنشگاهی باشید.  افرادی که فقط دارای دیپلم و پیش دانشگاهی ایران بوده و یا دیپلم سه ساله نظام جدید را دارند (از سال ۱۳۹۸ به بعد گرفته اند)طبق قوانین آموزشی آلمان می بایست به طور قطع یک سال کالج دانشگاهی آلمان را که به M-Kurs معروف است را پشت سر گذارند و سپس وارد رشته دندانپزشکی آلمان شوند.

 

 

 

براساس قوانین جدید آلمان که از سال ۲۰۱۸ اجرائی شد تقریبا بیش از ۹۰% دانشگاهای آلمان فقط افرادی را که دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی تجربی ایران هستند، برای دوره های M-Kurs و رشته های دندانپزشکی و دندانپزشکی قبول می کنند و تنها دو یا سه دانشگاه در آلمان هستند که فعلا هنوز هم دیپلمه های ریاضی و فیزیک را البته آن هم با معدل بالا، برای رشته های دندانپزشکی قبول می کنند.

 

 

همچنین در صورتی که فرد بعد از سال ۲۰۱۱ دیپلم دبیرستان خود را گرفته است، باید معدل دیپلم وی بالای ۱۵ باشد

 

علاوه بر این، شرط معدل برای پذیرفته شدن در دانشکده های دندانپزشکی سرتاسر المان چالش دیگری برای علاقه مندان به تحصیل در این رشته می باشد. پذیرش دانشجویان بر مبنای معدل دیپلم توسط سازمان های مربوطه صورت می گیرد. توضیحات کامل کالج دانشگاهی را قسمت «کالج دانشگاهی» همین سایت می توانید مطالعه کنید.

 

 

یکی دیگر از راه های ورود به دندانپزشکی برای خارجی ها در آلمان پذیرش مستقیم دندانپزشکی می باشد

 

اگر شما در ایران و یا در دانشگاههای معتبر هر کشور دیگری، حداقل به مدت دو یا سه ترم در رشته های دندانپزشکی، پزشکی و حتی پیراپزشکی تحصیل کرده باشید و بیش از ۳۵ واحد دانشگاهی را با معدل بالا در این دانشگاهها پاس کرده باشید، بر اساس قوانین آموزشی آلمان، نیاز به گذراندن کالج M-Kurs ندارید و می شود برای شما پذیرش مستقیم دندانپزشکی آلمان را گرفت.

اما به خاطر داشته باشید که باید در این دو یا سه ترم تحصیل در دانشگاه، معدل بالایی نیز بدست آورده باشید.

 

 

در مورد اینکه اگر در دانشگاههای کشورهای دیگری مثل ارمنستان، گرجستان، مجارستان و … دو یا سه ترم تحصیل کرده اید، امکان پذیرش مستقیم وجود دارد، اما باید حتما نام و اعتبار دانشگاه شما، و همچنین واحدهای پاس شده مشخص شود ، تا بتوان متوجه شد که آیا دانشگاه شما برای پذیرش مستقیم پزشکی آلمان معتبر هست یا خیر؟ .

 

برا ی این کار می توانید واحدهای پاس شده خود را برای موسسه ارسال نمائید تا در این خصوص مشاوره لازم را به شما بدهند.

 

ارزشیابی آنلاین تحصیلی (بدون هزینه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تحصیلی رایگان