موسسه آبادانی سروش دانش

دریافت ویزای تحصیلی آلمان از طریق ترکیه

دریافت ویزای تحصیلی آلمان از طریق ترکیه
ویزای تحصیلی آلمان از طریق ترکیه

این روزها چگونگی فعالیت بخش کنسولی سفارت آلمان در ایران دادن وقت مصاحبه برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان و یا همان ویزای دانشجوئی، سرعت بیشتری پیدا کرده است و امکان برنامه ریزی دقیق برای رسیدن به مقصد آلمان برای متقاضیان آسان تر شده است.

 

اما متقاضیان تحصیل در آلمان، که به دلایلی به فکر استفاده از کشور ثالثی به عنوان پل برای رسیدن به کشور آلمان هستند، از بین کشورهای مختلف، کشور ترکیه را به سبب راحتی و سهل الوصول بودن ویزا و اقامت، مد نظر دارند.

 

قبل از این که در خصوص چگونگی رفتن به ترکیه و بدنبال آن رفتن به سفارت آلمان در ترکیه توضیح دهیم، نیاز است که شما را از قوانین مهاجرتی در این خصوص آگاه کنیم:

 

 

بر اساس قانون مهاجرت اتحادیه اروپا، در صورتی که فردی که مثلا اقامت اصلی و دائمی ایران را دارد، بخواهد برای دریافت ویزای بلند مدت یکی از کشورهای اروپائی از طریق کشور دیگری به غیر از ایران استفاده کند، می بایست اقامت یک ساله کشور ثالث را داشته باشد و بیش از ۶ ماه نیز از اقامت وی در آن کشور گذشته باشد تا سفارت به ایشان وقت مصاحبه بدهد.

 

برای روشن شدن این مطلب مثالی برای شما می آوریم:

اگر شما به عنوان یک ایرانی بخواهید برای دریافت ویزای آلمان، به سفارت آلمان در ترکیه مراجعه نمائید، در صورتی سفارت آلمان در ترکیه مدارک شما را قبول می کند و برای شما پرونده تشکیل می دهد که:

اولا شما اقامت یک ساله ترکیه را داشته باشید، ثانیا” از این اقامت یک ساله شما بیش از شش ماه گذشته باشد. در واقع شما می توانید بعد از شش ماه اقامت در ترکیه به سفارت آلمان برای دریافت ویزای آلمان مراجعه نمائید.

 

به هرحال شما می توانید برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان، نه تنها به سفارت آلمان در ترکیه، بلکه به سفارت آلمان در هر کشور دیگری مراجعه نمائید، به شرطی که موارد فوق را حتما در نظر بگیرید.

 

 

چرا از بین تمام کشورها، ترکیه برای گرفتن ویزای تحصیلی آلمان انتخاب می شود؟

 برخی از موسسات و افراد سود جو از این فرصت استفاده کرده و افراد را گمراه می نمایند و متقاضیان تحصیل در آلمان را به سمت کشورهای مختلفی که ممکن است آخر و عاقبت مطلوبی نداشته باشد، هدایت می نمانید.بدون این که بعد از فرستادن افراد به کشور ثالث، امور پشتیبانی لازم را نیز از متقاضیان داشته باشند.

 

چند دلیل برای این منظور وجود دارد که متقاضیان را به سمت کشور ترکیه سوق می دهد:

ورود اولیه به کشور ترکیه نیاز به هیچ نوع ویزایی ندارد و فقط با یک بلیت هواپیمائی می توانید هر زمانی که بخواهید وارد این کشور شوید.

دریافت اقامت یک ساله ترکیه بسیار آسان است و شما می توانید با اجاره یک ساله یک خانه در ترکیه، اقامت یک ساله این کشور را به راحتی بدست آورید.

 

 

هزینه های زندگی در این کشور نسبت به کشورهای دیگر پایین تر است(حدود ۴۰۰ دلار در ماه)

 

اکثر هموطنان ایرانی با زبان ترکی آشنا هستند و مشکل چندانی برای زندگی موقت در ترکیه ندارند، و به راحتی می توانند خود را با شرایط زندگی موقت در ترکیه وفق دهند.

امکانات آموزش زبان آلمانی در طی مدتی که در ترکیه هستید برای شما فراهم می باشد، و موسساتی مثل گوته در شهرهای مختلف ترکیه شعبه دارند.

سفارت آلمان در چهار شهر ترکیه (استانبول، آنکارا، ازمیر و آنتالیا) دارای کنسولگری می باشد، و در هر یک از این چهار شهر، در کمتر از یک ماه به شما وقت مصاحبه دانشجوئی می دهد.

 

به هر حال شما می توانید، هر کشور دیگری را که دارای شرایطی مانند شرایط فوق بوده و یا حداقل نزدیک به این شرایط باشد، را  برای این هدف انتخاب نمائید. هر چند که در نظر گرفتن موارد بالا می تواند کار را برای شما بسیار راحت تر نمائید.

 

برخی از دوستان کشور ارمنستان را نیز برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان انتخاب می نمایند، که می توان گفت این کشور نیز دارای شرایط خوبی برای رسیدن به آلمان می باشد. هر چند فقط گرفتن اقامت این کشور کمی از ترکیه مشکل تر می باشد.

 

اقامت ارمنستان فقط از طریق ویزای تحصیلی و یا ثبت شرکت انجام می شود. ثبت شرکت برای ایرانیان در ارمنستان سخت است، و ویزای تحصیلی هم فقط سالی یک بار و آن هم در شهریور هر سال انجام می شود.

 

بسیاری از دوستان نیز به دنبال کشورهای اروپائی از جمله مجارستان هستند. که بتوانند با گذراندن دوره زبان آلمانی در مجارستان، شرایط دریافت ویزای تحصیل آلمان از مجارستان را برای خود فراهم نمایند.

 

نکته مهمی که در این قضیه برای مجارستان وجود دارد و می تواند کمی خطر ناک باشد این است که :

ریسک بالا در دریافت ویزای مجارستان و یا به عبارتی دیگر ممکن است سفارت مجارستان برای شما ویزا صادر نکند. به خاطر داشته باشید که مجارستان یک کشور اروپائی و در اتحادیه اروپا می باشد و در دادن ویزای شینگن به متقاضیان سخت گیری می نماید.

 

در بسیاری از موارد مشاهده شده است که سفارت مجارستان در ایران با ویزای دوره زبان آلمانی در این کشور موافقت ننموده است، و نتیجه آن یک ریجکتی ویزای اتحادیه شینگن در پاسپورت متقاضی می شود که می تواند در آینده برای دریافت ویزای آلمان نیز تاثیر منفی بر پرونده شما بگذارد.

 

همچنین هزینه های زندگی و دوره زبان آلمانی در مجارستان بسیار بالا است و چون شما باید در یک کشور اروپایی دوره زبان آلمانی را بگذرانید.

مورد دیگر اینکه، شما با زبان مجاری آشنا نیستید و باید زبان آلمانی را از یک معلم زبان آلمانی که بعضا فقط به زبان آلمانی و یا زبان آلمانی و زبان مجاری مسلط است، یاد بگیرید و اگر سئوالی در ضمن کلاس داشته باشید در مطرح کردن سئوال و دریافت جواب دچار مشکل خواهید شد.

 

لذا توصیه می شود ، برای این که بتوانید کشور سومی را انتخاب نمائید که منجر به ویزای آلمان و رسیدن به این کشور شود، حتما موارد فوق را برای هر کشور در نظر بگیرید.

 

 

 

برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان از ترکیه چه کارهایی باید انجام دهیم؟

بعد از این که اطلاعات لازم برای سفر به ترکیه را جمع آوری کردید و تصمیم قطعی به اجرای این کار گرفتید، به راحتی می توانید با تهیه یک بلیط هوائی و یا زمینی ترکیه و بدون نیاز به ویزا، به ترکیه سفر نمائید. سپس بدنبال یک آپارتمان و یا محل اقامت مناسب بگردید و بعد از پسندیدن آن، اجاره نامه یک ساله با مالک ببنیدید.

 

 

به خاطر داشته باشید که اجاره نامه شما حتما باید رسمی باشد. سپس به دفاتر بیمه ای در ترکیه مراجعه می کنید و درخواست بیمه یک ساله این کشور را نموده خود را بیمه یک ساله ترکیه می کنید. بعد از آن به اداره مهاجرت ترکیه مراجعه می کنید و درخواست وقت مصاحبه از اداره مهاجرت ترکیه می کنید که بتوانید ویزای یک ساله ترکیه را دریافت نمائید.

 

چند روز تا چند هفته بعد از مصاحبه در اداره مهاجرت ترکیه، کارت اقامت ترکیه شما به ادرس شما در ترکیه ارسال شده و بدست شما می رسد.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا دریافت کمک به منظور پیدا کردن خانه و اقامت ترکیه، می توانید با موسسه ما تماس بگیرید. ما کلیه کارها و اقدامات لازم در این خصوص را قبل از سفر شما به ترکیه انجام خواهیم داد.

 

نکته مهم:

مدت اقامت شما در ترکیه برای مراجعه به سفارت آلمان در ترکیه، از تاریخی که در کارت اقامت ترکیه شما نوشته شده است محاسبه می شود و نه از تاریخ ورود شما به ترکیه.

کدام یک از شهرهای ترکیه را برای اقامت موقت، و  دریافت ویزای تحصیلی آلمان انتخاب کنم؟

سفارت آلمان در کشور ترکیه در شهرهای : استانبول، انکارا، ازمیر و انتالیا کنسولگری دارد، و شما می توانید برای تشکیل پرونده و درخواست وقت مصاحبه دانشجوئی، به هر یک از این کنسولگری های آلمان در ترکیه مراجعه نمائید.

 

همچنین موسسه زبان آلمانی گوته آلمان و موسسه زبان آلمانی OSD اتریش نیز در شهرهای استانبول، انکارا و ازمیر شعبه فعال دارند و تقریبا تمامی سطوح زبان آلمانی را از A1 تا  C2 تدریس می کنند.

 

 موسسات زبان آلمانی خصوصی دیگری نیز در شهرهای مختلف ترکیه فعال هستند که می توانید از آنها نیز در فراگیری زبان آلمان استفاده نمائید

 

از لحاظ موقعیت شهری و همچنین امنیت برای زندگی دانشجوئی در ترکیه، شهرهای ازمیر ، انتالیا و انکارا مناسب تر از بقیه می باشند. در ضمن چون استانبول شهر بزرگ و شلوغی می باشد، هم کارت اقامت ترکیه دیر تر به دست شما می رسد( حدود یک و نیم ماه بعد از ورود شما به ترکیه) و هم سفارت آلمان در این شهر شلوغ تر می باشد. لذا این شهر را به عنوان الویت آخر خود در نظر بگیرید.

 

 

توجه داشته باشید که اگر مثلا شما در شهر ازمیر اقامت می کنید، فقط می توانید به کنسولگری آلمان در شهر ازمیر مراجعه کنید و کنسولگری آلمان در شهرهای دیگر انکارا، استانبول و آنتالیا به شما وقت مصاحبه دانشجوئی نخواهند داد.

 

 

همچنین در صورتی که شما در یکی دیگر از شهرهای ترکیه به غیر از این چهار شهر زندگی واقامت موقت بر می گزینید، در نظر داشته باشید که در انتها باید به کنسول گری آلمان در یکی از این چهار شهر که به شهر اقامت شما در ترکیه نزدیک تر است، مراجعه نمائید.

 

 

چه مدت از اقامتمان در ترکیه باید گذشته باشد تا بتوانیم به سفارت آلمان در این کشور مراجعه کنیم؟

همانطور که در بالا توضیح دادیم، طبق قانون مهاجرت می بایست بیش از شش ماه از اقامت شما در ترکیه گذشته باشد تا سفارت آلمان در ترکیه شما را برای مصاحبه قبول نماید. بر اساس اعلام نظر برخی از دوستان  و متقاضیانی که قبلا با همین منظور به ترکیه رفته اند، در ترکیه در برخی از شهرها مثل ازمیر، دیده شده است که سفارت آلمان با برخی از متقاضیان ایرانی که حدود سه تا چهار ماه در ترکیه اقامت داشته اند، کنار آمده و وقت مصاحبه به آنها داده است.

 

اما این مورد می تواند کاملا سلیقه ای باشد و در زمانی که شما برای سفارت المان در ترکیه اقدام می کنید، این وضعیت صدق نکند. لذا توصیه می شود که شما همان شش ماه را در نظر بگیرید و اگر زودتر از آن سفارت آلمان به شما وقت مصاحبه داد، چه بهتر.

 

وقت سفارت آلمان در ترکیه چگونه است و چه مدت بعد به ما وقت مصاحبه می دهد؟

 

از آنجائی که سفارت آلمان در چهار شهر ازمیر، انکارا، استانبول و آنتالیا کنسولگری دارد، هر کدام از این کنسولگری ها مدت زمان متفاوتی را برای دادن وقت مصاحبه دانشجوئی دارند. بیشترین زمان انتظار برای مصاحبه به شهر استانبول تعلق دارد که شهر شلوغی است و متقاضی بیشتری نیز دارد. اما در شهرهای دیگر این مدت انتظار کمتر است.

 

زمان دقیق مدت انتظار برای مصاحبه سفارت آلمان در ترکیه را می توانید از سایت سفارت آلمان در شهرهای مختلف ترکیه بدست آورید

 

اما به طور کلی و بر اساس تجربه دوستان و آنچه که فعلا در سایت کنسولگری های سفارت آلمان در شهرهای استانبول، ازمیر، انکارا و انتالیا مشاهده می شود، در حال حاضر زمان انتظار برای دریافت وقت مصاحبه دانشجوئی سفارت آلمان در ترکیه بیش از یک ماه نیست و شما می توانید در مدت زمان شش ماهه ای که در ترکیه اقامت دارید، قبل از اتمام این مدت شش ماهه، برای دریافت وقت مصاحبه اقدام نمایید تا به مجرد تمام شدن شش ماه شما، بتوانید به سفارت مراجعه نمائید.

 

سایت کنسولگریها همیشه باز است و نیاز به هیچ تلاش و کوششی و یا سختی همانند آنچه که در سفارت آلمان در ایران دیده می شود، نیست. شما می توانید با مراجعه به سایت کنسولگری های آلمان در ترکیه، به راحتی هز زمان و وقت مصاحبه ای را که دوست داریدبه دلخواه خود انتخاب نمائید.

تجربه نشان داده است که بعد از این که در سفارت پرونده تشکیل دادید و یا به عبارتی مصاحبه شما در سفارت آلمان انجام شد، حدود یک تا دو ماه طول می کشد تا ویزای آلمان شما صادر شود.

ادرس سایت سفارت آلمان در ترکیه:

https://service2.diplo.de/rktermin/extern/appointment_showMonth.do?locationCode=anka&realmId=396&categoryId=765

چه مدارکی باید برای مصاحبه در سفارت آلمان در ترکیه ، به سفارت ارائه دهیم؟

معمولا مدارکی که برای مصاحبه و دریافت ویزای دانشجوئی آلمان نیاز است، در تمام کشورها یکسان می باشد و لیست این مدارک را وزارت خارجه و یا اداره مهاجرت آلمان به سفارت خانه های این کشور در سر تا سر دنیا اعلام می نماید.

 

در واقع شما همان مدارکی را که باید به سفارت آلمان در ایران ارائه دهید، به سفارت آلمان در ترکیه نیز ارائه می دهید. تقاوت فقط در نامه تمکن مالی است که شما باید قبل از مراجعه به سفارت برای مصاحبه، در یکی از بانکهای آلمان حساب باز کرده باشید و مبلغ ۱۰۲۳۶ یورو در آن سپرده باشید.

 

 

موسسه ما برای دوستانی که قصد عزیمت به ترکیه را داشته و می خواهند از طریق ترکیه برای دریافت ویزای آلمان به سفارت آلمان در ترکیه مراجعه نمایند، تمتم کارهای لازم قبل از سفر به ترکیه و همچنین در ترکیه را تا انتها بصورت تمام و کمال انجام می دهد.

 

 

لذا در صورت نیاز به کمک، ما می توانیم کلیه کارهای سفارت شما را از ایران ساپورت نموده و بدون هیچ نگرانی شما را به سفارت آلمان در ترکیه رهسپار کنیم تا با خیال آسوده ویزای خود را دریافت نمائید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید با موسسه تماس حاصل نمایید.

ارزشیابی آنلاین تحصیلی (بدون هزینه)

8 پاسخ

  1. سلام، وقت بخیر. من ساکن استانبول هستم و قصد گرفتن ویزای تحصیلی المان را دارم. ممنون میشم در مورد اینکه چطور باید برای تاییدیه مدارک تحصیلیم از سفارت آلمان در ترکیه اقدام کنم، راهنمایی کنید. نکته ی بعدی اینکه تاییدیه وزارت خارجه و دادگستری الزامیست؟ ممنونم

  2. سلام دوست عزیز باید از سایت سفارت آلمان در شهری که اقامت دارید وقت رو رزرو کنید.بله الزامیست

  3. سلام وقتتون بخیر. برای دریافت ویزا تحصیلی آلمان از ترکیه باید از تموم شدن اعتبار کیملیک چقدر مونده باشه؟ ۱ ماه کافیه؟

  4. برای اپلای کردن برای آلمان از طریق ترکیه اگر خونه اجاره کنم و کارت اقامت یک ساله داشته باشم میتونم توی این ۶ ماهی که باید از اقامتم بگذره یه تایم کوتاهی ایران هم بیام؟ یا باید حتما کل ۶ ماه رو توی ترکیه باشم؟

  5. سلام ایا تمکن مالی که سفارت المان توی ترکیه از ما می خواهد با تمکن مالی توی سفارت المان در ایران فرقی دارند؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تحصیلی رایگان