موسسه آبادانی سروش دانش

داشتن حیوان خانگی و حقوق حیوانات

حیوان خانگی
داشتن حیوان خانگی و حقوق حیوانات

 

آلمانی ها از زمانهای قدیم عاشق حیوانات خانگی بودند و هستند و اکثر آنها در محل زندگی خود از یک حیوان نگهداری می کنند. آلمانی ها  حیوانات خانگی را مثل اعضای خانواده خود می دانند و به خوبی در خانه و محل زندگی خود از آنها مراقبت می کنند. البته در شهرهای کوچک و  شهرستانها معمولا”حیوانات خانگی و یا حیوانات مزرعه بیرون از مناطق مسکونی دیده می شوند.

 

 

اگر در خیابان های آلمان نگاه کنید، افراد زیادی را میبینید که با سگهای شان قدم میزنند. حتی در برخی از رستوران ها، کافی شاپ ها، اتوبوس، قطار و یا دفاتر کاری، مردم اجازه دارند سگ شان را بهمراه داشته باشند. انواع  مختلف نژادهای سگ و طریقه های برخورد مردم با حیوانات بعضی اوقات گیچ کننده است. برخی مردم با حیوانات مانند بهترین دوست یا اعضای خانواده خود برخورد می کنند.

 

 

افرادی  هم هستند که تصمیم میگیرند بجای داشتن اولاد، وقت خود را صرف نگهداری ازیک حیوان خانگی کنند. البته افراد مسن و یا مجرد ممکن است فقط به حیوانات به عنوان یک همراه نگاه کنند. اما خانواده ها معمولا با نگهداشتن حیوانات خانگی میخواهند به فرزندان خود آگاهی در مورد طبیعت و مسئولیت‌ در برابر یک موجود زنده را آموزش دهند.

 

علت داشتن یک حیوان خانگی اغلب مربوط به فرهنگ آن جامعه است . تلاش و پولی که برای نگهداری این حیوانات هزینه می شود، به عنوان یک مزیت در ایجاد سرگرمی حساب می شود.

 

برخلاف حیوانات مزرعه، بسیاری از حیوانات خانگی که آلمانی ها در خانه های خود نگه  میدارند، حیواناتی هستند که هیچ سودی ندارند. به غیر از سگ و گربه، آلمانی ها عشق به نگهداشتن خوکچه هندی، خرگوش، پرندگان، ماهی و بعضی خزندگان دارند. البته نگهدای از حیوانات فارمی مانند گوسفند، بز، گاو، مرغ و یا خوک برای افرادیکه در شهرها زندگی میکنند اکثرا ممکن نیست.

 

 

مقررات نگهداری از حیوانات خانگی

 

یکی ازدلایلی که نگهداری از حیوانات مزرعه ایی درشهرهای آلمان معمول نیست، مقررات نگهداری این حیوانات با توجه به مسئله بهداشت و حمایت از حیوانات است.

 

شما باید برای نگهداری از حیوانات خانگی مالیات پرداخت کنید و آنها را بیمه کنید. همچنان مسئله داشتن حیوان خانگی مربوط به قرارداد اجاره شما می شود.

 

اگر شما میخواهید حیوان خانگی داشته باشد، به خاطر داشته باشید که باید از صاحب خانه اجازه بگیرید. البته لازم نیست از بیماری های واگیر مانند بیماری سگ هار وغیره بترسید، زیرا در آلمان مقررات خاصی در سیستم واکسیناسیون برای حیوانات وجود دارد.

 

 

مهم:

اگر شما در عید قربان میخواهید یک حیوان را قربانی کنید، باید آن را به دکتر حیوانات رسمی که مسئول بازرسی قبل از مرگ حیوان است خبر دهید.

 

کشتار حیوانات  بدون بیهوشی (ذبح اسلامی) در اصل با توجه به قانون رفاه حیوانات آلمان https://www.gesetze-im-internet.de/tierschg/BJNR012770972.html))، وقانون حفاظت از حیوانات در زمینه کشتار ممنوع میباشد. اما به دلایل مذهبی در شرایط خاص این اجازه داده می شود.

 

اگر مشاهده کردید که کسی به حیوانات آسیب میرساند به دامپزشکی های رسمی”Amtstierarzt” تماس بگیرید. شما می توانید لیستی از این مسئولین  را اینجا ببینید.

 

جهت مشاوره و تحصیل در آلمان با کارشناسان ما تماس بگیرید

ارزشیابی آنلاین تحصیلی (بدون هزینه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تحصیلی رایگان