موسسه آبادانی سروش دانش

توصیه نامه (Recomendation) برای پذیرش از دانشگاههای آلمان

توصیه نامه (Recomendation) برای پذیرش از دانشگاههای آلمان
توصیه نامه (Recomendation) برای پذیرش از دانشگاههای آلمان

 

توصیه نامه یا Recomendation به نامه ای می گویند که توسط یک استاد دانشگاهی که عضو هیئت علمی دانشگاه می باشد، در خصوص توصیف دانشجو برای ادامه تحصیل نوشته می شود.

 

 

این نامه معمولا به زبان انگلیسی نوشته می شود و نیازی به ترجمه رسمی ندارد. مگر این که دانشگاهی اشاره کرده باشد که حتما باید ترجمه رسمی شود.

 

 

چه مواردی که باید در نوشتن و یا اخذ توصیه نامه رعایت کنیم ؟

  • متن این نامه معمولا بین نصف صفحه تا دو سوم صفحه و یا نهایتا یک صفحه می باشد و بیشتر از آن نیاز نیست زیرا ممکن است یک متن طولانی اثر منفی نیز داشته باشد.

 

  • در نوشتن توصیه نامه اغراق نکنید. یعنی متن طوری نباشد که استاد بیش از حد از شما توصیف کرده باشد. چون در این صورت این سئوال برای دانشگاهها و اساتید دانشگاهی که می خواهید از آن پذیرش بگیرید پیش می اید که چرا چنین دانشجوئی با این شرایط ویژه در همان دانشگاه تحصیل نمی کند و تحت نظر آن استاد ادامه تحصیل نمی دهد.

 

  • در ادامه حتما ادرس و مشخصات استادی که امضا نموده باید نوشته شود. همچنین دقت داشته باشید که حتما و حتما باید آدرس ایمیل دانشگاهی استاد نوشته شود نه آدرس gmail و یا yahoo.

 

  • سعی کنید دو یا سه توصیه نامه از هر یک از اساتید خود بگیرید که بتوانید به دانشگاههای مختلف ارسال نمائید.

 

  • برخی از دانشگاهها نیاز به اصل توصیه نامه دارند و برخی دیگر اسکن آن را نیز قبول می کنند

 

  • از اساتیدی که از آنها این نامه گرفته اید بخواهید که حداقل هفته ای یک بار ایمیل خود را چک کنند تا اگر استعلامی از طرف دانشگاه ارسال شده است، پاسخ دهند و ایمیل دانشگاهها بدون پاسخ نماند.

 

  • متقاضیان عزیز در صورت داشتن هرگونه سوال در فرآیند مهاجرت تحصیلی و آماده سازی مدارک خود می توانند با مشاورین موسسه سروش دانش پرشین تماس گرفته و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایند.

 

یک نمونه توصیه نامه به زبان فارسی و یک نمونه به زبان انگلیسی صرفا برای درک بهتر توصیه نامه:

 

نمونه توصیه نامه به زبان انگلیسی

نمونه توصیه نامه به زبان فارسی

ارزشیابی آنلاین تحصیلی (بدون هزینه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تحصیلی رایگان