موسسه آبادانی سروش دانش

تائید مدارک در سفارت آلمان

تائید مدارک در سفارت آلمان

 

تائید مدارک در سفارت آلمان به چه معنی است و چرا باید انجام شود؟

 

از آنجائی که سیستم آموزشی کشورها مختلف می باشد، در بسیاری از کشورها، برای تحصیل و یا کار افراد خارجی، باید مدارک آنها ترجمه و بعضا به تایید سفارت آن کشور برسد که به آن اصطلاحا LEGALIZATION می گویند.

 

علاوه بر این با توجه به این که مدارک ایران به زبان فارسی است، لذا نیاز به ترجمه رسمی داشته و در برخی از کشورها مانند آلمان، اتریش، اسپانیا و … این ترجمه ها باید به تایید سفارت خانه این کشورها نیز برسد. شاید دلیل اصلی این تایید امنیت و جلوگیری از جعل مدارک باشد.

 

به هر حال تایید مدارک در سفارت آلمان با دو عنوان زیر انجام می شود:

۱- اصل ترجمه ها را سفارت تایید و مهر می نماید

۲- ترجمه های رسمی را کپی برابر اصل می نماید.

 

سفارت آلمان برای افرادی که قصد تحصیل در آلمان را دارند، ۵ سری کپی برابر اصل برای آنها انجام می دهد. این ۵ سری در صورتی که شما مکاتبه ای با دانشگاههای آلمان داشته باشید، بصورت رایگان برای شما انجام می شود اما اگر مکاتبه ای نداشته باشید هزینه از شما دریافت می شود. این هزینه به ازای هر برگ فارسی ۱۵ یورو و به ازای هر برگ انگلیسی و یا آلمانی، ۱۰ یورو می باشد.

 

برای افرادی که قصد کار در آلمان را دارند، سفارت فقط ترجمه های رسمی مدارک آنها را و با دریافت هزینه، تایید می نماید. برای اطلاع از  هزینه های انجام این کار به این لینک مراجعه نمائید.

 

ویزا متریک

اما چگونه می توان مدارک مورد نیاز برای ویزای آلمان را به تایید سفارت رساند. از سال ۱۳۹۹ و بعد از همه گیری کرونا، تایید مدارک برای ویزای آلمان توسط شرکت ویزا متریک (شرکت رهیاب گذر آرتا) در تهران انجام می شود. این شرکت به نوعی وابسته به سفارت آلمان می باشد و خدمات متنوعی از جمله تایید مدارک، مصاحبه و … را برای سفارت آلمان انجام می دهد. حتی گرفت وقت تایید مدارک سفارت آلمان و همچنین وقت مصاحبه برای ویزای این کشور نیز توسط ویزامتریک ارائه می شود.

 

رزرو وقت تایید مدارک

تایید کردن هر نوع مدرکی اعم از تحصیلی و غیر تحصیلی، مصاحبه برای ویزا و کلیه کارهای مختلفی که در شرکت ویزامتریک انجام می شود، نیاز به رزرو وقت قبلی دارد. تمام این وقتها بصورت سیستماتیک و از طریق ورود به پورتال مربوطه در سایت ویزا متریک انجام می شود. لذا توصیه اکید به تمام دوستان و متقاضیان می شود که هر فرد و یا شرکتی و به هر نحو دیگری اگر به شما پیشنهاد می دهد که می توانند برای شما وقت لازم را بدون مراجعه به سایت و از طریق رابطه و غیره بگیرند، قطعا در گفته آنها شک کنید و بررسی بیشتری را انجام دهید.

 

چگونگی یا روند گرفتن وقت تایید مدارک

برای گرفتن وقت تایید مدارک باید به سایت ویزامتریک مراجعه نمائید. به خاطر داشته باشید که سایت ها و شرکتها مختلفی با عنوان مشابه به «ویزامتریک» در این زمینه نیز فعالیت دارند. لذا به دقت سایت مربوطه را بررسی کنید.

در این سایت توضیحات لازم برای رزو وقت ملاقات به زبان فارسی و آلمان نوشته شده است و شما می توانید با مطالعه دقیق مطالب سایت و اجرای دقیق آن، به آسانی وقت خود را رزرو نمائید.

 

مدارک لازم برای گرفتن وقت تایید مدارک

برای رزرو هر نوع وقتی ، قبل از انجام هر کاری شما باید دارای گذرنامه باشید. این که گذرنامه شما اعتبار دارد یا خیر، مهم نیست. بلکه فقط شماره گذرنامه شما و تاریخ تولد شما به میلادی باید در دسترس شما باشد.

به غیر از این شما باید از قبل مبلغی را به حشاب شرکت ویزا متریک واریز کرده باشید و مدت زمان ۲۴ ساعت نیز از زمان واریزی شما گذشته باشد.

حتما اطلاعات کامل واریزی خود را در دسترس داشته باشید. اطلاعاتی مانند:

شماره کارت بانکی خود که از طریق آن واریز کرده اید

شماره شبا حساب بانکی خود

تاریخ دقیق واریزی خود به حساب ویزا متریک

به غیر از موارد  و مدارک فوق ، نیاز به مدرک دیگری ندارید. هر چند با توجه به تغییراتی که هراز گاهی سفارت و یا ویزامتریک در سایت خود اعلام می نماید، قطعا نیاز است که قبل از رزرو وقت ملاقات خود، به دقت سایتهای فوق را مطالعه نمائید.

 

نیاز به حضور متقاضی برای تایید مدارک

روزو وقت ملاقات برای تایید مدارک  و یا وقت مصاحبه کاملا بصورت آنلاین و از طریق سیستم است و نیاز به حضور شما در ویزامتریک نیست. اما برای تایید مدارک مورد نظر خود می توانید شخصا به ویزامتریک مراجعه نمائید و یا به فردی وکالت دهید که از طرف شما این کار را انجام دهد. اگر فرد دیگری مدارک شما را برای تایید به سفارت می برد، شما باید حتما در زمانی که دارید وقت خود را از طریق سستم رزرو می کنید، نام و نام خانوادگی آن فرد را نیز در سیستم وارد نمائید.

 

چه مدارکی را باید به تایید سفارت برسانیم؟

سفارت و یا ویزامتریک فقط مدارکی که به زبان آلمانی هستند و یا به زبان آلمانی ترجمه رسمی شده اند را برای شما تایید می نماید. این مدارک شامل :

ترجمه رسمی تمام مدارک لازم تحصیلی و دانشگاهی لازم برای اپلای، که به تایید دادگستری و وزارت خارجه نیز رسیده است،

ترجمه شناسنامه، عقدنامه و طلاق نامه

ترجمه رسمی اسناد ملکی

وکالتنامه های رسمی

ترجمه رسمی هر مدرک که دارای مهر دادگستری و وزارت خارجه ایران نیز باشد

در نظر داشته باشید که برای تایید هر مدرکی ، باید علاوه بر اصل فارسی مدرک، ترجمه رسمی ان را نیز به همراه داشته باشید.

 

چرا باید مدارک تحصیلی را در سفارت آلمان تایید کنیم؟

مسئولین اداری در آلمان با روش صدور مدرک در کشورهای دیگر آشنایی کافی ندارند تا بتوانند به راحتی اصالت مدارک خارجی را ارزیابی نمایند.

 

به همین خاطر باید مدارک تحصیلی را در سفارت آلمان تایید کنیم تا برای استفاده در آلمان مورد تأیید و تصدیق قرار گیرند. در خصوص این که آیا مدرک مربوطه نیاز به تأیید دارد و یا به همان صورت در آلمان قابل قبول است، اداره مربوطه در آلمان تصمیم می گیرد.

مهر تأیید نمایندگی های آلمان در خارج از کشور آلمان همچون سفارتخانه ها کمک می کند تا ادارات آلمان در خصوص صحت و سقم مدارک ارائه شده تصمیم بگیرند.

با تأیید مدارک در سفارت آلمان، صحت امضاء، سمت امضاء کننده و بعضا صحت مهر درج شده بر مدرک تأیید می شوند. جهت تأیید مدارک توسط سفارت آلمان ابتدا باید مدارک را به زبان آلمانی ترجمه رسمی نموده و به تایید دادگستری و وزارت امور خارجه ایران نیز برسد.

 

در کل سفارت آلمان ترجمه رسمی مدارک زیر را برای شما تایید و یا کپی برابر اصل می نماید:

مدارک تحصیلی، شناسنامه ایرانی ، گواهی ولادت، سند ازدواج، سند طلاق، گواهی فوت، گواهی تجرد، احکام دادگاه، گواهی سوء پیشینه، سایر گواهی ها)

 

یکی از مواردی که حتما می‌بایست در هنگام تحویل مدارک برای تایید به سفارت در نظر بگیرید رعایت دسته بندی مدارک بر اساس قالب سفارت است.

 

این دسته‌بندی به صورت زیر است:

  1. اصل فارسی تمام مدارک
  2. ترجمه رسمی مدارک فارسی با مهر تایید دادگستری و وزارت امور خارجه
  3. کپی کامل مدارکی که برای تأیید ارائه می‌دهید. (کپی ها باید در دسته بندی‌های جداگانه باشند و دقت کنید که مدارک را به هم منگنه نکنید).

دسته بندی باید به ترتیب زیر باشد:

  • کپی صفحه اول گذرنامه (گذرنامه قبل از گرفتن کپی می‌بایست امضاء شده باشد(
  • کپی‌های مدارک معتبر و رسمی زبان آلمانی. کپی پشت صفحه ها هم میبایست گرفته شود
  • کپی‌های کامل اصل مدارک ذیل و ترجمه‌های آنها (تمام صفحات، آلمانی و فارسی(
  • مدرک دیپلم به همراه ریز نمرات
  • مدرک پیش‌دانشگاهی به همراه ریز نمرات و مدرک پایانی
  • مدرکی دال بر قبولی شما در کنکور سراسری(در صورتی که دارید)
  • مدرک کاردانی به همراه ریز نمرات
  • مدرک کارشناسی به همراه ریز نمرات
  • مدرک کارشناسی ارشد به همراه ریز نمرات
  • مدرک دکترا

دقت داشته باشید تمامی کپی‌ها می‌بایست در قطع کاغذ A4 تحویل داده شوند، حتی اگر مدرک اصل اندازه دیگری داشته باشد. هر مدرکی که قرار است تأیید شود، باید با اصل مدرک فارسی ارائه شود.

 

در برگه راهنمای درخواست روادید درج شده است که شما چه مدارکی را باید ترجمه کنید و چه مدارکی نیاز به تایید دارند. علاوه بر این شما می‌توانید در این خصوص مستقیما از دانشگاه مورد نظر خود نیز در این رابطه سوال نمایید. اصولا تنها کپی مدارکی تأیید می‌شوند که پیشاپیش ترجمه آنها مورد تأیید وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه ایران قرار گرفته شده باشد.

 

اگر مدرک تحصیلی خود را در خارج از کشور ایران دریافت کرده‌اید، می‌بایست به وبسایت نمایندگی کشور آلمان در کشور تحصیل مراجعه کرده و بررسی نمایید که آیا در آن کشور مدارک تایید می‌شود و یا روند آپوستیل انجام می‌گیرد. مدارک تحصیلی خارجی اصولا بطور کلی یا باید به تایید نمایندگی آلمان در کشور مربوطه رسیده باشد و یا ممهور به مهر آپوستیل کشور مذبور باشد.

 

 

نکات کلیدی و مهم در مورد تایید مدارک در سفارت آلمان:

برای اینکه مدارک شما توسط سفارت و یا ویزامتریک تایید شده و یا کپی برابر اصل شود، حتما نکات کلیدی زیر را رعایت نمائید. در غیر اینصورت وقت رزروی شما از بین خواهد رفت و مجددا باید درخواست وقت نمائید:

حتما به موقع و در زمان تعیین شده در ویزا متریک حضور داشته باشید

اصل فارسی تمام مدارک را به همراه داشته باشید .

تمامی مدارک اصلی شما باید در ابعاد A4 باشد در غیر اینصورت مدارک شما تایید نمی شود .

تمامی ترجمه های مدارک به صورت رسمی و دارای مهر دادگستری و وزارت خارجه باشند .

اسکناس یورو به اندازه کافی و حتی بیشتر همراه خود داشته باشید

ایمیل ها و مکاتبات با دانشگاه ها را بصورت A4 پرینت بگیرید .

در صورتی که مدارک شما تایید نشده باشند و نقصی داشته باشد، نیمی از هزینه ها برگشت داده خواهد شد .

اصل بودن مدارک دلیلی بر قطعیت تایید مدارک نیست و تصمیم گیرنده نهایی سفارت آلمان است

تایید مدارک بین ۳ الی ۵ روز کاری انجام می شود. لذا مدیریت زمان داشته باشید .

پرینت رزرو وقت تایید مدارک را به همراه داشته باشید.

اصل پاسپورت امضا شده و یا کپی آن را به همراه مدرک شناسایی معتبر بهمراه داشته باشید

اگر فرد دیگری برای شما کار تاییدات را انجام می دهد، حتما باید از شما وکالت نامه با امضای شما را داشته باشد.

 

ترجمه انگلیسی و یا آلمانی را سفارت تایید می کند؟

سفارت آلمان و شرکت ویزامتریک در حال حاضر فقط ترجمه های آلمانی و یا اصل مدارکی که به زبان آلمانی هستند را تایید و یا کپی برابر اصل می نماید. و هر نوع ترجمه انگلیسی و یا به هر زبان دیگری و یا هر نوع مدرک اصلی بههر زبان دیگری را تایید و یا کپی برابر اصل نیم کند. مثلا اگر شما مدرک تحصیلی خود را از یک دانشگاه روسی زبان گرفته اید که به زبان روسی و یا انگلیسی است، مورد تایید سفارت آلمان در ایران نمی باشد. شما برای تایید این نوع مدارک خود باید به سفارت آلمان در همان کشوری که مدرک صادر کرده است، مراجعه نمائید.

اعتبار ترجمه ها و اعتبار مدارک تایید شده

اعتبار ترجمه مدارک تحصیلی و اسناد ملکی از نظر سفارت آلمان و شرکت ویزا متریک یک سال می باشد. اما اعتبار ترجمه شناسنامه ها، عقدنامه ها، گواهی سلامت، سوئ پیشنه بین ۳ الی ۶ ماه می باشد. البته این فقط اعتبار ترجمه ها می باشد. اما اگر ترجمه های شما توسط ویزامتریک تایید(لگال) شود اعتبار دائمی پیدا می کند. همچنین اعتبار کپی های تایید شده توسط ویزامتریک و سفارت حد اقل دو سال می باشد.

به خاطر داشته باشید که این اعتبارها و مدت زمانها فقط برای سفارت آلمان و برای گرفتن ویزا می باشد. اما ترجمه های شما  و کپی های تایید شده شما توسط سفارت، در کشور آلمان دارای اعتبار حداقل سه ساله می باشد. لذا هر نوع ترجمه و یا کپی تایید شده ای را که اضافه دارید و یا تاریخ اعتبار آن گذشته است می توانید به همراه خود به آلمان ببرید واز آن استفاده کنید.

تایید کپی مدارک در سفارت

شما می توانید اصل ترجمه رسمی مدارک تحصیلیو یا سایر مدارک خود را که دارای مهر دادگستری و وزارت خارجه ایران نیز می باشد و کمتر از یکسال اعتبار دارد را توسط شرکت ویزامتریک، کپی برابر اصل نمایید(بگلاوتیگونگ). ویزا متریک هر تعداد نسخه کپی برابر اصل از ترجمه های خود که بخواهید را برای شما انجام می دهد. البته در نظر داشته باشید که سفارت آلمان ۵ سری کپی فقط مدارک تحصیلی شما را در صورتی که با ۵ دانشگاه آلمان مکاتبه داشته باشید، بصورت رایگان برای شما کپی برابر اصل می نماید. اما ویزا متریک مبلغ ۸ یورو خدمات خود را بابت این کار از شما دریافت خواهد کرد.

تایید اصل ترجمه ها

شما می توانید برای اینکه ترجمه شما دارای اعتبار مادام العمر شود، توسط سفارت آلمان تایید نمائید(لگال نمائید). سفارت با دریافت مبلغی بر روی ترجمه های شما مهر زده و با تایید آنها اعتبار دائمی به آنها می بخشد.

البته در نظر داشته باشید که این اعتبار برای ترجمه هایی مثل گواهی سوء پیشنه، شناسنامه و یا عقد نامه مادام العمر نخواهد بود. زیرا ممکن است در طول زمان تغییراتی در اصل آنها ایجاد شود. این اعتبار فقط برای مدارک تحصیلی و یا سایر مدارکی که به مرور زمان دچار تغییر نمی شوند، بکار برده می شود.

تایید گواهی و سوابق کاری

سوابق کاری و سوابق بیمه در صورتی که دارای ترجمه رسمی بوده و دارای مهر دادگستری و وزارت خارجه باشند و از سازمانها و و یا وزارتخانه های دولتی و معتبر صادر شده باشد، می توانند توسط سفارت و ویزامتریک نیز تایید شوند. اما این نوع مدارک کپی برابر اصل نخواهند داشت.

 هزینه تایید مدارک در سفارت یا ویزامتریک

شرکت ویزا متریک برای تایید هر مدرکی مبلغی را به عنوان کارمزد از شما دریافت می نماید. همچنین برای رزرو وت تایی مدارک و وقت مصاحبه، شما باید قبلا مبلغ مشخصی را به حساب ویزامتریک واریز نمایید. این مبلغ به عنوان ودیعه برای وقت ملاقات شما می باشد. در صورتی که در زمان مقرر برای تایید مدارک و یا مصاحبه خود در وزیا متریک حاضر شوید، این مبلغ به شما عودت داده می شود. اما اگر به هر دلیلی در زمان مقرر در ویزا متریک حاضر نشوید، این مبلغبه شما برگشت داده  نخواهد شد.

مبالغ دریافتی به عنوان ودیعه و یا خدمات انجام کار کاملا متفاوت است و بستگی به نوع مدرک شما و همچنین زمانی که مراجعه می کنید، دارد. معمولا سالی یک یا دوبار این مبالغ افزایش می یابد. در جدول زیر این مبالغ نوشته شده است. اما توصیه می شود حتما قبل از مراجعهف مجددا با ویزامتریک چک نمائید:

هزینه ها در جدول ذیل قابل مشاهده می باشد.

هزینه هایی که سفارت برای تایید میگیرد:

برای تصدیق کلیه مدارک    ۳۰ یورو

برای تایید کلیه کپی ها   ۲۵ یورو

موارد خاص:

تایید گواهی فوت برای کسانی که قبل از فوت توسط یک نهاد آلمانی بازنشسته شده بودند رایگان است.

نکته : هزینه تصدیق مدارک برای متقاضیان یا دانشجویان در آلمان در صورت ارائه ایمیل و مکاتبات رسمی با دانشگاه ها ، کالج ها یا سایر نهاد های مرتبط تا سقف ۵ سری رایگان خواهد بود. در صورتی که سه مکاتبه ارائه شود فقط سه مورد رایگان انجام می پذیرد .

در صورت ارائه پذیرش از دانشگاه ها یا موسسات معتبر عالی آلمان تنها یک مورد به صورت رایگان انجام میشود

– در صورتیکه پذیرش قطعی باشد ( با ارایه مدرکی دال بر اینکه پذیرش قطعی و تایید شده است ) تنها دو سری از مدارک رایگان محاسبه میگردد.

– برای دارندگان بورس DAAD تا دو سری اضافه تر کپی رایگان محاسبه میگردد.

– هزینه تایید کپی برای بازنشستگانی که قصد انجام امور بازنشستگی را دارند رایگان میباشد.

انجام تایید کپی ها جهت مقاصد دیگر، هزینه ها به صورت عادی محاسبه میگردد.

 

هزینه های خدمات ویزا متریک

تصدیق هر مدارک  ۸  یورو

کپی برابر اصل هر مدرک ۱۱  یورو

هزینه هایی که در بالا ذکر شده بصورت اسکناس یوری دریافت می شود و جهت انجام خدمات بوده و قابل استرداد نمی باشد.

مبالغ به عنوان کارمزد و مبالغ سفارت با هم  جمع میشود و بصورت یکجا از شما دریافت می شود.

شرکت ویزا متریک خدمات تهیه کپی ها از مدارک را نیز ارایه می دهد که هزینه برای هر صفحه ۳۰ سنت تعیین گردیده که در هنگام تسویه حساب اخذ می گردد.

 

تایید امضا در سفارت

سفارت و یا شرکت ویزامتریک می تواند همانند دفار اسناد رسمی ایران، گواهی امضا برای شما صادر نمایند. این گواهی برای افرادی که کارهای تجاری انجام می دهند و یا افرادی که می خواهند به فردی و یا سازمانی در آلمان وکالت کاری و غیره بدهند، بسیار مناسب وکاربردی خواهد بود. این گواهی نیز دارای هزینه می باشد.

 

برای تایید مدارک در سفارت آلمان، چه مدارکی را باید ببریم؟

۱٫اصل مدارک رسمی ایرانی برای تأیید سند ازدواج ارائه اصل شناسنامه زوجین الزامی است. چنانچه ازدواج به صورت وکالتی صورت گرفته است، ارائه یک کپی از وکالتنامه نیز ضروری می باشد ) بدون ترجمه(. سفارت در این مورد یادآوری می کند که ازدواج هایی که بر اساس وکالت عام انجام شده است، یعنی وکالتنامه هایی که در آن اسم همسر آینده ذکر نشده است ،از نظر قانون آلمان مورد قبول نمی باشد

برای تأیید سند طلاق فقط ارائه شناسنامه یکی از زوجین الزامی است

 

۲٫ترجمه مدارک رسمی ایرانی که توسط مترجم رسمی دادگستری ترجمه گردیده و سپس توسط وکیل دادگستری و وزارت امور خارجه جمهوری اسالمی ایران تأیید گردیده باشد. ترجمه سند و مدرک باید برگردان کامل و صحیح محتوای مدرک اصلی باشد. کپی های متصل به ترجمه مدارک نیز می بایست کامل باشد.

 

۳٫کپی گذرنامه/ کارت ملی صاحب مدرک ) بر روی کپی گذرنامه می بایست شماره تلفن صاحب مدرک و یا پیک، جهت سوالات احتمالی یادداشت شده باشد

 

مهم:

لطفا توجه داشته باشید که مدارک با امضاهایی که دیگر جدید نیستند از سوی سفارت تایید نخواهند شد. یعنی ترجمه ها باید درست بلافاصله پس از تایید وزارت امورخارجه ایران جهت تایید سفارت ارائه گردند. کپی ها و ترجمه ها می بایست به صورت کامل ارائه گردند، در غیر این صورت تأیید مدارک انجام نخواهد شد و تنها نیمی از هزینه پرداختی مسترد خواهد گردید.

 

چگونه وقت تایید مدارک از سفارت آلمان بگیریم؟

تایید مدارک در سفارت آلمان نیاز به دریافت وقت قبلی دارد. وقت تایید مدارک در سفارت آلمان سیسمتی بوده و از طریق مراجعه به سایت شرکت ویزامتریک می توان این کار را انجام داد.

 

از آنجائی که گرفتن وقت تایید مدارک بسیار دشوار بوده و در برخی از موارد امکان پذیر نمی باشد، موسسه ما برای دریافت وقت تایید مدارک سفارت آلمان می تواند به شما کمک نماید.

 

نکته مهم:

درصورت تأیید وقت مصاحبه از سفارتخانه‌های آلمان در دیگر کشورها، باید علاوه بر تأییدیه وقت مصاحبه، تصویر گواهی اقامت مربوط به آن کشور که مصاحبه‌ ویزا در آن انجام خواهد شد را نیز ارایه نمایید. (مثلاً اگر برای گرفتن وقت مصاحبه از سفارت آلمان در گرجستان اقدام نموده‌اید، باید کپی گواهی اقامت در گرجستان را ارایه کنید).

 

 

تمامی مدارک باید به زبان آلمانی ترجمه شوند، در غیر این صورت، مدارک توسط سفارت آلمان پذیرش و تایید نخواهد شد

 

هزینه تایید مدارک در سفارت آلمان چقدر است؟

سفارت آلمان برای تایید کپی مدارکی که جهت اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه‌های آلمان و یا برای تحصیل در آلمان مورد نیاز است، هیچ گونه هزینه‌ای دریافت نمی‌کند.

 

به منظور استفاده از این خدمات رایگان می‌بایست برای هر سری کپی مدارک یک گواهی جدید در خصوص درخواست پذیرش دانشگاهی مانند: ( مکاتبات صورت گرفته با دانشگاه، روادید دانشجویی، پذیرش از یک دانشگاه آلمانی) به همراه مدارک ارائه شود.

 

معافیت از پرداخت هزینه تایید کپی، شامل مجموعا پنج نسخه کپی مدارک تحصیلی می‌شود. علاوه بر این برای درخواست بورس تحصیلی از DAAD می‌توانید دو نسخه کپی از مدارک تحصیلی را بدون هزینه تأیید نمایید.

 

لازم به ذکر است که جهت تسریع در روند تأیید کپی مدارک مورد نیاز دانشجویی، هر پنج نسخه کپی یکجا و در یک نوبت به سفارت ارائه شود. در نظر داشته باشید که پس از دریافت پذیرش از دانشگاه، جهت درخواست ویزای تحصیلی آلمان، به یک نسخه از کپی تأیید شده مدارک خود نیاز دارید. به همین جهت برای جلوگیری از رجوع مجدد، بهتر است یک نسخه از کپی‌های تایید شده مدارک را برای زمان ارائه درخواست روادید نگه دارید.

 

 

معافیت از پرداخت هزینه تأیید کپی یا تصدیق مدارک شامل آن گروه از مدارکی می گردد که مستقیما به شرایط تحصیل در آلمان مربوط باشد و دیگر مدارک همچون مدارک برای پیوستن به خانواده و یا گواهینامه رانندگی را شامل نمی‌شود. همچنین پزشکانی که دارای پروانه طبابت در ایران هستند و برای گذراندن دوره تخصص به آلمان می روند ( پزشکی در آلمان ) نیز از معافیت پرداخت هزینه تایید مدارک، برخوردار نمی‌باشند.

 

 

۲۵ یورو برای مدارک احوال شخصیه، ۴۵ یورو برای سایر مدارک. این مبالغ نقدا ً و بصورت یورو هنگام تأیید مدارک دریافت می شود. برای دانشجویان، تأیید کپی مدارک تحصیلی مورد نیاز بدون هزینه است. برای این منظور باید پذیرش معتبر و به روز یا گواهی معتبر مبنی بر درخواست پذیرش از یک دانشگاه آلمان ارائه گردد. برای هر سری کپی برابر با اصل نیاز به ارایه مدرک مربوطه جهت اثبات این لزوم می باشد.

 

 

معافیت از پرداخت هزینه فقط برای تأیید پنج نسخه کپی ترجمه مدارک تحصیلی می باشد. مدارک سطوح تحصیلی اصول رایگان تایید نمی شوند.

 

لیکن اگر با این وجود در شرایط خاص، تایید اصل این مدارک الزم شود، به عنوان مثال اگر دانشگاهی این مدارک را بصورت تایید شده خواسته باشد، ارائه مدرکی جهت اثبات این لزوم باید به هنگام ارائه درخواست انجام پذیرد. تنها با ارائه این گواهی لزوم است که تایید مدارک به صورت رایگان انجام خواهد شد.

 

جهت تسریع در روند تأیید، می بایست کپی همه مدارک مورد نیاز دانشجویی، همزمان و در یک نوبت ارائه گردد

.

 

 در انتهای این مقاله اگر میخواهید اطلاعاتی در مورد تحصیل در آلمان ، شرایط تحصیل در آلمان ، هزینه تحصیل در آلمان در سال جدید میلادی را بدانید لینکهای مربوطه را مطالعه فرمایید

 

 

 

ارزشیابی آنلاین تحصیلی (بدون هزینه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تحصیلی رایگان