موسسه آبادانی سروش دانش

بورسیه های تحصیلی در آلمان

بورسیه تحصیلی آلمان
بورسیه های تحصیلی در آلمان

 

بورسیه های تحصیلی انواع متفاوتی دارند. در بسیاری از موارد، عدم پرداخت شهریه در یک دانشگاه به عنوان فاند یا همان بورسیه به حساب می آید. پس اگر شما تحصیل در آلمان را بصورت رایگان دارید، یعنی اینکه به نوعی بورسیه تحصیلی دریافت کرده اید. اما از این گذشته، در آلمان به غیر از تحصیل رایگان، امکان دریافت انواع بورسیه ها و فاندهای تحصیلی این کشور نیز برای دانشجویان آلمانی و غیر آلمانی وجود دارد.

 

آلمان با بیش از ۴۰۰ مرکز آموزش عالی در رشته‌های مهندسی، علوم پایه و علوم انسانی، مقصدی محبوب برای دانشجویان ایرانی به شمار می‌رود که قصد تحصیل در آلمان را در مقاطع مختلف را دارند. اما نکته‌ای که مهم است تامین هزینه زندگی و تحصیلی در سال‌های اقامت در آلمان است.

 

شما می توانید همزمان با دریافت پذیرش کارشناسی ارشد و یا دکترا از مراکز آموزشی آلمان، در صورتی نیاز ، از مؤسسه یا نهادهای دولتی و خصوصی مرتبط با بورسیه دانشجویان خارجی، کمک هزینه تحصیل دریافت کنید

 

دانشجوی متقاضی بورسیه تحصیلی آلمان باید در مقطع قبلی تحصیل خود دارای معدل بالا بوده وهمچنین دارای چندین مقاله علمی و فعالیت های پژوهشی مرتبط و سطح زبان بالایی باشد.  همچنین برای دانشجویان متقاضی دریافت بورسیه تحصیل در مقطع دکتری، علاوه بر موارد ذکرشده داشتن  نامه پذیرش از استاد راهنما یا سوپروایزر ضروری است.

 

در دانشگاههای دولتی آلمان، شما فقط مبلغ اندکی در ابتدای هر ترم به عنوان خدمات دانشجوئی می پردازید، و در مقابل آن خدمات زیادی مانند کارت تردد وسایل نقلیه عمومی، استفاده از رستوران و کافه تریا، استفاده از سالن های دانشجویی، خدمات اداری، اینترنت رایگان و … را در طول دوران تحصیل دریافت می کنید. معمولا این هزینه برای هر ترم بین ۲۵۰ تا ۴۰۰ یورو متغیر می باشد.

 

 

با این اوصاف، با توجه به وضعیت اقامتی، تحصیلی ومالی که در آلمان دارید، می توانید از گزینه های مختلفی برای تامین منابع مالی تحصیلات خود استفاده کنید. بسیاری از دانشجویان آلمانی  این هزینه ها را از طریق وام های تحصیلی بافوگ (BAföG) دریافت میکنند.

 

دولت آلمان این برنامه را جهت دسترسی همه مردم  به آموزش یکسان راه اندازی کرده است. علاوه بر آن، کمک هزینه تحصیلی، وام های تحصیلی، بورسیه ها و دیگر برنامه های کمک مالی به دانشجویان آلمانی و خارجی، بصورت یکسان در اختیار دانشجویان قرار داده می شود. البته در نظر داشته باشید که حتی اگر شما هیچ کدام از این موارد را هم دریافت نکنید، شما همچنان میتوانید با استفاده از حق کار دانشجوئی خود در آلمان، کار کنید و هزینه های زندگی خود را در ضمن تحصیل تامین نمایید.

 

در این نوشته برخی از این مؤسسات و نهادها را به شما معرفی می‌کنیم. اما به این نکته هم باید اشاره کرد که دریافت بورس تحصیلی همیشه آسان نیست و بهتر است که متقاضی تحصیل رایگان در  آلمان مدت زمان کافی برای تنظیم تقاضا و دریافت پاسخ از موسسه مربوطه را در برنامه‌ریزی خود برای تحصیل محاسبه کند تا در صورت گرفتن پاسخ منفی، بتواند به موقع برای پوشش هزینه‌های احتمالی چاره‌اندیشی کند.

ارزشیابی آنلاین تحصیلی (بدون هزینه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تحصیلی رایگان