موسسه آبادانی سروش دانش

انواع دوره های آوسبیلدونگ‌ در آلمان

دوره های در آسبیلدونگ
انواع دوره های آوسبیلدونگ‌ در آلمان

تقریبا می توان گفت که در تمام ایالتهای آلمان، دو نوع دوره آموزشی آوسبیلدونگ در سیستم آموزشی آنها رایج است که تفاوت اصلی آنها در مقدار دروس تئوری و عملی می باشد.

 

 

آموزش حرفه ای دوگانه Duale Berufsausbildung:

 

که از بخش های تئوری و عملی تشکیل شده است و بصورت توام با هم و یاجدا برگزار می شود. معمولا از این دوره ها افرادی استقبال می کنند‌که مدرک تحصیلی و یا تجربه کاری ندارند و میتواند بسیار مفید باشد. این دوره ها با توجه به رشته ای که انتخاب کرده‌اید، معمولا بین دو تا سه سال و نیم طول می‌کشد. شما یک یا دو روز در هفته، یا چند هفته باهم در یک مدرسه فنی (Berufsschule) درس میخوانید و بقیه مدت دوره آوسبیلدونگ را در یک شرکت مشخص برای کار عملی سپری میکنید و مهارتهای که اموخته اید را بکار میبندید. به همین دلیل آوسبیلدونگ دوگانه میگویند. برای مثال در این نوع آوسبیلدونگ می توان به رشته آرایشگری در آلمان اشاره کرد.

 

یکی دیگر از انواع دوره های آوسبیلدونگ‌ در آلمان

آموزش حرفه ای مدرسه ای Schulische Ausbildung :

از آنجائی که تمام دروس تئوری و عملی این رشته ها در یک مدرسه تخصصی دانشکده فنی حرفه ای  (Berufsfachschule) و یاکالج حرفه ای (Berufskolleg) برگزار می شود ، به این دوره ها، آموزش مدرسه ای هم می گویند

 

معمولا در این نوع آوسبیلدونگ‌ها ساعات کار عملی کمتر از ساعات تئوری است و بیشتر دوره تئوری می باشد. این آوسبیلدونگ ها بیشتر در رشته های پرستاری، بانک داری، فروشنده‌‌گی، طراحی، صنعت و در بخش های تجارت ومهندسی کاربرد دارند. این آسبیلدونگ‌ها معمولا بین یک تا سه سال طول می کشد و توسط مدارس دولتی و خصوصی ارائه می شوند. مدارس خصوصی اغلب هزینه دارند. برخلاف آوسبیلدونگ‌های دوگانه، شما در بیشتر آوسبیلدونگ‌های مدرسه‌ای (به غیر از رشته پرستاری)، دستمزد دریافت نمی‌کنید.

 

ارزشیابی آنلاین تحصیلی (بدون هزینه)

11 پاسخ

    1. سلام نیما جان
      برای پذیرفته شدن در دوره های آوسبیلدونگ داشتن سن کمتر از ۲۸ سال الزامی می باشد. با داشتن سن بالاتر در صورت داشتن اقامت در کشور آلمان احتمال پذیرش گرفتن نیز وجود دارد. این امکان وجود داره با سنین بالاتر برای دوره های آوسبیلدونگ اقدام بفرمائید ولی احتمال پذیرش گرفتن بسیار پائین می باشد و در واقع ریسک بالائی داره پروندتون. بدلیل نیاز مبرم کشور آلمان به نیروی متخصص جوان، بخصوص در زیرشاخه های رشته پزشکی، پذیرش گرفتن برای دوره های آوسبیلدونگ پرستاری به مراتب امکان بالاتری دارد. باید توجه داشته باشید که برای کلیه دوره های آوسبیلدونگ نیاز هست که تمکن مالی داشته باشید و امکان باز کردن حساب بانکی در کشور آلمان رو داشته باشید. همچنین داشتن مدرک زبان آلمانی برای کلیه دوره های آوسبیلدونگ و سایر دوره های آموزشی اجباری می باشد. کارشناسان موسسه استادی اینفو همواره در خدمت شما عزیزان هستند برای مشاوره اولیه تلفنی رایگان.
      موفق باشید

    1. سلام امیرحسین عزیز
      درخواست برای پذیرش گرفتن برای ورود به کشور آلمان بدلیل شرایط مطلوب ادامه تحصیل در مراکز آموزشی و دانشگاه های کشور آلمان، بالا می باشد. تمایل به شرکت در دوره های آوسبیلدونگ بدلیل شرایط مطلوب کاریابی بعد از اتمام این دوره ها، زیاد می باشد. در این رقابت با داشتن مدرک زبان آلمانی معتبر، مدارک تحصیلی معتبر، تمکن مالی، امکان باز کردن حساب بانکی، داشتن بیمه در کشور آلمان و … امکان قبولی پروندتون بیشتر میشه. در بین دوره های آوسبیلدونگ، آوسبیلدونگ پرستاری بدلیل نیاز مبرم کشور آلمان به نیروی متخصص جوان، بخصوص در زیرشاخه های رشته پزشکی مانند: پزشکی، پیراپزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و … ، پرطرفدار می باشد و پذیرش گرفتن هم به مراتب آسان تر می باشد. برای مطالعه مطالب تکمیلی میتونید به سایت موسسه استادی اینفو مراجعه بفرمائید. همچنین کارشناسان موسسه استادی اینفو همواره در خدمت عزیزانی هستند که تمایل به مشاوره اولیه تلفنی رایگان دارند.
      موفق باشید

  1. سلام و روز بخیر
    برای دریافت ویزای تحصیلی اولین کار و مرحله اولی که باید انجام شود چیست؟

    1. سلام
      در ابتدا باید مشاوره صورت بگیره و شرایط شما بررسی بشه.لطفا با موسسه تماس بگیرید

  2. سلام وقت بخیر.من به دلیل مسابقات ورزشی کارشناسی رو دیر شروع کردم و الان یک ترم دیگر رشته امادگی جسمانی رو تمام میکنم.و در حال حاضر ۲۵ سال سن دارم.و سطح زبان آ۲ المانی دارم.میتونم برای ارشد برم المان؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تحصیلی رایگان