موسسه آبادانی سروش دانش

یونی اسیست چیست؟

یونی اسیست چیست؟
یونی اسیست چیست؟

 

در آلمان مجموعه و یا اداره ای به نام یونی اسیست (Uni-Assist) وجود دارد که واسط بین دانشگاههای آلمان و متقاضیان خارجی تحصیل در آلمان می باشد. این موسسه زیر مجموعه وزارت علوم آلمان است که در شهر برلین واقع شده است و وظیفه آن بررسی اولیه مدارک متقاضیان اخذ پذیرش از بعضی دانشگاههای آلمان می باشد.

 

 یونی ‌اسیست در برلین به دانشجویان خارجی کمک می‌کند تا از بی‌نقص بودن مدارک‌شان اطمینان حاصل کنند.

 

دانشگاههایی که زیر مجموعه یونی اسیست هستند، شرایط خود برای پذیرش دانشجویان بین المللی را به یونی اسیت اعلام کرده اند و زمانی که شما مدارک خود را برای دریافت پذیرش به یونی اسیست ارسال می نمائید، یونی اسیست بر اساس چارچوب و شرایطی که آن دانشگاه اعلام نموده اند، مدارک شما را بررسی می نمائید و سپس به شما اعلام می نماید که آیا شرایط پذیرش را دارید یا خیر.

 

 

حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد دانشگاههای آلمان زیر مجموعه یونی اسیست هستند و یا به عبارتی یک دانشجوی خارجی برای تحصیل در این دانشگاههای آلمان، باید مدارک خود را به یونی اسیست ارسال نماید. در سایت یونی اسیست اطلاعات مختصی و مفیدی از دانشگاههای آلمان نیز وجود دارد. به غیر از یونی اسیست Uni-assist انجمن روسای دانشگاه های آلمان (HRK) و سرویس مبادلات آکادمیک آلمان (DAAD)، که در سال ۲۰۰۳ تاسیس شد، نیز اطلاعات خوب و مفیدی از دانشگاههای آلمان و رشته های تحصیلی آنها در اختیار متقاضیان قرار می دهند.

 

 

یونی اسیست چه کاری انجام می دهد؟

 

وظیفه این موسسه اقدام برای پذیرش دانشجویانی است که قصد تحصیل در کشور آلمان را دارند، بدین ترتیب که اگر شما قصد ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه هایی که عضو uni-assist هستند را داشته باشید، این موسسه با دریافت هزینه مشخصی اقدامات مربوط به اخذ پذیرش برای دانشگاه مورد نظر و بررسی مدارکتان را انجام می دهد و خودش با دانشگاه مورد نظرتان مکاتبه کرده و در واقع واسطی بین شما و دانشگاه مورد نظرتان برای ادامه تحصیل است.

 

بنابراین کار اصلی یونی اسیست، ارزیابی و معادل سازی مدارک افراد به سیستم آموزشی آلمان است . علاوه بر این، این موسسه مسئول بررسی صحت و کامل بودن مدارک ارسالی دانشجویان است.

 

این موسسه وظیفه این را ندارد تا به متقاضیان پذیرش دهد، بلکه فقط مدارک را یک بررسی اولیه می کند تا مطمئن شوند که آیا متقاضیان پیش شرط های لازم برای اپلای رشته مد نظر را دارند یا خیر.

 

آیا همیشه نیاز به اقدام از طریق یونی اسیست داریم؟

این که شما برای دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاههای آلمان نیاز به اقدام از طریق یونی اسیست دارید و یا باید مستقیم از طریق دانشگاه اقدام کنید، بستگی به شرایطی که دانشگاه مد نظر شما برای اپلای اعلام کرده است دارد.

 

اگر دانشگاه مد نظر شما برای اپلای شما را ارجاع می دهد به یونی اسیست، پس باید برای اپلای از طریق سایت یونی اسیست اقدام کنید و اگر در سایت دانشگاه نوشته شده که شما می توانید بطور مستقیم مدارک را به دانشگاه ارسال نمائید، پس نیاز به اپلای از طریق یونی اسیست و ارسال مدارک به این سازمان ندارید.

 

کدام دانشگاههای آلمان زیر مجموعه یونی اسیست هستند؟

به طور خلاصه پروسه اپلای برای بعضی از دانشگاه ها به جای اینکه مستقیم از طریق خود دانشگاه صورت بگیرد، از طریق یونی اسیست انجام می شود ولی پذیرش توسط دانشگاه ارائه می شود. دانشگاههای زیادی در آلمان از طریق یونی اسیست شرایط متقاضیان خارجی را برای تحصیل در آن دانشگاه بررسی می نمایند. برای اطلاع از اسامی دانشگاه هایی که با یونی اسیست همکاری می کنند و شما برای اپلای باید مدارک خود را به این مجموعه بفرستید، به لینک زیر مراجعه نمائید:

 

https://www.uni-assist.de/en/tools/uni-assist-universities

 

چگونه باید برای یونی اسیست اپلای کنیم؟

 

برای اپلای دانشگاههای آلمان و دریافت پذیرش از دانشگاههای زیر مجموعه یونی اسیست، باید به سایت یونی اسیست مراجعه نمائید. این سایت اطلاعات کامل و مفیدی از چگونگی انجام کار و روند پذیرش در اختیار شما قرار می دهد. برای اپلای از طریق این سایت ابتدا باید اکانت خود را در آن بسازید. سپس وارد صفحه اپلای می شوید و می توانید در این صفحه به جستجوی دانشگاهها و رشته های بپردازید. بعد از انتخاب دانشگاه مراحل بعدی را به انجام رسانید.

 

چه مدرک زبانی باید برای یونی اسیست بفرستم؟

معمولا دانشگاههایی که از طریق یونی اسیست اپلای می شوند، حتما نیاز به ارائه مدرک زبان دارند و بدون مدرک زبان آلمانی و یا انگلیسی، به شما پذیرش نخواهند داد. اما این که چه مدرک زبانی را باید برای یونی اسیست بفرستید، بستگی به شرایط و مدارک درخواستی دانشگاه مد نظر شما دارد.

 

معمولا در سایت دانشگاههای آلمان برا ی هر رشته ای لیست مدارک مورد نیاز برای اپلای نوشته شوده است. شما باید بر اساس آن مدارکی که دانشگاه اعلام کرده است، مدرک زبان مورد نظر را برای یونی اسیست ارسال نمائید.به یاد داشته باشید که مدرک زبان شما(مخصوصا مدارک زبان آلمانی) باید حتما به تایید سفارت آلمان رسیده باشد.

 

 یونی اسیست نیاز ی به اصل مدرک زبان شما ندارد و به هیچ وجه اصل مدرک زبان خود را برای یونی اسیست پست نکنید. فقط کپی که سفارت آلمان تایید نموده است ، کافی می باشد.

 

 

ددلاین یونی اسیست

یونی اسیست به خودی خود ددلاینی ندارد و هر زمان می تواند در این سایت اکانت خود را افعال نموده و دانشگاههای مد نظر خود را انتخاب نمائید. در نظر داشته باشید که دانشگاهها برای اپلای ددلاین دارند و هر زمان که ددلاین دانشگاه باز شود، یونی اسیست هم برای آن دانشگاه باز می شود و می توانید اپلای کنید. بنابراین متقاضیان تا ددلاینی که توسط دانشگاه تعیین شده است مهلت دارند که مدارک را به یونی اسیست ارسال نمایند.

 

مهلت ارسال مدارک برای پذیرش در ترم تابستانی (شروع: اوایل آوریل) بستگی به شرایط دانشگاهها دارد و بسیار متفاوت است. اما در کل تا ۱۵ ژانویه و ترم زمستانی (شروع: اوایل اکتبر) تا ۱۵ ژوئیه است.

 

معمولاً در وب‌سایت دانشگاه‌های آلمان اطلاعات کافی درباره مدارک لازم جهت اخذ پذیرش و مهلت ارسال مدارک درج شده است، اما در مواقعی به علت نقص مدارک داوطلب، مدارک بررسی نمی‌شود و مجدد در اختیار داوطلب قرار می‌گیرد.از آنجا که مراکز آموزش عالی در آلمان تنها در دو تاریخ مشخص در سال به بررسی درخواست‌‌های کتبی می‌پردازند، ممکن است پس از ارسال مدارک به داوطلب، دیگر فرصتی برای تکمیل آن‌ها نباشد همچنین نمی توان زودتر از زمان شروع بازه اپلای در سایت Uni-Assist درخواست خود را ارائه داد.

 

 

مدت زمان بررسی مدارک توسط یونی اسیست

 

مدت زمانی که طول می کشد تا اسیست یک پرونده را بررسی نموده و جواب نهایی را به شما بدهد و یا برای دانشگاه مد نظر شما ارسال نماید، معمولا بین ۴ تا ۶ هفته بعد از دریافت اپلیکیشن و پرداخت پول می باشد. اما این زمان به هیچ وجه قطعی نیست و در مواردی دیده شده که تا سه ماه هم طول کشیده است. برای متقاضیان ایرانی زمان معمول بررسی مدارک ۳ تا ۴ هفته می باشد.

 

 

چه مدارکی را باید به یونی اسیست ارسال کنیم؟
  • کپی برابر اصل مدارک ترجمه شده تحصیلی به همراه ریزنمرات با مهر دادگستری و وزارت امورخارجه که به تایید سفارت آلمان نیز رسیده است.
  • رزومه یا همان C.V شخص به زبان انگلیسی یا آلمانی بر اساس استاندارد های دانشگاه های آلمان.
  • انگیزه نامه برای دانشگاهها به زبان انگیلیسی یا آلمانی برای اخذ پذیرش (در صورتی که دانشگاه اعلام نموده که از شما انگیزه نامه می خواهد).
  • مدارک زبان آلمانی و یا انگلیسی که برابر اصل تایید سفارت آلمان نیز شده است.
  • سایر مدارکی که دانشگاه مد نظر اعلام نموده است.
  • پرداخت حداقل ۷۵ یورو جهت ارزشیابی مدارک تحصیلی به حساب اونی اسیست.

در نهایت ارسال کلیه مدارک کپی برابر اصل و فیش واریزی مبلغ به آدرس موسسه در برلین با پست از ایران

 

هزینه های یونی اسیست

هنگامی که شما پروسه اپلای برای دانشگاه های آلمان را از طریق یونی اسیست آغاز کردید، در لیست دانشگاه های مورد نظر خود برای اپلای می توانید همزمان برای هر دو ترم پاییز و زمستان چندین دانشگاه را انتخاب نمایید.

 

هزینه پرداختی شما برای انتخاب هایتان این گونه محاسبه می شود که به ازای اولین دانشگاه انتخابی در هر ترم بایستی ۷۵ یورو و به ازای دانشگاه های بعدی انتخابی در هر ترم بایستی ۳۰ یورو پرداخت کنید. به طور مثال اگر شما پنج دانشگاه را انتخاب نمایید در مجموع مبلغ پرداختی شما به یونی اسیست برای ۵ دانشگاه ۱۹۵ یورو خواهد بود.

 

دقت کنید که این مبالغ به صورت مستقل و فارغ از تکراری بودن دانشگاه ها در دو ترم محاسبه می شود. علت این امر این است که به گفته سایت یونی اسیست، از آنجا که ممکن است شرایط پذیرش یک دانشگاه از ترمی به ترم دیگر تغییر کند، چنانچه دانشگاه انتخابی دوم در ترم دیگری باشد، نیاز است تا مدارک مجددا بررسی شود و بنابراین شما بایستی هزینه ی کامل بررسی مدارک را پرداخت کنید.

 

روش های پرداخت هزینه uni-assist

در سیستم و پورتال جدید یونی اسیست، شما بعد از انتخاب دانشگاه و یا دانشگاهها و قبل از اتمام مراحل اولیه اپلای باید هزینه مربوطه را واریز نمائید تا پروسه اپلای شما به اتمام برسد.

پرداخت هزینه uni-assist به سه روش قابل انجام است، که در ادامه هر کدام توضیح داده شده است:

 

  1. حواله بانکی (Money Transfer): در این روش شما پول را برای حساب uni-assist در آلمان حواله می کنید و چنانچه از یک حساب بانکی خارج از آلمان باشد، به علت هزینه تراکنش بین بانکی به مبلغ پرداختی شما افزوده می شود، اما در صورتی که فردی از دوستان شما که در بانک های آلمان حساب بانکی دارد این کار را برای شما انجام دهد این هزینه اضافی وجود ندارد.
  2. پرداخت از طریق کارت اعتباری
  3. پرداخت آفلاین به وسیله ویزا/مسترکارت:

در این روش شما با تهیه ویزا یا مسترکارت از هر کجای دنیا می توانید اقدام به  پرداخت این هزینه نمائید. ابتدا فرم مربوط به پرداخت یونی اسیست را با استفاده از اطلاعات ویزا/مستر کارتی که در اختیار دارید، به دقت پر کرده و آن را برای uni-assist به همراه دیگر مدارکتان ارسال می‌نمایید.

 

ارزشیابی آنلاین تحصیلی (بدون هزینه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تحصیلی رایگان