موسسه آبادانی سروش دانش

کجای آلمان را برای تحصیل انتخاب کنیم؟

کدام شهر آلمان برای تحصیل مناسب است؟

 

The Best Cities to Study in Germany for International Students

کشور آلمان دارای بیش از ۴۰۰ دانشگاه، هوخشوله و فاخوخشوله برای تحصیل علاقمندان به فراگیری دانش و علم می باشد. این که شما کجای آلمان را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنید به شرایط و خواسته های شما بستگی دارد. پراکندگی شهرها و جمعیت آلمان در سراسر این کشور گسترده است و شهرهای کوچک و متوسط به وفور در این کشور یافت می شوند.

تعداد شهرهای بزرگ با جمعیت میلیونی در کشور آلمان بسیار اندک می باشند. حتی تعداد شهرهای با جمعیت متوسط رو به بالا نیز بسیار کم است. نمدر بسیاری از شهرهای آلمان حد اقل یک دانشگاه برای ادامه تحصیل وجود دارد. دانشگاههای معتبر و با رنکینگ بالا نیز در شهرهای بزرگ و کوچک پراکنده هستند.

 

چه مواردی در انتخاب شهر و دانشگاه مهم است؟

برای این که بدانید کجای آلمان را برای تحصیل انتخاب کنید ابتدا باید بدانید که چه مواردی می توانند در انتخاب شهر و دانشگاه شما مهم باشند. به عبارتی داشته های خود را بررسی کنید. منظور از داشته ها:

  • مدرک زبان
  • مدرک تحصیلی
  • رشته تحصیلی
  • معدل مدارک تحصیلی
مدرک زبان
  • زبان انگلیسی

اگر زبان انگلیسی را برای تحصیل انتخاب کردید، خوب برای انتخاب شهر و دانشگاه محدودیت دارید و تعداد دانشگاههایی که می توانید انتخاب کنید بسیار محدود می شوند و حق انتخاب رشته شما نیز به تبع کمتر می شود.

  • زبان آلمانی

تحصیل در کشور آلمان با داشتن مدرک زبان آلمانی به صورت رایگان می باشد. زبان آلمانی دارای ۶ سطح ( A1.A2.B1.B2.C1.C2) می باشد. اگر مدرک زبان آلمانی دارید، بسته به نوع و سطح مدرک نیز حق انتخاب شما محدود می شود. سطوح مختلف آلمانی شامل:

  • سطح A1 و A2:
  1. یادگیری مکالمات روزمره و بسیار ساده
  2. برای برقراری ارتباطات ابتدایی
  3. پیش نیاز یادگیری زبان پیشرفته در دانشگاه
  • سطح B1 و B2:
  1. برای برقراری ارتباط در سفر به کشورهای آلمانی زبان
  2. امکان ورود به دانشگاه و کالج
  3. امکان گرفتن پذیرش و ویزای تحصیلی براحتی
  • سطح C1 و C2:
  1. تنها برای بزرگسالان در این سطح آزمون برگزار می شود
  2. توانایی درک متون پیچیده و طولانی پس از سپری کردن این آزمون این سطح
  3. توانایی بالا در برقرار کردن ارتباط
  4. آخرین مدرک زبانی که یک فرد در آلمان امکان دارد کسب کند
مقطع تحصیلی

مقطع تحصیلی که می خواهید در آلمان تحصیل کنید در انتخاب شهر و دانشگاه شما در آلمان، موثر است. اگر برای کالج دانشگاهی اقدام می کنید، چون تعداد کالج های دولتی محدود و مشخص هستند (در هر استان فقط یک یا دو کالج دولتی وجود دارد)، شما فقط همان شهرها و کالج ها را می توانید انتخاب کنید و قدرت مانور زیادی در انتخاب شهر و دانشگاه ندارید.

معدل

معدل مدارک تحصیلی شما نیز در انتخاب شهر محل تحصیل در آلمان موثر است. برخی از دانشگاه ها و کالج ها معدل بالای ۱۷٫۵ می خواهند. برخی معدل بالای ۱۵ و برخی دیگر نیز معدل زیر ۱۵ را هم قبول می کنند. بدین ترتیب معدل مدرک تحصیلی شما یک عامل محدود کننده در انتخاب شهر و دانشگاه محل تحصیل محسوب می شود.

رشته تحصیلی

در نهایت این که شما چه رشته ای را برای تحصیل در کشور آلمان انتخاب می کنید نیز در انتخاب شهر محل تحصیل شما موثر است. مثلا برای تحصیل در رشته های مهندسی بیشتر جنوب و غرب آلمان مناسب هستند. این مناطق آلمان، مناطق صنعتی هستند و برای کار آموزی و … برا ی دانشجویان بسیار مناسب می باشند. نهایتا” بعد از فارغ التحصیلی هم امکان کاریابی مناسب و مرتبط در این نواحی بیشتر می باشد.

 

Germany

 

دانشگاههای مورد تایید وزارت علوم ایران

اگر شما به دنبال این هستید که بعد از برگشت به ایران مدارک تحصیلی خود را به تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت و درمان ایران برسانید و بتوانید با این مدرک وارد بازار کار شوید، باید در انتخاب دانشگاه و شهر محل تحصیل خود در آلمان، نیم نگاهی به لیست دانشگاههای خارجی مورد تایید وزارت علوم ایران و وزارت بهداشت ایران نیز داشته باشید.

در خصوص مواردی همچون نژاد پرستی و یا رفتار و برخورد مردم آلمان با مهاجران، نگران نباشید. زیرا بعد از یکی شدن آلمان شرقی و آلمان غربی، این مسائل بسیار کم رنگ تر شده است و بحث نژاد پرستی شاید به نوعی بیشتر طرز تفکر برخی از افراد کهن سال آلمان بستگی دارد. کما این که در غرب، جنوب، شمال و یا شرق آلمان بعضا” شهرهای کوچکی پیدا می شوند که در آنها برخی از آلمانی ها رفتار مناسبی با مهاجران ندارند. البته جای نگرانی نیست زیرا دولت آلمان با این افراد به شدت برخورد می کند.

مسئله مهم دیگر در رابطه با انتخاب جای مناسب برای تحصیل در کشور آلمان، بحث کار دانشجوئی است. قطعا” شهرهای بزرگ تر برای پیدا کردن کار دانشجوئی مناسب تر بوده و شما راحت تر می توانید کار مورد نظر خود را پیدا کنید.

ارزشیابی آنلاین تحصیلی (بدون هزینه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تحصیلی رایگان