موسسه آبادانی سروش دانش

کارشناسی ارشد هنر در آلمان

اطلاعات ضروری برای تحصیل در آلمان
کارشناسی ارشد هنرهای زیبا

 

 

کارشناسی ارشد هنرهای زیبا (یا MFA) یکی از رشته های مقطع کارشناسی ارشد است که برای تکمیل برنامه تحصیلی در یکی از حوزه های خلاق هنری، مانند هنرهای تجسمی، صنایع دستی، هنرهای نمایشی، نویسندگی خلاق، عکاسی، سرامیک، رقص، منسوجات، طراحی گرافیک، تئاتر و یا فیلمسازی در بسیاری از دانشگاههای آلمان برگزار می شود.

 

برنامه های ارائه شده در دوره کارشناسی ارشد MFA بر کاربرد عملی رشته یا صنعت مورد مطالعه تاکید دارد

 

به طور معمول، کارشناسی ارشد هنرهای زیبا همراه با یک پروژه پایان نامه معرفی می شوند، که می تواند به شکل یک هنرنمایه، نشر اثر یا اجرا، ارائه شوند.

 

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هنرهای زیبا درهای حرفه ای متعددی را به روی دانش آموختگان این رشته ها می گشاید. و به عنوان یک درجه تحصیلی عالی، دانشجویان را برای تدریس موضوعی در سطح دانشگاه واجد شرایط می سازد.

مدت زمانی که طول می کشد تا دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد هنرهای زیبا، بتوانند این مقطع تحصیلی را با موفقیت به پایان رسانند، دو تا سه سال است که به دلیل ماهیت عملی و کاربردی MFA تا حدودی از متوسط طول برنامه کارشناسی ارشد بیشتر است.

در طول دوره برنامه MFA، دانشجویان آثار بسیاری را در حوزه هنر یا صنایع دستی خلق می نمایند. دانشجویان کارشناسی ارشد MFA در راستای توسعه و بهبود کار خود با بازخوردهای نقدگرایانه سازنده که اساتید و هم کلاسی های آنان ارائه می نمایند، پرورش یافته و پیشرفت می کنند.

بازخوردها اغلب در گروه های نقد و بررسی ارائه می شود، جایی که سایر دانشجویان مقطع کارشناسی در آلمان هنرهای زیبا و اساتید مربوطه حضور دارند.

هزینه تحصیل در دانشگاههای آلمان و اخذ درجه کارشناسی ارشد هنرهای زیبا، معمولا رایگان است و در برخی از دانشگاههایی که شهریه دارند، از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است و این میزان این شهریه بستگی به دانشگاه مورد نظر شما برای ادامه تحصیل دارد.

 

 

دانش آموختگان دوره های هنرهای زیبا در دانشگاههای آلمان، در خواهند یافت که فرصت های شغلی پیش روی آنها بسیار افزایش می یابد. و به همین ترتیب دستمزد آنها در مراحل آغازین کار نیز ممکن است بالاتر رود. پس از فراغت از تحصیل، دانش آموختگان MFA خود اساتید، هنرمندان، کارآفرینان، نوازندگان، بازیگران، صنعتگران، تولید کنندگان، مدیران، نویسندگان، عکاسان،و یا مدیران آینده خواهند بود.

 

 

برترین دانشگاه های هنر آلمان که مورد تایید وزارت علوم نیز هستند:

 

.Universitat der Kunste Berlin

.Hochschule für Künste Bremen

  1.  Kunstakademie Düsseldorf

Folkwang Universität der Künste

Hochschule für Grafik und Buchkunst Leipzig

Hochschule für Musik Franz Liszt Weimar

Kunsthochschule Mainz

Akademie der Bildenden Künste München

Akademie der Bildenden Künste Nürnberg

Staatliche Kunstschule für Textilindustrie Plauen

Staatliche Akademie der Bildenden Künste Stuttgart

Bauhaus-Universität Weimar

ارزشیابی آنلاین تحصیلی (بدون هزینه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تحصیلی رایگان