موسسه آبادانی سروش دانش

ویزای تحصیلی آلمان از طریق ارمنستان

  • چگونه برای ویزای تحصیلی آلمان از طریق ارمنستان اقدام کنیم؟

دریافت ویزای تحصیلی آلمان از طریق ارمنستان، یکی از گزینه هایی است که می توان برای ورود به آلمان از آن استفاده کرد. البته در حال حاضر چون  سفارت آلمان در ایران در زمینه مهاجرت فعال می باشد می توانید از طریق آن اقدام نمایید، مگر اینکه شرایط لازم برای سفارت آلمان در ایران را نداشته باشید.

شما می توانید با ۶ ماه اقامت در ارمنستان از طریق ثبت نام در دانشگاه های این کشور، درخواست وقت مصاحبه به سفارت آلمان بدهید و در حداقل زمان ممکن ویزای تحصیلی آلمان را از طریق ارمنستان دریافت نمائید.
آیا با اقامت در ارمنستان، شانس برای دریافت ویزای آلمان بیشتر می شود؟

دریافت ویزای تحصیلی و یا کاری آلمان، دارای قوانین و مقررات خاصی است که توسط سفارت خانه های آلمان در کشورهای مختلف اجرا می شود. اما زمانی که تقاضای ویزا برای یک کشوری زیاد  می شود، قطعا” آن کشور یک سری محدودیت ها و یا فیلترهایی برای صدور ویزا قرار می دهد. به فرض مثال: سفارت آلمان در ایران برای صدور ویزای تحصیلی از متقاضیان مدرک زبان آلمانی B2 به بالا می خواهد در صورتی که این مورد جزو قواینن مهاجرت تحصلی آلمان نیست.

لذا با شرایط فعلی سفارت آلمان در ایران و سخت گیریهای این سفارت در دادن ویزا به ایرانیان، کشورهایی مثل ارمنستان می توانند شانس شما را برای دریافت ویزای آلمان بالا ببرند. به دلیل حجم پایین تقاضا در سفارت آلمان در ارمنستان، رقابت کمتری برای دریافت ویزا خواهد بود و سخت گیری سفارت برای مواردی همچون شرایط سنی و یا معدل مقاطع قبل، کمتر می‌باشد.

دریافت وقت فوری سفارت آلمان از طریق ارمنستان

همانطور که می دانید در حال حاضر و در سیستم وقت دهی سفارت آلمان در ایران، وقت مصاحبه دانشجوئی برای افرادی که مدرک زبان آلمانی TESTDAF و یاB2  برای ورود به دانشگاه های آلمان را ندارند بسیار طولانی می باشد. چرا که در این سیستم اولویت با کسانی می باشد که مدرک زبان لازم برای ورود به دانشگاه های آلمان را داشته باشند و در بین کسانی که مدرک زبان آنها کافی نباشد هم اولویت با مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری خواهد بود. حتی در پاسخ ایمیلی که سفارت به یکی از داوطلبان داده است این نکته خاطرنشان شده است.

بعد از باز شدن سفارت آلمان در ایران، در خرداد ماه ۱۴۰۰،  سفارت آلمان اقدامات لازم برای گرفتن وقت لگال مدارک و مصاحبه و کلا مسائلی که مربوط به مهاجرت می باشد را به ویزامتریک سپرد. و ویزامتریک واسطه بین درخواست کنندگان مهاجرت به آلمان و سفارت آلمان در ایران شد.

پس دانشجویانی که شرایط اعلام شده از طرف ویزامتریک برای مهاجرت را دارند بهتر است از این طریق اقدام برای مهاجرت کنند. اما کسانی که به هر دلیل، شرایط لازم برای مهاجرت از طریق سفارت آلمان در ایران را ندارند و قصد مهاجرت به آلمان را دارند، اقدام از طریق کشور ارمنستان پیشنهاد می شود.

یکی از راه حل های مناسب برای کسانی که شرایط اعلام شده از طرف ویزامتریک برای مهاجرت به آلمان را ندارند، رفتن به کشور ثالثی همانند ارمنستان است تا از آنجا بتوان در کمترین زمان ممکن برای وقت مصاحبه دانشجوئی سفارت آلمان اقدام کرد

برای مراجعه به سفارت آلمان در ارمنستان نیاز به وقت فوری و یا نامه نگاری های متعدد با سفارت نیست. زیرا در حال حاضر سفار ت آلمان در ارمنستان در مدت زمانی بین یک تا دو هفته ای به متقاضیان تحصیل در آلمان وقت مصاحبه دانشجوئی می دهد.

شما با اقامت در ارمنستان مطمئن می شوید که نهایتاً بعد از ۶ ماه اقامت، می توانید برای دریافت وقت مصاحبه درخواست بدهید و از بلاتکلیفی و سردرگمی خارج شوید.

در نظر داشته باشید، که اگر سفارت آلمان در ارمنستان به هر دلیلی با مهاجرت شما به این کشور موافقت نکرد و نتوانستید ویزای آلمان را دریافت کنید، بعد از شش ماه وضعیت و تکلیفتان مشخص می شود. و می توانید، برای کشور دیگری اقدام کنید. 

برای رفتن به ارمنستان نیاز به ویزا داریم؟

برای ورود اولیه به ارمنستان نیاز به تهیه هیچ ویزایی نیست. زیرا ارمنستان جزو کشورهای است که ما ایرانیان برای مسافرت به آن نیاز به ویزا نداریم. لذا هر زمانی که تصمیم بگیریم می توانیم فقط با تهیه بلیط هواپیما و یا اتوبوس به  این کشور سفر کنیم. البته این نوع سفر برای مدت محدود ۹۰ روز است و اگر بخواهیم بیش از ۹۰ روز در ارمنستان بمانیم باید اقدام به دریافت ویزای اقامتی بلند مدت نمائیم.

چه موقع برا ی رفتن به ارمنستان اقدام کنیم؟

چگونه اقامت یک ساله ارمنستان را بگیریم؟ چه مدارکی نیاز داریم؟

اگر قصد ماندن در ارمنستان برای بیش از ۹۰ روز را داریم، بعد از ورود به ارمنستان از طریق توریستی(که نیاز به ویزا ندارد) باید در اولین زمان ممکن باید اقدام به گرفتن اقامت بلند مدت از این کشور نمائیم. از راه های مختلف می توان اقامت بلند مدت ارمنستان را بدست آورد:

  • از راه تحصیلی
  • از راه کاری
  • از طریق ثبت شرکت در ارمنستان

برای اقامت تحصیلی، ابتدا باید در یکی از دانشگاههای ارمنستان ثبت نام نمائید. سپس خود را بیمه نمائید و بعد مدارک ثبت نام دانشگاه را به همراه مدارک شناسائی(گذرنامه) ،بیمه نامه، و اجاره نامه ای که از خوابگاه محل اقامت دریافت نموده اید و یا اجراه نامه خانه ای که اجاره کرده اید، به اداره مهاجرت این کشور ارائه دهیم.

بعد از تکمیل مدارک در اداره مهاجرت و انجام مصاحبه ای که بسیار ساده است، این اداره کارت اقامت شما را به آدرس شما ارسال می نماید. این اقامت معمولا برای یک سال و به مدت زمان تحصیل شما در ارمنسات می باشد که در سالهای بعدی تحصیلی به همین منوال تمدید می گردد.

راه دیگر دریافت اقامت بلند مدت ارمنستان ، بستن قرارداد کاری با یک کارفرما (شرکت) در ارمنستان می باشد و می توانید به همراه قرارداد کاری خود و سایر مدارکی که در بالا ذکر گردید برای دریافت اقامت یک ساله اقدام نمائید.

راه سوم دریافت اقامت ارمنستان، ثبت شرکت در این کشور می باشد. که این راه را به دوستان توصیه نمی کنیم. زیرا دارای هزینه های زیادی است و شرکت باید حتما در دوران اقامت شما فعال باشد. این راه برای افرادی مناسب است که واقعا می خواهند در کشور ارمنستان کار تجاری، اقتصادی و … انجام دهند و نیاز به ثبت شرکت دارند.

در کدام شهر ارمنستان اقامت کنیم؟

ارمنستان کشور پیشرفته ای نیست. لذا برای زندگی در این کشور بهتر است پایتخت آن یعنی شهر ایروان را انتخاب کنیم. ایروان یک کلان شهر کوچک با جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر است. حمل و نقل عمومی ارزانی در سراسر کشور وجود دارد و ایروان دارای سیستم مترو، واگن برقی، اتوبوس و قطار است. ایروان هنوز بسیار مقرون به صرفه است و  از پارک ها و امکانات زیادی در این شهر وجود دارد.

برای هرکسی که زندگی شهری را دوست داشته باشد، این شهر همه چیز را ارائه می دهد. این شهر دارای امکانات خوبی برای زندگی است و از آنجائی که ایرانیان زیادی نیز در آن زندگی می کنند، حتی اگر به زبان ارمنی و یا انگلیسی هم مسلط نباشیم می توانیم در این شهر به راحتی زندگی کنیم.

خیلی از ایرانیانی که در این شهر زندگی می کنند از اقلیت ارامنه ایران هستند که به این کشور مهاجرت کرده اند و به زبان فارسی کاملا مسلط می باشند.

  از لحاظ امینت نیز شهری بسیار امن می باشد و هیچ گونه مشکلی برای ایرانیان در این چند سال پیش نیامده است.

هزینه های زندگی در ارمنستان چقدر است؟

هزینه‌های زندگی در ارمنستان

هزینه های زندگی در کشور ارمنستان نیز مانند هر کشور دیگری به سبک زندگی فرد بسیار بستگی دارد. این هزینه ها به عوامل مختلفی بستگی دارد . مانند اینکه شخص در خوابگاه زندگی کند و یا در آپارتمان شخصی، غذای خود را در خوابگاه، دانشگاه و یا رستوران مصرف کند یا در رستوارنهای لوکس شهر.

میزان تفریحات فردی و گروهی، مسافرت به کشورهای اطراف، نوع رفت و آمد درون شهری و برون شهری و بسیاری از عوامل دیگر می توانند در تخمین هزینه های یک نفر در ارمنستان تاثیر گذار باشند.

اما برای یک زندگی معمولی دانشجویی معمولا هزینه ی ماهانه ای در حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار در ماه در نظر گرفته می شود. هزینه ی خوابگاه ها در این کشور بسته به نوع خوابگاه و یا نوع سرویسی که در خوابکاه انتخاب می کنید مانند اتاق اختصاصی و یا اتاق شریکی، بستگی دارد.

اما هزینه ی یک خوابگاه دو تخته در حدود ماهانه ۱۵۰ دلار است و اگر خواهان اجاره یک آپارتمان مستقل هستید باید هزینه ای در حدود ماهانه بین ۳۰۰ تا ۷۰۰ دلار بپردازید که البته دانشجویان معمولا آپارتمان را به صورت شریکی اجاره می کنند.هزینه خورد و خوراک نیز در این کشور  مقرون به صرفه  است و یک وعده غذایی کامل در رستوران در حدود ۶ دلار و خانه در حدود ۳ دلار است.

هزینه های مسافرت به ارمنستان

مسافرت به ارمنستان از دو طریق میسر است: هوائی و زمینی.  یکی از مزیت‌های مهم ارمنستان بعنوان کشور سوم برای دریافت ویزای آلمان هزینه‌های بسیار پایین مسافرت به این کشور می‌باشد. هزینه های رفت و آمد به ارمنستان بسیار پایین است و فرد می‌تواند از طریق پرواز مستقیم(Armenia Airways) به مقصد ایروان و یا برعکس داشته باشند.

مدت پرواز ۹۰ دقیقه می‌باشد. البته از طریق ایرلاین های دیگر نیز می‌توان به این کشور مسافرت کرد و  تفاوت چشم گیری در هزینه پرواز نخواهد بود و تنها به دلیل توقف در کشور دیگر، مدت پرواز طولانی تری خواهند داشت. بعنوان مثال در ایرلاین های ترکیه مانند ترکیش و پگاسوس، توقف چند ساعته ای در کشور ترکیه خواهد بود.

امکان مسافرت از طریق اتوبوس نیز برای دانشجویان وجود دارد. اتوبوس‌های تهران به ایروان هر روز در ساعت ۱۲ از ترمینال بیهقی و ساعت ۱۳ از ترمینال تهران غرب به مقصد ایروان در حرکت هستند و نیز کسانی که بخواهند از تبریز سفر کنند می توانند در ساعت ۸ هر شب نسبت به تهیه بلیط اقدام کنند. مدت سفر زمینی از تهران به ایروان بین ۲۴ تا ۳۰ ساعت می باشد و به دلیل مسیر کوهستانی، دانشجویان می‌توانند از مناظر و طبیعت بسیار جذاب مسیر لذت ببرند.

 

چه مدت باید از اقامتمان در ارمنستان گذشته باشد تا بتوانیم به سفارت آلمان مراجعه کنیم؟

طبق قانون مهاجرت، هر فردی که بخواهد برا ی دریافت ویزای آلمان به سفارت آلمان در یک کشور دیگری مراجعه نماید، باید ثابت نماید که اقامت آن کشور را دارد و از مدت اقامت وی نیز شش ماه گذشته است.

لذا برای دریافت ویزای آلمان از طریق ارمنستان فرد متقاضی برای دریافت انواع ویزاهای کشور آلمان، باید بعد از دریافت اقامت بلند مدت ارمنستان، مدت زمان ۶ ماه را با توجیه علت ماندن و یا اقامت خود در کشور ارمنستان سپری کند و پس از مدت ۶ ماه اقامت مستمر، برای دریافت وقت مصاحبه از سفارت آلمان در ارمنستان تقاضا ‌دهد.

با این روش می‌توان برای انواع ویزاهای تحصیلی، کاری و دیگر ویزاهای پر تقاضای کشور آلمان که زمان انتظار برای دریافت وقت مصاحبه سفارت در ایران طولانی می‌باشد اقدام نمود

 

وقت سفارت آلمان در ارمنستان چگونه است؟

از آنجائی که تعداد متقاضی ویزای آلمان در ارمنستان نسبت به کشوری همچون ایران خیلی کمتر است، لذا وقت مصاحبه برای ویزایهای دانشجوئی و یا کاری از سفارت آلمان در این کشور بسیار کوتاهتر بوده و در حداقل زمان ممکن انجام می گیرد.

معمولا بر اساس تجربه سالهای قبل، بعد از این که شش ماه از اقامت شما در ارمنستان گذشت، می توانید برا ی دریافت وقت مصاحبه سفارت آلمان اقدام کنید.

وقت مصاحبه سفارت آلمان از طریق مراجعه به سایت این سفارت در ارمنستان امکان پذیر است که با وارد شدن به پورتال مربوطه و تکمیل اطلاعات مورد نیاز درخواست وقت مصاحبه می دهید.

معمولا بین یک تا دو هفته بعد از درخواست به شما وقت مصاحبه می دهند. 

در ارمنستان مدت انتظار برای وقت سفارت کمتر و شانس دریافت ویزای شما بالاتر است این امر به صورت چشم گیری شما را به هدف نزدیک تر می کند
برای دریافت ویزای آلمان از ارمنستان چه کارهایی باید انجام دهیم؟

سفارت آلمان در کشورهای مختلف دارای یک سری قوانین و دستورالمعل های مدون و قانونی برای صدور ویزا است که در هر کشوری بصورت یکسان اجرا می شود. لذا رعایت این موارد برا ی هر فردی و در هر کشوری الزامی است. مانند: مدارکی که ازشما می خواهند، تکمیل فرم های سفارت، سپرده بانکی و یا حساب مسدود شده در آلمان، داشتن انگیزه نامه و روزمه و همچنین پرسش هایی که در روز مصاحبه در خصوص علت مسافرت شما به آلمان از شما می پرسند.

لذا دانستن این موارد و رعایت کلی آنها می تواند شانس شما را در دریافت ویزا بسیار بالا ببرد. در نظر داشته باشید که آفیسرهای سفارت بر اساس قوانین و دستورالعمل هایی که به آنها داده اند عمل می کنند و با هیچ فردی خصومتی ندارند.

برای مراجعه به سفارت آلمان در ارمنستان و گرفتن ویزا از این کشور موارد زیر را باید رعایت کنید:

  • مدارک مورد نیاز خود را تکمیل نمایید.
  • در ارمنستان به مدت شش ماه حضور فیزیکی داشته باشید.
  • اقامت  یک ساله ارمنستان را داشته باشید.
  • مدرک زبان آلمانی حداقل درسطح B 1 را را بدست آوردی(هر چند با مدرک زبان پایین تر نیز از سفارت المان در ارمنستان ویزای تحصیلی دریافت شده است، اما توصیه ما این است که حداقل مدرک B 1 را بگیرید).
  • گرفتن وقت سفارت آلمان در ارمنستان.
  • انجام مصاحبه در سفارت.
  • دریافت ویزا.

 

چه مدارکی به سفارت آلمان در ارمنستان باید بدهیم؟

همانند تمام مدارکی که برای دریافت ویزای به سفارت آلمان در تهران می دهید، باید همان مدارک را نیز برای دریافت ویزا به سفارت آلمان در ارمنستان نیز ارائه دهید.

تنها تفاوت مدارک در این دو سفارت خانه: یکی مدرک زبان آلمانی است که سفارت آلمان در ایران در حال حاضر مدرک B2 می خواهد ولی سفارت آلمان در ارمنستان بر اساس خواسته های دانشگاه مد نظر شما که به شما پذیرش داده است عمل میکند. مثلا اگر دانشگاهی از شما مدرک B1 و یا حتی A2 خواسته است، سفارت نیز همان مدرک را از شما درخواست می نماید.

تفاوت دیگر در مدارکی که سفارت آلمان در ارمنستان از شما می خواهد، داشتن یک حساب بانکی در آلمان و گذاشتن مبلغ ۱۰۲۳۶ یورو در آن می باشد که باید در روز مصاحبه نامه این بانک آلمانی را ارائه دهید.

لیست کلی مدارکی که سفارت آلمان در ارمنستان از شما می خواهد عبارتست از:

  • فرم تقاضای ویزا با عکس
  • کپی پاسپورت
  • کپی کارت اقامت
  • پذیرش از دانشگاههای آلمان
  • نامه تمکن مالی از بانکی در آلمان
  • اصل ترجمه های مدارک تحصیلی به همراه کپی تایید شده سفارت
  • مدرک زبان
  • مدارک شغلی
  • رزومه

        انگیزه نامه

 

آیا باید در ارمنستان زبان آلمانی بخوانیم؟

اگر قصد تحصیل به زبان آلمانی در آلمان را دارید، توصیه می شود که قبل از ورود به این کشور حتما زبان آلمانی خود را ارتقا دهید. این کار می تواند در ایران و یا هر کشور دیگری انجام شود. در حال حاضر بسیاری از موسسات و اساتید زبان آلمانی تدریس آنلاین نیز دارند.

همچنین به شما توصیه می شود که در مدت شش ماه حضورتان در ارمنستان نهایت استفاده را کرده و به یادگیری زبان آلمانی ادامه دهید. برا ی این کار می توانید در دانشگاههای ارمنستان در رشته زبان آلمانی تحصیل کنید و یا در یکی از موسسات زبان آلمانی در این کشور شروع به یادگیری این زبان نمائید.

موسسه گوته در شهر ایروان دارای نمایندگی است و هم کلاس برگزار نموده و هم آزمونهای مختلف A , B, C , TESTDAF را برگزار می نماید

حضور در ارمنستان برای دریافت ویزای آلمان

۱-گرفتن وقت سفارت در ۵ تا ۶ ماه

در ایران به علت تقاضای بسیار بالا برای تحصیل در آلمان و این که گرفتن وقت سفارت باید بعد از اخذ پذیرش و گرفتن مدرک زبان (b1 یا b2)  باشد، که اخذ مدرک زبان نیز حداقل ۱۴ تا ۱۸ ماه طول خواهد کشید. ولی شما با حضور در ارمنستان و تحصیل زبان آلمانی در این کشور می توایند حداقل یک سال در وقتتان صرفه جویی کنید و زودتر وارد آلمان شوید و از بلاتکلیفی که در ایران دارید خارج شوید.

۲-شانس بیشتر برای دریافت ویزای آلمان

سفارت آلمان در ارمنستان به دلیل این که  تقاضای بسیار پایین تری دارد، سخت گیری کمتری در صدور ویزا می نماید. لذا شانس شما برای گرفتن ویزای تحصیلی آلمان حتی با داشتن معدل پائین، سن بالا و یا مدرک زبان آلمانی پایین بیشتر خواهد بود.

۳-هزینه های پایین زندگی و تحصیل در ارمنستان

شما با داشتن اقامت شش ماه و یا یک ساله از هر کشور دیگری نیز می توانید به سفارت آلمان در آن کشور مراجعه نمائید. اما در نظر داشته باشید که هزینه های زندگی شش ماهه در کشوری مثل ارمنستان بسیار پایین تر از دیگر کشورها می باشد.هزینه تحصیل و یا همان شهریه دانشگاهی شما برای یک سال حدود ۱۲۰۰ دلار می باشد.

هزینه زندگی در ارمنستان تقریبا مثل زندگی در تهران می باشد.

خوابگاه که به صورت سوییت یک نفره با سرویس های بهداشتی اختصاصی ماهی ۱۰۰ تا ۱۷۵ دلار می باشد. اجاره خانه یک خوابه مبله ماهی تقریبا بین ۲۵۰ تا ۴۰۰ دلار بوده و هزینه خورد و خوراک هم تقریبا ماهی ۱۵۰ دلار میباشد. به صورت کلی هزینه های ماهیانه زندگی در کشور ارمنستان حدود ۵۰۰ دلار امریکا می باشد.

۴-رفت و آمد راحت به ایران

با توجه به این که کشور ارمنستان نیاز به ویزا ندارد و رفت امد ایرانیان در این کشور بسیار زیاد می باشد و تقریبا هر روز پرواز و یا اتوبوس از شهر های مختلف ایران به ارمنستان در حال انجام می باشد، لذا هر زمانی که شما تصمیم بگیرید به ارمنستان سفر کنید و یا به ایران بیایید، مشکلی وجود نخواهد داشت. همچنین خانواده شما نیز در هر زمانی می توانند برای دیدار از شما به ارمنستان مراجعت نمایند.

۵-امنیت بالا و نزدیکی فرهنگ بین دو کشور

ارمنستان کشور کوچکی در نزدیکی ایران است که مردم آن و حتی افراد خارجی و مهاجر از امنیت بسیار بالایی در این کشور برخوردار می باشند. بر اساس روابط تجاری، صنعتی و اقتصادی بین دو کشور، ایرانیان بسیار زیادی در ارمنستان ساکن هستندکه تا کنون نیز شکایتی مبنی بر نا امنی در این کشور نداشته اند.

از سوی دیگر ارمنستان یکی از کشورهایی است که در سالهای نه چندان دور بخشی از خاک ایران بوده و فرهنگ مردم این این کشور فرهنگی نزدیک به ایرانیان دارند. لذا برای تجربه اولیه زندگی در یک کشور خارجی، ارمنستان گزینه بسیار مناسبی می باشد.

نکته بسیار مهم در زمینه ویزای تحصیلی آلمان از طریق ارمنستان

برای دریافت ویزای تحصیلی از کشور ارمنستان فقط تا نوامبر (۱۰ آبان ماه) هر سال فرصت دارید. زیرا دانشگاههای این کشور فقط سالی یک بار پذیرش دارند و باید در این زمان در ارمنستان حضور یابید. لذا توصیه می گردد در اولین زمان ممکن تصمیم خود را گرفته و رای مهاجرت به این کشو راقدام نمائید.

مدارک لازم جهت تحصیل در کالج زبان آلمانی در ارمنستان

  • اصل دیپلم به همراه ترجمه انگلیسی و یا ارمنی آن با مهر دادگستری و وزارت خارج
  • ریز نمرات دیپلم به همراه ترجمه انگلیسی و یا ارمنی آن با مهر دادگستری و وزارت خارج
  • تایید ترجمه مدارک در سفارت ارمنستان در ایران
  • شناسنامه یا کارت ملی
  • ۸ قطعه عکس ۴×۳
  • فتوکپی پاسپورت و حداقل اعتبار ۶ ماهه
  • گواهی بهداشت سلامت جهت عدم ابتلا به ایدز و هپاتیت. این گواهی در کشور ارمنستان گرفته می شود.

ویزای_تحصیلی_آلمان_از_طریق_ارمنستان

    

ارزشیابی آنلاین تحصیلی (بدون هزینه)

2 پاسخ

  1. سلام. چه مدت باید توی ارمنستان ساکن باشم تا بتونم از طریق سفارت المان توی ارمنستان اقدام کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تحصیلی رایگان