موسسه آبادانی سروش دانش

وقت تایید مدارک سفارت آلمان

وقت تایید مدارک سفارت آلمان

وقت تایید مدارک سفارت آلمان

در این مقاله مطالب زیر را برای شما توضیح داده ایم:

وقت تایید مدارک از سفارت آلمان

چگونگی یا روند گرفتن وقت تایید مدارک

مدارک لازم برای گرفتن وقت تایید مدارک

نیاز به حضور متقاضی برای تایید مدارک

چه مدارکی را باید به تایید سفارت برسانیم؟

ترجمه انگلیسی و یا آلمانی را سفارت تایید می کند؟

اعتبار ترجمه ها و اعتبار مدارک تایید شده

هزینه تایید مدارک در سفارت یا ویزامتریک

آدرس، تلفن و سایت سفارت آلمان و ویزا متریک برای تاییدات

انواع تاییداتی که سفارت روی مدارک شما انجام می دهد

تایید کپی مدارک در سفارت

تایید اصل ترجمه ها

تایید مدارک تحصیلی

تایید شناسنامه، عقدنامه، طلاق نامه، اسناد ملکی

تایید گواهی و سوابق کاری

نکاتی در مورد وقت تایید مدارک

تایید امضا در سفارت

وقت تایید مدارک در سفارت آلمان

برای گرفتن هر نوع ویزای آلمان قبل از هر اقدامی و قبل از مصاحبه، شما نیاز ترجمه رسمی مدارک مورد نیاز برای مصاحبه و همچنین تایید مدارک خود توسط سفارت آلمان دارید. مدارکی که باید ترجمه و  تایید شوند، بسته به نوع ویزایی که شما درخواست می دهید متفاوت است. مثلا برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان شما باید ترجمه مدارک تحصیلی خود را قبل از انجام مصاحبه، به تایید سفارت برسانید. و یا برای دریافت ویزای همراه (الحاق به همسر و یا خانواده) باید ترجمه شناسنامه ها و عقد نامه خود را به تایید سفارت آلمان برسانید. لذا گرفتن وقت تایید مدارک سفارت آلمان برای هر یک از ویزاهای درخواستی به نوعی الزامی می باشد. هر چند این الزام معمولا در زمانهای مختلف ممکن است توسط سفارت تغییر یابد و یا از الزام خارج شود. لذا شما باید در هر برهه ای از زمان که می خواهید برای دریافت ویزا از سفارت آمان اقدام کنید، قبل از آن، با مراجعه به سایت سفارت و یا تماس با سفارت آلمان از این موضوع مطلع شوید.

اما چگونه می توان مدارک مورد نیاز برای ویزای آلمان را به تایید سفارت رساند. از سال ۱۳۹۹ و بعد از همه گیری کرونا، تایید مدارک برای ویزای آلمان توسط شرکت ویزا متریک (شرکت رهیاب گذر آرتا) در تهران انجام می شود. این شرکت به نوعی وابسته به سفارت آلمان می باشد و خدمات متنوعی از جمله تایید مدارک، مصاحبه و … را برای سفارت آلمان انجام می دهد. حتی گرفت وقت تایید مدارک سفارت آلمان و همچنین وقت مصاحبه برای ویزای این کشور نیز توسط ویزامتریک ارائه می شود.

رزرو وقت تایید مدارک

تایید کردن هر نوع مدرکی اعم از تحصیلی و غیر تحصیلی، مصاحبه برای ویزا و کلیه کارهای مختلفی که در شرکت ویزامتریک انجام می شود، نیاز به رزرو وقت قبلی دارد. تمام این وقتها بصورت سیستماتیک و از طریق ورود به پورتال مربوطه در سایت ویزا متریک انجام می شود. لذا توصیه اکید به تمام دوستان و متقاضیان می شود که هر فرد و یا شرکتی و به هر نحو دیگری اگر به شما پیشنهاد می دهد که می توانند برای شما وقت لازم را بدون مراجعه به سایت و از طریق رابطه و غیره بگیرند، قطعا در گفته آنها شک کنید و بررسی بیشتری را انجام دهید.

چگونگی یا روند گرفتن وقت تایید مدارک

برای گرفتن وقت تایید مدارک باید به سایت ویزامتریک مراجعه نمائید. به خاطر داشته باشید که سایت ها و شرکتها مختلفی با عنوان مشابه به «ویزامتریک» در این زمینه نیز فعالیت دارند. لذا به دقت سایت مربوطه را بررسی کنید.

در این سایت توضیحات لازم برای رزو وقت ملاقات به زبان فارسی و آلمان نوشته شده است و شما می توانید با مطالعه دقیق مطالب سایت و اجرای دقیق آن، به آسانی وقت خود را رزرو نمائید.

مدارک لازم برای گرفتن وقت تایید مدارک

برای رزرو هر نوع وقتی ، قبل از انجام هر کاری شما باید دارای گذرنامه باشید. این که گذرنامه شما اعتبار دارد یا خیر، مهم نیست. بلکه فقط شماره گذرنامه شما و تاریخ تولد شما به میلادی باید در دسترس شما باشد.

به غیر از این شما باید از قبل مبلغی را به حشاب شرکت ویزا متریک واریز کرده باشید و مدت زمان ۲۴ ساعت نیز از زمان واریزی شما گذشته باشد.

حتما اطلاعات کامل واریزی خود را در دسترس داشته باشید. اطلاعاتی مانند:

شماره کارت بانکی خود که از طریق آن واریز کرده اید

شماره شبا حساب بانکی خود

تاریخ دقیق واریزی خود به حساب ویزا متریک

به غیر از موارد  و مدارک فوق ، نیاز به مدرک دیگری ندارید. هر چند با توجه به تغییراتی که هراز گاهی سفارت و یا ویزامتریک در سایت خود اعلام می نماید، قطعا نیاز است که قبل از رزرو وقت ملاقات خود، به دقت سایتهای فوق را مطالعه نمائید.

نیاز به حضور متقاضی برای تایید مدارک

روزو وقت ملاقات برای تایید مدارک  و یا وقت مصاحبه کاملا بصورت آنلاین و از طریق سیستم است و نیاز به حضور شما در ویزامتریک نیست. اما برای تایید مدارک مورد نظر خود می توانید شخصا به ویزامتریک مراجعه نمائید و یا به فردی وکالت دهید که از طرف شما این کار را انجام دهد. اگر فرد دیگری مدارک شما را برای تایید به سفارت می برد، شما باید حتما در زمانی که دارید وقت خود را از طریق سستم رزرو می کنید، نام و نام خانوادگی آن فرد را نیز در سیستم وارد نمائید.

چه مدارکی را باید به تایید سفارت برسانیم؟

سفارت و یا ویزامتریک فقط مدارکی که به زبان آلمانی هستند و یا به زبان آلمانی ترجمه رسمی شده اند را برای شما تایید می نماید. این مدارک شامل :

ترجمه رسمی تمام مدارک لازم تحصیلی و دانشگاهی لازم برای اپلای، که به تایید دادگستری و وزارت خارجه نیز رسیده است،

ترجمه شناسنامه، عقدنامه و طلاق نامه

ترجمه رسمی اسناد ملکی

وکالتنامه های رسمی

ترجمه رسمی هر مدرک که دارای مهر دادگستری و وزارت خارجه ایران نیز باشد

در نظر داشته باشید که برای تایید هر مدرکی ، باید علاوه بر اصل فارسی مدرک، ترجمه رسمی ان را نیز به همراه داشته باشید.

ترجمه انگلیسی و یا آلمانی را سفارت تایید می کند؟

سفارت آلمان و شرکت ویزامتریک در حال حاضر فقط ترجمه های آلمانی و یا اصل مدارکی که به زبان آلمانی هستند را تایید و یا کپی برابر اصل می نماید. و هر نوع ترجمه انگلیسی و یا به هر زبان دیگری و یا هر نوع مدرک اصلی بههر زبان دیگری را تایید و یا کپی برابر اصل نیم کند. مثلا اگر شما مدرک تحصیلی خود را از یک دانشگاه روسی زبان گرفته اید که به زبان روسی و یا انگلیسی است، مورد تایید سفارت آلمان در ایران نمی باشد. شما برای تایید این نوع مدارک خود باید به سفارت آلمان در همان کشوری که مدرک صادر کرده است، مراجعه نمائید.

اعتبار ترجمه ها و اعتبار مدارک تایید شده

اعتبار ترجمه مدارک تحصیلی و اسناد ملکی از نظر سفارت آلمان و شرکت ویزا متریک یک سال می باشد. اما اعتبار ترجمه شناسنامه ها، عقدنامه ها، گواهی سلامت، سوئ پیشنه بین ۳ الی ۶ ماه می باشد. البته این فقط اعتبار ترجمه ها می باشد. اما اگر ترجمه های شما توسط ویزامتریک تایید(لگال) شود اعتبار دائمی پیدا می کند. همچنین اعتبار کپی های تایید شده توسط ویزامتریک و سفارت حد اقل دو سال می باشد.

به خاطر داشته باشید که این اعتبارها و مدت زمانها فقط برای سفارت آلمان و برای گرفتن ویزا می باشد. اما ترجمه های شما  و کپی های تایید شده شما توسط سفارت، در کشور آلمان دارای اعتبار حداقل سه ساله می باشد. لذا هر نوع ترجمه و یا کپی تایید شده ای را که اضافه دارید و یا تاریخ اعتبار آن گذشته است می توانید به همراه خود به آلمان ببرید واز آن استفاده کنید.

تایید کپی مدارک در سفارت

شما می توانید اصل ترجمه رسمی مدارک تحصیلیو یا سایر مدارک خود را که دارای مهر دادگستری و وزارت خارجه ایران نیز می باشد و کمتر از یکسال اعتبار دارد را توسط شرکت ویزامتریک، کپی برابر اصل نمایید(بگلاوتیگونگ). ویزا متریک هر تعداد نسخه کپی برابر اصل از ترجمه های خود که بخواهید را برای شما انجام می دهد. البته در نظر داشته باشید که سفارت آلمان ۵ سری کپی فقط مدارک تحصیلی شما را در صورتی که با ۵ دانشگاه آلمان مکاتبه داشته باشید، بصورت رایگان برای شما کپی برابر اصل می نماید. اما ویزا متریک مبلغ ۸ یورو خدمات خود را بابت این کار از شما دریافت خواهد کرد.

تایید اصل ترجمه ها

شما می توانید برای اینکه ترجمه شما دارای اعتبار مادام العمر شود، توسط سفارت آلمان تایید نمائید(لگال نمائید). سفارت با دریافت مبلغی بر روی ترجمه های شما مهر زده و با تایید آنها اعتبار دائمی به آنها می بخشد.

البته در نظر داشته باشید که این اعتبار برای ترجمه هایی مثل گواهی سوء پیشنه، شناسنامه و یا عقد نامه مادام العمر نخواهد بود. زیرا ممکن است در طول زمان تغییراتی در اصل آنها ایجاد شود. این اعتبار فقط برای مدارک تحصیلی و یا سایر مدارکی که به مرور زمان دچار تغییر نمی شوند، بکار برده می شود.

تایید گواهی و سوابق کاری

سوابق کاری و سوابق بیمه در صورتی که دارای ترجمه رسمی بوده و دارای مهر دادگستری و وزارت خارجه باشند و از سازمانها و و یا وزارتخانه های دولتی و معتبر صادر شده باشد، می توانند توسط سفارت و ویزامتریک نیز تایید شوند. اما این نوع مدارک کپی برابر اصل نخواهند داشت.

 هزینه تایید مدارک در سفارت یا ویزامتریک

شرکت ویزا متریک برای تایید هر مدرکی مبلغی را به عنوان کارمزد از شما دریافت می نماید. همچنین برای رزرو وت تایی مدارک و وقت مصاحبه، شما باید قبلا مبلغ مشخصی را به حساب ویزامتریک واریز نمایید. این مبلغ به عنوان ودیعه برای وقت ملاقات شما می باشد. در صورتی که در زمان مقرر برای تایید مدارک و یا مصاحبه خود در وزیا متریک حاضر شوید، این مبلغ به شما عودت داده می شود. اما اگر به هر دلیلی در زمان مقرر در ویزا متریک حاضر نشوید، این مبلغبه شما برگشت داده  نخواهد شد.

مبالغ دریافتی به عنوان ودیعه و یا خدمات انجام کار کاملا متفاوت است و بستگی به نوع مدرک شما و همچنین زمانی که مراجعه می کنید، دارد. معمولا سالی یک یا دوبار این مبالغ افزایش می یابد. در جدول زیر این مبالغ نوشته شده است. اما توصیه می شود حتما قبل از مراجعهف مجددا با ویزامتریک چک نمائید:

هزینه ها در جدول ذیل قابل مشاهده می باشد.

هزینه هایی که سفارت برای تایید میگیرد:

برای تصدیق کلیه مدارک    ۳۰ یورو

برای تایید کلیه کپی ها   ۲۵ یورو

موارد خاص:

تایید گواهی فوت برای کسانی که قبل از فوت توسط یک نهاد آلمانی بازنشسته شده بودند رایگان است.

نکته : هزینه تصدیق مدارک برای متقاضیان یا دانشجویان در آلمان در صورت ارائه ایمیل و مکاتبات رسمی با دانشگاه ها ، کالج ها یا سایر نهاد های مرتبط تا سقف ۵ سری رایگان خواهد بود. در صورتی که سه مکاتبه ارائه شود فقط سه مورد رایگان انجام می پذیرد .

در صورت ارائه پذیرش از دانشگاه ها یا موسسات معتبر عالی آلمان تنها یک مورد به صورت رایگان انجام میشود

– در صورتیکه پذیرش قطعی باشد ( با ارایه مدرکی دال بر اینکه پذیرش قطعی و تایید شده است ) تنها دو سری از مدارک رایگان محاسبه میگردد.

– برای دارندگان بورس DAAD تا دو سری اضافه تر کپی رایگان محاسبه میگردد.

– هزینه تایید کپی برای بازنشستگانی که قصد انجام امور بازنشستگی را دارند رایگان میباشد.

انجام تایید کپی ها جهت مقاصد دیگر، هزینه ها به صورت عادی محاسبه میگردد.

هزینه های خدمات ویزا متریک

تصدیق هر مدارک  ۸  یورو

کپی برابر اصل هر مدرک ۱۱  یورو

هزینه هایی که در بالا ذکر شده بصورت اسکناس یوری دریافت می شود و جهت انجام خدمات بوده و قابل استرداد نمی باشد.

مبالغ به عنوان کارمزد و مبالغ سفارت با هم  جمع میشود و بصورت یکجا از شما دریافت می شود.

شرکت ویزا متریک خدمات تهیه کپی ها از مدارک را نیز ارایه می دهد که هزینه برای هر صفحه ۳۰ سنت تعیین گردیده که در هنگام تسویه حساب اخذ می گردد.

تایید امضا در سفارت

سفارت و یا شرکت ویزامتریک می تواند همانند دفار اسناد رسمی ایران، گواهی امضا برای شما صادر نمایند. این گواهی برای افرادی که کارهای تجاری انجام می دهند و یا افرادی که می خواهند به فردی و یا سازمانی در آلمان وکالت کاری و غیره بدهند، بسیار مناسب وکاربردی خواهد بود. این گواهی نیز دارای هزینه می باشد.

نکات کلیدی و مهم در مورد تایید مدارک در سفارت آلمان:

برای اینکه مدارک شما توسط سفارت و یا ویزامتریک تایید شده و یا کپی برابر اصل شود، حتما نکات کلیدی زیر را رعایت نمائید. در غیر اینصورت وقت رزروی شما از بین خواهد رفت و مجددا باید درخواست وقت نمائید:

حتما به موقع و در زمان تعیین شده در ویزا متریک حضور داشته باشید

اصل فارسی تمام مدارک را به همراه داشته باشید .

تمامی مدارک اصلی شما باید در ابعاد A4 باشد در غیر اینصورت مدارک شما تایید نمی شود .

تمامی ترجمه های مدارک به صورت رسمی و دارای مهر دادگستری و وزارت خارجه باشند .

اسکناس یورو به اندازه کافی و حتی بیشتر همراه خود داشته باشید

ایمیل ها و مکاتبات با دانشگاه ها را بصورت A4 پرینت بگیرید .

در صورتی که مدارک شما تایید نشده باشند و نقصی داشته باشد، نیمی از هزینه ها برگشت داده خواهد شد .

اصل بودن مدارک دلیلی بر قطعیت تایید مدارک نیست و تصمیم گیرنده نهایی سفارت آلمان است

تایید مدارک بین ۳ الی ۵ روز کاری انجام می شود. لذا مدیریت زمان داشته باشید .

پرینت رزرو وقت تایید مدارک را به همراه داشته باشید.

اصل پاسپورت امضا شده و یا کپی آن را به همراه مدرک شناسایی معتبر بهمراه داشته باشید

اگر فرد دیگری برای شما کار تاییدات را انجام می دهد، حتما باید از شما وکالت نامه با امضای شما را داشته باشد.

 

ارزشیابی آنلاین تحصیلی (بدون هزینه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تحصیلی رایگان