موسسه آبادانی سروش دانش

هزینه های زندگی در آلمان

هزینه زندگی
هزینه های زندگی در آلمان

بررسی هزینه های زندگی مردم آلمان

 

 

کشور آلمان بزرگترین اقتصاد اروپا و در جایگاه چهارم تولید ناخالص داخلی از نظر نرخ تبدیل ارز و پنجم تولید ناخالص داخلی از برابری قدرت خرید قرار دارد.

این کشور پس از انقلاب صنعتی در اقتصاد جهانی مطرح شد و تا به امروز همیشه به عنوان یک کشور پیشرو و نوآور و همچنین سرمایه گذار در بسیاری از پروژه های تحقیقاتی نام برده می شود .

حدود ۷۴ درصد افراد شاغل آلمان، در بخش خدمات مشغول به فعالیت هستند که شامل حمل نقل، هتل‌ها و رستوران‌ها، خدمات اجتماعی و بهداشت و درمان، مسکن و بخش می باشد.

بخش تولید نیز  در حدود ۲۴ درصد از نیروی کار آلمان را در بر می گیرد که این افراد در حوزه‌هایی مانند شیلات، کشاورزی و جنگلداری مشغول به فعالیت هستند.

پس از رکود، اقتصادی، آلمان به سرعت از طریق افزایش صادرات خود توانست خود را از این رکورد بزرگ خارج کند و تا میزانی در این زمینه موفقیت به دست آورد که  توانست لقب بزرگترین اقتصاد اروپا را به نام خود کند.

شاخص قیمت مصرف‌کننده این کشور ۸۶.۵۷ و شاخص اجاره آن ۳۱.۵۵ می باشد.

به گزارش اقتصاددان‌ها، قدرت خرید محلی مردم آلمان برابر با ۱۰۴.۸۹ می‌باشد.

مردم این کشور به طور میانگین ۲۰۷۰.۸۴ یورو حقوق ماهانه (پس از کسر مالیات) دریافت می‌کنند که این میزان از ۱۶۰۰ تا ۲۶۰۰ یورو در مناطق مختلف این کشور متفاوت است.

درصد سود سالانه وام‌های این کشور بین ۲.۵۰ تا ۴ درصد گزارش شده‌است که متوسط آن ۳.۱۲ می‌باشد.

شهروندان آلمانی از میزان حقوق دریافتی خود، حدود ۲۸.۹ درصد از آن را صرف تهیه مایحتاج زندگی می‌کنند.

مایحتاج مورد نظر در این بررسی شامل هزینه موادی همچون شیر، نان، تخم‌مرغ، برنج، مرغ، میوه، آب و غیره می‌گردد.

۲۵ درصد از درآمد مردم این کشور صرف اجاره مسکن می‌گردد.
اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز این کشور ۵۶۷.۶۵ یورو به طورمتوسط هزینه دارد که این رقم در اجاره یک آپارتمان سه خوابه به ۸۳۲.۷۷ یورو افزایش می یابد که بسته به امکانات این رقم ممکن است تا ۱۰۰۰ یورو در ماه نیز افزایش یابد.

هزینه تحصیل در آلمان

تحصیل در آلمان به صورت رایگان است و فرد دانشجو فقط باید هزینه های ماهیانه زندگی خود را متقبل شود که دولت آلمان با توجه به این که به دانشجویان در هفته اجازه کار ۲۰ ساعت را داده است، آنها می توانند بابت هر ساعت کار بین ۷ تا ۱۲ یورو را کسب کرده قسمتی از مخارج زندگی خود را پرداخت نمایند.

 هر فرد که قصد ادامه تحصیل در کشور آلمان را داشته باشد قبل از رفتن به آلمان و برای رفتن به سفارت باید نامه ای مبنی بر پشتوانه مالی نشان دهد که مبلغ آن برابر یک سال زندگی در آلمان است

 

کسانی که قصد دارند بعد از پایان تحصیل خود در کشور آلمان مشغول به کار تمام وقت شوند می بایستی به زبان آلمانی مسلط بوده و دوره تحصیلی خود را به خوبی گذرانده باشند تا بتوانند شغل مناسبی راپیداکنند و در نتیجه بعد از کسب شغل ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند.

این نکته را نیز باید ذکر کرد که گرفتن اقامت دائم در کشور آلمان بسیار دشوار است و طولانی و افراد می بایستی مدت زمان زیادی را در کشور آلمان کار کنند تا طول دوره را سپری کرده و اقامت دائم را اخذ کنند و پس از اخذ اقامت دائم پروسه گرفتن پاس آلمانی را بگذرانند.

 

 

هزینه های زندگی در آلمان برای دانشجویان به صورت میانگین بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ یورو در ماه می باشد که شامل هزینه های مسکن، غذا، رفت و آمد، بیمه و سایر هزینه هایی است که دانشجو ملزم به پرداخت آن ها در زمان تحصیل و در مقطع دکترا در کشور آلمان می باشد .

اگر برای مواد غذایی و پوشاک نیز مبلغی در حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ یورو در هر ماه در نظر بگیریم که البته تنها در قالب زندگی دانشجویی قابل تصور است، هزینه‌ها با احتساب هزینه‌های تحصیلی و غیرتحصیلی و با توجه به الزام پرداخت شهریه یا عدم الزام آن، شهر محل سکونت و همچنین هزینه‌های اجتناب‌ ناپذیری همانند تلفن و اینترنت (در خانه‌های خصوصی)، مبلغی در حدود ۵۰۰ تا ٧۰۰ یورو در هر ماه برآورد می‌شود.

هزینه های زندگی دانشجوئی در آلمان

بطور کلی هزینه های زندگی دانشجویی در آلمان در ماه حدود ۶۰۰ الی ۷۰۰ یورو می باشد که می تواند با توجه به سبک و شیوه زندگی افراد، متغیر باشد. هزینه زندگی ماهیانه شامل: اجاره خوابگاه یا خانه، خوراک و پوشاک، بیمه درمانی، رفت و آمد، تفریح و سرگرمی، تلفن، اینترنت و … می باشد.

نکته مهم:

هنگام خرید در فروشگاههای آلمان، به اعداد وارقام درج شده به عنوان قیمت کالاها دقت کنید.  کاربرد ویرگول و نقطه در نوشتن قیمت اجناس، دقیقاً برخلاف زبان انگلیسی است. در سیستم اعداد آلمانی، ویرگول جداکنندهٔ اعشار است؛ بنابراین اگر جایی قیمتی را €۲,۹۹ دیدید، این رقم ۲ یورو و ۹۹ سنت معنی می‌دهد. از نقطه برای جدا کردن دهگان، صدگان و هزارگان استفاده می‌شود. بطور مثال €۲٫۰۰۰,۹۹ در واقع ۲۰۰۰ یورو و ۹۹ سنت است.

 

 

راهنمای خرید و صرفه جویی در هزینه ها

در اروپا فروشگاه های زنجیره ای متفاوتی وجود دارد که شعبه های متعددی در کلیه شهرها دارند از جمله این فروشگاه ها  میتواند Aldi  و Lidel را نام برد. فروشگاه های معروف دیگری مانند: Kaiser، Netto، Kaufland، Real، Penny، Reichelt و … را نیز میتوان در کل آلمان پیدا کرد.

 

 

در این فروشگاه ها معمولا میتوان اکثر مایحتاج زندگی مانند مواد غذایی، البسه، نوشت افزار، وسایل الکتریکی و … را یافت.

فروشگاه LidI ارزان ترین فروشگاه آلمان است. فروشگاه ارزان دیگر فروشگاه Aldi می باشد که علاوه بر ارزانی دارای مواد غذایی با کیفیت بالاست. Aldi تاکنون چندین بار در مسابقات سلامتی مواد غذایی رتبه اول را کسب نموده است.

فروشگاه های مناسب دیگر KauFmarkt، Kaufland، Penny، Netto می باشند. بقیه فروشگاه ها معمولا قیمت های گرانتر دارند.

خرید وسایل منزل

فروشگاه های لوازم خانگی(وسایل نو)

آلمان در زمینه لوازم خانگی بسیار فعال بوده و اجناسی با کیفیت عالی تولید می کند و علاوه بر آن از کشورهای دیگر هم وارد می کند. لوازم خانگی را می توان در فروشگاه های IKEA/Saturn/Mediamarkt/Karstadt/Quelle با قیمت های مناسب خریداری کرد.

وسایل دست دوم

در کل آلمان مغازه های دست دوم فروشی وجود دارد که اغلب اجناس قابل استفاده و خوبی هم دارند.

بازارهای وسایل دست دوم

 

 

روزهای آخر هفته (شنبه و یکشنبه) در اکثر نقاط این کشور بازارهایی که در آن لوازم دست دوم به فروش می رسد،تشکیل می شود. در این بازارها می توان لوازم کوچک و حتی بزرگ مورد نیاز را با قیمتی بسیار اندک خریداری کرد. نام این بازارها فلومارکت(flohmarkt)می باشد

خرید و صرفه جویی در هزینه ها

مخارج زندگی در آلمان تنوع کمیتی بسیار زیادی دارد چرا که سیستم فروشگاه ها در آلمان سیستم تک نرخی نبوده و یک جنس حتی با کیفیت کاملا مشابه را می توان در فروشگاه های مختلف با قیمت های کاملا مختلف یافت.

مخارج زندگی مربوط به مایحتاج زندگی یک دانشجو که به عوامل متعددی از قبیل منطقه محل زندگی، دوری و نزدیکی به فروشگاه های ارزان قیمت، فاصله با مغازه های ترک و عرب، فاصله با بازارهای هفتگی میوه و سبزیجات ترک و به ویژه وقتی که یک شخص برای خرید صرف می نماید، بستگی دارد.

صرف وقت بیشتر برای خرید مایحتاج زندگی باعث پایین آمدن هزینه خرید می گردد، ولی صرف وقت برای خرید ارزان قیمت تا حدی مناسب می باشد زیرا صرف بیش از حد وقت برای خرید ارزان قیمت باعث زیان های دیگری از قبیل اتلاف بیهوده وقت می گردد.

 

برای کاهش هزینه خرید می توان موارد زیر را رعایت نمود:

 

 

۱-شناسایی منطقه زندگی و محل سوپر مارکت های ارزان قیمت شبیه Penny،Plus،Aldi،Lidel،Kaufmarkt،Kaufland

۲-خرید جنس های خاص از فروشگاه های خاص (چرا که هریک از فروشگاه های مذکور برخی اجناس را ارزان تر از فروشگاه های دیگر عرضه می نمایند.)

۳-خرید در زمان حراج هفتگی (معمولا شنبه عصر)

۴-خرید میوه و سبزیجات از بازارهای ترک

همچنین از آنجا که یافتن آدرس فروشگاه های مختلف در نزدیکی محل زندگی و نیز دیدن قیمت اجناس و به ویژه اجناس ارزان و تخفیف داده شده از طریق سایت اینترنتی فروشگاه ها امکان پذیر است،آدرس اینترنتی این فروشگاه ها در زیر آورده شده است.

 

http://www.lidl de. de/ /home.nsf/pages .i/ homeLidl :

Aldi :/http://aldi d. e

http://www.netto-online de. /home/home.php?screen=0Netto :

http://kaufmarkt de. /Site/start.htmKaufmarkt :

http://www.kaufland de. /Site/start.htmKaufland :

Real :/http://www.real de.

Penney :/http://www.penny de.

Reichelt :/http://www.reichelt de.

C&A :/http://www.cunda de.

http://www hm. .com de/ #/ divided200708_startpageH&M :

IKEA :/http://www.ikea.com de/ de/

http://www.karstadt de. /Karstadt :

Saturn :

http://www.saturn de. /frontend/outlet/index.cfm fa? =showoutlets&next_link=/frontend ho/

me/index.cfm

Mediamarkt :/http://www.mediamarkt de

 

خرید های روزمره اولیه

خرید از سوپر مارکت های آلمان بسیار ساده بوده و نیازی چندانی به دانستن زبان آلمانی ندارد. برای خرید های روزمره اولیه بایستی یکی از مغازه های ارزان قیمت اطراف محل زندگی را شناسایی نمود.

آرم این فروشگاه ها در حوالی محل قرار گیری و زوی دیوار ها و یا در محل وردی شان قرار گرفته و تنها شناختن آرم آن ها برای یافتن این فروشگاه ها در محل زندگی کافی است. از جمله ارزان ترین مغازه های آلمان Lidel و  Aldi می باشد. پس از آن penny  و plus  قرار دارند. آرم فروشگاه های lidelو Aldi که ارزانترین فروشگاه ها می باشند بصورت زیر می باشد.

فروشگاه های بزرگ آلمان معمولا ورودی و خروجی جداگانه دارند. پس از ورود به مغازه می بایست تمام  تمام اجناس مورد نیاز را برداشته و با چرخ دستی مغازه برای حساب کردن و پرداخت قیمت اجناس به بخش خروجی مغازه ها که صندوق هاKasse قرار دارند آورد مسئول صندوق قیمت را محاسبه کرده و مبلغ نهایی را اعلام می نمایند.

میزان این مبلغ هم چنین بر روی یک مونیتور  کوچک برای مشتری  قابل دیدن است. اجناس مورد نیاز را می توان از زوی نام و  یا شکل آن ها شناسایی کرد و بهتر است در صورتیکه شخص زبان آلمانی نمیداند معادل آلمانی مایحتاج اولیه زندگی را از روی لغت نامه نوشته تا جستجوی آن ها در فروشگاه ها ساده تر باشد.

 

۸ توصیه کاربردی هنگام خرید در سوپرمارکت‌های آلمان

 

به دنبال چه هستید؟

تقسیم‌بندی فروشگاه‌های مواد غذایی در آلمان برای برخی تازه‌واردها کمی گیج‌کننده است؛ برخی فروشگاه‌ها سوپرمارکت نامیده می‌شوند، برخی دیگر فروشگاه با تخفیف. دسته سوم فقط خوراکی‌های ارگانیک می‌فروشند.

فروشگاه‌های ترکی و عربی هم وجود دارند که از جمله مواد اولیه غذاهای منطقه خاورمیانه را می‌فروشند؛ همچنین فروشگاه‌های “آسیایی” که در آن‌ها مواد اولیه غذاهای کشورهای شرق دور به فروش می‌رسند. بنابراین قبل از ورود  و یا مراجعه به هر فروشگاهی، ببینید دنبال چه چیزی می خواهید بگردید و باید از کدام فروشگاه جنس مورد نظر خود را تهیه کنید که در وقت شما صرفه جوئی شود.

 

تنوع در برابر قیمت

در سوپرمارکت‌های آلمان تنوع کالا و برندهای مختلف از یک کالا، زیاد است. اما در فروشگاه‌های زنجیره‌ای که اجناس خود را با تخفیف می‌فروشند نمی‌توان بسیاری از مارک‌ها و محصولات را پیدا کرد. با وجود این، فروشگاه‌هایی که محصولات خود را ارزان‌تر می فروشند، طرفداران فراوانی دارند. فروشگاه‌های زنجیره‌ای “آلدی” و “لیدل” آلمان در بسیاری از کشورهای جهان دارای شعبه هستند.

 

سبد خرید فقط با سکه

سبدهای خرید به هم زنجیرشده در سوپرمارکت‌های آلمان نظر بسیاری از تازه‌واردها به این کشور را جلب می‌کند. برای بازکردن زنجیر این سبدها، سکه ۵۰ سنتی یا یک یورویی یا دو یورویی لازم است. این کار برای جلوگیری از سرقت سبدها نیست، بلکه خریداران را ترغیب می‌کند پس از خرید سبدها را به محل مورد نظر برای آنها برگردانند. تنها در صورت زنجیرکردن سبد به سبد جلویی می‌توان سکه را برداشت.

تخم مرغ‌ها در یخچال نیستند

در آمریکا افراد برای خرید تخم مرغ به سراغ یخچال سوپرمارکت‌ها می‌روند. در آلمان این‌گونه نیست. چرا؟ چون در آمریکا برای پیشگیری از سالمونلا، تخم مرغ‌ها را ضد عفونی می‌کنند.

این فرایند لایه محافظ بیرونی تخم مرغ را تخریب می‌کند و تخم مرغ‌ها باید در یخچال نگهداری شوند. در اتحادیه اروپا اما چنین فرایندی انجام نمی‌گیرد، بلکه مرغ‌ها واکسینه می‌شوند. لذا امکان فاسد شدن آنها کمتر است و نیازی به نگهداری آنها در یخچال نمی باشد.

برای یکشنبه از پیش خرید کنید

توجه کنید که فروشگاه‌های مواد غذایی در آلمان یکشنبه‌ها تعطیل هستند. ساعت کاری باید طبق قانون رعایت شود تا کارمندان این فروشگاه‌ها هم به حد کافی زمان استراحت داشته باشند.

در مقابل کیوسک‌ها و پمپ بنزین‌ها یکشنبه‌ها باز هستند و می‌توان اقلام بسیار ضروری را از آنجا تهیه کرد. البته استثنائاتی هم وجود دارد. مثلا در یکشنبه‌های کاری (معمولا در آستانه کریسمس) مغازه‌ها یکشنبه ها و روزهای تعطیل نیز اجازه کارکردن دارند و باز هستند.

روزهای شلوغ سوپرمارکت‌ها

خانواده‌های آلمانی تعطیلاتی مثل عید پاک یا کریسمس را جشن می‌گیرند و به مناسبت آن غذای مفصل آماده می‌کنند. فضای سوپرمارکت‌ها در آستانه این تعطیلات به گونه‌ای است که گویی قرار است قحطی بیاید. اگر در چنین روزهایی فقط نان یا شکلات نیاز دارید، به نانوایی بروید یا به کیوسک یا از خرید صرف نظر کنید.

باز شدن صندوق جدید حساب در فروشگاهها

در روزهای و یا زمانهای شلوغ یک فروشگاه، صندوق های غیر فعال باز می شوند تا افراد زیاد در صف انتظار حساب کردن کالاهای خریداری شده، نمانند. متاسفانه در فروشگاههای آلمان حق تقدم برای پرداخت در این صندوق جدید با کسی نیست که بیشتر از دیگران در صف صندوق‌های دیگر ایستاده است، بلکه بیشتر مشتریان به سمت این صندوق هجوم می‌آورند.

گویی حتی استفاده از آرنج و سبد خرید هم برای رسیدن به صندوق مجاز است. وقتی موضوع بر سر صرفه‌جویی در وقت است، آلمانی‌ها کمتر مرزی را می‌شناسند.

اهمیت جداکردن خریدها از هم

د ر فروشگاههای آلمان و در قسمت صندوق، جسمی شبیه یک خط کش وجود دارد و شما توسط آن باید کالاهای خود را از نفر بعدی جدا کنید. و الا ممکن است صندوق دار کالاهی نفر بعدی را نیز به حساب شما بزند و همچنین بعید نیست به شما چپ چپ نگاه کنند یا حتی تذکر دهند.

برای تازه‌واردها، پرداخت‌کردن در سوپرمارکت‌های آلمان بهترین مثال برای موقعیت پر استرس است. خط کشی را که با آن خرید خود را از خرید دیگران جدا می‌کردید، به خاطر دارید؟

این وسیله در هنگام پرداخت تمام اهمیت خود را از دست می‌دهد. صندوق‌دارها در حالی که شما هنوز با کیف پول خود مشغول هستید، خرید نفر بعدی را اسکن می‌کنند. هر کس دیر بجنبد، باید نگاه سنگین یا تذکر از سوی دیگران را تحمل کند.

هزینه درمان در آلمان

هزینه های درمان در آلمان شامل موارد زیر می شود:

 

پارامتر میزان هزینه (یورو)
ویزیت پزشک عمومی در آلمان به صورت آزاد ۵۰€
هزینه آزمایشگاه های پاراکیلینیکی در آلمان ۸۰€ تا ۲۵۰€
هزینه ویزیت یک پزشک فوق تخصص در آلمان ۲۵۰€
جراحی های اصلی و آزاد و شروع درمان برخی سرطانها در آلمان ۱۸۰۰۰€

 

چنانچه فردی در آلمان کارت شهروندی داشته باشد و تحت پوشش بیمه باشد این هزینه ها در آلمان فقط به میزان ۱۰% می شود

 

هزینه زندگی  در آلمان

 

اینکه چه شهر و محلی برای زندگی انتخاب می کنید  می تواند تا حدود زیادی در صرف هزینه های شما موثر باشد بطور کلی شهر های جنوبی آلمان مانند مونیخ و اشتوتگارت گرانترین ناحیه برای سکونت می باشد.

شهر برلین در شمال و لایپزیک در شرق آلمان از شهرهای ارزانتر و مقرون به صرفه تر می باشند.

 

در اینجا به قیمت اجاره آپارتمان در شهرهای ارزان قیمت اشاره می کنیم:

 

 

اجاره آپارتمان در مرکز شهر لایپزیگ ۵۱۰€ (یورو) و اجاره آپارتمان در خارج از شهر ۳۷۰€ (یورو) می باشد.

اجاره آپارتمان در مرکز شهر بوخوم ۳۸۰€ (یورو) و اجاره آپارتمان در خارج از شهر ۳۲۰€ (یورو) می باشد.

اجاره آپارتمان در مرکز شهر شهر کیل ۵۴۰€ (یورو) و اجاره آپارتمان در خارج از شهر ۴۳۰€ (یورو) می باشد.

اجاره آپارتمان در مرکز شهر سیگن ۳۲۰€ (یورو) و اجاره آپارتمان در خارج از شهر ۲۸۰€ (یورو) می باشد.

اجاره آپارتمان در مرکز شهر جنا ۴۵۰€ (یورو) و اجاره آپارتمان در خارج از شهر ۲۸۰€ (یورو) می باشد.

اجاره آپارتمان در مرکز شهر برمن ۵۵۰€ (یورو) و اجاره آپارتمان در خارج از شهر ۴۶۰€ (یورو) می باشد

 

شهر میانگین اجاره بهای ماهانه به یورو شهر میانگین اجاره بهای ماهانه به یورو
آخن ۵۳۴٫۶۵€ دوسلدروف ۶۷۲٫۲۲€
آیسبورگ ۶۱۳٫۵۷€ فرانکفورت ۸۶۸٫۹۱€
برلین ۷۹۵٫۹۰€ هامبورگ ۸۳۸٫۹۴€
بوخوم ۴۰۶٫۶۷€ هانوفر ۵۹۱€
بن ۶۵۳٫۷۵€ انگلشتات ۷۰۸٫۳۳€
برمن ۵۶۰٫۰۰€ لایپزیگ ۴۹۰٫۸۰€
کولن ۷۲۷٫۱۴€ ماینز ۶۶۸٫۰۰€
دورتموند ۴۶۰٫۰۰€ مونیخ ۱۰۹۴٫۳۰€
درسدن ۵۳۳٫۳۳€ پادربورن ۵۱۲٫۵۰€
اسن ۴۵۱٫۸۳€ اشتوتگارت ۸۴۶٫۴۳€

 

هزینه غذا و خوراک در آلمان

لیست هزینه ها به تفکیک در جدول زیر ذکر شده.(تمامی هزینه های جدول زیر به یورو می باشد)

 

اقلام مصرفی هزینه
(۵۰۰g) – نان سفید ۱٫۲۴€
(۱ liter) –شیر ۰٫۷۱€
(۱۲) – تخم مرغ ۱٫۶۴€
(۱kg, white) – برنج ۲٫۰۳€
(۱kg) – سییب زمینی ۱٫۰۶€
(۱kg) – پیاز ۱٫۰۹€
(۱kg) مرغ ۷٫۵۳€
(۱kg) –گوشت گوساله ۱۱٫۶۵€
(۱kg) – سیب ۲٫۲۲€
(۱kg) – موز ۱٫۵۸€

 

در بین هزینه های زندگی در آلمان (سال۲۰۲۰) می توان گفت اجاره آپارتمان بیشترین  بخش از بودجه زندگی را در برمی گیرد

 

میزان و مبلغ حقوق و دستمزد ها کار در آلمان

میانگین دستمزد مصرفی ماهانه ( پس از مالیات) به طور میانگین در آلمان ۱،۸۸۸٫۲۷ یورو

نرخ سود رهنی به درصد (%)، سالانه به طور میانگین در آلمان ۲٫۴۶ یورو

 

قیمت و هزینه حمل و نقل در آلمان

 

 

یکی دیگر از هزینه زندگی در آلمان ، هزینه حمل و نقل در این کشور است،ما در اینجا به ریز این هزینه ها می پردازیم:

هزینه بلیط یک طرفه ( حمل و نقل داخلی) به طور میانگین در آلمان ۲٫۷۰ یورو

قیمت بلیط عبور ماهانه ( قیمت ثابت) به طور میانگین در آلمان ۷۹٫۵۰ یورو

هزینه مبداء تاکسی ( تعرفه ی معمولی) به طور میانگین در آلمان ۳٫۷۵ یورو

قیمت تاکسی ۱ کیلومتری ( تعرفه ی معمولی) به طور میانگین در آلمان ۲ یورو

تاکسی انتظار ۱ ساعته ( تعرفه ی معمولی) به طور میانگین در آلمان ۳۰ یورو

قیمت بنزین ( ۱ لیتری) به طور میانگین در آلمان۱٫۳۹ یورو

گلف ولکسواگن ۱٫۴ ۹۰ کیلو وات خط حرکت ( یا ماشین جدید مشابه) ۱۸،۵۰۰٫۰۰ یورو

هزینه برق ، آب ، اینترنت در آلمان

هزینه های اصلی ( برق، وسیله ی گرمایشی، آب،…) ۲۱۰٫۶۰ یورو

هزینه پرداخت تعرفه ی یک دقیقه مکالمه ی داخلی موبایل ( بدون تخفیف یا طرح ها) به طور میانگین در آلمان ۰٫۱۰ یورو

قیمت و هزینه اینترنت ( ۱۰ مگابایت پیکسل، داده های نامحدود، کابل/ ADSL) 24.32 یورو

هزینه ورزش و فراغت در آلمان

 

 

باشگاه بدنسازی، شهریه ی ماهانه برای ۱ بزرگسال به طور میانگین در آلمان ۲۸٫۰۱ یورو

اجاره ی زمین تنیس ( ۱ ساعت آخر هفته) به طور میانگین در آلمان ۱۸٫۰۲ یورو

سینما، هر ۱ صندلی به طور میانگین در آلمان ۱۰یورو

قیمت و هزینه پوشاک و کفش در آلمان

 

 

۱ عدد شلوار ( لویس ۵۰۱ یا سیمیلار) ۷۳٫۴۸ یورو

۱ عدد لباس تابستانی در یک فروشگاه زنجیره ای ( زارا، اچ اندام) ۳۳٫۶۶ یورو

۱ جفت کفش ورزشی نایک ( سایز متوسط) ۸۴٫۲۵ یورو

هزینه ۱ جفت کفش مردانه چرم ۱۰۵٫۱۳ یورو

در ادامه برای درک بهتر موضوع به مقایسه هزینه دو شهر آلمان و  تورنتو کانادا خواهیم پرداخت. شهر تورنتوی کانادا با یک شهر بزرگ مثل کلن و یک شهر کوچک تر مثل هانوفر.

توجه داشته باشید  که هر دو شهر انتخابی از آلمان جزو ۱۷ شهر اول گران آلمان می باشند. (کلن رتبه هفتم و هانوفر رتبه هفدهم) نتیجه این مقایسه به شرح زیر می باشد:

 

 

مقایسه هزینه های کلن و تورنتو:

بر اساس نتایج بدست آمده  شما به درآمدی بالغ بر ۴,۷۵۰ دلار (۳,۲۰۳ یورو) در کلن احتیاج دارید تا  همان استاندارد زندگی ای را داشته باشید که در تورونتو با درآمد ۵,۳۰۰ دلاری می توانید داشته باشید. در واقع یک سطح زندگی مطلوب و یکسان در هر دو شهر (با در نظر گرفتن خانه اجاره ای) ماهیانه در کلن ۴,۷۵۰ دلار و در تورنتو ۵,۳۰۰ دلار هزینه در بر دارد.

این محاسبات بر اساس شاخص  هزینه های زندگی به علاوه اجاره برای مقایسه دقیق هزینه های زندگی دو شهر استفاده شده است. همچنین درامد خالص (پس از مالیات) به عنوان شاخصه ای از قدرت خرید در دو شهر در نظر گرفته شده است.

نتایج دیگر در این مطالعه بدین شرح می باشد

بهای مصرف کننده در کلن ۱,۴۲% بیشتر از تورنتو می باشد.

بهای مصرف کننده با با توجه به  اجاره ۱۰,۳۷%  کمتر از تورنتو می باشد.

قیمت اجاره در کلن ۳۲,۸۴% کمتر از تورنتو می باشد.

هزینه های رستوران در کلن ۱,۹۸ % بیشتر از تورنتو می باشد.

قیمت خوار بار (Groceries) در کلن ۱۶,۴۵% کمتر از تورنتو می باشد.

قدرت خرید بومی در کلن ۱,۶۳% بیشتر از تورنتو می باشد.

مقایسه هزینه در دو شهر هانوفر و تورنتو

برای داشتن زندگی با استاندارد ۵,۳۰۰ دلاری تورنتو در هانوفر شما فقط به ۳,۹۱۴ دلار (۲,۶۳۱ یورو ) درامد احتیاج دارید با توجه به این قضیه که خانه شما در هر دو شهر اجاره ای است.

قیمت بهای مصرف کننده در هانوفر ۱۱,۴۵% کمتر از تورنتو می باشد.

قیمت بهای مصرف کننده با با توجه به اجاره در هانوفر ۲۶,۱۴% کمتر از تورنتو می باشد.

قیمت اجاره در هانوفر ۵۴,۱۲ % کمتر از تورنتو می باشد.

هزینه های رستوران در هانوفر ۷,۸۷ % کمتر از تورنتو می باشد.

قیمت خوار بار (Groceries) در هانوفر  ۲۹,۹۸% کمتر از تورنتو می باشد.

قدرت خرید بومی در هانوفر ۵۰,۷۹% بیشتر از تورنتو می باشد.

سوالات متداول در خصوص هزینه زندگی در آلمان

برای اطلاع از هزینه زندگی در آلمان در سال ۲۰۲۰ پاسخ پرسش های زیر را بررسی نمایید:

هزینه زندگی در کدام ایالت آلمان ارزان می باشد؟

هزینه زندگی در شهری به نام لایپزیگ نسبت به برلین و هامبورگ بسیار مقرون به صرفه تر می باشد. اما بدون شک شهرهایی مانند هامبورگ و برلین و دیگر شهرهای بزرگ دارای امکانات بیشتری هستند.

بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانی ها کدام است؟

شهرهایی مانند مونیخ و بایرن از جمله گران ترین شهرها می باشند اما طبق آمار، جمعیت ایرانی ها در شهرهای فرانکفورت، هامبورگ، دوسلدورف و لایپزیگ بیشتر است.

کدام شهرهای آلمان دارای استاندارد بالاتری هستند؟

در میان ۲۰ شهر برتر دنیا طبق استاندارد زندگی سال ۲۰۲۰ شهرهای برلین، هامبورگ و اشتوتگارت دارای بالاترین استاندارد هستند.

مخارج زندگی در آلمان چقدر می باشد؟

هزینه های زندگی در کشور آلمان به صورت ماهانه بین ۸۰۰€ تا ۱۰۰۰€ (یورو) میباشد که در سال به ۸۶۴۰$ تا ۱۲۰۰۰$ (دلار) میرسد که شامل اجاره مسکن و خوراک است.

مزایای زندگی در آلمان چیست؟

از مهم ترین مزایا میتوان سیستم پیشرفته حمل و نقل، تحصیل رایگان، اقتصاد قوی، نظام درمانی ارزان قیمت و کم ریسک بودن ویزا برای ایرانی ها را مثال زد.

 

 

ارزشیابی آنلاین تحصیلی (بدون هزینه)

16 پاسخ

  1. سلام ممنونم از اطلاعات خیلی کاملتون
    سوالی در مورد خوابگاه دارم
    توی المان مثل ایران دانشگاه های دولتی خوابگاه مجانی در اختیار دانشجویان قرار میدهند؟
    و اینکه ایا در این خصوص تفاوتی بین دانشگاه دولتی و خصوصی هست

    1. سلام وقت بخیر
      خوابگاه ها در آلمان رایگان نیستن.ولی خوابگاه های دولتی قیمتهای مناسب تری نسبت به خوابگاه های خصوصی دارند

  2. سلام صبحتون بخیر
    من خواهرم توی آلمان هست و اقامت دارند
    میتونه من رو از نظر مالی در طی دوره تحصیل ساپورت کنه
    و اینکه اگه بشه دیگه لازم نیست من تمکن مالی تحویل بدم پ؟؟

    1. سلام نازنین جان
      بله ایشون یک نامه باید از اداره مهاجرت مبنی بر حمایت مالی از شما بگیرن که در این صورت نیازی به ارائه نامه تمکن مالی به سفارت ندارید.
      اگر ایشون اقامت داشته باشند در کشور آلمان، با شغل مناسب و درآمد قابل قبول، می تونن قیم شما باشن و در واقع به دولت ثابت کنند که هزینه های شما رو می تونن پرداخت کنند. ولی برای ادامه تحصیل یا کار و زندگی نیاز دارید مدرک زبان آلمانی داشته باشید و بتونید در محیط ارتباط برقرار کنید. در صورت لزوم میتونید با مراجعه به سایت موسسه استادی اینفو از ۴۵ نوع خدمات خاص این موسسه مطلع بشید یا با تماس با کارشناسان موسسه استادی اینفو می تونید از مشاوره رایگان تلفنی اولیه بهره مند بشید. همواره پاسخگوی عزیزان هستند کارشناسان موسسه استادی اینفو.
      موفق باشید

  3. سلام یه سوالی داشتم خدمتتون که ممنون میشم درست جواب بدید من میخوام برای ارشد علوم ازمایشگاهی برم مونیخ هزینه خود دانشگاه چنده علاوه بر اون هزینه ماهانه خوابگاه چند است؟

    1. سلام
      تحصیل در آلمان رایگان هستش.هزینه خوابگاه هم بسته به بودجه ای که دارید موقع رزرو میزان اجاره رو انتخاب میکنید

  4. سلام و روز بخیر. من ۲۹ سال سن دارم و می خوام برای مقطع ارشد بروم المان. در خصوص هزینه ها سوال دارم.من یه دوستی دارم که میتونه من رو ساپرت مالی کنه. من با این کار میتونم بدون بردن و تحویل داده یورو ، ویزا و سپس توی المان زندگی کنم؟ و در صورتی که این امکان هست. ممنون میشم بهم خبر بدهید که باید چیکار کنم

  5. سلام و وقت بخیر . با توجه به این که هزینه زندگی در شهر های کوچیکتر المان کمتر است. بهتر است در شهر کوچک تحصیل کرد یا توی کلان شهر ها .مزیت و معایب رو لطفا میگید

    1. سلام
      برای مثال شهرهای کوچک موقعیت های کار دانشجویی کمتری داره در عوض هزینه های زنگی کمتره

  6. سلام من ۲۳ سال سن دارم و کارشناسی رشته حسابداری دارم. مدرک زبان و دانش زبان المانی را ندارم . میخوام به کشور المان مهاجرت کنم ولی نمیدانم از چه راهی میتونم و اینکه صفرتا صد مراحل برای رسیدنم به المان چه مدت طول میکشد و چقدر باید بودجه داشته باشم.ممنون

    1. سلام
      برای پاسخ به اطلاعات بیشتری از شما نیاز داریم .لطفا با موسسه تماس بگیرید

    1. سلام خانم / آقای ایزدی عزیز
      در کشور آلمان تحصیل بصورت رایگان می باشد. شما با داشتن مدرک زبان آلمانی می تونید در کشور آلمان به زبان آلمانی تحصیل بفرمائید و هیچ شهریه ای پرداخت نکنید. تحصیل در برخی دانشگاه ها به زبان انگلیسی می باشد و شما باید شهریه پرداخت بفرمائید. برای پذیرفته شدن در این دانشگاه ها شما نیاز به داشتن مدرک زبان آیلتس بین ۶ تا ۶٫۵ دارید. کارشناسی ارشد رشته MBA یکی از اون رشته هایی هست که برای پذیرفته شدن نیاز به مدرک زبان آیلتس دارید و در دانشگاه تدریس به زبان انگلیسی می باشد. برای کسب اطلاعات بیشترمی تونید به سایت موسسه استادی اینفو مراجعه بفرمائید یا با تماس با کارشناسان موسسه استادی اینفو از مشاوره اولیه رایگان بهره ببرید.
      موفق باشید

  7. سلام وقت بخیر بنده ۲۵ سال دارم و مدرکم دیپلم انسانی است ولی سه سه سال سابقه کار در تاسیسات مثل نصب و تعمیر پکیج و رادیات و کف گرمایشی ، جکوزی ، لوله کشی ، پمپ و تصویه آب و کمی متور خانه بلدم و میخوام به آلمان مهاجرت بکنم آیا بنده رو قبول میکنن؟

    1. سلام فرید عزیز
      برای پذیرش از دانشگاه های معتبر کشور آلمان یا مراکزی که دوره های آوسبیلدونگ رو برگزار میکنند، علاوه بر داشتن شرایط سنی مناسب و تمکن مالی، داشتن مدارک معتبر ترجمه شده و معدل مناسب هم الزامی هست. داشتن مدرک زبان آلمانی معتبر هم از دیگر الزامات هست برای گرفتن پذیرش و ورود به کشور آلمان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تحصیلی رایگان