موسسه آبادانی سروش دانش

نکات طلایی برای مصاحبه در سفارت آلمان

ویزا
نکات طلایی برای مصاحبه در سفارت آلمان

 

شاید بتوان گفت روش کار سفارت آلمان در مصاحبه ویزا و همچنین دادن ویزا به متقاضیان، با بسیاری از کشوهای دیگر متفاوت می باشد. به همین دلیل برخی از متقاضیان ویزای تحصیلی، توریستی و یا کاری و …  آلمان نگرانی زیادی از مصاحبه در این سفارت دارند.

 

 

اگر نکات طلایی برای مصاحبه در سفارت آلمان را بدانید و تجربه قبلی کار با سفارت آلمان و دریافت ویزا از این کشور را داشته باشید، و اگر کمی منطقی با درخواستهای سفارت آلمان برای ویزا دادن برخورد کنیم، نمی توان گفت که سفارت آلمان برای ویزا دادن سخت گیر است. بلکه می توان گفت به روشی منطقی و به سبک آلمانی ها، رفتار می نماید.

 

 

کافیست آنچه را که سفارت از شما می خواهد، فراهم نموده و تمام قواعد و مقررات جاری در روند اداری این سفارت را رعایت کنید تا بتوانید به راحتی ویزای آلمان را دریافت نمائید

 

 

ما در این مطلب با استفاده از تجربه چندین ساله ای که از کار با سفارت آلمان داریم، یک سری نکات مهم و یا به عبارتی طلائی را خدمت دوستان ارائه می دهیم که می توانید با رعایت آنها شانس خود را برای دریافت ویزای آلمان بالا ببرید.

 

البته قابل ذکر است که رعایت تمام این نکات، حرف اول و اخر در دریافت ویزای آلمان نیست و پیشنهاد می کنیم برای بستن پرونده خود و مخصوصا نوشتن انگیزه نامه خوب (برای ویزای تحصیلی و کاری) حتما از مشاوران و کارشناسان خبره نیز کمک بگیرید و نگذارید شانس شما از بین برود.

 

چند نکته طلائی در روز مصاحبه در سفارت آلمان:

 

 

۱- حتما زمان دقیق حضور خود در سفارت برای مصاحبه را چک کنید و حدود نیم یا یک ساعت قبل از زمان مصاحبه، در جلوی سفارت حاضر شوید.

 

۲- تمام مدارک لازم برای ارائه به افیسر پرونده را در دو دسته جدا گانه تهیه نموده و بر اساس چیدمانی که در سایت سفارت آلمان بیان شده، مرتب نمائید.

 

۳- برای اطمینان خاطر، اصل مدارک فارسی و یک سری کپی اضافی از مدارک به همراه خود داشته باشید.

 

 

۴- به هیچ عنوان در روز مصاحبه به افیسر پرونده خود دروغ نگوئید. حتی اگر به ضرر شما تمام می شود.

 

۵- از آن جائی که آلمانی ها به لباس و وضعیت پوشش افراد در محیط های اداری بسیار اهمیت می دهند، توصیه می شود در روز مصاحبه لباس رسمی و یا مناسب بپوشید. حداقل با لباس اسپورت برای مصاحبه به سفارت نروید.

 

۶- به سئوالهایی که از شما می شود به دقت گوش دهید و جواب درست و مناسب به افیسر پرونده خود بدهید.

 

۷- سعی کنید فقط به سئوالهایی که از شما پرسیده می شود جواب دهید و سعی نگنید که چیزی اضافه تر از آن بگوئید.

 

۸- به سئوال هایی که از شما می شود بر اساس آنچه که در انگیزه نامه نوشته اید، جواب دهید. سعی نکنید جواب متفاوت و متناقض به افیسر بدهید

 

۹- سعی کنید تعهد الکی و بی ربط نسبت به آنچه که ندارید به افیسر ندهید. به طور مثال: اگر در روز مصاحبه مدرک زبان B2 ندارید و افیسر هم از شما نمی خواهد، نگوئید B2 را تمام کرده ام و بدنبال گرفتن آن هستم و یا می توانم B2 بگیرم.

 

۱۰- سعی کنید اطلاعات جامع و کامل از دانشگاهی که پذیرش گرفته اید و رشته ای که می خواهید در آلمان بخوانید داشته باشید و اطلاعات دقیق و درست در این مورد به افیسر پرونده خود بدهید.

 

۱۱- از زمان حضور دقیق خود در آلمان (چه برای شرکت در آزمون، و چه برای ثبت نام در دانشگاه و یا حضور در کلاس درس) اطلاع دقیق و کامل داشته باشید.

 

۱۲- با اعتماد به نفس بالا در روز مصاحبه در سفارت حاضر شوید.

 

در انتهای این پست اگر میخواهید اطلاعات جامعی در مورد تحصیل در آلمان ، شرایط تحصیل در آلمان ، هزینه تحصیل در آلمان در سال جدید میلادی یا شرایط گرفتن ویزای تحصیلی آلمان را بدانید لینکهای مربوطه را مطالعه فرمایید

 

برای بستن پرونده خود و اطمینان بیشتر از دریافت ویزای آلمان، می توانید با کارشناسان موسسه ما تماس بگیرید

ارزشیابی آنلاین تحصیلی (بدون هزینه)

4 پاسخ

  1. سلام. در خصوص ریجکت شدن یک پرونده سوال دارم. اگر پرونده ای ریجکت شود، دلیلش میتواند مشکل در مصاحبه روز سفارت باشد؟؟ و شما توی این زمینه ها هم راهنمایی میکنید ؟؟

  2. سلام روزتون بخیر من تا کلاس هشتم درس خوندم الان بخام آلمان درس بخونم چون دیپلم ندارم چجوری میشه میتونم ویزا بگیرم یا ن ؟ ممنون میشم پاسخ بدین .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تحصیلی رایگان