موسسه آبادانی سروش دانش

لیست دانشگاه های آلمان مورد تایید وزارت علوم ۲۰۲۴

لیست دانشگاه های آلمان مورد تایید وزارت علوم ۲۰۲۱- ۲۰۲۰
لیست دانشگاه های آلمان مورد تایید وزارت علوم ۲۰۲۴

 

هر ساله متقاضیان زیادی قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند تا بتوانند در دانشگاه ها و کالج های برتر سایر کشور ها رتبه علمی خود را بالا ببرند . برخی از دانشگاه ها دارای سیستم آموزشی قدرتمند و تراز کیفی آموزشی و پژوهشی بسیار بالایی هستند، که همین امر موجب شده است که اسامی آن ها تحت عنوان برترین دانشگاه های جهان معرفی شود .
متقاضیان تحصیل در خارج که قصد دارند پس از اتمام تحصیلات خود به کشور بازگردند باید در انتخاب دانشگاه خود برای تحصیل در خارج نهایت دقت را به عمل آورند. یعنی مطمئن شوند اعتبار دانشگاه و مدرک صادر شده از آن مورد قبول وزارت علوم و یا وزارت بهداشت ایران می باشد.

وجود تفاوت‌های گوناگون بین نظام‌های آموزشی در کشورهای مختلف باعث می‌شود که کشورها به روش‌هایی برای بررسی مدارک دانشگاهی و معادل‌یابی و تعیین ارزش هر مدرک نیاز داشته باشند. این اقدام در ایران برعهده وزرات علوم و همچنین وزارت بهداشت گذاشته شده است. کارشناسان در این وزارتخانه ها ابتدا نظام‌های آموزش عالی کشورهای مختلف را بررسی می‌کنند و سپس به ارزیابی خدمات آموزشی در هر دانشگاه می‌پردازند. این کارشناسان همچنین به رنکینگ‌های مختلف بین‌المللی مانند فهرست QS و تایمز در این بررسی ها نیز رجوع می‌کنند.

بنابراین مدارک تمام دانشگاهها و موسسات آموزش عالی خارجی مورد تایید ایران نیست و متقاضیان تحصیل در خارج باید فهرست دانشگاه‌های مورد تایید ایران را مطالعه کنند.

وزارت علوم هر ساله با بررسی موارد مختلفی، لیست دانشگاه های مورد تائید هر کشور را از طریق سایت اداره کل امور دانش آموختگان، به نشانی www.grad.saorg.ir در اختیار متقاضیان قرار می دهد. که علاوه بر انتشار فهرست اسامی این دانشگاه ها، میزان اعتبار هر یک نیز ذکر شده است. در ادامه لیست دانشگاه های آلمان مورد تایید وزارت علوم ۲۰۲۴ را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

 

تحصیل در دانشگاه‌های آلمان که موردتایید وزارت علوم ایران نیز می باشند، مسیر زندگی شما را برای اخذ پذیرش تحصیلی آسان‌تر می‌کند. تحصیل در این دانشگاه‌ها همچنین فرصت کار یا ادامه‌تحصیل در ایران را پس از فارغ‌التحصیلی بدون نیاز به دشواری‌های معادلسازی مدرک ممکن می‌کند.

لذا اگر قصد تحصیل در آلمان را دارید، یکی از نکات بسیار مهم برای این کار، آگاهی از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران در آلمان است. تحصیل در دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یهمچنین وزارت بهداشت ایران برای افرادی که قصد دارند پس از فارغ‌التحصیلی به ایران بازگشته و در کشور خود بدون نیاز به معادل‌سازی مدارک، به کار و ادامه تحصیل بپردازند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

آلمان یکی از قوی‌ترین کشور‌های جهان در زمینه علم و صنعت شناخته شده است. همچنین؛ اغلب دانشگاه‌های این کشور در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در آلمان هستند. بنابراین تحصیل در آلمان یک فرصت بسیار طلایی برای کسانی است که می‌خواهند در کشور‌های خارج دوره دانشگاهی خود را به اتمام برسانند.
آلمان شهرت بسیار زیادی از نظر سیستم آموزشی دارد؛ بنابراین کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که متقاضی تحصیل در کشور‌های خارجی باشد ولی وصف آلمان را نشنیده باشد. این کشور استاندارد‌های بالایی را برای سیستم آموزشی خود در نظر گرفته و به همین دلیل افرادی که
پیشنهاد و توصیه اکید ما به شما انتخاب دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران در آلمان است. این دانشگاه‌ها که از میان بهترین دانشگاه‌های آلمان انتخاب شده‌اند، علاوه بر ارائه تحصیل باکیفیت، به شما مدارکی اعطا می‌کنند که در ایران، اروپا و آمریکا شناخته شده و معتبر است. آخرین آپدیت دانشگاه های موردتایید وزارت علوم ایران در آلمان، مربوط به سال ۲۰۲۴ است که در ادامه به شما ارائه می‌شود.

 

دانشگاه های پزشکی آلمان مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران

دانشجویان ایرانی که قصد تحصیل در رشته های علوم پزشکی از جمله: پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و یا سایر رشته های پیراپزشکی در آلمان را دارند، باید در یکی از دانشگاه‌های آلمان که مورد تایید ایران نیز می باشد تحصیل کنند. برای تحصیل در این دانشگاه‌ها، متقاضیان باید مدرک دیپلم دبیرستان با معدل بالای ۱۹ و مدرک موفقیت پایان دوره کالج دانشگاهی در آلمان،  و همچنین مدرک زبان آلمانی با سطح TestDaf 4 را داشته باشند.

علاوه بر این، متقاضیان باید در آزمون ورودی دانشگاه‌های آلمان (FSP) شرکت کنند و نمره قبولی را کسب کنند. هزینه تحصیل پزشکی در آلمان رایگان است. با این حال، دانشجویان باید هزینه‌های زندگی را به عهده بگیرند. هزینه زندگی بسته به شهر محل زندگی و سبک زندگی دانشجو متفاوت است.

 

در آلمان دانشگاههای علوم پزشکی زیادی فعال هستن و تقریبا می توان گفت که وزارت بهداشت ایران اکثریت قربی به اتفاق آنها را قبول دارد.

برخی از دانشگاه های علوم پزشکی آلمان که مورد تایید وزارت بهداشت و درمان ایران نیز می باشند عبارت اند از:

  • دانشگاه گوته فرانکفورت
  • دانشگاه جورج آگوست گوتینگن
  • دانشگاه فرید شیلر ینا
  • دانشگاه لایپزیش
  • دانشگاه هومبولت برلین
  • دانشگاه مونیخ
  • دانشگاه فرایبورگ
  • دانشگاه توبینگن
  • دانشگاه هامبورگ
  • دانشگاه گوتینگن
  • دانشگاه یوهانس گوتنبرگ ماینتس
  • دانشگاه کلن
  • دانشگاه فنی برلین

 توصیه مهم

فارغ از این که در کدام کشور و یا دانشگاه داخلی و یا خارجی مشغول به تحصیل در رشته های مختلف علوم پزشکی می شوید، باید به خاطر داشته باشید که علوم پزشکی برای هر کشور و دولتمردان هر کشوری بسیار مهم و حیاتی می باشد. زیرا مستقیما” با جان انسانها سر و کار دارید.

لذا هر چند ما ایرانیان از دیر باز علاقه خاصی به تحصیل در علوم پزشکی داشته ایم، اما در این دوره زمانی و با توجه به وضعیت کاری، توصیه اکید می کنیم که در انتخاب خود برای تحصیل علوم پزشکی دقت بسیار زیادی را داشته باشید. زیرا علاوه بر اهمیت تایید مدرک در کشور مقصد تحصیلی و یا در ایران، آنچه که مهمتر می باشد اشتغال به کار شما بعد از اتمام تحصیلات در هر یک از کشورهای دنیا است.

 

لذا پیشنهاد می شود کشوری را برای تحصیل در این رشته ها انتخاب کنید که اگر زمانی نخواستید به ایران برگردید، مدرک تحصیلی که گرفتید در آن کشور مورد تایید باشد و  مهم تر این که امکان کار و اقامت نیز برای شما در آن کشور مهیا باشد.

آلمان جزو معدود گزینه هایی است که این امکان را برای شما فراهم می کند. زیرا نیاز مبرم به پزشک و دندانپزشک و داروساز دارد.

 

 

اعتبار مدارک دانشگاه های خارجی مورد تائید وزارت علوم

وزارت علوم و فناوری و همچنین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هر سال فهرستی از این دانشگاه‌ها تهیه کرده و منتشر می‌کند. این وزارت خانه ها  هر سال دانشگاه ها ، کالج ها ، موسسات آموزشی و شعب آنان در کشورهای مختلف را بر اساس ویژگی‌ های عمومی ، آموزشی ، پژوهشی و فناوری ، اداری ـ مالی و رفاهی بررسی کرده و پس از تصویب شورای ارزشیابی مدارک تحصیلی را به ۵ گروه (( الف )) ، (( ب )) ، (( ج )) ، (( د )) و (( ه )) سطح بندی می کند .

 

هر مدرک تحصیلی دریافت شده از دانشگاه‌های گروه‌های الف و ب در ایران دارای اعتبار است و مدارک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های گروه ج نیز در ایران از سوی وزارت علوم، معتبر شناخته می‌شوند.

 

سطح هر دانشگاه در گروه های مختلف به شرح زیر است:

گروه الف : دانشگاه ها و موسسات ممتاز

 

گروه ب :  دانشگاه ها و موسسات خوب

 

گروه ج :  دانشگاه ها و موسسات متوسط

 

گروه د :  دانشگاه ها و موسسات ضعیف

 

گروه هـ‌ :  دانشگاه ها و موسسات غیر قابل قبول

 

افرادی که قصد تحصیل در مقاطع کارشناسی و یا پایین تر خارج از کشور را دارند باید توجه داشته باشند، که مدرک تحصیلی آنها تنها در صورت قرار داشتن دانشگاه محل تحصیل شان در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ، قابل ارزشیابی است.

 

– افرادی که تمایل به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دارند، باید در نظر داشته باشند دانشگاه مقصد در گروه دانشگاه های (( الف )) و (( ب )) مورد تایید وزارت علوم کشور باشد، تا مدارکشان معتبر بوده و ارزشیابی شود. در واقع دانشگاه های ممتاز و همچنین دانشگاه های خوب برای تحصیل در مقطع ارشد مورد تایید وزارت علوم می باشند .

 

– آن دسته از افرادی که در مقطع دکتری یکی از دانشگاه های گروه (( الف )) تحصیل می کنند. نیازی به آزمون دوباره نخواهند داشت و مدرکشان مورد تایید وزارت علوم می باشد. در حالی که دانشجویان فارغ التحصیل از دانشگاه های گروه (( ب )) و (( ج )) برای اخذ تائیدیه از سوی وزارت علوم بایستی در امتحان تعیین شده شرکت کنند.

 

 

(ممتاز) گروه الف

آلمان

  1. Eberhard Karl’s Universität Tübingen
  2. Freie Universität Berlin
  3. Homboldt-Universität zu Berlin
  4. Johann Wolfgang Goethe-Universität Frankfurt am Main
  5. Ludwig-Maximilians-Universität München
  6. Rheinisch-Westfälische Technische Hochschule Aachen
  7. Ruprecht-Karls-Universität Heidelberg
  8. Technische Universität Berlin
  9. Technische Universität München
  10. Universität Bonn
  11. Universität Freiburg
  12. Universität Göttingen
  13. Universität Hamburg
  14. KIT- Karlsruher Institut für Technologie (Universität Karlsruhe نام قدیم)

 

    دانشگاه ها ومدارس عالی هنری آلمان (صرفاً در رشته‌های هنری)

 

  1. Akademie der Bildenden Künste Nürnberg
  2. Bauhaus-Universität Weimar
  3. Folkwang Universität der Künste
  4. Hochschule für Grafik und Buchkunst Leipzig
  5. Hochschule für Künste Bremen
  6. Hochschule für Musik Franz Liszt Weimar
  7. Kunstakademie Düsseldorf
  8. Kunsthochschule Mainz
  9. Staatliche Akademie der Bildenden Künste Stuttgart
  10. Staatliche Kunstschule für Textilindustrie Plauen
  11. Universitat der Kunste Berlin
گروه ب (خوب)
  1. Bauhaus – Universität Weimar
  2. Universität Bielefeld
  3. Deutche Sporthochschule Köln
  4. Deutsche Universität für Verwaltungswissenschaften Speyer
  5. Europa- Universität Viadrina Frankfurt (Oder)
  6. Europa-Universität Flensburg
  7. HafenCity Universität Hamburg
  8. Justus-Liebig-Universität Giessen
  9. Leibniz Universität Hannover
  10. Pädagogische Hochschule Freiburg
  11. Pädagogische Hochschule Heidelberg
  12. Pädagogische Hochschule Karlsruhe
  13. Pädagogische Hochschule Ludwigsburg
  14. Pädagogische Hochschule Schwäbisch Gmund
  15. Pädagogische Hochschule Weingarten
  16. Philipps-Universität Marburg
  17. Ruhr-Universität Bochum
  18. Stiftung Tierärztliche Hochschule Hannover
  19. Technische Universität Bergakademie Freiberg
  20. Technische Universität Chemnitz
  21. Technische Universität Clausthal
  22. Technische Universität Cottbus
  23. Technische Universität Darmstadt
  24. Technische Universität Dortmund
  25. Technische Universität Dresden
  26. Technische Universität Hamburg-Harburg
  27. Technische Universität Ilmenau
  28. Technische Universität  Braunschweig
  29. Universität Augsburg
  30. Universität Bayreuth
  31. Universität Bremen
  32. Universität der Bundeswehr Hamburg
  33. Universität der Bundeswehr München
  34. Universität des Saarlandes
  35. Universität Duisburg-Essen
  36. Universität Düsseldorf
  37. Universität Erfurt
  38. Universität Erlangen-Nürnberg
  39. Universität Greifswald
  40. Universität Halle-Wittenberg
  41. Universität Hildesheim
  42. Universität Hohenheim
  43. Universität Jena
  44. Universität Kaiserslautern
  45. Universität Kassel
  46. Universität Kiel
  47. Universität Koblenz.Landau
  48. Universität Köln
  49. Universität Konstanz
  50. Universität Leipzig
  51. Universität Lübeck
  52. Universität Lüneburg        صرفاً رشته های علوم انسانی

  53. Universität Magdeburg
  54. Universität Mainz
  55. Universität Mannheim
  56. Universität Münster
  57. Universität Oldenburg
  58. Universität Osnabruek
  59. Universität Paderborn
  60. Universität Passau
  61. Universität Postdam
  62. Universität Regensburg
  63. Universität rostock
  64. Universität Siegen
  65. Universität Stuttgart
  66. Universität Trier
  67. Universität Ulm
  68. Universität Vechta
  69. Universität Wuppertal
  70. Universität Würzburg
  71. Universität  Bamberg

 

دانشگاه ها و مدارس عالی هنری (صرفاً در رشته‌های هنری)

  1. Burg Giebichenstein Kunsthochschule Halle
  2. Hochschule für Bildende Künste Braunschweig
  3. Hochschule für bildende Künste Hamburg
  4. Hochschule für Gestaltung Offenbach am Main
  5. Hochschule für Musik, Theater und Medien Hannover
  6. Hochschule für Musik und Theater “Felix Mendelssohn Bartholdy” Leipzig
  7. Kunsthochschule für Medien Köln
  8. Kunsthochschule Kassel
  9. Staatliche Akademie der Bildenden Künste Freiburg
  10. Staatliche Akademie der Bildenden Künste Karlsruhe
  11. Staatliche Hochschule für Bildende Künste – Städelschule
  12. Staatliche Hochschule für Musik und Darstellende Kunst Stuttgart

 

گروه ج (متوسط)

مدارس عالی فنی دولتی، معتبر صرفاً تا مقطع کارشناسی ارشد

  1. Alice Salomon Hochschule Berlin
  2. Beuth Hochschule für Technik Berlin
  3. Duale Hochschule Baden-Württemberg
  4. Ernst-Abbe-Hochschule Jena – University of Applied Sciences
  5. Fachhochschule Aachen
  6. Fachhochschule Bielefeld
  7. Fachhochschule Bingen
  8. Fachhochschule Brandenburg
  9. Fachhochschule Dortmund
  10. Fachhochschule Erfurt
  11. Fachhochschule Flensburg
  12. Fachhochschule Kiel
  13. Fachhochschule Lübeck
  14. Fachhochschule Münster
  15. Fachhochschule Potsdam
  16. Fachhochschule Schmalkalden
  17. Fachhochschule Stralsund
  18. Fachhochschule Südwestfalen
  19. Fachhochschule Westküste, Hochschule für Wirtschaft und Technik
  20. Frankfurt University of Applied Sciences
  21. Hessische Hochschule für Polizei und Verwaltung
  22. Hildesheim/Holzminden/Göttingen
  23. Hochschule Aalen – Technik und Wirtschaft
  24. Hochschule Albstadt-Sigmaringen
  25. Hochschule Anhalt – Anhalt University of Applied Sciences
  26. Hochschule Biberach – Hochschule für Architektur und Bauwesen, Betriebswirtschaft und Biotechnologie
  27. Hochschule Bochum – University of Applied Sciences
  28. Hochschule Bonn-Rhein-Sieg, University of Applied Sciences
  29. Hochschule Braunschweig/Wolfenbüttel, Ostfalia Hochschule für angewandte Wissenschaften
  30. Hochschule Bremen
  31. Hochschule Bremerhaven
  32. Hochschule Darmstadt
  33. Hochschule der Medien Stuttgart
  34. Hochschule Düsseldorf
  35. Hochschule Emden/Leer
  36. Hochschule Esslingen
  37. Hochschule Fulda – University of Applied Sciences
  38. Hochschule für angewandte Wissenschaft und Kunst, Fachhochschule
  39. Hochschule für angewandte Wissenschaften – Fachhochschule Ansbach
  40. Hochschule für angewandte Wissenschaften – Fachhochschule Aschaffenburg
  41. Hochschule für angewandte Wissenschaften – Fachhochschule Rosenheim
  42. Hochschule für angewandte Wissenschaften – Fachhochschule Weihenstephan-Triesdorf
  43. Hochschule für angewandte Wissenschaften Augsburg – University of Applied Sciences
  44. Hochschule für angewandte Wissenschaften Coburg
  45. Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg
  46. Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hof
  47. Hochschule für angewandte Wissenschaften Kempten
  48. Hochschule für angewandte Wissenschaften München
  49. Hochschule für angewandte Wissenschaften Würzburg-Schweinfurt
  50. Hochschule für angewandte Wissenschaften, Fachhochschule Neu-Ulm
  51. Hochschule für Forstwirtschaft Rottenburg
  52. Hochschule für Gestaltung Schwäbisch Gmünd
  53. Hochschule für nachhaltige Entwicklung Eberswalde
  54. Hochschule für Technik Stuttgart
  55. Hochschule für Technik und Wirtschaft Berlin
  56. Hochschule für Technik und Wirtschaft des Saarlandes
  57. Hochschule für Technik und Wirtschaft Dresden
  58. Hochschule für Technik, Wirtschaft und Kultur Leipzig
  59. Hochschule für Technik, Wirtschaft und Medien Offenburg
  60. Hochschule für Wirtschaft und Recht Berlin
  61. Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen
  62. Hochschule Furtwangen – Informatik, Technik, Wirtschaft, Medien, Gesundheit
  63. Hochschule Hamm-Lippstadt
  64. Hochschule Hannover
  65. Hochschule Harz, Hochschule für angewandte Wissenschaften (FH)
  66. Hochschule Heilbronn, Technik, Wirtschaft, Informatik
  67. Hochschule Kaiserslautern (University of Applied Sciences)
  68. Hochschule Karlsruhe – Technik und Wirtschaft
  69. Hochschule Koblenz
  70. Hochschule Konstanz Technik, Wirtschaft und Gestaltung
  71. Hochschule Landshut – – – Hochschule für angewandte Wissenschaften
  72. Hochschule Ludwigshafen am Rhein
  73. Hochschule Magdeburg-Stendal
  74. Hochschule Mainz
  75. Hochschule Mannheim
  76. Hochschule Merseburg
  77. Hochschule Mittweida, University of Applied Sciences
  78. Hochschule Neubrandenburg – University of Applied Sciences
  79. Hochschule Niederrhein
  80. Hochschule Nordhausen
  81. Hochschule Osnabrück
  82. Hochschule Ostwestfalen-Lippe
  83. Hochschule Pforzheim – Gestaltung, Technik, Wirtschaft und Recht
  84. Hochschule Ravensburg-Weingarten
  85. Hochschule Reutlingen, Hochschule für Technik- Wirtschaft-Informatik-Design
  86. Hochschule RheinMain, RheinMain University of Applied Sciences Wiesbaden, Rüsselsheim
  87. Hochschule Rhein-Waal – University of Applied Sciences
  88. Hochschule Ruhr West- University of Applied Sciences
  89. Hochschule Trier – Trier University of Applied Sciences
  90. Hochschule Ulm Technik, Informatik und Medien
  91. Hochschule Wismar – University of Applied Sciences: Technology, Business and Design
  92. Hochschule Worms, University of Applied Sciences
  93. Hochschule Zittau/Görlitz
  94. Jade Hochschule – Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth
  95. Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden
  96. Ostbayerische Technische Hochschule Regensburg
  97. Technische Hochschule Deggendorf
  98. Technische Hochschule Ingolstadt
  99. Technische Hochschule Köln    (Fachhochschule Köln نام قدیم)
  100. Technische Hochschule Mittelhessen – THM
  101. Technische Hochschule Nürnberg Georg Simon Ohm
  102. Technische Hochschule Wildau (FH)
  103. Westfälische Hochschule Gelsenkirchen, Bocholt, Recklinghausen
  104. Westsächsische Hochschule Zwickau

 

دانشگاه ها و مدارس عالی هنری آلمان (صرفاً در رشته‌های هنری و تا سطح کارشناسی ارشد)

 

  1. Alanus Hochschule für Kunst und Gesellschaft
  2. Fachhochschule Ottersberg
  3. Filmuniversitat Babelsberg Konrad Wolf
  4. Freie Akademie für Schauspiel und Gestaltung
  5. Freie Kunst Akademie
  6. Hochschule der bildenden Künste Essen
  7. Hochschule der Bildenden Künste Saar
  8. Hochschule für Bildende Künste Dresden
  9. Hochschule für Music Saar      تا مقطع دکتری و با شرط بررسی کیفیMusikpädagogik صرفاً در رشته
  10. Kunstakademie Münster
  11. Kunsthochschule Berlin-Weißensee
  12. Muthesius Kunsthochschule
  13. Staatliche Hochschule für Gestaltung Karlsruhe

 

 

دانشگاه‌های خصوصی معتبر صرفاً تا سطح کارشناسی ارشد

 

  1. EBS Universität für Wirtschaft und Recht
  2. ESMT European School of Management and Technology
  3. Frankfurt School of Finance & Management
  4. SRH Hochschule Berlin
  5. SRH Hochschule Heidelberg
  6. Steinbeis University Berlin

 

 

                   

 

ارزشیابی آنلاین تحصیلی (بدون هزینه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تحصیلی رایگان