موسسه آبادانی سروش دانش

دوچرخه سواری و رانندگی در آلمان

دوچرخه سواری ورانندگی در آلمان

دوچرخه سواری و رانندگی در آلمان

 

استفاده از دوچرخه برای دانشجویانی که در حال تحصیل درآلمان هستند و خانواده ی وی از اهمیت فراوانی برخوردار است.همچنین از آنجا که امکانات فراوانی از قبیل مسیرهای مخصوص دوچرخه و….برای دوچرخه سواران در شهرهای مختلف فراهم است،استفاده از دوچرخه در شهرهای آلمان ساده و بی خطر است.از دوچرخه می توان برای تفریح،گردش در پارک های بزرگ،ورزش و …استفاده نمود.از دوچرخه همچنین می توان برای مسیرهای کوتاه استفاده کرده،هزینه بلیط مترو را کاهش داد.در آلمان همچنین دوچرخه را می توان با مترو حمل کرده و این امر به سهولت استفاده از دوچرخه می افزاید.

دوچرخه مورد استفاده در آلمان بایستی حداقل دارای شرایط زیر باشد:

۱-هر دوچرخ دوچرخه باید دارای ترمز باشد.

۲-دوچرخه بایستی دارای لامپ جلو و عقب برای استفاده در شب باشد.

۳-در قسمت های مختلف دوچرخه بایستی شب نما نصب شود.

۴-کودک را بایستی با صندلی مخصوص که به پشت دوچرخه نصب می گردد،سوار دوچرخه نمود.

 

رانندگی در آلمان

در آلمان نیز مانند تمام کشورهای دنیا، رانندگی از طرف راست خیابان انجام می شود و از تمام قواعد، قوانین و مقررات راهنمائی و رانندگی بین المللی که در تمام کشورهای دنیا مرسوم است، تبعیت می شود. رانندگی در خیابانهای آلمان برای ایرانیانی که در خیابانهای ایران (مخصوصا” تهران) رانندگی کرده اند، در روزهای اول دشوار است. زیرا می بایست تمام قوانین و مقررات عبور مررو را رعایت نمائید. مخصوصا” حقوق عابرین پیاده را. در غیر اینصورت با جریمه های سنگین پلیس در آلمان روبرو می شوید. اما در کل در صورتی که جانت احتیاط را رعایت نمائید با هیچ مشکلی روبرو  نخواهید شد.

گواهی نامه رانندگی در آلمان

در صورتی که شخص دارای گواهینامه رانندگی نیست و برای اولین بار اقدام به گرفتن گواهی نامه رانندگی می کند، بهتر است با مراجعه به آژانس های رانندگی که معمولا در تمام شهرها و محله ها وجود دارد،اطلاعات کافی کسب نموده و با گذراندن کلاس های آموزش آئین نامه و عملی رانندگی،خود را برای امتحان رانندگی آماده سازد. در صورتی که شخص دارای گواهی نامه از ایران باشد،می تواند با ترجمه رسمی و یا بین المللی کردن آن در ۶ ماه اول ورود به کشور آلمان رانندگی کند. بهتر است در ایران و قبل از ورود به آلمان اقدام به ترجمه مدرک گواهی نامه و یا بین المللی کردن آن کرد تا به هنگام ورود به مدت ۶ ماه از خدمات آن استفاده شود.همچنین در صورتی که شخص گواهی نامه رانندگی از هرکدام از کشورهای اتحادیه اروپا داشته باشد می تواند از آن گواهی نامه استفاده کند و نیاز به گرفتن دوباره گواهی نامه نیست. مراحل اخذ گواهی نامه می تواند طولانی شود و لذا بهتر است که قبل از باطل شدن گواهی نامه بین المللی به گرفتن گواهی نامه آلمانی اقدام شود.

 

ارزشیابی آنلاین تحصیلی (بدون هزینه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تحصیلی رایگان