موسسه آبادانی سروش دانش

دانشگاه اشتوتگارت آلمان

دانشگاه اشتوتگارت آلمان
دانشگاه اشتوتگارت ( Universität Stuttgart)

 

این دانشگاه که جزو دانشگاههای قدیمی آلمان می باشد در سال ۱۸۲۹ تاسیس شده و فعلا در مرکز شهر اشتوتگارت در جنوب غربی آلمان واقع است و پردیس های آن در حومه شهر قرار گرفته اند. بخش علوم انسانی در پردیس مرکزی تدریس می شود و سایر علوم و مهندسی ها در دیگر پردیس های این دانشگاه ارائه می شوند.

 

دارای ۱۰ دانشکده معتبر زیر می باشد:

  • دانشکده ی طراحی مهندسی، مهندسی تولید و مهندسی خودرو
  • دانشکده ی علوم کامپیوتر، مهندسی برق و فناوری اطلاعات
  • دانشکده ی زمین شناسی و مهندسی هوافضا
  • دانشکده ی معماری و طراحی شهری
  • دانشکده ی مهندسی راه و ساختمان و محیط زیست
  • دانشکده ی شیمی
  • دانشکده ی مهندسی نرم افزار، مهندسی پزشکی و تکنولوژی انرژی
  • دانشکده ی ریاضیات و فیزیک
  • دانشکده ی علوم انسانی
  • دانشکده ی مدیریت، اقتصاد و علوم اجتماعی

تحصیل به زبان انگلیسی در این دانشگاه:

بیشتر رشته های تحصیلی این دانشگاه به زبان آلمانی ارائه می شود اما برخی از رشته نیز به زبان انگلیسی(مخصوصا” در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری) برای دانشجویان بین المللی ارائه می شود. نمره زبان انگلیسی لازم برای اخذ پذیرش انگلیسی زبان از این دانشگاه، ایلتس ۶٫۵ و یا تافل ۹۵ و یا معادل این نمرات در سایر آزمونهای بین اللمللی می باشد.

 

در حال حاضر حدود ۲۰ رشته در این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه می شوند که بیشتر در حوزه کامپیوتر می باشند، اما برای کسب اطلاعات جزئی و بیتشر در مورد هر رشته توصیه می شود به سایت دانشگاه اشتوتگارت مراجعه نمائید.

 

 

اعتبار و رنکینگ دانشگاه اشتوتگارت

 

دانشگاه اشتوتگارت، یکی از ۹ دانشگاه برتر فنی، در آلمان است که برنامه‌های سطح بالایی را در رشته های مهندسی الکترونیک، مهندسی صنایع و مهندسی مکانیک ارائه می دهد. سومین دانشگاه برتر آلمان در زمینه ی  مهندسی مکانیک و مهندسی برق، و همچنین رتبه ۴۸ دانشگاههای دنیا را در زمینه ی مکانیک و مهندسی برق از آن خود کرده است.

 

 

دانشگاه اشتوتگارت، به خاطر مهارتهای خاص و عالی که در زمینه‌های آموزش مهندسی مکانیک اتومبیل، مهندسی فرآیند ساخت اتوماتیک و تکنولوژی هوا- فضا دارد، در بین تمام دانشگاههای آلمان بسیار مشهور است. داشمند معروف  «Gottlieb Daimler»، مخترع اتومبیل از دانشجویان دانشگاه اشتوتگارت بوده است.

 

چهار دانشگاه معتبر و معروف آلمان:

دانشگاه اشتوتگارت، دانشگاه مونیخ، دانشگاه تکنولوژی دارم اشتات (Darmstadt)، و مؤسسه تکنولوژی Karlsruhe، با همدیگر اعضای گروه «مدیریت و مهندسی پیشرفته‌ی محور جنوب آلمان» معروف به: (South German Axis of Advanced Engineering and Management) را تشکیل داده اند. این ۴ دانشگاه جزء ۹ دانشگاه فنی برتر آلمان می باشند که در آلمان به TU9  معروف می باشند.

 

 

هزینه تحصیل در دانشگاه اشتوتگارت

 

بر اساس قوانین ایالتی آلمان، تحصیل در این دانشگاه برای دانشجویان خارجی هزینه دارد و دانشجویان بین المللی برای تحصیل در این دانشگاه هر ترم ۱۵۰۰ یورو شهریه باید پرداخت نمایند. البته هر چند این مبلغ در مقایسه با سایر دانشگاههای آلمان که تحصیل در آنها رایگان می باشد، مبلغ بالایی است .

 

اما با توجه به دلایلی همچون: رنکینگ و اعتبار این دانشگاه، امکان بیشتر پیدا کردن کار در شرکتها و کارخانه های تولید بزرگ و معتبر آلمان بعد از فارغ التحصیلی، و همچنین امکان بیشتر پیدا کردن کار دانشجوئی در ضمن تحصیل در این شهر، ارزش هزینه کردن برای تحصیل در این دانشگاه را دارد.

 

 

هزینه های زندگی دانشجوئ در این شهر متوسط است و ماهیانه حدود ۷۰۰ تا ۷۵۰ یورو هزینه زندگی شما خواهد بود که از طریق کار دانشجوئی به راحتی می توانید این هزینه را تامین نمائید.

 

زمان اپلای و ارسال مدارک به دانشگاه اشتوتگارت

 

آوریل

دانشجویان خارج از کشور : در این تاریخ ، ارسال فرم درخواست اصلی و امضا شده به همراه اسناد و مدارک لازم در صورتی که تمایل دارید در ترم زمستان در این دانشگاه شروع به تحصیل نمایید الزامی است. ترم زمستان در دانشگاه اشتوتگارت ، در ماه سپتامبر / اکتبر آغاز می شود. اطلاعات بیشتر در مورد روش ارسال درخواست را می توانید از لینک زیر دریافت نمایید:

http://www.ia.uni-stuttgart.de/dokumente/InfoOseas.pdf

 

ژوئن

دانشجویان برنامه ی اراسموس : در این تاریخ ، ارسال فرم درخواست اصلی و امضا شده به همراه اسناد و مدارک لازم در صورتی که تمایل دارید در ترم زمستان در این دانشگاه شروع به تحصیل نمایید الزامی است. ترم زمستان در دانشگاه اشتوتگارت ، در ماه سپتامبر / اکتبر آغاز می شود.

 

 

دسامبر

تمام دانشجویان دیگر : در این تاریخ ، ارسال فرم درخواست اصلی و امضا شده به همراه اسناد و مدارک لازم در صورتی که تمایل دارید در ترم تابستان در این دانشگاه شروع به تحصیل نمایید الزامی است. ترم زمستان در دانشگاه اشتوتگارت ، در ماه مارس/آوریل آغاز می شود.

 

 

اطلاعات بیشتر در مورد روش ارسال درخواست را می توانید از لینک زیر دریافت نمایید:

http://www.ia.uni-stuttgart.de/dokumente/InfoOseas_SS13.pdf

ارزشیابی آنلاین تحصیلی (بدون هزینه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تحصیلی رایگان