موسسه آبادانی سروش دانش

دانستنی‌های جالب درباره آلمان

دانستنی‌های جالب درباره آلمان

کشور آلمان،با تاریخی پرفراز و نشیب،دارای جاذبه های زیبا و چشمگیری می باشد. بسیاری از این جاذبه ها همانند دروازه برندونبرگ یا دیوار برلین به جنگ جهانی دوم باز می‌گردند. آلمان در بخش اروپای شرقی قرار گرفته و دارای طبیعتی بکر و زیبا است که در آن رشته کوه‌های مختلف، دریاچه‌ها و رودخانه‌های آرام و جنگل‌های وسیعی قرار گرفته است. برلین پایتخت این کشور است که مرکز هنر و تفریح می باشد. فرانکفورت با وجود آسمان خراش‌هایش مقر اصلی بانک‌های مرکزی اروپا است. آلمان با ۸۲ میلیون نفر جمعیت،پرجمعیت‌ترین کشور اروپا نیز هست. در اینجا به تعدادی از دانستنی‌های جالب درباره آلمان اشاره می کنیم که شاید تا کنون نمی دانستید.

پایتخت آلمان

برلین، پایتخت آلمان و بزرگترین شهر آن است که قدمت آن به قرن ۱۳ باز می‌گردد. برلین بعنوان پایتخت آلمان از لحاظ وسعت ۹ برابر پاریس، پایتخت فرانسه است. اما در عین حال پاریس تراکم جمعیت بیشتری نسبت به برلین دارد و شاید به همین دلیل است که وقتی به برلین سفر می کنید احساس فضای بیشتر و راحت‌تری دارید. نکته جالب دیگری که باید درباره برلین بدانید این است که در برلین ۱۷۰۰ پل وجود دارد که تعداد آن به نسبت ونیز که آن را شهر روی آب می‌دانند بیشتر است. پیش از اتحاد آلمان غربی و آلمان شرقی ، شهر بن پایتخت آلمان غربی و برلین پایتخت آلمان شرقی بود. علاوه بر اینها، بزرگترین ایستگاه قطار اروپا نیز در برلین قرار دارد.

موسیقی در آلمان
بسیاری از مشهورترین هنرمندان موسیقی کلاسیک در جهان آلمانی می باشند. حتما با نام افرادی همانند باخ، بتهوون، شومان، هاندل و براهمس آشنا هستید. تمامی این افراد مشهور آلمانی بوده‌اند.
قدیمی‌ترین فلوتی که با عاج ماموت و استخوان پرنده ساخته شده تقریبا ۴۰۰۰۰ سال قدمت دارد و در غاری با نام Geissenkloesterle در جنوب آلمان یافت شده است که نشان می دهد آلمانی‌ها از ابتدا تا به امروز این استعداد هنری را داشته‌اند.دانستنی‌های جالب درباره آلمان دانستنی‌های جالب درباره آلمان

نامگذاری در آلمان
یکی دیگر از دانستنی‌های جالب در آلمان، نامگذاری در آلمان است. وقتی کودکی متولد می‌شود نام انتخابی او می بایست به گونه ای باشد که جنسیت او را مشخص کند. به همین دلیل است بسیاری از اسامی پس از درخواست به شهرداری رد می‌شوند. همین مساله اغلب نامگذاری را در این کشور دشوار می‌سازد. نکته جالب دیگر این است که مرسوم‌ترین نام خانوادگی در آلمان «مولر» است. اغلب مولرها اصلا هیچ نسبت خونی با یکدیگر ندارند.

بازیافت در آلمان
آلمانی‌ها همواره در صرفه جویی و بازیافت زباله نقش بسزایی داشته‌اند. در حال حاضر کشور آلمان سومین کشور با بالاترین میزان بازیافت است. کشورهای سوییس و اتریش در رده اول و دوم این لیست هستند. علاوه بر اینها، در طی جنگ جهانی اول، در ۳۰ آوریل ۱۹۱۶، آلمان‌ها اولین کشوری بودند که ساعت تابستانی یا صرفه جویی در زمان نور روز (DST) را اعمال کردند.
سیاست‌های محافظت از انرژی و محیط زیست در آلمان همیشه حرف اول را زده است. آلمانی‌ها در سال ۲۰۱۱ تصمیم گرفتند که به تدریج تمامی ایستگاه‌های انرژی هسته‌ای خود را که تقریبا ۱۸ درصد الکتریسیته مصرفی را تامین می‌کنند، با “انرژی تجدید پذیر” جایگزین کنند تا بتوانند انرژی جدید که به آن الکتریسیته سبز گفته می‌شود تولید کنند. این کار تا سال ۲۰۲۲ انجام خواهد گرفت.

صنعت چاپ در آلمان
یوهانس گوتنبرگ کسی بود که صنعت چاپ و چاپخانه را اختراع کرد. کتاب انجیل گوتنبرگ (Gutenberg Bible) از اولین کتاب‌هایی بود که به صورت چاپ سربی در اروپا منتشر شد. این کتاب یکی از نادرترین کتب و در عین حال موثرترین کتاب‌های چاپ شده تا به امروز بوده است که قدمت آن به سال ۱۴۵۵ باز می‌گردد. می‌توانید این کتاب را در موزه گوتنبرگ در شهر ماینتس آلمان ببینید.

جایزه نوبل
کشور آلمان جزء ۵ کشوری است که بیشترین برنده جایزه نوبل را داشته است. تعداد افرادی که در کشور آلمان این جایزه را دریافت کرده‌اند ۱۰۲ نفر هستند که در بین آن‌ها نام آلبرت انیشتین به چشم می‌خورد.

نان در آلمان
اگر مردم فرانسه به خوردن انواع پنیر علاقه داشته باشند، در آلمان پنیر جایش را به نان داده است بطوریکه در هر وعده از غذایشان نان می‌خورند. بیش از ۳۰۰ نوع در ۱۲۰۰ مدل مختلف نان در آلمان پخته می‌شود. اهمیت نان به قدری است که یک موزه را به خود اختصاص داده است.

تولیدکننده خودرو
آلمان یکی از بزرگترین و محبوب ترین تولید کنندگان خودرو در جهان است . BMW، مرسدس بنز، آئودی و پورش از جمله خودروهایی هستند که ساخت آلمان هستند. این برندهای مشهور خودروسازی نیز در آلمان موزه‌هایی را به خود اختصاص داده‌اند که یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور محسوب می‌شده‌اند. موزه مرسدس بنز و پورش در شهر اشتوتگارت و موزه BMW در شهر مونیخ قرار دارند. همچنین در آلمان بیشتر تاکسی‌ها برند مرسدس بنز یا آئودی هستند.

زبان آلمانی
زبان آلمانی سومین زبان پر استفاده در جهان است. علاوه بر اینها تدریس زبان آلمانی نیز بعد از انگلیسی و فرانسوی در سراسر جهان بسیار رایج است و موجب شده برخی زبان آلمانی را سومین زبان مهم جهان بدانند. همچنین زبان آلمانی بیشترین گوینده بومی در اروپا را دارد. علاوه بر کشور آلمان، کشورهای سوییس، اتریش، لوکزامبورگ و لیختن اشتاین نیز به زبان آلمانی صحبت می‌کنند. اما زبان آلمانی یکی از سخت‌ترین زبان‌ها برای یادگیری است و دارای ۳۵ لهجه متفاوت می باشد. طولانی‌ترین کلمه آلمانی از ۷۹ حرف تشکیل شده است که معنای آن یک جمله طولانی بوده و معمولا کسی سعی نمی‌کند این کلمه را بگوید چرا که تلفظ آن بسیار دشوار است.

باریک‌ترین خیابان جهان
باریک‌ترین خیابان جهان در آلمان قرار دارد. این خیابان که Spreuerhofstrasse نام دارد فقط ۳۱ سانتی متر عرض دارد.

فرار از زندان
آلمانی‌ها برای حقوق اولیه بشر که همان آزادی است اهمیت فراوانی قائلند. به همین دلیل فرار از زندان کار غیرقانونی محسوب نمی‌شود چرا که از نظر قانون کشور آلمان، هر انسانی حق دارد آزاد باشد. اما فرار از زندان بدون جریمه نیز نخواهد بود. کسی که کمک کند فردی را از زندان فراری دهد مرتکب جرم شده و مجازات می‌شود.

قلعه‌های آلمان
در آلمان بیش از ۲۰۰۰۰ قلعه تاریخی وجود دارد. برخی از این قعله‌ها به قدری جذاب و رویایی طراحی شده‌اند که به نظر می‌رسد از کتاب‌های قصه خارج شده‌اند. یکی از پرطرفدارترین قلعه‌های آلمان که همیشه در میان زیباترین قلعه‌های جهان قرار گرفته است قلعه Neuschwanstein است که در منطقه باواریا ساخته شده و یک قلعه رویایی و چشم نواز است.
تعداد قلعه‌های آلمان به قدری زیاد است که برخی از آن‌ها امروزه به هتل تبدیل شده‌اند که آن‌ها را با نام هتل‌های قلعه‌ای می‌خوانند.

بیشترین تعداد باغ وحش
در آلمان ۴۰۰ باغ وحش وجود دارد که این تعداد تا کنون بیشترین تعداد باغ وحش در یک کشور است. Zoologischer Garten قدیمی‌ترین باغ وحش آلمان و بزرگترین باغ وحش جهان است که ۱۹۵۰۰ حیوان از ۱۵۰۰ گونه مختلف در آن نگهداری می‌شود.

بزرگترین ایستگاه قطار اروپا
در سال ۲۰۰۶، به مناسبت جام جهانی فوتبال که در آلمان برگزار می‌شد، بزرگترین ایستگاه قطار اروپا در شهر برلین افتتاح شد. این ایستگاه قطار Hauptbahnhof نام دارد که به روی یک ایستگاه قطار قدیمی که طی جنگ جهانی دوم آسیب دیده بود ساخته شده است.
بزرگراه‌هایی بدون محدودیت سرعت
سیستم بزرگراه فدرال آلمان که به آن Autobahn گفته می‌شود ۱۱۰۰۰ کیلومتر است و به بسیاری از قسمت‌ها و شهرهای آلمان می‌رسد. در ۶۵% مسیر این بزرگراه هیچ محدودیت سرعتی وجود ندارد.

ارزشیابی آنلاین تحصیلی (بدون هزینه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تحصیلی رایگان