موسسه آبادانی سروش دانش

داروسازی در آلمان

داروسازی در آلمان
داروسازی در آلمان

 

برای ادامه تحصیل در رشتۀ داروسازی در کشور آلمان باید در نظر داشته باشید که، رشته داروسازی در آلمان، به دو مقطع لیسانس و فوق لیسانس تقسیم می شود. یعنی دانشجویان ابتدا دوره ۴ ساله لیسانس را به اتمام می رسانند و سپس دو سال دیگر در ادامه آن با عنوان کارشناسی ارشد می خوانند که در نهایت در ایران به عنوان دکتری داروسازی محسوب شده و مورد ارزشیابی قرار می گیرد.

 

تحصیل در رشته داروسازی به دو بخش تقسیم می‌شود:

در مقطع کارشناسی که کلا ۴ سال می باشد، در بخش اول تحصیلات مقدماتی در علوم پایه و دروسی نظیر شیمی، فیزیک و زیست‌شناسی، و دروس پایه دارو ارائه می شوند که ۴ نیم سال تحصیلی به طول می‌انجامد.

 

بخش دوم نیز ۴ ترم در نظر گرفته شده است و مباحث تخصصی داروسازی به صورت تخصصی و همچنین به شکل عملی و در مواردی خارج از محیط دانشگاه، در کلینیک، داروخانه ها، شرکتهای داروسازی و یا سایر مراکز درمانی به دانشجو ارائه می‌شوند.

 

قابل ذکر است که رشته داروسازی در آلمان همانند رشته پزشکی، در مقطع تحصیلی کارشناسی ‌ارشد پیوسته ارائه می‌شود. علاقه‌مندان به دریافت مدرک دکترا، همانند سایر دانشجویان رشته‌های غیرپزشکی، پس از دریافت مدرک کارشناسی‌ارشد، با انتخاب موضوع و پذیرش آن توسط استاد راهنما، به تحصیل در مقطع دکترا مشغول می‌شوند.

 

برای تحصیل در کشور آلمان معمولا سه مرحله امتحان در هر مقطع تحصیلی برگزار می گردد. دانشگاه‌هایی که سه مرحله امتحان دارند، مرحله سوم را پس از گذراندن دوره عملی برگزار می‌کنند.

 

دوره عملی در دو مرحله شش ماهه صورت می‌گیرد. دانش‌آموختگان در شش ماه نخست، در یکی از داروخانه‌های عمومی کارآموزی خواهند کرد. محل برگزاری دوره دوم به صورت اختیاری از سوی متقاضیان مشخص می‌شود.

غالبا در یکی داروخانه‌ها، مراکز درمانی، موسسات تحقیقاتی وابسته به دانشگاه و همچنین مراکز تولیدی دارو، می‌توان دوره شش ماهه دوم را سپری کرد

ارزشیابی آنلاین تحصیلی (بدون هزینه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تحصیلی رایگان